All Inclusive -paketit

Ikä
43
Kaupunki
Pori
Ketäs pakkismatkailijoista on käyttänyt tuollaista All Inclusive -pakettia, onko ne oikeasti hyödyllisiä lomalla?
Ja tietenkin peri-suomalaiseen tapaan kiinnostaa, millaisia rajoituksia oluen/viinan/viinin juonnin suhteen on ollut? Monessa paikassa lukee vain paikalliset juomat, tuontioluet maksusta tms. Ei oikein kiinnostaisi esim. juoda viikkoa paikallista turkkilaista riisiolutta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen ollut eli kännissä koko ajan. Uima-allas baarista kun sai olutta (paikallista kyllä, mutta ihan perus lageria), paukkuja ym. koko ajan niin miten luulet käyvän? Aamuisin vain miettii koska sitä kehtaisi ottaa ensimmäisen. Ruoka alkoi puuduttamaan loppu viikkoa kohden, vaihtelu ei ollut isoa. Mutta silloin jo lähtee ilomielin kaupungille syömään ja katsastamaan ravintoloita. Illalliskattaukset olivat hyviä.

noissakin on eroja. Mutta esim. RIU ketjuissa all inclusive toimii todella hyvin. Euroopassa ei taida sisältyä huoneeseen baarikaappi mutta katos googlella/kuvahaulla vaikka RIU liquor dispenser niin tajuat ettei nois voi olla selvinpäin yhtään ja noita pulloja vaihdetaan 2 päivän välein.. Saa olla aika karpaasi että juo 4 litraa väkeviä kahdessa päivässä varsinkin kun pitäs huoneesta vissii uloskin mennä. Ja huoneen ulkopuolella meno jatkuu.

Juominen saa ihan uudet mittasuhteet tommosissa. Dominikaanisessa varsinkin, siellä henkilökuntakin on ihan lärvät välillä. Suosittelen kokeilemaan, afrikasta ja euroopasta ei oo kokemusta all inclusivesta mutta mm. balilta taas on. Balilla homma ei toimi alkuunkaan yhtä hyvin kuin karibialla, juomista todella rajoitetaan joskin pari tuntia kun on päivässä ilman kuppia niin noista selviää. Jos juot paljon niin tulee halvaksi ja on siistiä juoda drinkkejä altaalla. Varmista että on allasbaari ja kunnon altaat. :)

Ruokapuoli on sama juttu. Karibialla toimii, balilla ei toimi. Suurissa resorteissa on kaikenlaista ruokaa niin pirusti ettei voi millää kyllästyä. Laatuja on varmaan toistasataa erilaista mistä sitten kokoaa sapuskat. Ravintoloita on 4-5 eri teemaa jne.

Pari kertaa on ollut käytössä. Helppoahan tuo on, kun mistään ei sinänsä tarvi huolehtia, rahaa ei tarvi kantaa missään mukana, senkun allasbaarista ottaa mitä mielii. Mutta jossakin vaiheessa ne buffet tyyliset lounas ja päivällissetit alkaa ainakin allekirjoittanutta vituttamaan.

Rajoituksiahan tosiaan yleensä on. Paikalliset viinat ja kaljat yleensä kuuluu mukaan ja joku tietty drinkkilista. Kaverin kanssa oltiin marraskuussa meksikossa ja kyllä minibaari tyhjeni jokapäivä ja tequilanaukkuja tasaisen harvakseltaan, mutta mistään varsinaisesta kännäämisestä ei voi puhua. Esim tuolla meksikossa hintaan kuulu paikalliset oluet, joku geneerinen puna ja valkoviini, tequila, rommi ja noin 10 drinkin lista.

Pari kertaa on ollut käytössä. Helppoahan tuo on, kun mistään ei sinänsä tarvi huolehtia, rahaa ei tarvi kantaa missään mukana, senkun allasbaarista ottaa mitä mielii. Mutta jossakin vaiheessa ne buffet tyyliset lounas ja päivällissetit alkaa ainakin allekirjoittanutta vituttamaan.

Rajoituksiahan tosiaan yleensä on. Paikalliset viinat ja kaljat yleensä kuuluu mukaan ja joku tietty drinkkilista. Kaverin kanssa oltiin marraskuussa meksikossa ja kyllä minibaari tyhjeni jokapäivä ja tequilanaukkuja tasaisen harvakseltaan, mutta mistään varsinaisesta kännäämisestä ei voi puhua. Esim tuolla meksikossa hintaan kuulu paikalliset oluet, joku geneerinen puna ja valkoviini, tequila, rommi ja noin 10 drinkin lista.

RIU tequilassa taisi olla saman verran eli n. 10 drinkkiä, mutta huoneessa 4 litran pulloa ylösalaisin ja ne fixattiin joka toinen päivä täysiin. Kaljaa oli vaan 2-3 ploa per huone mutta esim allasbaarissa oli oma hana mistä sai täytellä vaikka 15 tuoppia jos jaksoi. Taisi olla viinihanakin, en muista. Kerran valitin että huonees on niin vähän kaljaa niin hemmot toi korillisen. Tottahan mä siitä sitten tippiä vähän annoin, oli aika turha ruikutus multa kun en sitten kuitenkaa jaksanu kiskoa kuin ne pari kolme ennen aamupalaa. Huonees ei kuitenkaa jaksanu hillua.

EDIT: ne pullot oli, rommi, tequila, vodka ja GIN

RIU tequilassa taisi olla saman verran eli n. 10 drinkkiä

Niin tuolla oli siis valikoima se noin 10 drinkkiä, määrää ei ollu mitenkään rajoitettu. Minibaarissa oli joku 4-6 kaljatölkkiä, noin 6 pulloa limua, jotain väkeviä pikkupulloja. Täyttö päivittäin. Allasbaarista sai tilailla samat, aamupalalla, lounaalla ja päivällisbuffetissa kalja+viinihanat.

Ketäs pakkismatkailijoista on käyttänyt tuollaista All Inclusive -pakettia, onko ne oikeasti hyödyllisiä lomalla?
Ja tietenkin peri-suomalaiseen tapaan kiinnostaa, millaisia rajoituksia oluen/viinan/viinin juonnin suhteen on ollut? Monessa paikassa lukee vain paikalliset juomat, tuontioluet maksusta tms. Ei oikein kiinnostaisi esim. juoda viikkoa paikallista turkkilaista riisiolutta :)

Ruoka on todella maukasta ja vaihtoehtoja löytyy, hyvät jälkiruoka pöydät myös, tuo allinc toki on riippuvainen kuinka hyvä hotelli kyseessä. Paikalliset oluet viinat, ja jotkut viinit kuuluvat tuohon allinc pakettiin, meillä hotellilla yleensä ollut 10-22 välillä saa vetää viinaa niin paljon kuin ehtii, marmariksesssa ja alanyassa on ollut tuo allinc ja ei voi kuin kehua :)

Mihin päin turkkia olet menossa ja milloin ? jos kysyttävää löytyy vastaan mielelläni.

Ps turkin olut Efes on mielestäni parempaa kuin kotimaassa :)

Ruokapuolesta vielä. Ainakin mulla kohdalle sattuneet allincit on ollut sitä että buffet tyyliset sapuskat joka välissä. Laatu vaihdellut laidasta laitaan. Jossain pihvi paistettiin tilauksesi mukaan vasta kun menit pihviä hakemaan, jossain on ollut tasainen pihvin paistelu meneillään kokin toimesta ja joskus on vain työmaaruokala tyylillä sapuskat esillä. Vaikka aina valikoimaa on ollut enemmän kuin riittävästi ja jälkiruokapöydät notkuvat, niin jossain vaiheessa mulle ainakin tulee se stoppi niihin, että kovin herkästi en ole nyt reissuilla allinc ottamassa.

Mulle vastaantulleissa allinc paikoissa on aina ollut sitten myös "parempia" ravintoloita, joissa sai käydä 2-3krt/vko syömässä ihan ala-carte tyyppisesti vähän parempaa ja yksilöllisemmin valmistettua ruokaa.

Yhden kerran olen ollut Venezuelassa Isla Margaritan saarella, kun muuta mahdollisuutta ei ollut (kaikissa Finnmatkojen hotelleissa oli tuo systeemi eikä ruokaravintoloita ollut lähettyvillä).

Hotellissa oli ainoastaan yksi ravintola ja ruoka oli paskaa (buffetista). Paikallisen oluen lisäksi tarjottavat viinat taisivat olla jotain paikallisia kotipolttoisen makuisia, ei siis ihan aitoa tavaraa. Yhtenä iltana nautin alkoa vähän enemmän ja hotellin turvamieskin oli ihan jurrissa ja joraili meidän kanssa. Hotelli oli joku keskitason hotelli.

En ota tuollaista pakettia, ellei ole pakko. Lapsiperheelle se voi olla helppo vaihtoehto, mutta en varmaan ottaisi sittenkään. Tai jos on ihan sama, mitä syö ja haluaa dokailla koko ajan ja jos makaa muutenkin hotellin altaalla koko ajan.

Mä olen matkustelija, joka tykkää testailla reissussa erilaisia ruokia ja ravintoloita. Tykkään lähteä ex-tempore kiertelemään matkakohteessani ympäriinsä enkä halua olla sidottu hotelliin ja hotellin uima-altaaseen ruoka-aikoina.

Ruoka on todella maukasta ja vaihtoehtoja löytyy, hyvät jälkiruoka pöydät myös, tuo allinc toki on riippuvainen kuinka hyvä hotelli kyseessä. Paikalliset oluet viinat, ja jotkut viinit kuuluvat tuohon allinc pakettiin, meillä hotellilla yleensä ollut 10-22 välillä saa vetää viinaa niin paljon kuin ehtii, marmariksesssa ja alanyassa on ollut tuo allinc ja ei voi kuin kehua :)

Mihin päin turkkia olet menossa ja milloin ? jos kysyttävää löytyy vastaan mielelläni.

Ps turkin olut Efes on mielestäni parempaa kuin kotimaassa :)

Antalaya/Kemer on ollut vähän katselussa.. ajattelin viettää talviloman siellä ja hermoloman risteilyn jälkeen :D

Yhden kerran olen ollut Venezuelassa Isla Margaritan saarella, kun muuta mahdollisuutta ei ollut (kaikissa Finnmatkojen hotelleissa oli tuo systeemi eikä ruokaravintoloita ollut lähettyvillä).

Hotellissa oli ainoastaan yksi ravintola ja ruoka oli paskaa (buffetista). Paikallisen oluen lisäksi tarjottavat viinat taisivat olla jotain paikallisia kotipolttoisen makuisia, ei siis ihan aitoa tavaraa. Yhtenä iltana nautin alkoa vähän enemmän ja hotellin turvamieskin oli ihan jurrissa ja joraili meidän kanssa. Hotelli oli joku keskitason hotelli.

En ota tuollaista pakettia, ellei ole pakko. Lapsiperheelle se voi olla helppo vaihtoehto, mutta en varmaan ottaisi sittenkään. Tai jos on ihan sama, mitä syö ja haluaa dokailla koko ajan ja jos makaa muutenkin hotellin altaalla koko ajan.

Mä olen matkustelija, joka tykkää testailla reissussa erilaisia ruokia ja ravintoloita. Tykkään lähteä ex-tempore kiertelemään matkakohteessani ympäriinsä enkä halua olla sidottu hotelliin ja hotellin uima-altaaseen ruoka-aikoina.

Mää taas olen laiskottelija.. kännykkä kiinni viikoksi ja makoilee vaan..

Itse olin juuri joulukuussa Panamassa All Inclusive hotellissa.

Kaikki oli ilmaista, sai hakea vaikka Finlandia vodkaa mukillisen kerran tunnissa jos huvitti. Olikin varmaan puolet ostanut termarin siellä, johon voi sitten tiskiltä hakea tasaseen tahtiin drinkkiä tai kaljaa. Ruokailu kuului myös, ja sai valita hotellin monista (~10) ravintoloista mieluisansa kerran päivässä, eli a'la carte ravintoloista, ja sitten muuten syötiin buffet tyylistä ruokaa jossa olikin kaikkea.

Maksullisia oli esim. kylpyläpalvelut.

Oon käyny kanssa tossa samaisessa hotellissa Panamassa ja sen lisäks Dominikaanisessa tasavallassa all inclusive hotelleissa. Mua noissa kiehtoo eniten se ettei tarvii pitää rahaa messissä sillä isolla hotellialueella hengaillessa. Mikään ei maksa mitään ja kaikki on huoletonta. Muista poiketen kännejä ei tullu vedettyä kunnolla kertaakaa kummallakaan reissulla, parina iltana tosin vähän enemmän. Kiva juoda drinkkejä (myös alkoholittomia) rannalla/altaalla makoille, ruokaa on jatkuvasti tarjolla ja se on noissa hotelleissa ollu pääasiallisesti hyvää. Suosittelen niille jotka haluaa maksimoida rentoutumisen. Ne jotka haluaa käyttää loman kiertelyyn ja eri paikkoihin tutustumiseen maksaa turhasta. Ite aion seuraavaks karibialle suunnatessa ottaa all inclusiven. Itäisiin maihin matkustaessa tuskin ottaisin. Kokeilkaa rohkeesti, tulee muuten yllättävän halvaksi.

Aion joskus vielä elämässäni, sitten kun rikastun, lähteä parin viikon all inclusive -lomalle dokaamaan kunnolla. Yllättävän halpojakin vielä siihennähden, että saa juoda ja syödä niin paljon kuin huvittaa. Esim. äijäporukalle tuo on todella hyvä vaihtoehto ryyppylomaksi.

Antalaya/Kemer on ollut vähän katselussa.. ajattelin viettää talviloman siellä ja hermoloman risteilyn jälkeen :D

Mää taas olen laiskottelija.. kännykkä kiinni viikoksi ja makoilee vaan..

Varaudu sitten siihen että esim Kemer ja Belek ovat kallempia kohteita turkissa, antalyasta ei tietoa.

Kannattaa ottaa tuo allinc mikäli viina maistuu kunnolla, koska viina samanhintaista osin jopa kalliimpaa kuin täällä suomessa. Raki on todella hyvää ja kilahtaa kunnolla päähän :D

Niin sellainen pieni vinkki vielä, että osta viinat kentältä jos et jostain syystä ota allinc pakettia.

Minkä firman pakettimatkalle olet menossa? ja paljonko on matkan hinta, nimittäin kannattaa vertailla niitä hintoja vkon matkassa voi säästää helvetisti.

Ps. Älä käytä deturia :D

Itse olen kerran ollut AllInclusive-retkellä Turkissa,paikka oli Incecum. Lyhyt matka Alanyaan siitä. Hotelli oli iso kolmen hotellin kompleksi aivan rannalla,allas alueetkin oli kivat.
Mutta toiste en lähtis,ehkä eläke iällä. Oli parin kaverin kanssa jolla yhdellä oli lapsi mukana niin mikäs siinä lapsilla ollessa mutta itsellä aika kävi pitkäksi eikä Turkista maana jäänyt mitään käteen. Siinä mielessä surkein reissu koska en halua mitään pelkkää lepolomaa vaan kokemuksia. En muista mones matka oli tuo nyt aikuisiällä,mutta ensimmäinen pakettiretki ja sen huomas ettei se ole itselleni paras.
Matkanjärjestäjä oli Nazar,aika pieni ja uusi firma silloin,hotellissa oli muutama hassu suomalainen mikä oli positiivista,toki heti kun Alanyaan meni käymään niin oli tietenkin paljon suomalaisia liikenteessä.

Turkkilainen viina oli helvetin pahaa ja sitähän laitettiin drinkkeihin suhteessa 1/10 limsaa ja loput viinaa.
Tuolla kuului paikallinen olut ja viina sekä hanasta jotain puna- ja valkoviiniä ilmaisiin alkoholipitoisiin juomiin.
Turkki on tähän mennessä ainut maa kaikista joissa olen käynyt jossa on kunnolla mennyt maha sekaisin.
Luulen että syy siihen óli buffetit jossa ruoka seisoi ja kärpäsiä pyöri aika paljonkin ympärillä.

Itse olin juuri joulukuussa Panamassa All Inclusive hotellissa.

Kaikki oli ilmaista, sai hakea vaikka Finlandia vodkaa mukillisen kerran tunnissa jos huvitti. Olikin varmaan puolet ostanut termarin siellä, johon voi sitten tiskiltä hakea tasaseen tahtiin drinkkiä tai kaljaa. Ruokailu kuului myös, ja sai valita hotellin monista (~10) ravintoloista mieluisansa kerran päivässä, eli a'la carte ravintoloista, ja sitten muuten syötiin buffet tyylistä ruokaa jossa olikin kaikkea.

Maksullisia oli esim. kylpyläpalvelut.

Se on just 5 tähden hotelli. Arvaan mikä se on, jumalaton resortti. Ite en ole käynyt mutta pitäs mennä. 3 tähden hotelleissa buffetit alkaa varmaan olla pelkkää kuraa, mutta 4-5 tähteä toimii kyllä. Aasia on ihan jälkijunassa näissä all inclusive kuvioissa. Surkeimmat all inclusivet mulla on 1. lombok, 2. nusa dua 3. sanur ja noi oli kuitenki 4-5 tähden mestoja. Kyllähän juomaa sai laidasta laitaan, konjakkikin oli ilmaista mutta se palvelu ihan hirveätä, jäykkää kuin mikä. Luulen että aasiassa toimii paremmin keskitason hotellit kuin hyvät. Seuraavan kerran kun sinne suuntaan meen 2-3 tähden mestaan, jos nyt enää ikinä sinne meen (vietnam olis kokematta).

Nazer.fi:stä noita reissuja kattellut.. vaikea oikeastaan hakea matkatoimistojen sivujen kautta, kun ei ole sitä all inclusive-haku asetusta kaikilla... ei sitä oikein vielä tarjota kaikilta varmaankaan.

Panama voisi olla kyllä hieno vaihtoehto

Nazer.fi:stä noita reissuja kattellut.. vaikea oikeastaan hakea matkatoimistojen sivujen kautta, kun ei ole sitä all inclusive-haku asetusta kaikilla... ei sitä oikein vielä tarjota kaikilta varmaankaan.

Panama voisi olla kyllä hieno vaihtoehto

Panamaan voi olla vaikea lähteä kesällä ainaki pakettimatkoja ei oo. Turkkiin tarjoaa kyllä matkoja liki kaikki, deturilla ja nazarilla on pahat lentoajat tsekkaas ne muuten nekin kai kävis. Tais olla lähtö illalla ja paluu aamulla ihan ihme aikaan tyyliin klo 6 ja matka kentälle kestää 1-2h jne..

En ota tuollaista pakettia, ellei ole pakko. Lapsiperheelle se voi olla helppo vaihtoehto, mutta en varmaan ottaisi sittenkään.

Lapsiperheelle hyvä vaihtoehto kun isukki ja äityli dokaa kaikki päivät :rolleyes:

Sellainen paketti jossa ruuat sisältyy hintaan on toki jees ja pari kertaa toimivaksi todettu. Mutta muuten parempi välttää kokonaan paikat joissa all inclusivea tarjolla, ellei sitten halua katsella ravunpunaisina kännissä öykkäröiviä tanskalaisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom