Aloittelija haluaisi lisää massaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heippa

Eli heti aluksi haluan sanoa, että olen lukenut paljon tätä foorumia ja olen etsinyt paljon tietoa ruuasta ja miten sitä kannattaisi nauttia oikein jotta paino lähtisi kunnolla nousuun. Tietoa ja hyviä vinkkejä olenkin saannut. Tiedän että täällä on monta samanlaista keskustelua, mutta me ihmiset olemme yksilöitä joten ajattelin aikaista oman, jotta saisin juuri minulle sen oikean ruokatottumuksen.

Eli vähän itsestäni...
24 vuotias mies henkilö ja painoa löytyy nyt tuollainen 56.5 kg (Aloitettaessani painoa oli noin 53-54 kg), pituus 171 cm. Olen aloittanut aktiivisen liikunnan (nyt 6kk liikkunut), aamulenkki (30-45 min) ja illalla toinen lenkki (45min - 1h 15 min). Olen myös aloittanut salilla käymisen ja sielä olen pyrkinyt käymään 3-4 kertaa viikossa (2kk käyty). Salilla olen treenannut koko kroppaa ja selvää muutosta on jo tapahtunut. Eli olen kehittynyt ja sama suunta jatkuu. Eli omasta mielestäni tämä liikuntapuoli on kunnossa. Itselläni paino lähti pienoiseen nousuun kun aloitin salitreenin joten kahdessa kuukaudessa sitä on tullut noin 3 kg.

Eli nyt kysyisin teiltä jotka tietävät tästä ruokapuolesta enemmän, mitä minun pitäisi tehdä jotta alkaisi kropassani muutosta näkymään. Koska nyt painoni on jumittautunut tähän noin 56-57 kg vaiheille.

Luin tuossa aikaisemmin että oikea ruoka on A ja O ja päivän kalorimäärä voisi olla noin 3500. Tästä en ole varma, koska tämä ruoka puoli ei ole ikinä ollut minulle se vahva osa-alue.

Tässä tällä hetkellä oma päivärutiini.

Aamupala:
4-viljan puuro, viili (Aamukahvin olen jättänyt pois)

Lounas: (Kalaa, lihaa tai kanaa yleensä), tuore salaattia, punajuurisalaattia, raejuustoa, leipää 1 tai 2 viipaletta + maitoa
Välipala: Kaakaota ja leipää + makkaraa tai sitten viili + suklaapatukka.

Päivällinen: (Kalaa, lihaa tai kanaa yleensä), tuore salaattia, punajuurisalaattia, raejuustoa, leipää 1 tai 2 viipaletta + maitoa

Sitten illalla jos vain aikaa löydän tykkään vielä syödä kolmannen lämpöisen ruuan, joka voi olla ihan grilliltä haettua, perus makkaraperunat tai sitten syön mitä päivällä on jäänyt yli.

Tiedän jo itsekkin että näistä ei tule 3500 kaloria, mutta olen nyt vähän umpikujassa että mitä minun pitäisi lisätä ja minne.

Tiedän myös että esimerkiksi, tonnikala, rahka ja kenties pähkinät olisi hyvä lisä.
Mutta mihin väliin näitä olisi hyvä tunkea ja mitä merkkiä te olette syöneet. Koska merkkejä on paljon ja juuri näistä asioista en itse tiedä hirveästi. Olen aina tunkenut vain ruokaa suuhun välittämästä mistään. Mutta nyt haluaisin tähän muutoksen.

Pystyisikö joku minua auttamaan.

Painon jumiutumisesta - syö enemmän :). 3500 kaloria voi kyllä olla liikaa. Sellanen 2500-3000 luulisi riittävän ihan hyvin. LIsäile siitä tai vähennä tarpeen mukaan. Lenkkejä on kyllä aika paljon, joten aineenvaihdunta käy kovilla kierroksilla ja samoin kulutus on kova. Eli rasvan keräämisestä ei niin hirveästi kannata murehtia.

Aamupala on päivän tärkeimpiä aterioita. Keho alkaa kuluttaa lihasproteiinia yön aikana, kun se on pitkään ilman ravintoa. Ravinteellisen aamupalan syöminen kohottaa myös anabolisia hormoneja. Joten ehdottomasti lisää proteeiinia aamupalalle. Ja hiilaria myös.

Syö myös proteiinia joka aterialla. Kannattaa pyrkiä syömään sitä proteiinia sellaset 150 grammaa päivässä, jopa 200. Kuulostaa paljolta ja sitä se onkin, mutta sillä se paino myös nousee. Ja muuten voisi tulla liikaa kaloreita rasvoista ja hiilareista. Jos painon nousu on ongelma niin silloin voi syödä vähän enemmän nopeita hiilareita, mutta pääasiassa kannattaa pysyä sellasissa, jotka eivät kohota insuliinia ja antavat pitkäksi aikaa energiaa. Vihannekset, monet hedelmät, tummat viljat jne.

Ravinto puolella on tästä aika paljon juttua, että miten kannattaa syödä ja milloin. Ja jos on ongelmia, että ei pysty syömään tarpeeksi niin syö useammin. Vaikka 6 kertaa päivässä. Aluksi ateriat voivat olla vähän pienempiä, mutta pidemmän päälle voi syödä enemmän.

Kehotan syömään pieniä annoksia usein. Aineenvaihdunta kiihtyy, eikä pienemmistä aterioista tule niin suurta insuliinipiikkiä kuin jos änget vatsalaukun täyteen joka aterialla. Tämä auttaa siihen ettei rasvaa kertyisi niin paljon kehoon. Itse syön seuraavanlaisesti:

07:30 aamupuuro + 0.1l maitoa + 0.25l appelsiinituoremehua + mustikkasoppaa
10:00 ensimmäinen välipala (jogurttiannos/marjasoppa-annos jossa soijarouhetta)
12:00 toinen välipala (banaani, useimmiten)
14:00 lounas (poikkeuksetta lihaa ja jotain hiilaripitoista)
16:00 kolmas välipala (vihreä tee ja pähkinä-rusina annos)
18-19:00 iltapala
20-21:00 yöpala

Kykenen syömään näin johtuen siitä että minulla on juuri lukuloma meneillään, mutta kaikilla ei toki ole mahdollisuuksia vetää pähkinäannoksia aina kun huvittaa, joten kannattaa harkita vaikka eväiden ottamista mukaan töihin / kouluun. Ja nuo pähkinät ovat muuten sitten täynnä rasvaa (tosin hyvälaatuista?), eli niitä ei ole tarkoitus syödä pussi kerralla. Juuri tämän takia ne kyllä auttavat painon nousuun, kunhan ei ujosta liikaa laardia. ;)

Kaloreita en ole ikinä itse vaivautunut laskemaan; vaikuttaa turhalta hifistelyltä, kunhan huolehtii siitä että ne kalorit tulevat pääsäännöllisesti proteiinista ja hiilihydraateista, eivätkä rasvasta, joka varastoituu ja näyttää huonolta. Rypsiöljy on ainakin tuoreimman Kuluttaja-lehden vertailun mukaan terveellisin rasvan lähde, eli sitä voi myös harkita syövän hieman joka päivä jotta niitä Omega 3- ja 6 rasvahappojakin tulee riittävästi.

ja hiilaritko eivät varastoudu kehoon?
Varastoituvat; ja vielä rasvana. Mutta mieluummin otan hiilareista energiani liikuntaan kuin rasvasta, joka siis nimensä mukaisesti on jo sisään tullessaan sitä itseään, toisin kuin hiilarit jotka varastoituvat vain jos niitä ei kuluta.

Kehotan syömään pieniä annoksia usein. Aineenvaihdunta kiihtyy, eikä pienemmistä aterioista tule niin suurta insuliinipiikkiä kuin jos änget vatsalaukun täyteen joka aterialla. Tämä auttaa siihen ettei rasvaa kertyisi niin paljon kehoon. Itse syön seuraavanlaisesti:

07:30 aamupuuro + 0.1l maitoa + 0.25l appelsiinituoremehua + mustikkasoppaa
10:00 ensimmäinen välipala (jogurttiannos/marjasoppa-annos jossa soijarouhetta)
12:00 toinen välipala (banaani, useimmiten)
14:00 lounas (poikkeuksetta lihaa ja jotain hiilaripitoista)
16:00 kolmas välipala (vihreä tee ja pähkinä-rusina annos)
18-19:00 iltapala
20-21:00 yöpala

Kykenen syömään näin johtuen siitä että minulla on juuri lukuloma meneillään, mutta kaikilla ei toki ole mahdollisuuksia vetää pähkinäannoksia aina kun huvittaa, joten kannattaa harkita vaikka eväiden ottamista mukaan töihin / kouluun. Ja nuo pähkinät ovat muuten sitten täynnä rasvaa (tosin hyvälaatuista?), eli niitä ei ole tarkoitus syödä pussi kerralla. Juuri tämän takia ne kyllä auttavat painon nousuun, kunhan ei ujosta liikaa laardia. ;)

Kaloreita en ole ikinä itse vaivautunut laskemaan; vaikuttaa turhalta hifistelyltä, kunhan huolehtii siitä että ne kalorit tulevat pääsäännöllisesti proteiinista ja hiilihydraateista, eivätkä rasvasta, joka varastoituu ja näyttää huonolta. Rypsiöljy on ainakin tuoreimman Kuluttaja-lehden vertailun mukaan terveellisin rasvan lähde, eli sitä voi myös harkita syövän hieman joka päivä jotta niitä Omega 3- ja 6 rasvahappojakin tulee riittävästi.

Meneppä poju lukemaan kotiläksysi ennen kuin alat muita neuvomaan.

Varastoituvat; ja vielä rasvana. Mutta mieluummin otan hiilareista energiani liikuntaan kuin rasvasta, joka siis nimensä mukaisesti on jo sisään tullessaan sitä itseään, toisin kuin hiilarit jotka varastoituvat vain jos niitä ei kuluta.

:anssi:

Meneppä poju lukemaan kotiläksysi ennen kuin alat muita neuvomaan.
Häh? Mikä tuossa nyt muka "paskapuhetta" oli? :wtf:

http://wiki.answers.com/Q/Is_it_true_that_excess_carbohydrates_get_stored_as_fat
http://www.answerbag.com/q_view/16001
http://www.oaktrees.org/fitness/fat.html
http://health.howstuffworks.com/fat-cell2.htm

Ihan vaan että menisi kunnolla perille, niin:
http://www.oaktrees.org/fitness/fat.html sanoi:
Excess carbohydrate calories must be converted to triglycerides before they can be stored as body fat. This process requires over 25% of the energy stored in the food. Thus, if you took in 100 Calories of pure carbohydrate in excess of your body's needs, you'd only store about 75 Calories worth of fat, since you used up some of the energy in the conversion process.

Fat, on the other hand, is fat to begin with. It only takes about 3% of the energy in it to put it up on the larder shelf, as it were. Thus, 100 Calories from fat in excess of your body's needs can end up as 97 Calories worth of saddlebag.
Ja sitten tuosta kulutuksesta:
http://sportsmedicine.about.com/cs/nutrition/a/aa080803a_2.htm sanoi:
As exercise intensity increases to 60 and 90% VO2Max, carbohydrate metabolism takes over and is more efficient than fat metabolism.
Suomeksi: Kun teet rankkaa treeniä, keho käyttää hiilarit ensin, joten jos vedät kauhean määrän energiasta rasvana, sitä myös varastoituu enemmän. Näin ollen, energia kannattaa hankkia pääsäännöllisesti proteiinista (jota tarvitaan lihaksien kasvatukseen) sekä hiilareista (joita kuluu joka tapauksessa enemmän kuin rasvaa).

Tai näin minä ainakin sen ymmärsin..

Decane - tossa sun jutussasi on esim. sellanen virhe, että proteiinia ei ole aamupalalla tarpeeksi. Silloin sitä prodea pitää saada oikeen kunnolla. Samoin joka aterialla ei ole proteiinia, mikä ei ole ideaali lihasten kasvatusta varten. Pelkkiä hiilariateriota ei tarvitse oikeastaan ikinä.

JA rasva ei lihota. Kehon paino ei nouse jos syö vähemmän kuin mitä kuluttaa. Oli sitten kyse lihaksesta tai rasvasta. Rasvaa tarvii mm. ylläpitämään monia funkioita, jotka ovat terveydelle välttämättömiä ja mm. monet hormonitasot putoavat radikaalisti, jos rasvaa on vähän tai ollenkaan - esim. testosteroni. Samoin rasva-aineenvaihdunta stoppaa kun tarpeeksi vetelee ilman rasvoja. Hiilareita ei ole pakko syödä, koska ne eivät ole välttämättömiä ravintoaineita keholle. Rasvat ja proteiinit taas ovat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No joo paitsi jos painaa sen 40 kg :)

Täältä löytyy Toiveikkaalle parempaa juttua miten syödä -http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Decane - tossa sun jutussasi on esim. sellanen virhe, että proteiinia ei ole aamupalalla tarpeeksi. Silloin sitä prodea pitää saada oikeen kunnolla. Samoin joka aterialla ei ole proteiinia, mikä ei ole ideaali lihasten kasvatusta varten.
No joo, fair enough.
Kehon paino ei nouse jos syö vähemmän kuin mitä kuluttaa. Oli sitten kyse lihaksesta tai rasvasta. Rasvaa tarvii mm. ylläpitämään monia funkioita, jotka ovat terveydelle välttämättömiä ja mm. monet hormonitasot putoavat radikaalisti, jos rasvaa on vähän tai ollenkaan - esim. testosteroni.
En väitäkään että rasvaa pitäisi välttää. Väitän että jos tarkoitus on lihaksia kasvattaa mutta kuitenkin pysyä sellaisessa kunnossa että ei näytä kävelevältä valaalta, niin jos prosentuaalisesti korkea osuus päivän energiasta tulee suoraan rasvasta ja alkaakin syödä alle kulutuksen, niin rasvavarastot käytetään viimeisenä, eli myös proteiinivarastot lihaksissa menevät ensin, joka taas on haitallista kehitykselle. Olenko väärässä? Vai oliko tässä perusoletuksena alkuunkin jo että syödään yli kulutuksen, jolloin sillä ei ole mitään väliä missä muodossa se energia kehoon tulee, kun kuitenkin varastoituu läskinä vyötärölle?

EDIT: Tai siis, "mitään väliä" sen kannalta paljonko läskiä varastoituu kehoon; elintoimintoja varten tietty täytyy saada rasvoja ja protskua kuten jo aiemmin mainitsit.

PS: En minä syömisiäni postannut siksi että se olisi jokin "malli" jota kuuluu noudattaa muuten kuin frekvenssin puolesta! Pointti oli että kannattaa syödä usein -- se että en vedä 50g heraa joka aterialla oli nyt kyllä toissijainen asia, mutta kai tämänlainen reaktio oli odotettavissa kun kerran bodaus foorumi tämän on. Toisaalta tuli mieleen että tuon proteiinin puuttuminen aamiaiselta ei kyllä välttämättä ole ihan viisain vaihtoehto... :(

No joo, fair enough.
En väitäkään että rasvaa pitäisi välttää. Väitän että jos tarkoitus on lihaksia kasvattaa mutta kuitenkin pysyä sellaisessa kunnossa että ei näytä kävelevältä valaalta, niin jos prosentuaalisesti korkea osuus päivän energiasta tulee suoraan rasvasta ja alkaakin syödä alle kulutuksen, niin rasvavarastot käytetään viimeisenä, eli myös proteiinivarastot lihaksissa menevät ensin, joka taas on haitallista kehitykselle. Olenko väärässä? Vai oliko tässä perusoletuksena alkuunkin jo että syödään yli kulutuksen, jolloin sillä ei ole mitään väliä missä muodossa se energia kehoon tulee, kun kuitenkin varastoituu läskinä vyötärölle?

EDIT: Tai siis, "mitään väliä" sen kannalta paljonko läskiä varastoituu kehoon; elintoimintoja varten tietty täytyy saada rasvoja ja protskua kuten jo aiemmin mainitsit.

PS: En minä syömisiäni postannut siksi että se olisi jokin "malli" jota kuuluu noudattaa muuten kuin frekvenssin puolesta! Pointti oli että kannattaa syödä usein -- se että en vedä 50g heraa joka aterialla oli nyt kyllä toissijainen asia, mutta kai tämänlainen reaktio oli odotettavissa kun kerran bodaus foorumi tämän on. Toisaalta tuli mieleen että tuon proteiinin puuttuminen aamiaiselta ei kyllä välttämättä ole ihan viisain vaihtoehto... :(

Ketoosi-dieetissä panostetaan rasvan syöntiin ja hiilarien välttämiseen ja energia tulee pääasiassa rasvoista. Ravintopuolella on lisää juttua siitä.

Ketoosi-dieetissä panostetaan rasvan syöntiin ja hiilarien välttämiseen ja energia tulee pääasiassa rasvoista. Ravintopuolella on lisää juttua siitä.
OK -- ja muuten, myönnän erehtyneeni tuon aiemman suhteen; lukasin tuossa noi postini läpi ja aika paksua juttuahan tuo oli.. :lol2: No, takaisin "läksyjen" pariin sitten vain. Pahoittelen jos levitin misinformaatiota, ei ollut tarkoitus.

Painon jumiutumisesta - syö enemmän :). 3500 kaloria voi kyllä olla liikaa. Sellanen 2500-3000 luulisi riittävän ihan hyvin. LIsäile siitä tai vähennä tarpeen mukaan. Lenkkejä on kyllä aika paljon, joten aineenvaihdunta käy kovilla kierroksilla ja samoin kulutus on kova. Eli rasvan keräämisestä ei niin hirveästi kannata murehtia.

Aamupala on päivän tärkeimpiä aterioita. Keho alkaa kuluttaa lihasproteiinia yön aikana, kun se on pitkään ilman ravintoa. Ravinteellisen aamupalan syöminen kohottaa myös anabolisia hormoneja. Joten ehdottomasti lisää proteeiinia aamupalalle. Ja hiilaria myös.

Syö myös proteiinia joka aterialla. Kannattaa pyrkiä syömään sitä proteiinia sellaset 150 grammaa päivässä, jopa 200. Kuulostaa paljolta ja sitä se onkin, mutta sillä se paino myös nousee. Ja muuten voisi tulla liikaa kaloreita rasvoista ja hiilareista. Jos painon nousu on ongelma niin silloin voi syödä vähän enemmän nopeita hiilareita, mutta pääasiassa kannattaa pysyä sellasissa, jotka eivät kohota insuliinia ja antavat pitkäksi aikaa energiaa. Vihannekset, monet hedelmät, tummat viljat jne.

Ravinto puolella on tästä aika paljon juttua, että miten kannattaa syödä ja milloin. Ja jos on ongelmia, että ei pysty syömään tarpeeksi niin syö useammin. Vaikka 6 kertaa päivässä. Aluksi ateriat voivat olla vähän pienempiä, mutta pidemmän päälle voi syödä enemmän.

Ensinnäkin, hetken olin poissa ja näin paljon vastauksia, Wau, Minä kiitän ^^
Sitten asiaan...

-Tuosta aamupalasta. Minkälaista aamupalaa tässä kannattaa lähtä hakemaan. Jos vaihdan viilin tilalle rahkaa ja sitten kentien leipää ja jotain siihen päälle ? Kumpi leipä on aamulla parempaa hiivaleipä vai ruis ?
Eli sitten jos syön aamulla vaikkapa: puuroa (1 dl), rahkaa, siihen vielä vaikkapa kaakaota + leipää ??

- Mitä rahkaa te oikein syötte ? Tästä olen itseni kanssa aina vääntänyt että mikä on niin sanotusti se "paras" ja todellakin olen viettänyt kaupan hyllyllä aikaa ja miettinyt mikä auttaisi juuri minua parhaiten.

-Samoin tuosta tonnikalasta, suoraan purkista leivänpäälle vai ihan salaatin joukkoon?
-Samoin noista pähkinöistä olen lukenut, joku kannattaa suolapähkinöitä (jota minulla tässä löytyykin vierestä) tai sitten ihan normaaleja.

- Olisiko hyvä jos vähennän tuon iltalenkin pois ?. Myönnän että tykkään liikkua ja se rentouttaa oloana kummasti. Mutta kyllä pystyn luopumaan siitä ainakin aluksi, ihan myös testin kannalta ja katsoa miten se vaikuttaa painon nousuun.

-Tiedän että omat kysymykseni ovat osittain aivan selviä teille ja tullutkin monta kertaa vastaa foorumille, mutta välillä kaikki puhuvat niin ristin rastiin. Toivottavasti kestätte :)

Ensinnäkin, hetken olin poissa ja näin paljon vastauksia, Wau, Minä kiitän ^^
Sitten asiaan...

-Tuosta aamupalasta. Minkälaista aamupalaa tässä kannattaa lähtä hakemaan. Jos vaihdan viilin tilalle rahkaa ja sitten kentien leipää ja jotain siihen päälle ? Kumpi leipä on aamulla parempaa hiivaleipä vai ruis ?
Eli sitten jos syön aamulla vaikkapa: puuroa (1 dl), rahkaa, siihen vielä vaikkapa kaakaota + leipää ??

- Mitä rahkaa te oikein syötte ? Tästä olen itseni kanssa aina vääntänyt että mikä on niin sanotusti se "paras" ja todellakin olen viettänyt kaupan hyllyllä aikaa ja miettinyt mikä auttaisi juuri minua parhaiten.

-Samoin tuosta tonnikalasta, suoraan purkista leivänpäälle vai ihan salaatin joukkoon?
-Samoin noista pähkinöistä olen lukenut, joku kannattaa suolapähkinöitä (jota minulla tässä löytyykin vierestä) tai sitten ihan normaaleja.

- Olisiko hyvä jos vähennän tuon iltalenkin pois ?. Myönnän että tykkään liikkua ja se rentouttaa oloana kummasti. Mutta kyllä pystyn luopumaan siitä ainakin aluksi, ihan myös testin kannalta ja katsoa miten se vaikuttaa painon nousuun.

-Tiedän että omat kysymykseni ovat osittain aivan selviä teille ja tullutkin monta kertaa vastaa foorumille, mutta välillä kaikki puhuvat niin ristin rastiin. Toivottavasti kestätte :)

Joo aamupalalla voi syödä jopa nopeita hiilareita - keho katabolisessa tilassa ja glykogeenitasot alhaalla, joten se ei varastoidu rasvaksi se hiilari. Ruisleipä käy kuitenkin jos sattuu pitämään enemmän kuin hiivasta. Ehrmannin rahka on hyvä, pääasiassa proteiinia. Equisan rahkoissa on hiilareita sitten enempi ja on paremman makuisia, mutta hiilareiden laatu ei ole sitä parasta. Ehrmannistakin saa hyvän laittamalla siihen esim. Fun Lightia tai Hermesetasta jne. Siitä löytyy tuolta ravintopuolelta kokonainen threadi, jossa puhutaan keinoista joilla maustaa tota Ehrmannia.

Tonnikalaa voi syödä kummallakin tyylillä, ja pähkinät on hyviä - paljon terveellisiä rasvoja. Suolapähkinät nyt eivät ole aivan ideaaleja, mutta ei niistä silloin tällöin syötynä pitäisi koitua mitään merkittäviä haittoja.

Lenkin voit jättää pois. Tuntuman mukaan. Tarkkaile miten paino nousee ja muuttele siitä.

No joo paitsi jos painaa sen 40 kg :)

Täältä löytyy Toiveikkaalle parempaa juttua miten syödä -http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Juuh, kiitos linkistä. Tämän kävinkin jo aikaisemmin lukemassa.

Onko ananaksessa muuta vaikutusta, paitsi se auttaa proteiineja imeytymään helpommin ?
Vai onko sillä jokin muukin vaikutus. Tietenkin vitamiineja saa.

Juuh, kiitos linkistä. Tämän kävinkin jo aikaisemmin lukemassa.

Onko ananaksessa muuta vaikutusta, paitsi se auttaa proteiineja imeytymään helpommin ?
Vai onko sillä jokin muukin vaikutus. Tietenkin vitamiineja saa.

No hiilareita siitä saa. Tosin melko nopeita, että sen takia ei mikään ideaali. Painonpudottajille hyödyllinen kun on diureetti ja poistaa nestettä :).

Joo aamupalalla voi syödä jopa nopeita hiilareita - keho katabolisessa tilassa ja glykogeenitasot alhaalla, joten se ei varastoidu rasvaksi se hiilari. Ruisleipä käy kuitenkin jos sattuu pitämään enemmän kuin hiivasta. Ehrmannin rahka on hyvä, pääasiassa proteiinia. Equisan rahkoissa on hiilareita sitten enempi ja on paremman makuisia, mutta hiilareiden laatu ei ole sitä parasta. Ehrmannistakin saa hyvän laittamalla siihen esim. Fun Lightia tai Hermesetasta jne. Siitä löytyy tuolta ravintopuolelta kokonainen threadi, jossa puhutaan keinoista joilla maustaa tota Ehrmannia.

Tonnikalaa voi syödä kummallakin tyylillä, ja pähkinät on hyviä - paljon terveellisiä rasvoja. Suolapähkinät nyt eivät ole aivan ideaaleja, mutta ei niistä silloin tällöin syötynä pitäisi koitua mitään merkittäviä haittoja.

Lenkin voit jättää pois. Tuntuman mukaan. Tarkkaile miten paino nousee ja muuttele siitä.

-Selvä jätän tuon ilta lenkin pois. Käynkin seuraavaksi katsomassa tuon Ehrmann threadin, niin tiedän miten siitä saa paremman makuista.

-Onko tästä muuten mitään haittaa kun olen nyt sali reissun jälkeen aina juonut 0.5 litraa eli yhden annoksen Fast Mass2 "High Protein Weight Gainer" jäi tuo aikaisemmin mainitsematta.
-Tai ainakaan itse en usko että tästä haittaa on, mutta tulipahan nyt samalla mieleen.

-Selvä jätän tuon ilta lenkin pois. Käynkin seuraavaksi katsomassa tuon Ehrmann threadin, niin tiedän miten siitä saa paremman makuista.

-Onko tästä muuten mitään haittaa kun olen nyt sali reissun jälkeen aina juonut 0.5 litraa eli yhden annoksen Fast Mass2 "High Protein Weight Gainer" jäi tuo aikaisemmin mainitsematta.
-Tai ainakaan itse en usko että tästä haittaa on, mutta tulipahan nyt samalla mieleen.

Ei millään tavalla. Lenkin jälkeen on hyvä vetää palkkari kuten salitreeninkin. Ja sellanen juttu, että kannattaa ottaa päivittäin 1-3 g C-vitamiinia, jaettuna 2-3 annokseen. Sinkkiä (30mg) ja Magnesiumia (450mg) ennen nukkumaanmenoa. Ei ruoan kanssa, koska esim. kuitu ja kalsium estää sinkin ja mankan imeytymisen. Noi kolme ainetta nostaa testotasoja ja laskee kortisolitasoja. Mikä on etenkin tärkeää, koska lenkit tuppaa laskemaan niitä testosteronitasoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom