Aloittelevan punttailijan palautumisesta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cold_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli 4 viikkoa oli kovaa treeniä kroppa 3 kertaa/viikko.
Tämän jälkeen oli 1 kevyt viikko.
Ja sunnuntaina taas aloitettiin kovat treenit..

Imeisesti on normaalia, että kevyen viikon jälkeen paikat ovat etenkin kroppa kolme kertaa viikossa -ohjelmalla tosi jumissa ensimmäisen kovan treenin jälkeen (?)
(Normaalisti ei kipeät juurikaan, koska kroppahan on tottunut palautumaan nopeasti, koska sitä löylytetään kolme kertaa viikossa)

Sunnuntain treenin jälkeen paikat olivat kiitettävästi koko yläkropassa jumissa vielä tänä aamunakin, jolloin oli tarkoitus tehdä "palauttavaa treeniä", jonka aion tehdä yläkropalle kerran viikossa. Noh, se tässä vähän pisti vaan hämäämään, että tänään penkkiä tehdessäni voimat olivat aika paljon kehnommat mitä sunnuntaina!

Eli onko tässä vaan kyse siitä, että kroppa ei ole vielä tottunut kevyestä viikosta johtuen palautumaan nopeasti? Joten kroppa on ehkä lyönnissä vasta torstaina?

On kyse siitäkin, mutta kevyet treenit voisi periaatteessa / pitäisi ottaa niin kevyesti ettei siitä voi edes kunnolla sanoa onko voimat yhtään huonommassa tai paremmassa kunnossa. Ts. esim 50%:nen kuormalla 12-17 toiston sarjoja, kun jos tekisit raivolla ne niin saisit yli 30 toistoa. En nyt muista millasella teholla sitä viikon kevyttä treeniä teet. Voisit myös vaihdella viikon sisällä tehoa, eli ei niin että kaksi tai kolme kovaa ja yks kevyt/palauttava vaan 1 löyly, 1 melkein yhtä löyly (, 1 vähän sitikampi jos 4 treeniä) ja 1 palauttava :). Ja noiden järjestystä voisi sitten eri treenipäivien kanssa kierrättää.

Mutta jos homma lähtee torstaina ja jatkossa kulkemaan taas hyvin niin ei sitä turhaan tartte säätää ennenkuin ohjelma on aikansa elänyt ja siihenhän menee useimmiten 6-10 viikkoa.

Hemmetti. Olisi pitänyt varmaan jättää koko kevyt viikko pitämättä! Nyt paikat on ihan jumissa kolmen kovan treenin jälkeen, ja sarjapainot on laskenu paljon!
Juuri ennen kevyttä viikkoa mulla kai alkoi tämä ns. ponnahdusilmiö, koska silloin sarjapainot nousi mukavasti tahmean alun jälkeen!
Nyt ei kai auta muu kuin painaa eteenpäin, ja odotella adaptoitumista. :evil:

Tiedä sitten mitä olisi tapahtunut, jos tuon kevyen viikon olisin jättänyt kokonaan pitämättä (?)

Taidan jättää nuo kevyet viikot pois, tekemällä ikään kuin vuorotellen kovia treenejä ja sitten hieman kevyempiä pumppitreenejä.

Älä ihmeessä jätä kevyttä viikkoa tai treenitaukoja pitämättä.

Sain aikoinaan, kun treenaamista aloittelin, tuollaisella 3-4 kertaa viikossa ohjelmalla itseni aivan uskomattomaan ylikuntoon. Olin varmaan puoli vuotta katabolisessa tilassa. Lääkkeeni ylikunnon oireisiin oli lisää treeniä, kovempaa treeniä, useemmin treeniä. En ollut koskaan edes kuullut käsitteestä ylikunto.

Hyvä kun ajattelet tuollaisia ja kuuntelet omaa kroppaa, itse en sitä tehnyt pätkääkään, mikä on ylivoimaisesti suurin tekemäni virhe mitä bodaukseen tulee. Kuinkahan paljon enemmän olisin tuonakin aikana kehittynyt toimimalla edes hiukan järkevämmin...

Ota palauttavat treenit alle 30% kuormalla toistot 20+ joku vartin sessio on iha hyvä. Mä otan palauttavat treenit tosi harvoin, vaan jos on paikat edellisestä reenistä tosi jumissa. Mä otan ne lämmittely liikeenä. Yleensä penkin palauttavat pelkällä tangolla 3x30 ja kyykyn jollain 40 kg:llä 3x20. Alkaa vähä veri kiertää lihaksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom