Alkulämmittely

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei nyt ollu tarkotuksena mitään sotaa aloittaa. Antaa olla jos et ymmärtänyt pointtia. Mikä oli: että kannattaa joskus kuunnella ehkä muitakin. Ei tosiaankaan aina, ja Tonzan sanoin vittuako se mulle tekee miten treenaat! Asentees vaan on himppasen ylimielinen,siinä kaikki. Jätetään nyt tä threadi, jokainen päättääköön itse lämppärinsä ja venyttelynsä ja tehköön miten parhaaksi näkee. Kuunnelkoon swartsua jos sikseen tulee...:kippis1:

Pieni tositapahtuma:

Kun olin jonkin aikaa treenannu niin serkkuni alkoi treenata kanssani ja matki treenejäni muuten mutta ei venytellyt eikä lämmitellyt (ei jaksanut). Oli treenannu vähemmän aikaa ku minä ja yritti samoilla painoilla jaksaa. Yritin aina neuvoa että venyttele hyvä mies ja lämmittele + ota vähän painoja pois kun teet.. Ei kuunnellu.. Punttisalin "omistaja" myös huomautti liian isoista painoista että tekee väärin kun on liikaa painoa, mutta eipä kuunnellut.. Jonkin vuoden treenattua hänellä niksahti selkä eikä pysty treenaa vaikka haluais.. joskus kannattaa kuunnella!

En tiedä miten tää liitty tähän mutta tuli vaan mieleen! :kippis1:

Juu... tuossa viime viikolla täräytin smith-koneeseen jalkakyykylle suoraan sen verran, että 8 toistoa menee. Tulos: n. 10 minuutin päästä väliselkä kramppasi oikein kivasti.

Aikoinaan kyllä totesin, että pienellä riskillä saa parhaat tehot irti, mutta en suosittele kenellekään.

T: Vanha pieru, jonka mielestä 26-v ei ole ikä eikä mikään aloittaa voimanosto, kun kuntopunttausta on nuorempana tullut jonkin verran harjoiteltua.

Originally posted by Vispe
Kuunnelkoon swartsua jos sikseen tulee...:kippis1:
:kippis2:En tarkoittanut että kenenkään tarvitsisi oppia ottaa.
Teen vain itse näin.
Originally posted by trompp
Aikoinaan kyllä totesin, että pienellä riskillä saa parhaat tehot irti, mutta en suosittele kenellekään.
;) Ilmaisit asian juuri siten kuin sen ajattelen.

finnishpowerin sivuilta. esimerkki anon kyykkytreenistä:

5x25 / 5x70 / 5x110 / 3x150 / 2x190 / 1x230 / 1x280 / 1x330 / 1x370 / 1x410 / 1x450

eli lämmittelysarjat todella lyhyitä, mutta niitä on tarpeeksi (ainakin ilmeisesti)

Mä teen noi lämppärit (jos teen pitemmän kaavan mukaan) jotenkin seuraavasti:
Ensin kevyillä (joilla menis ehkä 25-30 toistoa) joku 12-15 toistoa. Sitten samoilla toinen sarja ehkä kymppi.
Sitten lisää painoja sen verran, että normaalisarjoissa menis joku 15 toistoa, sillä teen ehkä kasin.
Seuraavaksi lisään painoja sinne, millä menis ehkä se kymppi-kakstoista (minkä oletan olevan päivän tavoite esimerkkipäivänäni) ja otan sillä kolmosen ja sitten vielä tauon jälkeen kakkosen.

Eli tuossa lopussa totutan kroppaa jo niihin tuleviin painoihin, mutta niin lyhyitä sarjoja, ettei pitäisi lihasten väsyä. Aluksi poljen kuntopyörää sen 5-10 min, yleensä se 5. Tuntuu, ettei se kroppa pääse kylmenemään niin helposti sarjojen välillä, kun aluksi nostaa pulssia sinne johonkin sadan-sadankymmenen pakkeille ennen sarjoja.

Tämmöinen on siis meikäläisen tyyli tarkemmin selitettynä, toimii mulla.

Niin ja jos teen lyhemmän kaavan mukaan, ni noi lopun kolmonen ja kakkonen jää tekemättä. Kuitenkin vähintään kolme lämppärisarjaa ennen ekaa liikettä. Ennen muita myöhempiä liikkeitä saatan ottaa yhen lämppärin kokeeksi, lähinnä liikerataa ja päivän kuntoa kokeillakseni, en niin varsinaista lämmittelyä ajatellen.

Edit: Niin jostain syystä olin virittynyt ajattelemaan penkkitreenin lämmittelyä, muissa en ota noita kahta lyhkästä loppuun, vaan niiden tilalla ehkä yhen kasin, kevyesti kuitenkin, että voimat jää jäljelle odottamaan varsinaisia sarjoja.

Viimeksi muokattu:
Tässä vastoittain julkaistiin tutkimus, jonka mukaan venyttelyllä treenin yhteydessä ei ole suurta merkitystä. Olen itse sillä kannalla -ja toimin myös niin- että kannattaa jonain välipäivänä venytellä koko kroppa oikein kunnolla ihan vaan notkeutta ylläpitääkseen.

Mitä lämmittelyyn tulee, niin menen pyörällä salille. Nykyään en lämmittelysarjoja pahemmin tee, koska uusaloittelijana eivät nuo harjoituspainotkaan mitään kummoisia ole. Jahka tässä saisi pari vuotta aktiivista treeniä taakse, niin luulisin, että esim. kyykyssä ja maastavedossa pitäisi painojen ollakin jo sitä luokkaa, että ilman lämmittelysarjoja tuskin kannattaa maksimeja vedellä.

Penapäivänä voi vaikka tehdä etunojaa ennen salille lähtöä. Kyykkypäivänä voi fillarilla polkea vähän lujempaa isoimmalla vaihteella.

Originally posted by trebla
Mä teen ennen lihasryhmän ekaa liikettä 3-4 lämmittelysarjaa. Ja muissa liikkeissä teen yleensä vain yhden lämmittelysarjan, lähinnä varmistaakseni, että homma toimii. Aivan treenin alussa poljen 10min kuntofillaria ja teen 1-2 sarjaa vatsoja ja alaselkää.

Sama tyyli paitsi että fillari jalkapäivinä ja soutulaite yläkroppapäivinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom