Allan Jokinen

Allusta olisi hienoa saada tällainen henkinen pohdiskeluvideo tai -videoita, koska hän on jollain videolla ilmaissut ajattelevansa joskus raudan nostamisen lisäksi syvällisiäkin asioita. Miksi muuten monet kehonrakentajat ovat henkisiä ihmisiä? Mielestäni aika mielenkiintoinen aihe noin ylipäänsä.

Muita mielenkiintoisia tyyppejä henkisesti ovat ainakin videoiden perusteella Utti, Rene, Mika Nyyssölä, Peter Wilenius, Jari Mustonen ja Marko Savolainen. Pakkotoiston isännästä eli Mikestä en tiedä, onko hän henkinen. Mike voi ottaa tähän itse kantaa :).

Kaltaisianne suuria puhujia kuuntelee mielellään :). Pohdinnoillane olisi valtava merkitys bodykansaan ja kaltaisiini sivusta seuraajiin.

Miksi muuten monet kehonrakentajat ovat henkisiä ihmisiä?.

Ei tule ensimmäisenä mieleen.. ainakaan yleisellä tasolla. Miten määrittelet "henkisen" ihmisen? Päällimmäinen mielikuva bodareista useimmilla on se, että he pitävät, bodauksen lisäksi, nopeista autoista, raskaammasta musiikista, kamppailulajeista (lähinnä vapaaotteluista), kauniista naisista, tietokonepeleistä ja tietysti itsestään. Onko tämä sitten "henkistä" ja miten tämä eroaa normi-ihmisestä? Tietysti joukkoon mahtuu monenlaista persoonaa eikä stereotypiat aina tee oikeutta. Verbaalisesti lahjakkaita ja muuten mukavia joukossa tuntuisi olevan runsaasti.

Teoriassa voisi ajatella.. koska dieetti vaatii myös henkisesti paljon se saa ajattelemaan myös syntyjä syviä. "Kauneuskilpailuna" laji vaatinee myös esteettistä silmää.
"Henkisestä" ja syvällisemmin ajattelevasta bodarista mieleen tulee, haastattelujen perusteella, Boogie Mustonen.

Allu on hyvä ja syvällinenkin tyyppi. Pohtikaas jätkät joskus jollain videolla myös henkisiä juttuja, mitä on kuoleman jälkeen jne. Monet kehonrakentajathan ovat henkisiä ihmisiä ja kaulassa roikkuu risti. Katsokaa malliksi Timo Tahvanaisen Shadow Camera -videoita YouTubesta, ovat mielestäni vähintäänkin keskustelua ja pohdintaa herättävää materiaalia. :)

Allusta olisi hienoa saada tällainen henkinen pohdiskeluvideo tai -videoita, koska hän on jollain videolla ilmaissut ajattelevansa joskus raudan nostamisen lisäksi syvällisiäkin asioita. Miksi muuten monet kehonrakentajat ovat henkisiä ihmisiä? Mielestäni aika mielenkiintoinen aihe noin ylipäänsä.
Onhan noista podcasteissa keskusteltu useinkin, mutta mun ja Miken näkemykset poikkeaa toisistaan melko paljon joten sellaista "syvällistä" keskustelua ei saada aikaiseksi tästä aiheesta, mutta jos vaan muistan seuraavan kerran kun treeniä kuvataan ottaa tämän aiheeksi niin pohditaan introssa syntyjä syviä =)

Allanin ja Mika Nyyssölän välinen henkinen keskustelu voisi olla herkullista katsottavaa ja kuunneltavaa. Nyyssölä on taiteellinen persoona, ja monet henkiset ja luovat ihmiset ovat taiteellisia :)

Onhan noista podcasteissa keskusteltu useinkin, mutta mun ja Miken näkemykset poikkeaa toisistaan melko paljon joten sellaista "syvällistä" keskustelua ei saada aikaiseksi tästä aiheesta, mutta jos vaan muistan seuraavan kerran kun treeniä kuvataan ottaa tämän aiheeksi niin pohditaan introssa syntyjä syviä =)

Sen takia teidän podcastit yms on erittäin mielenkiintoisia kuunnella, kun olette asiosita eri mieltä. Ei kukaan jaksa kuunnella kun toinen sanoo "olipas tänään hieno keli" "joo niin oli" yms. Tän takia nyky radio on perseestä, kun siellä kaikki vaan nöyristelee toisiaan. Te joudutte oikeasti perustelemaan kantanne ja olemaan sen takana, kun toinen väittää vastaan. Tällöin keskustelu saa paljon syvällisempiä piirteitä.

Toki olisi hienoa, jos mietit tai mietitte syntyjä syviä treenivideoiden itroissakin :). Introt ja Mikan sohva voi olla hyviä vaihtoehtoja purkaa ajatuksiaan. Kehoitan tutustumaan myös Timo Tahvanaisen Shadow Camera -videoihin YouTubessa, jos haluatte laajempaa näkökulmaa henkisyyteen, joka on niin monialaista. Tämä voi kuulostaa nyt ihan bullshitilta, mutta henkisyys on kovassa kasvussa kaikkialla. Monet on tajunneet, ettei elämä rajoitu vain tähän, mitä me nyt koemme ja näemme. On niin paljon kaikkea muutakin. Mike voisi pistää pystyyn Pakkotoistolaisille henkisen ketjun tai jotain. :) Kysyntää on, vaikka epäilijöitä varmaan riittää.

Toki olisi hienoa, jos mietit tai mietitte syntyjä syviä treenivideoiden itroissakin :). Introt ja Mikan sohva voi olla hyviä vaihtoehtoja purkaa ajatuksiaan. Kehoitan tutustumaan myös Timo Tahvanaisen Shadow Camera -videoihin YouTubessa, jos haluatte laajempaa näkökulmaa henkisyyteen, joka on niin monialaista. Tämä voi kuulostaa nyt ihan bullshitilta, mutta henkisyys on kovassa kasvussa kaikkialla. Monet on tajunneet, ettei elämä rajoitu vain tähän, mitä me nyt koemme ja näemme. On niin paljon kaikkea muutakin. Mike voisi pistää pystyyn Pakkotoistolaisille henkisen ketjun tai jotain. :) Kysyntää on, vaikka epäilijöitä varmaan riittää.

Kyllä noista kirkkoon kuuluvien määrästä voi päätellä tosiaan, että kasvussa on. Voisit mennä johonkin muualle mainostamaan tuota varjokameraa.

Kyse ei ollut hengellisestä, vaan miten kokee ylipäätänsä kehonrakennuksen henkisellä puolella. Eli ei kirjoittaja mitään kristinuskoon viittaavaa tarkoittanut kai.

Kyse ei ollut hengellisestä, vaan miten kokee ylipäätänsä kehonrakennuksen henkisellä puolella. Eli ei kirjoittaja mitään kristinuskoon viittaavaa tarkoittanut kai.

Allu on hyvä ja syvällinenkin tyyppi. Pohtikaas jätkät joskus jollain videolla myös henkisiä juttuja, mitä on kuoleman jälkeen jne. Monet kehonrakentajathan ovat henkisiä ihmisiä ja kaulassa roikkuu risti. ... :)

Mä ainakin tulkitsin heti tän tyypin kaikessa innostuksessaan "uskikseksi". Voin olla väärässäkin kun noita ristejä kai käyttää muutkin, kuin kristinuskoon uskovat. Ja sori, et lainannut mua.

Minusta on aina hienoa kun omasta harrastuksesta pystyy löytämään metafyysisiä aspekteja. Urheilu on paljon muutakin kuin pelkkää fyysistä työtä. Mitä pidemmälle harrastaa sitä enemmän myös henkisen puolen asiat tulee esille. Se on sitä rakkautta lajiin. Ei liity kehonrakennukseen mutta lukemiseksi suosittelen Tapio Kosken Juoksemisen Filosofia kirjaa.

Missään nimessä ei ole kysymys kristinuskosta eikä mistään muustakaan uskonnosta, vaan siitä, mitä bodari tai muu urheilija ajattelee ylipäänsä vaikkapa maailmankaikkeudesta. On jännää, miksi henkisyys leimataan aina ensimmäiseksi johonkin uskontoon liittyväksi. Mielestäni henkisyys lähtee jokaisesta henkilöstä itsestään, eli mitä kukin persoona ajattelee esimerkiksi "henkimaailman jutuista". Sana uskis kuulostaa jotenkin vanhanaikaiselta. Uskon henkilökohtaisella tasolla spirittiin ja siihen, että on jotain, mitä emme tiedä :). Yllättävän monella meistä on jonkinlaisia yliluonnollisia / selittämättömiä kokemuksia. Aihe herättää varmasti keskustelua. Mutta voin hyvin jättää asian tähän, jos porukka ei ole kiinnostunut. Halusin vain tuoda kehonrakennukseen liittyvän henkisen puolen esille, vaikka se monem tiedossa onkin. Laki kun on henkisestikin vaativa. Niin, mitä on henkisyys? Sen kai jokainen määrittelee itse.

Missään nimessä ei ole kysymys kristinuskosta eikä mistään muustakaan uskonnosta, vaan siitä, mitä bodari tai muu urheilija ajattelee ylipäänsä vaikkapa maailmankaikkeudesta. On jännää, miksi henkisyys leimataan aina ensimmäiseksi johonkin uskontoon liittyväksi. Mielestäni henkisyys lähtee jokaisesta henkilöstä itsestään, eli mitä kukin persoona ajattelee esimerkiksi "henkimaailman jutuista". Sana uskis kuulostaa jotenkin vanhanaikaiselta. Uskon henkilökohtaisella tasolla spirittiin ja siihen, että on jotain, mitä emme tiedä :). Yllättävän monella meistä on jonkinlaisia yliluonnollisia / selittämättömiä kokemuksia. Aihe herättää varmasti keskustelua. Mutta voin hyvin jättää asian tähän, jos porukka ei ole kiinnostunut. Halusin vain tuoda kehonrakennukseen liittyvän henkisen puolen esille, vaikka se monem tiedossa onkin. Laki kun on henkisestikin vaativa. Niin, mitä on henkisyys? Sen kai jokainen määrittelee itse.
Äläs ny.. Mä oon ihan mukana keskustelussa tästä aiheesta..

Laita Mikalle viestiä jotta kutsuu mut sohvalle, siellä olis oikea mesta purkaa henkevyyttä =D

Tälle iso peukku! Mikan sohva-sarjalle kaipaisin muutenkin kipeästi jatkoa, sen verran hyvää keskustelua oli asiasta kuin asiasta. Ja Allu hei, monesti olen miettinyt, että sun ja Renne Korppilan keskinäinen sanailu voisi olla perkeleen viihdyttävää kuunnella, Rennellä kun on ammattitoimittajana kyky viedä keskustelua hyvin eteenpäin ja olen huomannut, että äijälläkin käy sutjakkaasti toi tarinan iskeminen. Jos Jokisen kanssa lähtis iltaa istumaan, ei varmasti hiljaista hetkeä tulisi!

Tälle iso peukku! Mikan sohva-sarjalle kaipaisin muutenkin kipeästi jatkoa, sen verran hyvää keskustelua oli asiasta kuin asiasta. Ja Allu hei, monesti olen miettinyt, että sun ja Renne Korppilan keskinäinen sanailu voisi olla perkeleen viihdyttävää kuunnella, Rennellä kun on ammattitoimittajana kyky viedä keskustelua hyvin eteenpäin ja olen huomannut, että äijälläkin käy sutjakkaasti toi tarinan iskeminen. Jos Jokisen kanssa lähtis iltaa istumaan, ei varmasti hiljaista hetkeä tulisi!
Tästä Oli pari päivää sitten Rennen kannssa puhetta jo ja tullaan toteuttamaan lähiaikoina

Back
Ylös Bottom