Alkulämmittely

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, mäkin tunnen monia, jotka on käyny salilla vuosia ja silti treenaa päin vittua.

Joo ja minä olen nähnyt monia
joiden aika menee salilla muitten kyttäämiseen.

Tulokset ratkaisee onko treenitapa oikea vai väärä.
Ja jos on itse tyytyväinen piruako se muille kuuluu.

Yhtä ainoata oikeaa tapaa tehdä treenit Ei ole

Kokeilepa joskus lämmitellä kunnolla ja todennäköisesti huomaat treenin kulkevan paljon paremmin!

Yleensä jätkillä jossain vaiheessa treenipainot nousevat salillakäynnin seurauksena ja jossain vaiheessa ne alkavat olla liian suuret, jotta voisi treenata lämmittelemättä ilman loukkaantumisia.

Yleensä jätkät, joiden olen katsonut treenaavan päin vittua, ovat vuodesta toiseen saman kokoisia, eivätkä ne treenipainotkaan ole kovin kummoisesti nousseet. Ja jätkät, jotka pikkuhiljaa oppivat treenaamaan, ja vielä pari vuotta sitten retostelivat pystyvänsä treenaamaan lämmittelemättä, alkavat pikkuhiljaa kantapään kautta oppimaan lämmittelynki tärkeyden. Nykyään saa kuulla, kuinka "loukkaannun heti, jos en lämmittele kunnolla"...

Tottakai yksilöllisiä eroja on, mutta jossain vaiheessa jokainen (joka treenaa oikein) kehittyy sen verran, että loukkaantumisriski kasvaa isompien treenipainojen johdosta.

Onnea valitsemallasi tiellä! :kippis1:

Ok. Ihan rauhassa vaan. Vittuako se mulle tekee miten reenaat. Jatka vaan ihan miten tykkäät.

Originally posted by Tonza
Ok. Ihan rauhassa vaan. Vittuako se mulle tekee miten reenaat. Jatka vaan ihan miten tykkäät.

Hyvä nyt puhutaan samaa kieltä.

Alkukysymyshän oli:
"Niin ajattelin kysyä että mitenkä yleensä lämmittelette ennen treenin alotusta?"

Originally posted by Swartsu

Saleilla näkee myös kaikennäköistä"opea".
Olisi hienoa kun jokainen keskittyis vaan omiin tekemisiinsä.

Ilmeisesti sun treenityylis on herättänyt huomiota aiemminkin, sen verran henkilökohtaisesti tunnut ottavan tämän asian. :rolleyes:

"Joo ja minä olen nähnyt monia
joiden aika menee salilla muitten kyttäämiseen."

Jotkut kysyvät neuvoja, toiset eivät. Jotkut eivät kuuntele, vaikka neuvoja tulisikin...

"Tuloksethan ratkaisevat" onko treenitapa oikea vai väärä... Mullakin on kaveri, joka on kehittyny viimeset neljä kuukautta, vaikka treenaa rinnan ja hauikset kuudesti läpi viikossa. Pistää vaan miettimään, että kauanko tuolla voi kehitys jatkua. Kuitenkaan pienetkään vinkit eivät kelpaa, sillä "onhan tässä kehitystä tullut"...

Ei kylläkään ole sen kummemmin herättänyt.
Treenaan aina kovaa ja tuloksia syntyy.

Sinä vaan ilmeisesti haluat leikkiä ÄITIÄ.

LOL mitä väittelyä :)
Mutta mistä kummasta mahtaa johtua se, että todella monet huippukehonrakentajat suosittelevat lämmittelemään huolella koko kehon ennen reeniä ? Mahtaisiko tällä olla mitään tekemistä sen kanssa, että LÄMMITTELY KANNATTAA ? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lämmittelyn ja venyttelyn kannalla olen minäkin, mutta kaikki tallaa tavallaan

:p

ps. kai sä Swartsu venyttelet??

En kyllä harrasta venyttelyäkään,kuin satunnaisesti.

Huippukehonrakentajilla lihasmassat ovat niin isoja
että silloin ymmärrän lämmittelyn tarpeen.

Minulle se vaan ei sovi.
Tai no huomenna taas penkkipäivä
60 aloitan niin onhan se lämmittelyä.

Itse otan lämmittelynä yleensä esim penkkipäivänä yhden 10 toiston sarjan 50 kilolla jonka jälkeen teen varsinaiset "kovat" sarjat. Huom, että kova sarja tarkoittaa n. 70 kg :p

Olen huomannut, että kun nuo harjoittelupainoni ovat melko pienet vielä niin on vaikea pysyä lämpimänä koko treenin ajan. Jalkatreeni on ainoa missä pysyy lämpimänä koko treenin ajan.

Tuosta johtuen pitäisi ilmeisesti lämmitellä ennen jokaista lihasryhmää, nyt on tullut vain lämmiteltyä ensimmäinen lihasryhmä koska muut lihasryhmät tulevat ekoissa sarjoissa lämmiteltyä (esim. penkki=>olkapäät=>ojentajat)

Mitä mieltä tuosta, pitäisikö lämmittely ottaa joka liikkeeseen?

Tuntuu vain, että jos alan lämmitellä kunnolla (esim. 3 10 sarjaa 50% painoilla) niin sitten varsinainen treeni kärsii.

Kyllähän sen lämmittelysarjojen tarpeellisuuden huomaa helposti, kun tuntuu että esim penkkiliikkeissä 60 kg tuntuu usein sen ne ensimmäiset 2 sarjaa ärsyttävän painavalta. Sitten taas parin, kolmen lämmittelysarjan jälkeen alkaa tuntuma lihakseen ja liikerata hahmottua, jonka jälkeen yleensä se 3:s lämmittelysarja tuntuukin jo ilmalta. Tämän jälkeen lihakset ovat valmiit koviin sarjoihin.

Pitää kokeilla seuraavalla treenillä (huomenna) sitten tuota. Nykyisin olen laiskana tehnyt yhden lämmittelyn treenin alussa, joskus kun jaksan niin joka lihasryhmälle ja sitten vielä ihmettelen kun ei tulokset nouse ;)

Mä teen ennen lihasryhmän ekaa liikettä 3-4 lämmittelysarjaa. Ja muissa liikkeissä teen yleensä vain yhden lämmittelysarjan, lähinnä varmistaakseni, että homma toimii. Aivan treenin alussa poljen 10min kuntofillaria ja teen 1-2 sarjaa vatsoja ja alaselkää.

On kyllä monesti huomattu, että mitä kauemmin jaksaa hakea lämpöä päälle ja totutella liikkeisiin ja painoihin, sitä paremmin varsinaiset kovat runttaukset sujuvat. Kunhan nyt pysytellään järjellisyyksissä eikä tehdä hirvittävän raskaita lämmittelysarjoja yms..

Jossei oo aikaa lämmitellä ku 3min vaik normaalisti kävely salille 3 min ja n.10 min lämmittelyt siel ni laitan t-paidan sijaan pitkähihasen ja alle pitkähihasen t-paidan niin JYLLÄTÄ johan lämpiää hyvin jo kolmessa minuutissa muutamalla lämppärisarjalla ja 3 min kävelyllä salille! Jos on yli 30 min treeniaikaa voi sit tulla aika kuuma mut ei muuta ku vain strippaamaan :D .

pyörällä tai kävellen salille.

alussa ei mitään polkupuörän tai soutukoneen säätämistä. pari-kolme sarjaa että tulee hiki ja sitten pari kovaa sarjaa.

lopuks on kiva vielä juosta spurtteja tai soutaa koneella.
shitte kevyt venyttely.

btw.
tuntuu hyvältä, kun oon lopettanut pitkät venyttelyt. esimerkiks polvissa tuntuu paljon paremmalta juostessa eikä paikat lonksu mitensattuu. vähän vaan venytän treenin ohessa lonkkia ja nilkkoja että liikkuvuus säilyy.

Oot kyllä swartsu himppasen väärällä asenteella liikenteessä. Tonzahan vaa sanos et kannattais joskus koittaa ottaa hiukan alkulämppää ja katto et kulkeekos se reeni paremmin vai ei. Jos ei ni voithan sä sen täysin vapaasti väliin jättää! Ja eikös ne huippukehonrakentajat oo tän alan ammattilaisia ni kyllä ne taitaapi suurimmalta osin tietää mitä puhuu. "Liiiiiight weight beibeeeee!!!! and good old chicken!!!!

Nii ja voihan se hauis revetä vaikka persettä pyyhkiessä.:lol1:

Originally posted by Vispe
Oot kyllä swartsu himppasen väärällä asenteella liikenteessä. Tonzahan vaa sanos et kannattais joskus koittaa ottaa hiukan alkulämppää ja katto et kulkeekos se reeni paremmin vai ei. Jos ei ni voithan sä sen täysin vapaasti väliin jättää!
Nii ja voihan se hauis revetä vaikka persettä pyyhkiessä.:lol1:
Kannattaa katsoa kenen persettä alkaa pyyhkimään, ettei repeä koko käsi.
Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?
En ole pyytänyt mitään lämmittely ohjeita.
Vastasin vaan otsikossa olleeseen kysymykseen.

Back
Ylös Bottom