Aloittelija-Arska

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen pienikokoinen (175cm, 55kg) ja olen aloittanut salilla käymisen. Tarvitsisin sellaista ohjelmaa että jalkoihin ei kuitenkaan tulisi paljoa rasitusta, koska pituuskasvukin on vielä hieman kesken :rolleyes:
Läheisessä salissa en käytä vapaita painoja vaan ns. kuntosalilaitteita joten lähinnä kysyisin, että mitä ruumiinosaa treenaan minäkin päivänä...

:rolleyes:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pikku-Arska sanoi:
Olen pienikokoinen (175cm, 55kg) ja olen aloittanut salilla käymisen. Tarvitsisin sellaista ohjelmaa että jalkoihin ei kuitenkaan tulisi paljoa rasitusta, koska pituuskasvukin on vielä hieman kesken :rolleyes:
Läheisessä salissa en käytä vapaita painoja vaan ns. kuntosalilaitteita joten lähinnä kysyisin, että mitä ruumiinosaa treenaan minäkin päivänä...

:rolleyes:

Klikkaapa tätä linkkiä.

Kyllä niitä jalkojakin pitää treenata, kunhan et tee kyykkyä tai jalkaprässiä liian suurilla painoilla. Muuten käy niin, että vuoden päästä sinulla on lihaa käsissä ja yläkropassa, mutta jalat on naurettavat tikut ja sitä ei kukaan halua. Ja sähly/jalkapallotreenit EIVÄT ole jalkatreeniä. Huomaa myös, että selkää treenatessa maastaveto voi haitata pituuskasvua, mutta harvemmin aloittelijat ottavat maastavedon ohjelmaansa.

Ei kehity. Saat varmasti paremman tuntuman lihakseen jos jos teet vapailla painoilla. Vapailla painoilla kehittyy myös koordinaatio.

Vapailla painoilla kehityy koordinaatio ja pienet tukilihakset, joita ei laitteilla välttämättä saa treenattua kun liikerata on niin hallittu. Ämmät treenaa laitteilla ;)

Daug sanoi:
Vapailla painoilla kehityy koordinaatio ja pienet tukilihakset, joita ei laitteilla välttämättä saa treenattua kun liikerata on niin hallittu. Ämmät treenaa laitteilla ;)

Oot ihan oikeessa, mutta kyllä ne laitteet silti ihan hyvä LISÄ on treeniin. Mutta raskaat vapailla painoilla tehtävät liikkeet on se perusta ja nämä laitteet sitten täydentää mitä niillä ei saa tehtyä ja antaa vaihtelua. :kippis1:

Pikku-Arska sanoi:
Niin ja semmosesta vielä että kehittyykö samallalailla ns. kuntosalikoneissa kuin vapailla painoilla tehdessä? :/

Sanoisin, että voit kehittyä. Ainakin alussa. Jopa paremmin. Tämä siksi, että suoritustekniikka vapailla painoilla on todennäköisesti vielä horjuvaa, mutta laitteilla et kovin pieleen voi tehdä. Lisäksi painonlisäys laitteisiin on henkistä kanttia ajatellen helpompaa, koska tiedät että ne eivät romahda niskaan jos jotain meneekin oleellisesti suoritusvaiheessa pieleen.

Silti suosittelen vapaita painoja, jotta oppisit ne liikeradat. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom