Aloitteleva punttaaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hekuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve!:) Olen aloitteleva punttaaja. Kuukauden olen treenannut tällä kaksijakoisella ohjelmalla. Kertokaa mielipiteenne ja mahdolliset muutosehdotukset.
1.Päivä:
Penkki ilman kaarta
Vinopenkki kp
Pystypunnerrus kp
Viparit sivuille
Ranskalainen ojentajap.
Ojentajap. ylätalja

2.Päivä:
Kyykky
Jalkaprässi
Selän ojennus
Ylätalja
Haukkari tangolla
Haukkari kp seisten

Jokaista liikettä kohden kolme sarjaa ja kymmenen toistoa/sarja. Vatsat teen joka ilta kotona, istumaannousut 4x15.

Kertokaa ihmeessä jos joku on päin h****ttiä. Ja pitäisikö minun käyttää jotain protskusysteemisekoitusjuomia?

asiaan vaikuttaa paljon käytkö 2 vai 3 kertaa salilla viikossa?
selkää tekisin kanssa enemmän, lisää ylätaljan lisäksi vaikka alatalja tai joku kulmasoutu. liikkeitä kannattaa vaihdella että jos olet 1kk tuolla tehnyt niin nyt on korkea aika laittaa liikkeet uusiksi.

mites pohkeet ja takareidet?

Mä ottaisin tolle tokalle päivälle suorin jaloin maastavedon mukaan ja tekisin vaan toisen noista noista kyykystä ja jalkaprässistä. Ja jos otat sjmv:n mukaan ni sun ei tartte tehä tota selänojennusta ja säästyneellä ajalla voit treenata vatsoja kunnolla siellä salilla ja jättää ne jokailtaset istumaannousut pois. Pitää niiden vatsojenkin antaa palautua. Ja kannattaa välillä vaihdella niitä liikkeitä, esim ylätaljan sijaan teet leukoja jne, jottei lihakset totu treeniin niin nopeasti. Joku palautusjuoma kannattaa vetää heti treenin jälkeen. Voit ostaa jonkun valmiin sekoituksen tai sekoittaa itse vaikka maltoa ja heraproteiinia. Muuten syöt vaan pirusti proteiinipitoista safkaa. Tämmöstä mulla tuli mieleen. Ja eikun hyviä reenejä!:whip:

Mavea ainakaan tuskin voin tehdä. Selässä nikamansiirtymä, ei välttämättä kestä. Muutenkin painot pidettävä suht kohtuullisina.

Salilla käyn ainakin kaksi, joskus myös kolme kertaa viikossa. Tämä oli "totutteluohjelma". Ajattelin tällä tehdä vuoden loppuun asti ja sen jälkeen uusia ohjelman.

Treeniohjelma-FAQ.

Tässä ekalta sivulta Timbaseiskaysin kaksijakoinen:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

2-jakoista voi myös tehdä erilaisilla jaoilla:

1. Yläkroppa
2. Jalat, vatsat

1. Jalat, kädet
2. Selkä, rinta, olkapäät, vatsat

Toki muitakin löytyy eli kahlaamaan vaan. Ja kannattaa suorittaa pientä vertailua oman ohjelman kanssa niin hiffaa, missä menee metsään ja mikä on mallillaan.

Kandeis käyttää 5 jakosta jos haluat lihaksia, toi kaksjakonenhan on ihan jumppaajille. esim kumä otan habakääntöä niin se on vähinttään 5x10

Bodaaja sanoi:
Kandeis käyttää 5 jakosta jos haluat lihaksia, toi kaksjakonenhan on ihan jumppaajille. esim kumä otan habakääntöä niin se on vähinttään 5x10

Känni ei sovi sulle. Mutta toivottavasti sitäkin kovempi darra toimii tapauksessas.

Bodaaja sanoi:

Bodaaja spammaa nyt ja aika urakalla. Ei todellakaan lihaksen kasvu ole suorassa suhteessa miten monta sarjaa sille vedetään. Kaksjakonen toimii varmasti hyvin, kuten sanoin jo niin Timbasta sen huomaa. Tämmöisillä "mä tiedän ettei toi toimi" viesteillä ei ole paskaakaan painoarvoa:jahas:

Hulkki..timba..ketä vielä? Jopa minä jumppaan 2 jakosella ja taatusti nostan enemmän penasta ku sä! Siis daa

Asiaaki oli. Suosittelen 2 jakoista, aluksi saattaa jalat kipuilla mutta venyttelemällä ja reenaamalla tahtiin tottuu. Ite oon vetäny aina 3 kovaa treeniviikkoa ja 1 treeniviikko kevyttä pumppailua 1/2 tai 2/3 painoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Doggoned sanoi:
Tämmöisillä "mä tiedän ettei toi toimi" viesteillä ei ole paskaakaan painoarvoa:jahas:

Niin, varsinkaan jos ei ole edes kokeillut ennen kuin julistaa toimimattomaksi.:david:

Tze sanoi:
Niin, varsinkaan jos ei ole edes kokeillut ennen kuin julistaa toimimattomaksi.:david:

Eihän täs ollu mulle mitään piikittelyä?:D
Tunnustan syyllistyneeni tuohon useamman kerran:nolo:

Bodaaja sanoi:

... :jahas:

:wall:

Joo huomattu on et muutaman ekan treenin jälkeen oli paikat tukossa mut ei enää niin pahasti. Täytys varmaa koittaa SJMV et mitä selkä siittä tykkää... Mikä olisi sopiva kesto yhdelle treenikerralle? Onko 1 1/2- 2 tuntia liikaa? Ku en tiä oikee kuinka pitkät välit sarjoilla pitäisi olla.

hekuli sanoi:
Joo huomattu on et muutaman ekan treenin jälkeen oli paikat tukossa mut ei enää niin pahasti. Täytys varmaa koittaa SJMV et mitä selkä siittä tykkää... Mikä olisi sopiva kesto yhdelle treenikerralle? Onko 1 1/2- 2 tuntia liikaa? Ku en tiä oikee kuinka pitkät välit sarjoilla pitäisi olla.
Kyllä kaksjakosen saa noin tunnissa tehtyä..itellä menee vähä alle 1½ ja tosta on vartin verran lämmittelyy ja venyttelyy. Sarjojen välissä tauot 30sek - 2 min. Nyrkkisääntönä että anna hengityksen tasaantua ennen uutta sarjaa. Liikkeiden välissä minuutin parin tauot.

Ajattelin talven ajan treenata pelkkää punttia ja kesällä kun kelit antavat myöten alkaa harrastaa myös rullaluistelua ja lenkkeilyä että saisi tämän paskaläskin pois. Kun ilmeisesti lihasten kasvattaminen ja rasvan polttaminen samaan aikaan ei taida olla mahdollista. Tottakai kesälläkin punttia mutta ehkä ei niin totisesti, eli kesän ajan "ylläpitävää" treenausta. Onko tuossa järjen hiventäkään?

PS. Kiitän teitä asiallisista vastuksista. Tämä on erittäin hyvä foorumi. :worship:

Mä en oo vielä kulkenu kovin paljoo salilla, kun mulla on kotona penkki ja käsipainot. Teen jalkakyykkyä, penkkipunnerrusta, hauiskääntöä, erilaisia vatsalihasliikkeitä jne., kun meiltä on salille semmoset 20km niin en jaksa kovin usein lähtee ajelemaan. Sanokaa heti, jos tästä on jotain haittaa!!!

Doggoned sanoi:
Eihän täs ollu mulle mitään piikittelyä?:D
Tunnustan syyllistyneeni tuohon useamman kerran:nolo:

Eiei, ihan vaan tuohon Bodaajan "2-jakoset on ihan paskoja jumppaajien ohjelmia, joilla ei saa lihaksia kasvatettua"-kommenttiin se oli tarkotettu :D

Tze sanoi:
Eiei, ihan vaan tuohon Bodaajan "2-jakoset on ihan paskoja jumppaajien ohjelmia, joilla ei saa lihaksia kasvatettua"-kommenttiin se oli tarkotettu :D

Mä taidan olla aika vihattu henkilö täällä? Mutta treenaako kaikki bodarit jollain 2 jakosella!?:hyper:Jos teet 2 jakosta niin eihän siinä kerkeä vetää kunnolla. Ei mulle riitä hauis treeniin joku 2x10! Toihan on lämmittelyä.

Bodaaja sanoi:
Mä taidan olla aika vihattu henkilö täällä? Mutta treenaako kaikki bodarit jollain 2 jakosella!?:hyper:Jos teet 2 jakosta niin eihän siinä kerkeä vetää kunnolla. Ei mulle riitä hauis treeniin joku 2x10! Toihan on lämmittelyä.
No tuskin nyt vihattu,mutta jos et tee tota tahallas,niin tutustu toki lisää tämän jalon harrastuksen käsitteisiin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom