ALOITTELEVIEN (<vuosi saleilua) treenipainot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja replay.
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Eli haluaisin tietää mimmeistä, jotka on aloittanut saleilun alle vuosi sitten, että minkälaista painoa on menossa treeneissä? pituus ja painokin ois mielenkiintosia tietoja... :)
laitan omat tähän perään (harrastanut n.6kk):

Jalkaprässi 110kgx3x15
Reiden loitonnus 80kgx3x15
Reiden loitonnus 65kgx13
Reiden koukistus 40kgx3x15
Reiden ojennus 20kgx3x15
Pohkeet laitteessa 40kgx3x15
Vipunostot sivuille 2kgx3x15
Hauiskääntö tangolla 7,5kgx3x15
Ylätalja leveä eteen 30kgx3x15

Rohkeasti vaan kaikki ilmoittelemaan painoja! :puntti: :rock:

Kaipa minä kuulun tähän kategoriaan, koska aktiivisesta salilla käynnistä on vuuuuuosia . :) Takana siis reilu puoli vuotta salia, muuten olen liikkunut todella aktiivisesti välilläkin, mutta lähinnä aerobista. Jalkaprässä 150kg 3 x 15, ylätalja taakse 55-60kg0 3 x 10, hausikäännöt yhdellä kädellä painolla 15kg 3 x 10, alataljalla 45kg 3 x 10 , vipunostot sivulle 12,5kg 3x 10...ei jaksa naputella kaikkea....näin lauantai aamusta...

hausikäännöt yhdellä kädellä painolla 15kg 3 x 10, vipunostot sivulle 12,5kg 3x 10.

Alle vuosi salilla, niin kuinka hitossa väännät yhden käden habakääntöjä 15kg ja vipareita sivulle 12,5kg?! OMG, mun mielestä aikamoiset painot!! Tai sit tuntuu musta vaan siltä, koska oma yläkroppa on ku lapsella :(

Mun mielestä tämä koko ketju on vähän masentava, koska mistä te tiedätte, kuinka niillä painoilla sitten riuhdotaan, vaikka olisi pienet tai isot painot? Kiva jos joku saa jotain motivaatiota tästä, mutta ite en ainakaan ikinä laittaisi treenipainoja enkä mittojani tänne :rolleyes:

juu okei modet voitte poistaa tän ketjun kun näemmä ei täältä saa kuin haukkumisia osakseen.
tässä voisin samaan syssyyn lisätä että kyllä yhteishenki aloittelevia saliharrastajia kohtaan on tällä punttimimmit osiolla ainakin nollissa.
mielestäni jokaisen pitäisi olla vain iloinen siitä että saadaan lisää harrastajia eikä tuijoteltaisi vain omaan napaan... mutta jotkut ovat vain niin täynnä itseään. tämä ei toki tarkoita kaikkia, mutta... peilistä se vastaus löytyy.

Ketjun idea on ihan hyvä, mutta käytetyt painot on vertailukelpoisia vain irtopainoilla treenatessa, ei laitteilla.

Tässäpä muutama esimerkki omista surkean pienistä painoista, kun pari vuotta pidin taukoa:

Penkkipunnerrus 3x12 10kg käsipainot (ennen taukoa tuli kokeiltua 17,5 kilon painoja, tosin toistoja silloin 3x8)
Viparit sivulle 3x12 5 kg käsipainot
Takakyykky 3x12 tanko+20kg (tekniikka hakusessa, enemmänkin on mennyt, nyt ei mitään luottoa kroppaan)

Salitreenia takana tauon jälkeen reilu kuukausi ja näistä painoista olisi tarkoitus nousta reilusti ylemmäs ja lyhentää toistomääriä pääliikkeissä.

Voisin tähän sanoa, että paskan luonnilla hauiskin kasvaa...Sali ei varmaan ole ainut paikka saada voimaa. :) Joo, ja nuo on siis irtopainoja. Mutta ei ole akkakaan ihan kirppu :D

juu okei modet voitte poistaa tän ketjun kun näemmä ei täältä saa kuin haukkumisia osakseen.
tässä voisin samaan syssyyn lisätä että kyllä yhteishenki aloittelevia saliharrastajia kohtaan on tällä punttimimmit osiolla ainakin nollissa.
Ei tässä oo ketään henkilönä haukuttu eikä toivottavasti yhteishenkikään kovin huono ole, mut en ehkä ite ainakaan oo sellainen ihminen, et saisin mitään motivaatiota itseä toisiin vertailemalla (koskee myös tuota Strategiset mitat -ketjua ym. vastaavia). Lähinnä tulisi vaan paha mieli, oon varmaan sit niin herkkä:( Mun mielestä olis ehkä kannattavampaa etsiä yleensäkin lisää tietoa uudesta harrastuksesta ja tutustua vaikka oman salin muihin mimmeihin, ei kannata välittää mitä täällä kirjotellaan:) tää on ehkä niin yksinäisten puurtajien laji, et ite oon kokenut monet harrastajat jopa tosi töykeiksi ja narsistisiksi ihmisiksi (eipä yleistetä, mutta silti) ja varmaan osittain itekin sellainen on.

