Alle 18v kännäys/tupakointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja johanzuk
  • Aloitettu Aloitettu
Juu eipä siinä mun mielestä mitään väärää ole jos jotkut 14-17v vetelee kännejä, vedin itsekin tuon ikäisenä ja helvetin hauskaa oli lähes aina. Nykyään tulee juotua kerran kaks kolmessa kuukaudessa jos sitäkään, mutta ihan vaan siksi että ei jaksa baareissa enää käydä ja pussikaljallekkin harvoin saa ketään mukaan + bodaaminen on mukavampaa kun ei ole rapulaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaa muuten mikä siinä, että nuoret lähtee aina kaupungille juomaan ja riehumaan? Mikä siinä on niin hienoa? Se on äärimmäisen kuvottavaa katsella sitä kaduille sylkemistä ja oksentelua.

Ennen vanhoina hyvinä aikoina oli aina joku paikka missä pystyi tekemään sivistyneesti kuppia poissa muiden ihmisten silmistä. Itse muistan hyvin kuinka nuorena kavereiden kanssa juotiin useimmiten jonkun kotona. Ei se nuorten juominen ole mitenkään lisääntynyt vaan ne on tullut enemmän esille herättämään pahennusta.

Siinä ei ole mun mielestä mitään pahaa, että 13-17 vuotiaat juo viinaa silloin tällöin. Kunhan se ei tule jokapäiväiseksi.

Itse aloitin säännöllisen ja epäsäännöllisen alkoholin käytön 12-13 vuotiaana. Tupakan polton aloitin jo taas niin nuorena, etten viitsi edes kertoa. Joku voi saada huonoja vaikutteita.

Kertokaa muuten mikä siinä, että nuoret lähtee aina kaupungille juomaan ja riehumaan? Mikä siinä on niin hienoa? Se on äärimmäisen kuvottavaa katsella sitä kaduille sylkemistä ja oksentelua.

Ennen vanhoina hyvinä aikoina oli aina joku paikka missä pystyi tekemään sivistyneesti kuppia poissa muiden ihmisten silmistä. Itse muistan hyvin kuinka nuorena kavereiden kanssa juotiin useimmiten jonkun kotona. Ei se nuorten juominen ole mitenkään lisääntynyt vaan ne on tullut enemmän esille herättämään pahennusta.

Siinä ei ole mun mielestä mitään pahaa, että 13-17 vuotiaat juo viinaa silloin tällöin. Kunhan se ei tule jokapäiväiseksi.

Itse aloitin säännöllisen ja epäsäännöllisen alkoholin käytön 12-13 vuotiaana. Tupakan polton aloitin jo taas niin nuorena, etten viitsi edes kertoa. Joku voi saada huonoja vaikutteita.

Mitenniin aina? :eek:

Yleisesti sinne menee kaikkein torveloimmat ainoastaan, joilla on tarve näyttää olevansa jotain.
Itsekkin vielä nuori olen,joskin 18, mutta kuitenkin. En koskaan junnumpana käyny kylillä ryyppäämässä koska se on naurettavaa imo. Toki sitten, juhannus, vappu ym isot juhlat niin on koko kaupungin teinit jossain yhdessä paikassa, se on perinne :dance:

Jos on joku urheiluharrastus, niin juominen alkaa yleensä myöhemmin. Ostareilla notkujat aloittaa dokaamisenkin aiemmin.

Jos on joku urheiluharrastus, niin juominen alkaa yleensä myöhemmin. Ostareilla notkujat aloittaa dokaamisenkin aiemmin.
Urheiluharrastuksissa se dokaaminen tuli just alotettua aiemmin ku pelimatkoilla isot pojat haki kaljaa kaikille :lol2:

Urheiluharrastuksissa se dokaaminen tuli just alotettua aiemmin ku pelimatkoilla isot pojat haki kaljaa kaikille :lol2:
Oho, aika jännä. Mun yläasteluokalla suurin osa pojista alkoi juomaan vasta ysin lopussa tai myöhemmin. Urheilu oli niin pääosassa elämää :)

Kun taas esim muutamat kaverit, jotka ei harrastanu mitään, alkoi notkumaan ostareilla jo 11- 12-vuotiaina ja sillon myös juomaan..

Ite join ekan kerran 14-vuotiaana, talliporukalla.

Jos on joku urheiluharrastus, niin juominen alkaa yleensä myöhemmin. .

mulla juuri näin, 18 vuotiaana aloitin vasta maistelun, kun ei jaksanut enää treenata lajia niin paljon kuin se olisi vaatinut. en sitten tiiä oliko tuo myöhäinen alottaminen syy siihen, jotta lähti aikalailla lapasesta tuo juominen sittemmin.

Jokainen tyylillään, mut bodaaminen ja seksi ovat kyl 1000 kertaa parempia asioita kuin kännääminen. Kännissä ei pysty pelaa ees backgammonia. Eli selvinpäin on paljon mielenkiintoisempaa, ja enemmän tekemistä.

Mut jos on taiteilijahenkinen, niin silloin dokaaminenkin on varmaan kivempaa. Joillekin tää dokaaminen tuntuu olevan vaan tapa olla sosiaalinen, kun ei osata olla sosiaalisia ilman tätä ainetta.

Mut, jos joku 14-v saa iloa känneistä ja tupakoitsimisesta, niin siitä vaan. Jokaista ihmistä jännittää erilaiset asiat.

Kyllähän sekin tietenkin vaikuttaa, että onko kaikki kaverit absolutisteja vai armottomia dokaajia... mutta loppupeleissä kaikki on itsestä kiinni. Ja eihän siinä mitään jos välillä kuppia ottaa, kunhan siitä ei mitään harrastusta tule. :)

Jokainen tyylillään, mut bodaaminen ja seksi ovat kyl 1000 kertaa parempia asioita kuin kännääminen. Kännissä ei pysty pelaa ees backgammonia. Eli selvinpäin on paljon mielenkiintoisempaa, ja enemmän tekemistä.

Mut jos on taiteilijahenkinen, niin silloin dokaaminenkin on varmaan kivempaa. Joillekin tää dokaaminen tuntuu olevan vaan tapa olla sosiaalinen, kun ei osata olla sosiaalisia ilman tätä ainetta.

Mut, jos joku 14-v saa iloa känneistä ja tupakoitsimisesta, niin siitä vaan. Jokaista ihmistä jännittää erilaiset asiat.

juurikin näin juurikin näin

Ei siinä mitään kun nuoret juovat. Itse olen tällainen vitun friikki joka ei ole vielä kertaakaan maistanut taikajuomaa niin että se johonkin vaikuttaisi. Pitää vain odotella :S

Turhaa touhua koko juttu.

-pyritään esittämään jotakin mitä itse ei ole (sopii räppäreitä esittäville sälleille)

-esittävät lihaskuntotestin jälkeen perseestä olevat syynsä miksi ei pystynyt parempaan (tupakoitsijat+kännääjät)

Säälittäviä hemmoja jotka ei tajua mihin on ryhtynyt;)

Oletan että itse et ikinä ala ikäisenä sitten juonut ?

Aikoinaan 15-vuotiaana tuli vappuna kiskaistua ensimmäiset kännit kaveriporukalla. Itseostamaani olutta pohjiksi ja vanhempien viinakaapista tiukempaa päälle. Tuon jälkeen on aika säännöllisesti ja tasaisesti tullut kännättyä useimmiten hallitusti aina tähän päivään saakka, joskin 17-vuotiaana tiheni kyllä tahti aiempaan verrattuna huomattavasti.

Niin, miksi sitä sitten tulikaan Kuninkaaseen tutustuttua? Kaipa siinä jonkinlainen sosiaalinen painekin taustalla oli, mutta muistan kyllä, että jo yläasteella nämä juopottelullaan ylenmäärin leuhkivat tyypit aiheuttivat kuvotusta. Itse olen juonut niistä ensimmäisistä kerroista lähtien itseni, en muiden takia.

Ja kyllähän sitä tuli alaikäisenä tehdyillä ryyppyreissuilla monenlaista, nyt jo ajan kultaamaa koettua.;) Poikuuskin jäi sinne jonnekin.

Todellisuudessa vanhemmilla suurimmaksi osaks oo osaa eikä arpaa nuorten juontiin.

Todellisuudessa vanhempien osuus nuoren juomiseen on paljon aiemmin kuin se hellantelttu edes ymmärtää mitä alkoholi on. Jos vanhemmilla on tapana juoda kännit kun on kavereitaan kylässä tai aina joka vappu ja juhannus niin tottakai lapsi elää siinä käsityksessä että se on normaalia, niin kuuluu tehdä, aikuiset tekee niin. Ja kukapa meistä ei olisi ollut NIIN aikuinen jo ainakin 14 vuotiaana...

Itse rupesin niin epäsosiaaliseksi yläasteella, ettei paljon kaverit napannut eikä sitä kautta tullut vedettyä ekat kännit kuin 16-vuotiaana. Olisin varmaan ala-asteen lopussa muuten vetänyt, kun oli pieni pahisvaihde päällä, mutta onneksi ei kuitenkaan :) Paljon parempi vetää vasta vanhempana ainakin itestä tuntuisi siltä. Kaikki, jotka aloitti silloin 13-14 tienoilla vetää mun mielestä aika rankasti edelleen joka viikonloppu tai pari kertaa viikko. No toki itekin tulee jonkin verran juotua joka viikonloppu, mutta kyllä se aika hyvin on hallussa enkä montaa kertaa oo vetänyt kännihakuisesti. Tulee sitten känniin, jos on tullakseen :D

Niin ja tupakkaa kokeilin vasta 19-vuotiaana, kun se on niin paheellista. Viina on viisasten juoma!

Mä taas tajusin just et salilla käynti ("bodaus", vaikka pelkästään kilpailevat kehonrakentajat on bodareita) on ihan turhaa puuhaa ja aion tästälähin keskittyä ryyppäämään. Kukin tavallaan.

niin, suhteellista mikä on hyvä kunto. "bodari" ei ole yhtäkuin hyvä kunto. Tai sitten tässä puhutaan ulkoisesti hyvästä kunnosta.
Tarkoitan ihmisiä jotka käyvät säännööllisesti salilla sen 3-4 kertaa viikko ja penkkaavat satasia jne. Mutta vetävät silti röökia ja viinaa hyvällä maulla... oisko vähän tämmönen ns. Tony Halme ilmiö :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom