Alkukantaisen ihmisen ruokavalio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan paleo nimityksenä turhan pömpöösi, mutta joku nimitys valiolla lienee tarpeen olla :) Eikä siinä pääpointtina ole leikkiä luolamiestä, vaan välttää niitä ruoka-aineita, joiden huomaa aiheuttavan itselle ikäviä oireita, joihin löytyy myös ruokavalioon liittyvät tieteelliset perustelut. Paleossa kuten kaikissa suunnitelmallisissa ruokavalioissa voi mennä liiaksi stressin puolelle, jos esim. itse testaamatta vain seuraa jotain gurua ja/tai alkaa rajoittaa syömisiään vain periaatteen, eikä konkreettisen hyödyn eli paremman voinnin vuoksi.

Eihän alkuihmisillä ollut käytössä lisäravinteitakaan, jotka kuuluvat usein paleosti syövien valioon.

Mutta luomuun kyllä pyritään, jos massia riittää :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä, tuossa tuli ne hyvät pointit. Ruokavalio kuin ruokavalio, niin sen olisi hyvä olla itselle hyvä ja palvella tavotteita. Eikä miettiä, että voi hitsin pimpulat, kun tuota ei syöty vuonna - 10 000ekr, jolloin ihmiset elivät 30-vuotiaaksi.

Itse onneksi kuulun siihen 0,3% väestönosuuteen, joille viljat, hiilihydraatit tai maitotuotteet ei aiheuta minkäänlaisia ongelmia, etenkään psykosomaattisia.

Olen kuitenkin aidosti kiukkuinen illuminatille (jonka alaisuuteen mm. kaikki tutkijat ja lääkärit on valjastettu) siitä salailusta, että viljat, hiilihydraatit ja maitotuotteet aiheuttaa 99,7%:lle väestöstä hampaiden putoamista suusta, harhoja, depressiota, suoleen reikiä, tulehduksia ympäri kehoa, väsymystä, mielisairauksia, viehtymystä omasta sukupuolesta ja lukemattomia muita oireita.

Voihan toki olla, että viljat aiheuttaa minulla aistiharhoja, jonka mukaan viljat ei ole minulle vaarallisia. :wtf:

Paleo on vähänniinku raamattu.

Se kirjoitettiin joskus ajat sitten (muka) ja kukaan ei oo ihan varma miten paljon siitä pitää paikkansa, ja vaikka kuinka tulis uutta tutkimusnäyttöä kumoamaan väitteitä on se tietty kuluttajakunta fundamentalisteja jotka ei vaan millään muuta mielipiteitään. Ehkä osittain siksi, että ei voida enää hyväksyä että vuosikausia itsekurilla vedetty elämäntapa olisikin tarpeettoman kallista ja vaikeaa hyötyihin/tavoitteisiin nähden.

Suositut

Back
Ylös Bottom