Allergiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zaphod
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päivää!

Onko kenelläkään kokemuksia seuraavanlaisesta aiheesta:

Voiko kala-allergikko popsia rauhassa kalanmaksaöljyä, kalaöljynippeleita yms. "kalatuotteita" vai iskeekö reaktiot niistäkin? (en viitsisi kokeilla onneani...) Jos (ja kun)en pysty syömään kalaa ollenkaan, mistä erinomaisen tärkeistä ravintoaineista jään kokonaan paitsi? (niin ja kalahan on kuulemma vielä h****tin hyvää...)

Kysymys saattaa olla tyhmä, mutta niin on kysyjäkin.

Riippuen vissiinki että mille aineelle siinä kalassa on, kaipa siinäkin aika monta eri allergeenia on, mitkä reaktion aiheuttaa.
En osaa kyllä sanoa itse, lue tuoteseloste huolellisesti ja ota yhteyttä lääkäriin oireiden jatkuessa :D

Originally posted by Zaphod
Voiko kala-allergikko popsia rauhassa kalanmaksaöljyä, kalaöljynippeleita yms. "kalatuotteita" vai iskeekö reaktiot
Itse olen kala-allergikko (paha sellainen) ja kalanmaksaöljyä olen syönyt ilman mitään reaktioita. En tosin osaa sanoa, miksi tuosta ei mitään tule tai miksei siitä voisi tulla jollekin toiselle jotain ongelmia. :rolleyes:

allergiset reaktiot on kun kuppi, joka tulee joskus täyteen ja yli menevästä osasta tulee se reaktio. Eli riippuen elimitön kyvystä vastustaa allergeeneja, joka saattaa vaihdella monestakin syystä voi eriaikoina eri määrät aiheutaa, tai olla aiheuttamatta reaktioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom