aloittaminen tauon jälkeen + olkapäävaiva

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
44
Ei tullut kesällä kiireiltä tehtyä muuta kuin leuanvetoa, ja syöminenkin jäi siihen 1-2 kertaa päivässä, joten käytännössä kaikki voimat mennyttä, 7 kiloa tippui paino ennestään laihalla, nyt 180/67.

Mieli tekee aloittaa treeni uudestaan, mutta salilla oikea olkapää vihoittelee kovasti. esim. penkkiä en ole voinut tehdä yhtään sarjaa, kun tekee kipeää, pystypunnerruksessa painon ollessa ala-asennon tuntumassa tuntuu olkapäässä, suihkun jälkeen selkää kuivatessakin tuo olkapää vihoittelee kun tulee erilaista liikettä.

Kannattaako treenata ollenkaan liikkeitä joissa tuo olkapää tuntuu? onkohan olemassa jotain olkapään elvytysliikkeitä? Epäilen että vika on tullut kun koko kesän istuskelin koulukirjojen äärellä, huonoja asentoja ja staattista jännitystä ilman liikuntaa.

Kannattaisi ehkä käydä näyttämässä lekurille sitä olkapäätä ihan ensimmäisenä. Sitten voisi (diagnoosi huomioiden tottakai) ottaa mukaan venyttelyt ja kiertäjäkalvosinjumpan. Vaikuttaisi äkkiseltään kiertäjäkalvosimelta, varsinkin jos sitä kipua tuntee kun nostaa kättä hartialinjan yläpuolelle.

Mulla oli saman tapainen ongelma olkapään kanssa tossa joku 3-4 vuotta sitten. Välillä en pystynyt nostamaan kättä ollenkaan... Kävin yrjönkadulla (helsinki) jossain paikassa ja ne kuvas sen ja teki mulle jumppa ohjelman, joka kyllä auttoi jotenki. VAmma oli muistaaksen jotain nivelten kaa...Penkkiä esim en pystynyt tekemään ollenkaan. Ei se ihan kunnossa ole vielläkään, olkapäät tosi heikot. Mutta kokeile penkkiä/ vinopenkkiä käsipainoilla, ainkain mä olen koko ajan pystynyt tekemään vinop. käsipainoilla

apua vaivaan

Ei tullut kesällä kiireiltä tehtyä muuta kuin leuanvetoa, ja syöminenkin jäi siihen 1-2 kertaa päivässä, joten käytännössä kaikki voimat mennyttä, 7 kiloa tippui paino ennestään laihalla, nyt 180/67.

Mieli tekee aloittaa treeni uudestaan, mutta salilla oikea olkapää vihoittelee kovasti. esim. penkkiä en ole voinut tehdä yhtään sarjaa, kun tekee kipeää, pystypunnerruksessa painon ollessa ala-asennon tuntumassa tuntuu olkapäässä, suihkun jälkeen selkää kuivatessakin tuo olkapää vihoittelee kun tulee erilaista liikettä.

Kannattaako treenata ollenkaan liikkeitä joissa tuo olkapää tuntuu? onkohan olemassa jotain olkapään elvytysliikkeitä? Epäilen että vika on tullut kun koko kesän istuskelin koulukirjojen äärellä, huonoja asentoja ja staattista jännitystä ilman liikuntaa.

1. haluan sanoa että teit todella tyhmästi pitäessä kesä tauon noin ruipelona :D

2. olkapääkivut voivat johtua heikosta tukilihaksistosta. Eivät pysty pitämään olkapäätäsi ergonomisessa asennossa. Ala treenaamana "Rotator Cuff" lihaksia. Tekemällä käsipainon kanssa kiertoliikkeitä vaaka asennossa makaamalla. Tämä on auttanut MONILLA

Leuanvedosta sen verran, että ainakin minulla se aiheuttaa olkapäähän kipua, johtuen ehkä huonosta tulostasosta eli olkapäät on liian heikot verrattuna kehonpainoon.

Meikäläisellä oli about vuoden verran olkapää paskana. Penkit ja dipit ei juuri kulkeneet, niskan taakse punnerruksesta puhumattakaan. Lopulta vaiva meni niin pahaksi että kyljellä ei pystynyt nukkumaan ja esim pelkkä maidon kaataminen tölkistä sattui aivan v*tusti Se mitä tehtiin oli että lekuri tykitti aluksi kortisonia olkapäähän, joka auttoi ensihätään. Seuraavaksi otettiin röntgenit ja magneetit, mutta ei sieltä kummosempia löytynyt. Lopulta ortopedi laittoi (25cm neulalla :() lapaluun takaa kortisonia olkaniveleen ja sanoi samalla että jos ei auta niin leikataan... no on se nyt parempi, mutta edelleen särkee isoilla painoilla. Eli meikäläisellä saattoi johtua heikosta tukilihaksistosta tms. Olen nyt korvannut dipit muilla ojentajaliikkeillä ja niskantakaapunnerruksen vipunostoilla. Lihaskasvua edelleen tulee mitä tulee, mutta treeni ei ole läheskään niin kivuliasta.

Itsellä ranne on paskana koska lensin mopolla noin kuukausi tangon yli niin tulin ranne eellä maahan. Onneksi ei murtunut mutta arastelee vieläkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom