Allan Jokinen

Omasta mielestä iso on silloin kun mun pitunen ukko on noin 120kg painoinen ja rasvat siinä kondiksessa että vatsojen kyljet erottuu edes jokseenkin... Niin ja on se +20cmki iso =D

Mun mielestä 170-175cm mies jonka paino lähentelee sataa kiloa, hanska suonien kera ~50cm ja vatsapalikat erottuu eikä pömpötä on ihan helvetin kova sunnuntai bodaaja ja herättää varmasti katu-uskottavuutta.

Ja kyllä se 15cm on iso kun ittelleen riittävän kauan uskottelee 😁

Miten tuo kun puhuit että kovimmilla kuureilla ei nukkumisesta tullut paljoa mitään? Unihan on ihmiselle aika lailla kaikki kaikessa, varsinkin kun halutaan salilla kehittyä. Vai ajattelitko että nyt otetaan kuureista kaikki irt ja sivarit on vaan pakko kärsiä. Onhan se treni tehokas lääke, mutta koitko että oli silti sen arvoinen että joutui nukkumisesta antaa takaisin?

Miten tuo kun puhuit että kovimmilla kuureilla ei nukkumisesta tullut paljoa mitään? Unihan on ihmiselle aika lailla kaikki kaikessa, varsinkin kun halutaan salilla kehittyä. Vai ajattelitko että nyt otetaan kuureista kaikki irt ja sivarit on vaan pakko kärsiä. Onhan se treni tehokas lääke, mutta koitko että oli silti sen arvoinen että joutui nukkumisesta antaa takaisin?
Olet oikeassa uni on erittäin tärkeä tekijä kehityksessä, mutta kun koneeseen laitetaan kunnolla tuotetta on nukkuminen hankalaa, eikä se ollut ihan yksin treni vaan pikemminkin se kaikkien kombo mikä piti konetta käynnissä melko kovasti. 2016 ennen sydänlihastulehdusta olin nukkunut noin 3h yö unia noin 3 viikkoa ja sen rasituksen kyllä näki naamasta,mutta siitä huolimatta massa kertyi ja kehitystä tapahtui ja silloin sitä vaan tyytyi siihen että tämä täälainen vaan mun kohdallani kuuluu juttuun. En edes ajatellut unettomuutta "sivarina" vaan lähinnä vaan asiana mikä tulee luonnollisesti kun aloitan kuurin.. Hassua I know. Tuohon aikaan en pahemmin kiinnittänyt ruokaankaan huomiota, söin tosiaan ehkä sen kaksi Saariooisten makaroni laatikkoa päivässä ja siihen sitten melko isoja määriä protksujauhoja. Ennen kun pumppu otti osumaa tein itse tietäen tahtoen tyhmästi ja päätin laittaa kaikki munat yhteen koriin ja nostaa annoksia tuplaan ja otin mukaan myöstatiinin (joka nyt oli tai ei ollut aitoa how knows) Kun nostin annokset ylös (kierrossa oli:kasvu,insu,igf,treni ja testo ja lisättynä myöstatiini) olin ollut setillä jo about 4-6vko ja paino oli noin104-5kg. Viikossa annosten nostamisen myötä mun paino kasvoi 114kg ja omasta mielestä rasvaa ei tullut yhtään. kerroin vaan tämän tähän siksi että vaikka en optimoinut hommaa juuri mitenkään ja tosiaan unet oli todella katkonaiset, niin kaikesta huolimatta kroppa turposi kuin pulla taikina. Tästä kokeilusta tosiaan sain sitten sydänlihastulehduksen ja sydämmeeni jäi jonkin sortin arpikudos tai mitä lienee.. Sen jälkeen ei ole sydä ollut entisenlainen, nyt jos otan anaa vaikka yhden trenin vaan viikossa mun paineet nousee pilviin ja tulee tosi huono olo..
Olipas avautuminen =D

Eihän viikossa tulee rasvaa tai lihastakaan, nestettähän se on ja sehän se tuppaa paineet nostamaan. Ei ihme, jos pumppu tollasesta kemian ja painon noususta ei oikein tykkää. No nämähän toki tiesitkin jo.

En edes ajatellut unettomuutta "sivarina" vaan lähinnä vaan asiana mikä tulee luonnollisesti kun aloitan kuurin..

Uniongelmat ovat aika yleisiä. Jotkut ovat vetäneet nukahtamislääkkeitä tai rauhoittavia. Kokeilitko niitä?

Btw. Gary Strydom sanoi kerran, ettei koskaan nukkunut jalkapäivän jälkeen. Makasi vaan yön yli sängyssä. Eikä ollut ainoa, jolle näin kävi.

Uniongelmat ovat aika yleisiä. Jotkut ovat vetäneet nukahtamislääkkeitä tai rauhoittavia. Kokeilitko niitä?

Btw. Gary Strydom sanoi kerran, ettei koskaan nukkunut jalkapäivän jälkeen. Makasi vaan yön yli sängyssä. Eikä ollut ainoa, jolle näin kävi.
Tuli kokeiltua kaikenlaiset rauhoittavat ja unilääkkeet, mutta mitä tuhdimpi lääke niin sitä uneliaampi oli sitten aamukin.. Mikään uni lääke ei oikein ajanut mulle asiaansa kun aamusta pitää olla skarppina duunissa..
Jalkapäivän jälkeen unet olivat luonnollisestikkin vielä heikommat johtuen melkoisista kivuista sekä siitä "kuormituksesta" mikä kunnon jalka treenistä tulee kroppaan. Tulin muutaman kerran jutelleeksi asiasta Savolaisen Markokin kanssa mutta eipä tuohon oikein mitään sellaista yksinkertaista lääkettä ole.

Tuli kokeiltua kaikenlaiset rauhoittavat ja unilääkkeet, mutta mitä tuhdimpi lääke niin sitä uneliaampi oli sitten aamukin.. Mikään uni lääke ei oikein ajanut mulle asiaansa kun aamusta pitää olla skarppina duunissa..
Jalkapäivän jälkeen unet olivat luonnollisestikkin vielä heikommat johtuen melkoisista kivuista sekä siitä "kuormituksesta" mikä kunnon jalka treenistä tulee kroppaan. Tulin muutaman kerran jutelleeksi asiasta Savolaisen Markokin kanssa mutta eipä tuohon oikein mitään sellaista yksinkertaista lääkettä ole.

Tuo tren on se kunnon pahin paska mikä sotkee unet ja kaikki. Se on monesti tullu todettua. Muutenki käy kierroksilla ni se vielä vähentää sitä unen tarvetta yms. Never again. Ja tosiaa lääkeunikaan ei normalisoi sitä hommaa ku se on keinotekosta. Sitä voi työntää vaikka mitä muuta mut nekää ei aiheuta samoja oireita mitä tuo saa jo millillä vk aikaseks. Tietysti adrol ja halot oma lukunsa kanssa oraalista..

Viimeksi muokattu:
Tuo tren on se kunnon pahin paska mikä sotkee unet ja kaikki. Se on monesti tullu todettua. Muutenki käy kierroksilla ni se vielä vähentää sitä unen tarvetta yms. Never again. Ja tosiaa lääkeunikaan ei normalisoi sitä hommaa ku se on keinotekosta. Sitä voi työntää vaikka mitä muuta mut nekää ei aiheuta samoja oireita mitä tuo saa jo millillä vk aikaseks. Tietysti adrol ja halot oma lukunsa kanssa oraalista..
Totta.. Mutta itellä Treni on anoista se mikä ihan oikeasti toimii eikä kerläile turhia nesteitä, harmi vaan että se tosiaan on melko toxista ja isoja sivareita omaava lääke. Toki on tätäkin tullut tökittyä jopa 8kk ajan enemmän tai vähemmän putkeen, tiedä sitten onko ollut vastaavaa hyötyä sitten milläänlailla sen 8-12vko jälkeen. Kummallista näin jälkeen päin ajateltuna mitä kaikkea sitä olikaan valmis sietämään niiden isojen lihaksien ja suurien voimien eteen =D Tai no jos rehellisiä ollaan jos olisin ehjä kaikinpuolin, niin tuskin olisin punnertamista vieläkään lopettanut ja isot setit jatkuisi ihan varmasti..

Totta.. Mutta itellä Treni on anoista se mikä ihan oikeasti toimii eikä kerläile turhia nesteitä, harmi vaan että se tosiaan on melko toxista ja isoja sivareita omaava lääke. Toki on tätäkin tullut tökittyä jopa 8kk ajan enemmän tai vähemmän putkeen, tiedä sitten onko ollut vastaavaa hyötyä sitten milläänlailla sen 8-12vko jälkeen. Kummallista näin jälkeen päin ajateltuna mitä kaikkea sitä olikaan valmis sietämään niiden isojen lihaksien ja suurien voimien eteen =D Tai no jos rehellisiä ollaan jos olisin ehjä kaikinpuolin, niin tuskin olisin punnertamista vieläkään lopettanut ja isot setit jatkuisi ihan varmasti..
Olisiko vaikka olisit saavuttanut maailman mestaruuden tai tehnyt jopa maailman ennätyksiä? Olisitko vaan jatkanut uusien mestaruuksien ja ennätysten jahtaamista niin kauan kuin olisit siihen pystynyt? Esimerkkinä Eddie Hall jonka suurin tavoite oli voittaa maailman vahvinmies tittelin lopetti uran heti sen jälkeen. Hän on puhunut että jos olisi jatkanut samalla tavalla ja yrittänyt rikkoa uusia ennätyksiä ja titteleiden jahtaamista olisi todennäköisesti kuollut. Iso rispekti hänelle että lopetti ja alkoi miettiä terveyttään vaikka olisi varmasti pystynyt korottamaan 500kg maastavetoa useamman kerran.

Sehän se on. Pysyy ns kuivana ja paineisena. Kynttilä vaa palaa molemmista päistä.

Olisiko vaikka olisit saavuttanut maailman mestaruuden tai tehnyt jopa maailman ennätyksiä? Olisitko vaan jatkanut uusien mestaruuksien ja ennätysten jahtaamista niin kauan kuin olisit siihen pystynyt? Esimerkkinä Eddie Hall jonka suurin tavoite oli voittaa maailman vahvinmies tittelin lopetti uran heti sen jälkeen. Hän on puhunut että jos olisi jatkanut samalla tavalla ja yrittänyt rikkoa uusia ennätyksiä ja titteleiden jahtaamista olisi todennäköisesti kuollut. Iso rispekti hänelle että lopetti ja alkoi miettiä terveyttään vaikka olisi varmasti pystynyt korottamaan 500kg maastavetoa useamman kerran.
Voisan sitä leikkiä tässä fiksua ja sanoa että en olisi jatkanut, mutta luulenpa että olisin.. Loppuaikoina kisoihin valmistautumiset alkoivat olemana raskaampia ja raskaampia, mielessäni hoin itselleni melkein viimeiset kolme vuotta että nämä ovat viimeiset kisat, mutta kun kisat oli ohi ja muutaman viikon siinä ottanu iisisti niin jo sitä alkoi katselemaan ensi vuoden SM,Em ja MM kisojen aikatauluja. MIkä sitten on tarpeeksi?? Voittamisen suhteen siis tarkoitan.. Voitin 5 Suomenmestaruutta putkeen ja silti olin aina valmis menemään uudestaan ja uudestaan, sama homma EM kisojen kanssa olin kaksi vuotta peräkkäin Euroopan mestari ja yhteensä vuosien varrella mulle siunaantui niitä kolme kappaletta, mutta silti olin halukas aina kisaamaan uudellen tittelistä. Omalla kohdalla Kisaamisesta ja punnertamisesta tuli osa minua,osa mun elämää. Toteutin itseäni tavalla mitä rakastin hyvin paljon ja vaikka jo aktiivi ajan loppupuolella kisaaminen otti enemmän kuin antoi en oikeestaan oikeasti osannut ajatella lopettamista kokonaan, sanoinkin usein kisoissa kilpatovereille että olen ihan varma että revin rintani jossain vaiheessa ja sitten vasta lopetan ja niin lopulta tapahtuikin. Luoja yksin tietää olisko mulle tullut ajan saatossa sydänkohtaus kisoissa tai jokin muu äkkikuoleman aiheuttaja vuosien saatossa kun melko mittavat ropittelut kuului siihen osaan elämää. Varmasti tämä mun kirjoitelu/puheet kuullostaa todella tyhmältä,mutta omalta osaltani kilpaileminen sillä tasolla missä olin vaati näkemykseni mukaan ALL IN asenteen ja sen olin valmis antamaan, mitä sillä sitten sain tai mihin pääsin ei oikeastaan ole niin relevanttia, sillä tuksin olisin tyytyväinen loppujen lopuksi MM pokaaliin tai ME tulokseen niinkuin sanoin kisaaminen ja punnertaminen oli sitten kuitenkin loppujen lopuksi se juttu, niin ja tietysti voittaminen =D

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä on sun pisin offi lääkkeistä? Ootko pitänyt kokoajan jotain pientä kierrossa vai ootko pitäny esim. 6kk offin kaikesta?

Tuliko kisattua kertaakaan Pitkäsen Tommin kanssa? Moni ei muista mainita, kuinka kova penkkimies Tommi on painoonsa nähden. Tubessa vieläkin videoita, kun ukko pumppaa 200kg kevyttä sarjaa reilu 100 kilosena.

Olet Allan hyvä tyyppi! Mukavaa että olet aktivoitunut Miken kanssa jumppailemaan! Olette hyvä kaksikko, jota kyllä mielellään seurailee! ”Old is not dead”

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä on sun pisin offi lääkkeistä? Ootko pitänyt kokoajan jotain pientä kierrossa vai ootko pitäny esim. 6kk offin kaikesta?
Alku aikoina tuli pidettyä pitkiäkin taukoja,mutta about vuodesta 2009-2015 oli aina testoa ja jotain lievää anaa "offilla" Olin tauolla muistaakseni 3-4kk Ennenkuin aloin tekemään kuntoa tosissani bodi kisoihin Miken kanssa.
Tuliko kisattua kertaakaan Pitkäsen Tommin kanssa? Moni ei muista mainita, kuinka kova penkkimies Tommi on painoonsa nähden. Tubessa vieläkin videoita, kun ukko pumppaa 200kg kevyttä sarjaa reilu 100 kilosena.
Tuli kisattua usein Tommin kanssa. Tommi oli vahvin ukko kenet olen ikinä tuntenut! Tommin kanssa tuli höpöteltyä kyllä monistakin eri asioista kisa reissuilla. Tommi oli kovien punnerrus voimien lisäksi myös todella vahva kyykkääjä ja vetäjä,mutta koitti pitää ne liikkeet melkolailla minimissään ettei keskivartalo paisuisi liikoja, Tommihan oli siis bodari Penkki oli vain sivutuote mikä tuli bodaamisen ohessa. Muistan jutelleeni Tommin kanssa voimista ja hän kertoi ottaneensa 280kg sali penkin noin 100kg painosena!!! 300kg kyykky romut oli sellaiset millä tehtiin pitkiä sarjoja. Iso respect Tommille! Mun mielestä Maailman vahvimpia punnertajia ikinä!!
Olet Allan hyvä tyyppi! Mukavaa että olet aktivoitunut Miken kanssa jumppailemaan! Olette hyvä kaksikko, jota kyllä mielellään seurailee! ”Old is not dead”
Iso kiitos että olet ollut kanavalla =D

Tommi on kyllä itselle aiheuttanut suurimman mitä vittua efektin salilla. Oltiin armeijassa samaan aikaan, eri komppanissa tosin ja silloin jo huomasi, että jämäkkä kaveri, mutta en olisi ikinä uskonut miten lahjakkaasta miehestä on kyse. Jonkin verran myöhemmin sitten satuin Tommin kanssa samalle salille ja silloin oli tuossa 270kg lahnapenkki kunnossa (mikä löytyy YouTubesta) ja hämmästys oli kyllä suuri. Myös nuo Allun mainitsemat kyykkyromut voin vahvistaa omin silmin nähneenä. Toivottavasti miehelle kuuluu hyvää !

Tommi on kyllä itselle aiheuttanut suurimman mitä vittua efektin salilla. Oltiin armeijassa samaan aikaan, eri komppanissa tosin ja silloin jo huomasi, että jämäkkä kaveri, mutta en olisi ikinä uskonut miten lahjakkaasta miehestä on kyse. Jonkin verran myöhemmin sitten satuin Tommin kanssa samalle salille ja silloin oli tuossa 270kg lahnapenkki kunnossa (mikä löytyy YouTubesta) ja hämmästys oli kyllä suuri. Myös nuo Allun mainitsemat kyykkyromut voin vahvistaa omin silmin nähneenä. Toivottavasti miehelle kuuluu hyvää !
Ite tosiaan jonkinverran kiertänyt voimailija kisoissa aikoinaan eikä ikinä tullut vastaan yhtään yhtä voimakasta ukkoa omaan painoonsa nähden. Tommi oli maailmanluokan voimailija, vaikka voima oli hänelle vain sivutuote bodauksen ohella. Kaikesta ylivoimaisuudestaan huolimatta Tommi oli ihan jalat maassa oleva kaveri ja muutenkin kaikinpuolin todella mukava heppu. Kisoissa kun törmättiin niin aina tuli höpistyä ukon kanssa niitä näitä.

Kantasoluhoitojen käytöstä sydänvikojen korjailuun on tullut mielenkiintoista tietoa ulos ja tutkimuksia käynnissä. Ehkä jonain päivänä on paremmat hoidot käytössä. Liikakasvua tuskin saa poistettua, mutta ehkä arpikudosta ja vajaatoimintaa saadaan korjattua.

Kantasoluhoitojen käytöstä sydänvikojen korjailuun on tullut mielenkiintoista tietoa ulos ja tutkimuksia käynnissä. Ehkä jonain päivänä on paremmat hoidot käytössä. Liikakasvua tuskin saa poistettua, mutta ehkä arpikudosta ja vajaatoimintaa saadaan korjattua.
Noi tulee olemaan kova juttu tulevaisuudessa. Parhaimmassa tapauksessa kasvatetaan esim uus korva tai sormi jne.

Back
Ylös Bottom