Aika tasan vuosi salillakäyntiä takana (tosin kesäkuukaudet menikin taukoillessa..) ja seuraavanlaisiin painoihin päästy

Penkkipunnerrus 4x6x45 kg
Viparit sivuille 4x8x12 kg
Pystypunnerrus kp 4x8x14 kg
Haiuskääntö kp 4x8x12 kg

Jalkoja on tullut kiusattua Smithin kanssa (selityksiä riittää)
Takakyykky 3x5x100 kg

Laitepainoja en edes tiedä kaikkien kohdalta, kun osassa ne on merkattu niin omituisesti. Reiden ojennuksissa jotain 60 kilon luokkaa, koukistuksissa muistaakseni 50 kiloa. Ylätalja säälittävät 45 kiloa :)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
No onhan tää nyt vähän hassuu, että tauolla olleet reenaajat tänne painojaan laittaa :D Itelläki yli puolen vuoden tauon ja sitä ennen puol vuotta jumitusreenin jälkeen 2 kk reeniä takana, ja esim penkistä nousee 3*5*55. Eli ei ihan vertailukelpoista ;) Ei se voima niin äkkiä hävii ja varsinkin lihasmuistin avulla pääsee vanhoihin tuloksiin jo parissa kuussa.

Joskus kun oikeesti aloitin ekaa kertaa salia ja reeni oli ihan räpellystä, oli vuoden jälkeen tulokset suurin piirtein:
penkki 3*8*30 (epämääräisellä tekniikalla...)
kyykky 3*10*80 ja superpaska tekniikka!! (Nyt hyvällä tekniikalla ja syvältä paras sarja 3*5*65... :D Taatusti on nyt voimaa enemmän ku tuolloin, mutta tekniset syyt verottaa painoja ;) )
Ylätalja 3*10*25

Jotain tällaista ja lisäksi kokeilin käsipainopenkkiä 10 kilon käppäreillä, enkä jaksanu, joten iskin sitte päähäni toisella painolla ja toinen lensi lattialle.

Aloitellessa kokoa oli 160 cm ja 52 kiloa, nyt on pituus pysyny samana, mutta painoa viitisen kiloa enemmän ja vyötärö, lantio ja reisien mitta 5-10 cm pienemmät ;) habat ja rinnan ympärys sentäs vähä kasvanu :D

Mun on varmaan asiallista kommentoida tähän threadiin...salilla aloin käymään huhtikuun alussa tänä vuonna (2010), ei aiempaa punttailutaustaa. Nollista on siis lähdetty liikkeelle.

Kyykky 5x5 45kg
Prässi 3x10 110kg
Penkkipunnerrus 4x4 35kg
Mave 5x4 65kg
Pystypunnerrus 4x5 22,5kg
Ranskalainenpunnerrus tangolla 3x6 20kg
Hauiskääntö kp 3x6 9kg
Hauiskääntö tangolla 3x10 17,5kg
Kulmasoutu kp 3x5 17,5kg

Siinä nyt jotakin tietoja, kaikkia en viittinyt kirjoitella.

E. lisäinfoa

Hmm.. Kauankohan mie nyt olen käyny.. 3-4kk, ennen puntin aloitusta hevoshommia tehny..

Reiden ojennus ja loitonnus 3x 8-12 50kg
Jalkaprässi 3x 8-12 100kg
Ylätaljaveto 3x 8-12 55kg
Perusselkä (?) 3x 8-12 100kg
Vatsa 3x 8-12 50kg

muita en muista

Vipareita 12,5 kilolla. Hui! Tai siis saanhan minäkin riuhdottua sarjan vaikka 15 kilolla, mutta kyllä se on sellasta epäkkäillä riuhtomista että!

Niin ja ainoastaan vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä voi edes jossain määrin vertailla toisiinsa, laitteita ei lainkaan. Jossain ylätaljassateen sarjaa 65kilolla (tai no kilolla ja kilolla, pakkaa on sen verran) ja joissain saman ähellyksen saa pitää jo 45 kanssa. Sama muissa laitteissa.
Mä en edes tee mitään lähentäjä-loitontajaa,muttei meidän salilla se numerot edes taida kavuta minnekään 65:een asti..

Mutta omat painomääräni

kyykky 60kg 3 sarjaa, 10 toistoa
hauiskääntö 10kg, 3sarjaa 8-10 toistoa
viparit 8kg, 3sarjaa, 1o toistoa
pystypunnerrus niskantakaa 20 kg 3sarjaa, 8-10toistoa
kapea penkki 35kg, 3sarjaa, 8toistoa
vinopenkki käsipäinoilla 12kg/kpl 3sarjaa, 8-10toistoa

Tossa osa mikä tuli mieleen.. Ja punttia olen vääntänyt nyt muutaman kuukauden. Tosin liikkunut olen muuten ja paljon (pumppia, spinningiä,kuulajumppaa,zumbaa jnejne) .. Tosin, eipä noissa se voima sinällään kehity (paitsi giryassa)..

Tämä nyt menee "hieman" OT, mutta kun tuossa on ollut puhetta, että vain käsipainoja voi verrata...
Olisko sitten mahdollisesti parempi, että kaikki liikkeet mitä vain käsipainojen kanssa voi tehdä, niin tekis kans käsipainoilla eikä laitteessa..? Tokihan sitä omaa kehitystä saa seurattua siinä laitteessakin, mutta niin...

Oon käyny nyt n. 3kk. Aiemmin käynyt salilla epäsäännöllisesti. Eli aikalailla aloittelija.
Jääkiekkoilija tausta.

Prässi 110kg 3x10
Kyykkyä teen pelkällä tangolla alas asti. Tekniikka vähä hakusesa, ku tuntuu kokoajan et kaatuu eteenpäi ja tanko ottaa lähinnä hartioihin. 4x10
Penkki tanko+ 5kg 3x10
kulmasoutu käsipainoilla 14kg 3x10
Vatsat taljassa 70kg 3x10
tankohauis 20kg 3x8

Niin ja pituus 161cm ja paino 69kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom