Alkoholista tuli karsinogeeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulipa yllätyksenä taas, ettei se ainakaan terveyttä edistä. Kaikki aiheuttaa syöpää, kaikki tappaa, mutta maalaisjärkeä voi aina käyttää ;)

eipä yllätä ei sitten tippaakaan. kaikki nautintoaineet aiheutta jotain. ootellaan milloin on kahvin vuoro. kaiken käyttö kun lopetetaan niin kuollaanpa ainakin terveenpinä:rock:

User Name

Minua häiritsee eniten tuossa uutisoinnissa se, ettei kerrota miten suuri riski on oikeasti. "Kaksinkertainen riski" kun ei kerro yhtään mitään, kahden lottorivin pelaaminenkin tuplaa mahdollisuuden päävoittoon mutta todennäköisyys on silti aika pieni.

Minua häiritsee eniten tuossa uutisoinnissa se, ettei kerrota miten suuri riski on oikeasti. "Kaksinkertainen riski" kun ei kerro yhtään mitään, kahden lottorivin pelaaminenkin tuplaa mahdollisuuden päävoittoon mutta todennäköisyys on silti aika pieni.

Mun ei tarvinutkaan sanoa mitään ku kiteytit noinkin hyvin :D

tää on taas tätä... :thumbs:

juon viinaa kun juopotuttaa ja se sitten siitä.
sivareista vitut.

kaikenmaailman juttuja annetaan taas kukkahattutädeille taivasteltavaksi.
muistan elävästi kun makkarasta piti poistaa kaikki mustunut kuori koska se aiheuttaa syöpää.

pentuna ei saanut syödä karkkia koska väriaineissa on myrkkyä.

kaikki kiva aina kielletään.
kohta vesi ja ilmakin aiheuttaa syöpää ja niiden käyttö pitää lopettaa.
Tiesittekö, että ikääntyminen aiheuttaa kuolemaa, joten sitäkään ei pitäisi tehdä.

Ei voi kun nauraa enään. :piis:
tänksit ja pliisit

Alkoholihan lisää riskiä sairastua kurkku/nielun syöpään, vatsa- ja suolistosyöpään ja maksasyöpään. Karsinogeenin vaikutus tulee lähinnä suolistossa alkoholin palamistuotteista nimeltä aldehydi. Suurin riski kohdistuu paksusuolen ja peräsuolen alueelle, jossa palamistuotteet jylläävät.

tää on taas tätä... :thumbs:

juon viinaa kun juopotuttaa ja se sitten siitä.
sivareista vitut.

kaikenmaailman juttuja annetaan taas kukkahattutädeille taivasteltavaksi.
muistan elävästi kun makkarasta piti poistaa kaikki mustunut kuori koska se aiheuttaa syöpää.

pentuna ei saanut syödä karkkia koska väriaineissa on myrkkyä.

kaikki kiva aina kielletään.
kohta vesi ja ilmakin aiheuttaa syöpää ja niiden käyttö pitää lopettaa.
Tiesittekö, että ikääntyminen aiheuttaa kuolemaa, joten sitäkään ei pitäisi tehdä.

Ei voi kun nauraa enään. :piis:
tänksit ja pliisit

Tästä on kyllä naurut kaukana. Täällä dokataan siihen malliin, että porukkaa kaatuu aika tehokkaasti. Suurimmissa osassa liikennekuolemia on osana alkoholi ja aktiivinen dokailu pilaa myös oman terveyden ja elämän aika tehokkaasti. Hyvähän se on toki uhota, että "kyllä mä ryyppään kun huvittaa ja ei paljoo haittaa sivarit". Kaikki vaan ei rajoja ymmärrä, mikä johtaa aika vakaviin ongelmiin. Jos alkoholista aiheutuu maksasyöpää niin sittenhän se on karsinogeeni.
En ite oo mikään absolutisti mutta vituttaa kun ihmiset vähättelevät alkoholin suuren kulutuksen vaikutuksia terveyteen ja elämänlaatuun.

Tästä on kyllä naurut kaukana. Täällä dokataan siihen malliin, että porukkaa kaatuu aika tehokkaasti. Suurimmissa osassa liikennekuolemia on osana alkoholi ja aktiivinen dokailu pilaa myös oman terveyden ja elämän aika tehokkaasti. Hyvähän se on toki uhota, että "kyllä mä ryyppään kun huvittaa ja ei paljoo haittaa sivarit". Kaikki vaan ei rajoja ymmärrä, mikä johtaa aika vakaviin ongelmiin. Jos alkoholista aiheutuu maksasyöpää niin sittenhän se on karsinogeeni.
En ite oo mikään absolutisti mutta vituttaa kun ihmiset vähättelevät alkoholin suuren kulutuksen vaikutuksia terveyteen ja elämänlaatuun.

Tais pointti olla siinä, että haitat kyllä on tiedetty. Tais alkuperäisen viestinki kirjoittaja ajatella, ettei nyt käytetäkkään alkoholia päivittäin. Ei varmaan niin hirveän vakavaa jos sattuu kerran kuussa vähän juopumaan. Kaikki varmaan hoksaa jo siitä krapulasta, ettei se viina hyväksi ole. Kohtuus kaikessa.

tuotahan juuri tarkoitin...
juopot on juoppoja, eikä niitä luultavasti tällä palstalla pahemmin pyöri, joten jätän tämän omaan arvoonsa.

Uskallan jopa väittää, ettei valtaosa tämänkään lukijoista ole ns. ongelmakäyttäjiä eivätkä ajele humalapäissään autoillaan.

mitäs jos pitäisit lusikan omalla lautasellasi?
voisin kertoa mielipiteeni juopoista ja rattijuopoista, mutta taidan jättää sen nyt vähemmälle.
Tässähän on nyt kuitenkin kyse jostain ihan muusta.

Mutta jos vääntäminen tekee sinut iloiseksi niin hyvä juttu.

"tuotahan juuri tarkoitin...
juopot on juoppoja, eikä niitä luultavasti tällä palstalla pahemmin pyöri, joten jätän tämän omaan arvoonsa.

Uskallan jopa väittää, ettei valtaosa tämänkään lukijoista ole ns. ongelmakäyttäjiä eivätkä ajele humalapäissään autoillaan"

on helppo vähätellä juomistaan jos se ei vielä ole näkyviä ongelmia aiheuttanut, käy töissä ja ajaa autolla aina selvin päin ja muutenkin vaikuttaa normaalilta ihmiseltä kaikin puolin.
alkoholiongelmaisiahan on vain ne kodittomat ja työttömät rappioalkoholistit jotka juo lasolia ym :jahas:
Sitten kun rupeaa miettimään montako annosta menee viikossa, niin hyvin monella jotain 20 kpl. Ja se on muka normaalia ja tervettä, ei mun mielestä ainakaan. Suuri osa suomalaisista vaan juo niin paljon ettei siihen kukaan kiinnitä mitään huomiota enää.
Yksikin tuttu kuoli alle kuusikymppisenä hiljattain, maksakirroosiin tai johonkin muuhun vastaavaan, alkoholin aiheuttamaa kuitenkin. Oli vielä ollut monta vuotta juomatta, ja oli ollut varsin arvostetussa asemassa eikä vaikuttanut ainakaan ulkopuolisten silmissä mitenkään ongelmakäyttäjältä ikinä.
Olen aika samoilla linjoilla mxm:n kanssa tässä asiassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom