Allan Jokinen

ihan pätevän oloinen, mutta kallis entsyymipakkaus, mutta tuo 1.5miljardia maitohappoa ei kyllä riitä akuuttiin tilanteeseen.

Itse kävisin tosiaan hakemassa apteekista/lifestä Vivomixxin ja vetäisin pussi/pv kunnes loppu. Ylläpitoon varmaan riittänee päivittäin tuo 1.5miljrd.
EIhän toikaan huono idea olis..
Puuron kanssa vatsa on rauhallinen ollut nyt kaksi päivää.. Eilen illalla kokeilin syödä seitiä ja vielä ainakaan ei mitään negatiivista ole ilmennyt.. Tämä maha asia on saatava kondikseen mahdollisimman nopeasti,sillä kun ruvetaan lihaksia kasvattamaan täytyy ruoan imeytyä kunnolla kiertoon =)

En muista sitä lääkettä.. EN pahemmin edes tsekannu mitä se on ku en aikonutkaat syödä sitä. Tolasit digest gold iherbistä missä on maitohapot mukana http://www.iherb.com/pr/Enzymedica-Digest-Gold-Probiotics-180-Capsules/63780

V-mäinen vaiva, ihan riippuen kuinka paha. Mulla joku vuosi sitten todettiin orastavaa Crohnin tautia. Lääkkeitä oli useampia, kortisolista ihan johonki kuituvalmisteisiin. En ottanu yhtään pilleriä, siivosin ruokia, ihan riisi, peruna, kana ja vähärasvainen jauheliha linjaan. Kaikki sokerit ja vehnät alkuun tosi pienelle. Siitä alko noin puolen vuoden "vattan kuntoutus". Pahimmillaan joutu käymään vessassa toistakymmenta kertaa päivässä ja vattakivut helvetillisiä, liikkumaan ei pystyny. Edelleen ruoan perustana riisi, potut, kana ja jauheliha. Tilanne ihan suht ok nyt, ei valittamista. Kaikki protkut vaihdoin hyvälaatuisiin isolaatteihin ja peptoprohon. Vähän kalliimpia, mutta imeytyvät vatsaongelmaisella ihan eri tavalla. Kato ny ihmeessä se lääkitys mitä on määränny, siitä jo vähän tietää kuinka akuuttina lääkäri vaivaa on pitäny, otit sitten tai ei. Stressaaminen ei sitten ole hyväksi.

Ärtyvän suolen oireyhtymä:

Ruokavaliohoito

• Ruokailu pahentaa vatsavaivoja yli puolella IBS-potilaista.
  • Ns. FODMAP-hiilihydraatit fermentoituvat paksusuolessa ja aiheuttavat vatsan turvotusta ja kipua IBS-potilaille.
  • Vatsan turvotuksesta ja kivusta kärsiville potilaille suositellaan 4–6 viikon mittaista ruokavaliokokeilua, jossa vältetään FODMAP-hiilihydraatteja ?. Niitä sisältävät runsaasti
    • viljatuotteet: ruis, vehnä ja ohra
    • hedelmät ja vihannekset: omena, päärynä, luumu, aprikoosi, kirsikka, vesimeloni, kaali, sipuli, parsa, artisokka
    • sienet
    • palkokasvit: herneet, pavut
    • makeutusaineet: ksylitoli, sorbitoli, mannitoli, maltiloli
    • prebiootit (inuliini, frukto-oligosakkaridit [FOS]), esim. ”vatsajogurtit” ja ”terveysjuomat”, joihin lisätty kuitua (FOS tai inuliini)
    • hunaja.
  • Probiootit ovat lumevalmistetta tehokkaampia IBS:n hoidossa (ilmavaivat)C, mutta valmisteiden välillä on eroja tehossa ja hoitotulokset ovat ristiriitaisia. Eniten on tutkimusnäyttöä Bifidobacterium infantis -valmisteesta IBS:n hoidossa.

Vähän vois sen lekurin osaamista arvostaa ja kattoa, mitä se lääke on. Ummettaako, lentääkö paska, onko kipuja? Johonkin näistä vaivoista se hoito on. Jätä ottamatta ja kärsi. Noudata em. FODMAP-dieettiä. Sen avulla voit päästä lääkkeistä eroon. Lääkkeet on sitä varten tässä, että löydät sen omalle vattalle sopivan ruokavalion mutta sen etsinnän aikana saat helpotusta oireisiin.

Kysy pakkikselta, jossa porukka kuvittelee, että ärtyvän suolen oireyhtymässä hoidoksi määrätään a) antobiootteja ja b) happosalpaajia (kumpaakaan EI käytetä). Jollakin voi olla jokin järkeväkin ohje mutta milläpä sen kaiken höpöhöpön seasta erotat...

Täällä on nyt jo hieman liikaa "asiantuntijoita" varmoilla hoito-ohjeilla ja diagnooseilla. Mitä ilmeisimmin kyse on yksilöllisestä vaivasta ja jos joku on jostain apua saanut (kuten gluteeniton ruokavalio), ei se todellakaan tarkoita, että siitä kaikki saisi avun. Suhtaudun myös suurella varauksella - lääkäri ei tiedä mitään - asenteeseen. Eikä ainakaan lyhyt lääkekuuri mitään hallaa tee vaan saattaa olla ainakin hyvä ensiapu.
Itsellä on ollut toisenlaisia vatsavaivoja enkä koskaan ole onnistunut löytämään suoraa syy-yhteyttä minkään ruoka-aineen kanssa. Stressi lienee omalla kohdalla se tärkein syy ajoittaisiin vatsaongelmiin, olen ns. vatsalla reagoiva. Allulle tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaivojen hoitamiseen.

Suhtaudun myös suurella varauksella - lääkäri ei tiedä mitään - asenteeseen. Eikä ainakaan lyhyt lääkekuuri mitään hallaa tee vaan saattaa olla ainakin hyvä ensiapu.

Itseasiassa suolistoperäiset ongelmat ovat suomessa olleet rähjähdysmäisessä nosteessa. Kaikenlaista legendaa siitä , miksi näin on, toki viljellään.

Lekurit ovat helisemässä, sillä ei ole olemassa yhtä ja pätevää tapaa selvittää mistä mystiset oireet johtuvat. Siksi kannattaa kuunnella kokemuksia muilta kohtalotovereilta.

(En muutenkaan ymmärrä, miksi lääkärit nykyään nauttivat niin korkeaa luottamusta? Miksi diabetes on kansantauti, jos kerran ollaan niin osaavia?)

Vähäänkää viitsimystä kun pistää tähän touhuun, niin voi huomata lähes kaikilla saman avun tuoneen helpotusta. RUOKAVALIO!

Se mikä siellä hiertää ei tietenkään ole kaikilla sama, mutta tietyt yleisimmin hiertävät on varmaan paikallaan siivota pois..ihan jo varmuuden vuoksi alkuvaiheessa. Niitähän voi lisäillä sitten kun akuutti tila on rauhoittunut nähdäkseen mikä oli ei ikävyys.

Mitä tulee tuohon lääkekuuriin...

On todellakin merkitystä! Antibiootin pistäminen suoleen silloinkuin oma bakteerikanta on jo entuudestaan järkkynyt on ehkä pahinta mitä voi tehdä!
Monasti tällaisita tempuista tulee mukavat immuunisairausefektit kuten niveltulehdukset kaupan päälle.

En muutenkaan ymmärrä, miksi lääkärit nykyään nauttivat niin korkeaa luottamusta? Miksi diabetes on kansantauti, jos kerran ollaan niin osaavia?

Mitä tekemistä lääkäreiden osaamisella on diabeteksen yleisyyden kanssa? Jos meillä olisi osaavampia lääkäreitä niin heidän olemassaolostaan seuraisi automaattisesti ihmisten paremmat elämäntavat ja ruokailutottumukset?

Mitä tekemistä lääkäreiden osaamisella on diabeteksen yleisyyden kanssa? Jos meillä olisi osaavampia lääkäreitä niin heidän olemassaolostaan seuraisi automaattisesti ihmisten paremmat elämäntavat ja ruokailutottumukset?

Kyllä!

Minäkin menin esidiabeetikkona lekuriin ja hän tuputti minulle vain lääkkeitä. Kieltäydyin ja aloin podaamaan ja syömään puhtaasti. Sokeriarvot paranivat.

Jos olisi ollut osaavampi lääkäri, niin hän olisi lääkkeiden tuputtamisen sijaan patistanut oikeille jäljille. Kyllä, usko pois, lekurin keinoihin voi kuulua myös opastus ja ohjeistus pelkän todistuksen ja reseptin kirjoittamisen sijaan.

Ei mitään! Miksi ihmiset ajavat ylinopeutta, jos poliisit ovat niin osaavia? Miksi ihmiset kaatuvat ja loukkaavat jäisillä teille raajojensa, jos lääkärit ovat niin osaavia? Siinäpä muutama kysymys mietittäväksi samalla logiikalla.

Ho- ei muutenkaan tunnu oikein ymmärtävän luettua tekstiä: jos albertolla on IBS eli ärtyvän suolen oireyhtymä (kuten lekurin mukaan oli), siinä EI käytetä antibiootteja hoidoksi. Toiseksi siinä voidaan kokeilla ihan hoitosuositusten mukaan FODMAP-dieettiä. Eli Ho--:n mainostamaa "RUOKAVALIOTA" hoidoksi. Näitä jätkiä sitten pyörii nurkissa nurisemassa ja kommentoimassa mitä sattuu.

Kyllä!

Minäkin menin esidiabeetikkona lekuriin ja hän tuputti minulle vain lääkkeitä. Kieltäydyin ja aloin podaamaan ja syömään puhtaasti. Sokeriarvot paranivat.

.
Esidiabetes? Eli puhut metabolisesta oireyhtymästä. Sen ensisijaisena hoitona on suositusten mukaan liikunta, ruokavalio ja muut elintavan muutokset. Mitä ne ehdotetut lääkkeet sitten olivat?

Esidiabetes? Eli puhut metabolisesta oireyhtymästä. Sen ensisijaisena hoitona on suositusten mukaan liikunta, ruokavalio ja muut elintavan muutokset. Mitä ne ehdotetut lääkkeet sitten olivat?

Kyllä tämä pyhä kolminaisuus :D

Statiinit ja verenpainelääkkeet oli mulle tyrkyllä. Toivon että tosiaan nykyään on näin, että käypä hoitosuositus on noin. Käsi sydämellä kerron tämän kokemuksen. Lääkkeet tuntui olevan tärkeää saada kaupaksi..sellainen olo minulle tuli.

No mutta minusta viis..

Kyllähän tämä koko vaihtoehtoinen hoito boomi kertoo jo omaa tarinaansa.
Nykyään paleot, antioksidantti klinikat, sun muut ovat kovassa huudossa, kun ihmiset eivät saa suolivaivoihinsa apua peruslääketieteeltä. Itse en allekirjoita täysin kaikkia metodeita heiltäkään, mutta tuhannet ovat saaneet apua sieltä.

Nuo antioksidanttiklinikat ym. funktionaaliset on ihan epätieteellistä huuhaata ja törkeää ihmisten rahastusta. Ainoa todellinen mitä tarjoavat on pitemmät vastaanottoajat ja sitä ihmisten kaipaamaa kuuntelua. Onhan niiden elämäntapaohjeissa kyllä paljon hyvää mutta kova vauhtisokeus niillä on päällä ja tarjoavat totena paljon sellaista joista ei ole tutkimuksissa saatu näyttöä. Ja on tietysti toi julkisen lääkäri tehnyt huonoa työtä jos ei kohonneisiin sokereihin ole elämäntapamuutoksia tyrkyttänyt. Tai siihen verenpaineeseenkaan. Ainoa mitä osaan syyksi keksiä tälle, on se, että se verenpaine tai sokerit ovat niin massiivisesti jo koholla, ettei enää odottanut niiden korjaantuvan riittävästi elämäntapamuutoksilla. Tosin silti niitä pitäisi tuputttaa. Ja käytännössä voi tossa työssä olla se, että saat tarjota elämäntapamuutoksia kahdelle kymmenelle joista yksi sitten ottaaa sitä vastaan. Muut on vaan pakko hoitaa lääkkeillä. Osalla myös noi verenpaineet ja kolesterolit on niin vahvasti perimässä ettei ihanteellisetkaan elämäntavat niitä korjaa.

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suo...31FA3A149D95E6D4F73F52E0863BA?id=hoi50056#s13

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00045#s3

Faustus taas tiivistää oikein mainiosti keskeiset seikat ja koska tämä on aivan muu ketju, ihan kaikki höpöjuttuja ei viitsi edes korjata tässä. Mutta yllä on muutama linkki ns. virallisiin hoitosuosituksiin ja käsityksiin. Kaikki Käypä hoito -suositukset on netissä luettavissa. Usein KH-kriitikot eivät joko osaa tai viitsi lukea niitä, sen verran tanakkaa disinformaatiota tulee jatkuvasti vastaan...klassikkona jo Antti Heikkilän "virallisten ravintosuositusten kritiikki" vaikka diabeteksen hoidossa. Suurin osa Heikkilän vaihtoehtoruokavaliosta on suoraan niistä pahoista ns. virallisista ravintosuosituksista...Ts. Heikkilä kritisoi käypä hoidon suosituksia mutta tarjoaa ne lähes sellaisenaan omissa nimissään takaisin...uskomaton jeppe. Ja porukka uskoo kaiken :)

Viimeksi muokattu:
Itse käytin joskus näitä ruuansulatus entsyymejä ym. Mutta rupesin miettimään onko ruokavalio sittenkään kovin optimaalinen minulle. Jos minun pitää lähteä ostamaan mm.kaiken maailman entsyymejä :)

Tosta metabolisesta oireyhtymästä. Mulla todettiin rasvamaksa 2010 ultrassa, HDL yleensä aina ollut verikokeissa joko niin pieni ettei tule kunnollista lukemaa tai sitten 0.1-0.4 välillä. LDL ja kokonaiskolestroli korkeita. Verenpainetta ei ole ikinä ollut paitsi viime vuonna hetkellisesti kun Jenkkilästä palasin ja sairastuin kaikenmaailman tauteihin. Sokerit on ollut aina kunnossa, vyötärö vaihtelee 127cm-100cm välillä riippuen siitä mikä vaihe milloinkin on menossa hupiukko touhuja.

Endogrinologi kielti 2010 jälkeen etten saisi enää syödä mitään rasvaista enkä sokeria. Mähän taas olen perso kaikelle epäterveelliselle ja olen syönyt kaikkea shittiä paljonkin. Sitten kun arvot ovat todella pielessä niin "terveellisellä ruokavaliolla" ja aerobisen liikunnan lisäämisellä olen aina päässyt siihen tilanteeseen että HDL nousee yli 1.0 mikä ei siis ole siellä normisti ja LDL tasoittuu. Eli lyhyellä rykäisyllä tervettä elämää saa paljon korjattua asioita. Olenkin miettinyt että koskahan diabetes puhkeaa kun pääosa elämästä menee kaikkea muuta kuin terveellisesti. Allullakin varmasti ne perintötekijät vaikuttaa noihin arvoihin kun ajattelee miten "isokokoisia" heppuja löytyy suvusta. Sama täällä. Sukurasitteena on vaikka mitä paskaa.

Toivottavasti tulee suolisto ongelmat kuntoon. Itse paskoin verta useamman vuoden ja kärsin ainaisesta mahakivusta ja turvotuksesta. Kokeilin kaikenlaisia eri ruokavalioita mutta tiukassa istui kivut. Lopulta kun Kohonen putsas mun syömiset ja Oululaisen täysjyvä jälkiuunileipä lähti pois ja tilalle tuli puurohiutaleita (kauralese ja riisipuuro) niin sinne häipyivät kivut ja paskakin normalisoitui.

-Juha Harju

Täällä on nyt jo hieman liikaa "asiantuntijoita" varmoilla hoito-ohjeilla ja diagnooseilla. Mitä ilmeisimmin kyse on yksilöllisestä vaivasta ja jos joku on jostain apua saanut (kuten gluteeniton ruokavalio), ei se todellakaan tarkoita, että siitä kaikki saisi avun. Suhtaudun myös suurella varauksella - lääkäri ei tiedä mitään - asenteeseen. Eikä ainakaan lyhyt lääkekuuri mitään hallaa tee vaan saattaa olla ainakin hyvä ensiapu.
Itsellä on ollut toisenlaisia vatsavaivoja enkä koskaan ole onnistunut löytämään suoraa syy-yhteyttä minkään ruoka-aineen kanssa. Stressi lienee omalla kohdalla se tärkein syy ajoittaisiin vatsaongelmiin, olen ns. vatsalla reagoiva. Allulle tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaivojen hoitamiseen.

Argumenttivirhe: Vetoat asiantuntijastatukseen tai sen puutteeseen kommentoimatta esitettyjen neuvojen potentiaalista hyödyllisyyttä. Uskot sokeasti siihen, että lääkärit ovat täydellisiä terveystietopankkeja, ketkä eivät koskaan vedä diagnooseja hatusta taikka määrää lääkkeitä turhaan.

Argumenttivirhe: Vetoat asiantuntijastatukseen tai sen puutteeseen kommentoimatta esitettyjen neuvojen potentiaalista hyödyllisyyttä. Uskot sokeasti siihen, että lääkärit ovat täydellisiä terveystietopankkeja, ketkä eivät koskaan vedä diagnooseja hatusta taikka määrää lääkkeitä turhaan.
Niitä esitettyjen neuvojen edes potentiaalisia hyötyjä tässä lienee kenenkään meistä turha spekuloida, tai ainakaan se ei johda mihinkään. Ei ehkä myöskään kannata syyttää toista argumenttivirheestä kun itse syyllistyy täysin mielivaltaiseen tulkintaan toisen sanomisista.

Miksi tämä sakki edes käy lääkärillä, minä en ymmärrä sitä.

"Niiden neuvoista ei ole mitään apua!"
No kokeilitko niitä?
"En enkä aio!"
Mutta paskoja ovat?
"No ovat!"
Kokeilematta tiedät tämän koska?
"No niin tiedän!"
No miksi sitten edes menet lääkäriin?
"Vittuiletko?" tms.​
:eek: :D

EN mä ole haukkunut lääkäreitä, halusin tietää vaivani ja sainkin diagnoosin. Itse päätin lähteä kokeileman ruokavaliolla kikkailua (etsiä se ruoka mikä tmämän aiheuttaa) liikkeelle mielummin kuin syödä lääkettä ja vain hoitaa oiretta.. Sain lähetteen jatko tutkimuksiin vielä. Tässä kuluvan viikon aikana kokeilen muutamia eri kikkoja miten tästä kiusallisesta vaivasta päästäisiin =) Iso kiitos kaikille jotka osallistuivat keskusteluun ja toivat omat neuvonsa/näkemyksensä esiin tässä asiassa.

Toiset uskoo sokeasti lääkäreitä ja sitten on taas tämä toinen hörhöjen ääripää, joka tyyliin jättäisi skidinsä rokottamatta, koska eliitin salajuonet, lääketeollisuus hyötyy meistä jne. :D

Back
Ylös Bottom