Allan Jokinen

Mites Allu oli kun ekan kerrat treenasit Miken ja Wileniuksen kansa jalkoja, niin et pariin viikkoon meinannut päästä käveleen? Jos miettii niin ei varmaan hirveen kaukana ollut, että olisi sama homma käynyt kuin Harjulle. Sinulla ainoa etu oli että et jalkoja voimatyyliin treenannut, niin ei ollut hermostossa tarpeeksi potenttiaalia tälläiseen katastrofiin.

Mites Allu oli kun ekan kerrat treenasit Miken ja Wileniuksen kansa jalkoja, niin et pariin viikkoon meinannut päästä käveleen? Jos miettii niin ei varmaan hirveen kaukana ollut, että olisi sama homma käynyt kuin Harjulle. Sinulla ainoa etu oli että et jalkoja voimatyyliin treenannut, niin ei ollut hermostossa tarpeeksi potenttiaalia tälläiseen katastrofiin.
Kyllä kävelemään pystyi, mutta se tyyli oli mitä oli =) Domssit jaloissa kesti kaksi viikkoa ja penkki treenit tuli alaspäin melkein kuukauden.. En muista ihan tarkkaa enää mitä kaikkea silloin tehtiin, mutta meno oli hurjaa.. Reisi ojennuksia pakoilla, hackkia erikois tekniikoilla, pysty hackkia failureen yms kivaa..Raudat oli mitä oli, mutta siinä treenissä musta otettiin irti niin vitusti! olin ihan rikki sen treenin jälkeen, muistan elävästi kun hackissa jalat oli ihan loppu ja tiesin että olisi vielä 15 toistoa jäljellä, melkoista taistelua oli itseni kanssa etten antanut periksi vaan tein niin kauan kaiken kuin vain suinkin pystyin. Pari viikkoa tuota ennen Marko Savolainen veti mulle sen yhden prässi sarjan, joten ihan puskista tuo tuollainen kipu ei tullut.
Tosiaan Juhan tapaus oli todella surullinen ja ihan silkka vahinko

Onko mahdollista haastella Juhaa? voisitte käydä vähän läpi, että mitä tässä tapahtu ja miksi. Myös Pienenä opetuksena muille, että miten kannattaa eri tyylinen treenaaminen aloittaa järkevästi.

Onko mahdollista haastella Juhaa? voisitte käydä vähän läpi, että mitä tässä tapahtu ja miksi. Myös Pienenä opetuksena muille, että miten kannattaa eri tyylinen treenaaminen aloittaa järkevästi.
On puhuttu että tehdään tapahtuneesta video ja kerrotaan siinä sitten mitä oikein tapahtui yms.. Itellä vaan tässä pari viikkoa melkoista kiirettä, että ei ehdi tekeen sitä ihan heti.. Soitan kyllä Juhalle kunhan vaan sille jutulle hyvän raon omasta kalenterista

Allun suoli ongelmat senkun jatkuu, tänään iski duunissa aamusella ihan hiton kova vatsa särky ja oli ihan pakko makaa sikiö asennossa toimiston sohvalla 1,5h jotta pahin meni ohi, mutta koko päivän oli maha(suoli) kipeä Juteltiin Miken kanssa aiheesta ja nyt koitetaan löytää mikä tämän aiheuttaa karsimalla sapuskaa yksi kerrallaan pois.. Koliitti oli oman emännän ehdotus,mutta tiedä sitten.. Vatsan vasemmalle puolelle kohdistuu se särky ja melkoisia ilmavaivoja/varpusparvia on ollu tässä jo kolmisen viikkoa.. Tämä alkoi ihan itsetään ilman mitään muutosta ruokavaliossa, kaikki muut ruota valiossa on tuttuja paitsi kaurapuuro, mutta sitäkin olen syön ihan joka päivä joskun kouluaikoina kylläkin.. Syy tähän vaivaan olisi hyvä löytää ennen huhtikuun alkua, koska silloin en halua painia minkää suoli ongelmien kanssa vaan painaa täysillä tehden lihaa oikein urakalla.. Ollaan juteltu miken kanssa että ehkä se -90kg saattaa olla hieman liian ahdan mulle sittenkin, mutta mikään ei ole varmaa.. Tässä kuvaa viime kerrasta kun olin onnistuneella setillä, aamupaino 112kg luokkaa ja kyllä kuva on otettu jorvista sydän osastolta =)
Toinen kuva Venice biitsiltä 110kg painosena

Liitteet

• 12495081_10208448766393112_632939194568276010_n.webp
    12495081_10208448766393112_632939194568276010_n.webp
    19,4 KB · Katsottu: 1 772
  • 11225993_10206586057306549_4884728203678558210_n.webp
    11225993_10206586057306549_4884728203678558210_n.webp
    53,8 KB · Katsottu: 1 693
Jos epäilee koliittia niin maitotuotteet, viljatuotteet ja sokerit pois. Kannattaa käydä lääkärissä, verikokeilla ja ulostenäytteellä pystyy jo aikalailla sulkemaan sen pois. Itsellä kokemusta suoliongelmista. Mulla se päättyi 5 päivän sairaalareissuun kun paskoin verta ja yritin nukkua vessan lattialla. Kerkesin muutaman päivän olemaan kotona kun kävin yleisellä, yksityisellä ja ambulanssi kävi kotona ja kaikki oli kuulemma ihan fine :D

Jos epäilee koliittia niin maitotuotteet, viljatuotteet ja sokerit pois. Kannattaa käydä lääkärissä, verikokeilla ja ulostenäytteellä pystyy jo aikalailla sulkemaan sen pois. Itsellä kokemusta suoliongelmista. Mulla se päättyi 5 päivän sairaalareissuun kun paskoin verta ja yritin nukkua vessan lattialla. Kerkesin muutaman päivän olemaan kotona kun kävin yleisellä, yksityisellä ja ambulanssi kävi kotona ja kaikki oli kuulemma ihan fine :D
Verta ei paskassa ole, mutta muuten oireet osuis hyvin

Minulla tuon aiheutti vehnä,ja kyllä verta oli aina reilusti pöntössä!Kunnon varpusparvea varmaan vuoden,kunnes viimein menin lääkäriin...No ei keliakiaa ei mitään,ite se piti vaan kokeilla juurikin jättämällä pois ruokia yksi kerrallaan.

Vatsalaukun (tai sitten toisesta l. paksusolen päästä) tähystys syytä suorittaa vakavien syiden pois sulkemiseksi, luulisi lekurin ehdottavan. Siihen verrattuna eturauhasen tutkiminen on kuin nenänsä niistäisi, mutta kyllä siitä hyvin selviää, itselle tehty pari kertaa. Tuollainen äkillinen kipu saattaa johtua myös sappikivistä. Mutta joo, asia syytä selvittää mahdollisimman pikaisesti.

Mitä mahto lekuri sanoa? Jos vasemmalla alavatsalla se kipu, divertikuliitti vois tulla mieleen, etenkin jos o mukana vielä lämpöilyä tms.

Sisäilmaongelmat ovat ainakin pomminvarma vatsaoireiden aiheuttaja. Pidempi altistus homeelle pistää koko ruuansulatuksen aivan sekasin. Näin kävi ainakin omalla kohdalla. Samat safkat kokoajan, mutta muuttaminen homeiseen kämppään sekotti pakin täysin.

Sisäilmaongelmat ovat ainakin pomminvarma vatsaoireiden aiheuttaja. Pidempi altistus homeelle pistää koko ruuansulatuksen aivan sekasin. Näin kävi ainakin omalla kohdalla. Samat safkat kokoajan, mutta muuttaminen homeiseen kämppään sekotti pakin täysin.
Joo, se on SE Allun toimisto mikä kylpee siinä homeessa.

Joo, se on SE Allun toimisto mikä kylpee siinä homeessa.
Muistelinkin jotain tämmöistä, mutta en uskaltanut varmaksi sanoa. Oli meinaan helvetilliset vatsakivut, tuntui kuin olisi koripallon syönyt ja välillä kaikki ruoka tuli ylös.

Allun suoli ongelmat senkun jatkuu, tänään iski duunissa aamusella ihan hiton kova vatsa särky ja oli ihan pakko makaa sikiö asennossa toimiston sohvalla 1,5h jotta pahin meni ohi, mutta koko päivän oli maha(suoli) kipeä Juteltiin Miken kanssa aiheesta ja nyt koitetaan löytää mikä tämän aiheuttaa karsimalla sapuskaa yksi kerrallaan pois.. Koliitti oli oman emännän ehdotus,mutta tiedä sitten.. Vatsan vasemmalle puolelle kohdistuu se särky ja melkoisia ilmavaivoja/varpusparvia on ollu tässä jo kolmisen viikkoa.. Tämä alkoi ihan itsetään ilman mitään muutosta ruokavaliossa, kaikki muut ruota valiossa on tuttuja paitsi kaurapuuro, mutta sitäkin olen syön ihan joka päivä joskun kouluaikoina kylläkin.. Syy tähän vaivaan olisi hyvä löytää ennen huhtikuun alkua, koska silloin en halua painia minkää suoli ongelmien kanssa vaan painaa täysillä tehden lihaa oikein urakalla.. Ollaan juteltu miken kanssa että ehkä se -90kg saattaa olla hieman liian ahdan mulle sittenkin, mutta mikään ei ole varmaa.. Tässä kuvaa viime kerrasta kun olin onnistuneella setillä, aamupaino 112kg luokkaa ja kyllä kuva on otettu jorvista sydän osastolta =)
Toinen kuva Venice biitsiltä 110kg painosena
Tästä tuli mieleen Sethin video - Digestion, Absorption and Elimination. Kannattaa katsoa.

View: https://youtu.be/aUu3xdxKBAU

Tänään söin ainoastaan puuroa. (30g kauraa ja 70g riisä) maha ihan normia ollu koko päivän.. noita annoksia vedin 5 kappaletta ja kaikki on menny tänään ok.. Tänään en päässyt lekuriin mutta huomenna 8.10 on aika. Jotenkin uskon että viikkojen ripuloin ti on ärsyttänyt suolen ja nyt melkein kaikki 'kiinteä' ruoka sattuu.. muutenkin olin huomaavinani että pierut ja mahan kipeys tuli aina liha aterian jälkeen, joita oli siis 3-4 päivässä.. täytyy nyt kattoo mitä lekuri sanoo

Jos on joku ruokaperäinen yliherkkyys niin ei välttämättä oire tule heti aterian syömisestä. Voi tulla päivänkin viiveellä.
Kipujen syitä toki on muitakin. Esim suolen ärtymys tai tulehdus.

Itse siityisin 4-8vk syömään pelkkää kanaa (tai jos kana se ripulin aiheuttaja niin vaikka possua) ja riisiä ja jättäisin maidot ja viljat (ehkä myös seiti, kun se on uusi sulla) kokonaan pois.

Samlla repisin kunnon vivomixx kuurin (voimakkain maitohappo mitä kaupasta löydät, 1pussi per päivä). Ja jos edelleen on härdelliä, niin sitten lekuriin..tietty sillä varauksella ettei olot pahene silläaikaa.

Back
Ylös Bottom