Aloittelevalle salikävijälle neuvoja?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heips!

Tarvisin siis hiukan neuvoja ruokavalion suhteen. Olen tätä foorumia jo selaillut useaan otteeseen mut vielä ei oo käynyt selväksi että mitä tälläisen 167 senttisen, 62 kiloisen ja 20-vuotiaan naisen tarvis syödä että pääsis tavoitteeseensa. Ja tavoitehan siis on sellainen että mars salille, rasvaa pois ja lihasta tilalle. Ei nyt mitään ihan mahdottomia määriä, mutta siten että ne lihakset nyt näkyisi kuitenkin. Eli ns. kiinteytys olis tarkoituksena, vaikka jotenkin on jäänyt sellainen kuva ettei tuo kiinteytys-sana ole se paras mahdollinen.. :D

Ruokavaliossa mietityttää siis kaikki. Kuinka paljon kaloreita, kuinka paljon proteiineja, kuinka paljon hiilareita jne...?
Salilla olis tarkoitus käydä kolmesti viikossa (ma, ke, pe) ja välipäivinä mahdollisesti kävelyä ym. pientä liikuntaa. Jonkinlainen saliohjelmakin on jo katsottuna, voisinpa senkin laittaa tuohon loppuun että saatte heittää kommenttia onko se mistään kotoisin. :D

Mutta niin, jos joku pystyisi hiukan valaisemaan mua näissä asioissa niin olisin eeerittäin kiitollinen. :) Pienikin apu on tarpeen, ihan täysin untuvikko olen...

Ja tässä vielä siis se saliohjelma jota olen ajatellut käyttää:

1. päivä (kädet ja olkapäät)

* 3*12 Penkkipunnerrus kapealla otteella
* 3*12 Ojentajapunnerrus ylätaljassa
* 3*12 Hauiskääntö suoralla tangolla
* 3*12 Hauiskääntö istuvalteen penkissä vastaotteella
* 3*12 Niskantakaapunnerrus Smith-koneessa penkillä

2.päivä (jalat ja keskivartalo)

* 3*12 Jalkaprässi
* 3*15 Jalanojentajat laitteessa
* 3*15 Jalankoukistajat laitteessa
* 3*25 Pohjelihakset istuen laitteessa
* 3*15 Vatsalihasrutistus matolla (suora)
* 3*15 Selkäojennus

3. päivä (rinta ja selkä)

* 3*12 Ylätaljan vetoa eteen
* 3*12 Alataljalla vetoa
* 3*”niin monta kuin saa” Leuanveto
* 3*12 Penkkipunnerrus
* 3*12 Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla

Jos nyt haluat tolla ohjelmalla tehdä, niin tee nyt ainakin rinta/selkäpäivä vuoroliikkein.

Eli vaikka mieluummin
Ylätalja (lämpiää mukavasti selkä penkkiin mennessä)
Penkki
Leuat
Vinopenkki
Alatalja

Ruokavaliosta senverran, että kukaan meistä ei oikein voi tietää sun kulutusta. Kannattaa merkitä vaikka nyt vaan viikoksi kaikki ylös mitä syö, sitten katsot sen painonmuutoksen viikon aikana niin olet suurinpiirtein perillä siitä omasta kulutuksesta. Mieluummin pidemmältä aikaa

Back
Ylös Bottom