Alkoholin myyntiaikoja rajoitetaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jason
  • Aloitettu Aloitettu
Pesupallo sanoi:
Toinen riskiryhmä on lievästi alkoholisoituneet, joille tekee vain hyvää kun viinan loputtua mennäänkin nukkumaan eikä kioskille aamuseitsemältä.
...
... jos viinan saanti ennen klo yhdeksää on pakko tai parin kymmenen sentin hinnannousu olutpulloon on ylitsepääsemätöntä, kannattaa harkita elintapojensa muuttamista. :)

Sellaisen muutoksen kun tekee elintapoihinsa että käy sen megasatsin 80-prosenttista vodkaa Tallinnasta kerran vuodessa hakemassa, niin voi haistattaa piiitkät paskat alkoholinmyyntiaikarajoituksille ja suomalaiselle alkoholipolitiikalle ylipäätään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en tiiä onko tää jo sanottu, mutta samalla mäyriksen ja sixpacin hintaa nostetaan niin, että isompi pakkaus ei ole halvempi kuin irtopullot.

eli
sixpac = 6x1.33€ = 8€
twelvepac = 12x1.33€ = 16€

woohoo.....................muutan viroon. sillo ku alkoholiveroo ei oltu viel laskettu oli kalja halvempaa.

kaNi- sanoi:
en tiiä onko tää jo sanottu, mutta samalla mäyriksen ja sixpacin hintaa nostetaan niin, että isompi pakkaus ei ole halvempi kuin irtopullot.

eli
sixpac = 6x1.33€ = 8€
twelvepac = 12x1.33€ = 16€

woohoo.....................muutan viroon. sillo ku alkoholiveroo ei oltu viel laskettu oli kalja halvempaa.

missä irtopullo maksaa 1,33e? yleinen hintahan on n.1,10e.

Monta vuotta ollan jo meidän satsit haettu virosta, ja sama homma jatkuu edelleen. Auto täyteen omppulaittia ja väkeviä (ja toisinaan myös hyvin halpaa laittilimsaa) ja näillä mennään. Pitäisikin käydä hakemassa uus satsi, kun viime viikonloppuna pääs nuo siiderit avokin toimesta loppumaan..:D

GynoTissi sanoi:
Lukematta muiden mielipiteitä:
- Tarrat. Monille viinipullot yms. ovat koriste-esineitä, pilalle menee jos pitää tarroja liimata.
- Paljousalennukset. Mitä EU sanoo tästä kaikesta venkoilusta? Perkele.
- Aikarajoitukset. Jos kerran kaljaa myydään kaupassa niin eikö se ole elintarvike? Mitä vitun järkeä säätää jotain aikarajoja? Miksi herkkusieniä saa myydä kellon ympäri? Koko touhusta paistaa läpi holhous.

edit: Ainiin, jos tytöt ovat tarpeeksi vanhoja tulemaan raskaaksi, niin he varmasti myös tietävät alkoholin olevan vaaraksi sikiölle.Ilman mitään tarroja.

Syynä kaikkeen tähän on se, ettei Suomessa osata juoda alkoa hillitysti. Kun juodaan niin vedetään lärvit ja jos bisseä sais kaupoista ympäri vuorokauden niin kyllä se kulutus vaan nousisi entisestään.

Noita mitään tarroja mä en kyllä kans ymmärrä, en alkopulloissa enkä myöskään röökiaskeissa. Valitettavasti kuitenkin moni raskaana oleva nainen käyttää alkoholia raskauden aikana ja myös polttaa. Raskaudenaikainen alkoholinkäyttö voi johtaa sikiön aivojen kehityshäiriöön ja elinikäiseen vammautumiseen. Eli jos mamma tissutelee sen yhdeksänkin kuukautta niin ei tarvi ihmetellä, miksi lapsella on oppimis- tai keskittymisvaikeuksia.

Mietitääs että jos mäyris maksaa sen 11-12 euroo ja puolikas kossu kympin nii kumman sitä ihminen ostaa?

Mitäköhän helvettiä ne päättäjät ajattelee..

Mietitääs että jos mäyris maksaa sen 11-12 euroo ja puolikas kossu kympin nii kumman sitä ihminen ostaa?

Mitäköhän helvettiä ne päättäjät ajattelee..

Mäyriksen ostaa jos tykkää bissestä. Mä en ainakaan ala latkia kossua yhtään sen enempää kuin ennenkään, oli hinta about mikä tahansa.

Kalia o hyvee.

Kaljahan useimmitenn maistuu paskalta. Tosin kylmä kaljapullo kädessä saunanjälkeen omaa tiettyä tyylitajua, mutta niin omaa saunalahti tärisevässä kädessäkin!!!

Realistisesti puhuen: Ei se toimi jos mäyriksen hinnaksi tulisi 12x1,15e = 13,8 euroa. Pakko alentaa pullojen hintaa rankasti, muutoin kauppa kärsii rankasti. Ja jos näin käy niin sitten alkoon vaan ostamaan tupla pukkeja jos oluen himo käy liian kovaksi.

No sunnuintat on asia erkikseen, mutta copterlinella sitten vaan superalkoon.

Mäyriksen ostaa jos tykkää bissestä. Mä en ainakaan ala latkia kossua yhtään sen enempää kuin ennenkään, oli hinta about mikä tahansa.

Kalia o hyvee.

Sama vika.

Meillä taitaa olla yli 10 pulloa viinaa kaapissa odottamassa (lahjaksi saatuja suurin osa), että joku joisi pois, itselle ei vaan isommassa määrin maistu. Tosin sitä kaljaakin tulee aika harvoin juotua...

Mä pidän hyvän oluen mausta, joten kaljaa tulee ostettua vaikka hinta vähän nousisikin.

ps. tuplapukki o hirveetä

Kalja on todellakin hyvän makuista ja mukavaa tissuttelu juomaa, aina ei tarvitse saada edes humalaa, voi juoda vaan pari. Kossua tuskin ketään juo maun takia, vaan yleensä humalahakuisesti. Itse juon todella harvoin viinaa, sillä mielestäni se viinan maku tulee läpi vaikka kuinka lantraisi, joten olen tottunut juomaan viinani raakana, jolloin kova känni on taattu.

Kalja on todellakin hyvän makuista ja mukavaa tissuttelu juomaa, aina ei tarvitse saada edes humalaa, voi juoda vaan pari. Kossua tuskin ketään juo maun takia, vaan yleensä humalahakuisesti. Itse juon todella harvoin viinaa, sillä mielestäni se viinan maku tulee läpi vaikka kuinka lantraisi, joten olen tottunut juomaan viinani raakana, jolloin kova känni on taattu.
Oluista en tähän ketjuun ala avautumaan, on meinaan sellainen ihmemaa tuo maltaiden maa ettei paremmasta väliä :kuola:
Mutta eriävä mielipide, jääkylmä koskenkorva maistuu joskus oikein mainiolta! Ei kylläkään pullokaupalla. Ja drinkeissä sen viinan pitääkin maistua, jos ei pidä viinan mausta niin sittenhän kannattaa juoda jotain muuta. 1/4 + 3/4 on yleensä sopiva seossuhde blandiksesta riippuen. Ei kai nyt kukaan pahanmakuista juomaa suuhunsa laita? :rolleyes:
Eipä pahemmin tule ryypiskeltyä, muutamia kertoja vuodessa. Käytän kuitenkin alkoholia melkein päivittäin yhden annoksen (tai vajaan) viskiä, fernettiä tms. hermojen lepuuttajaa duunin jälkeen. Tai sitten yksi olut...

Mainonta on mulle ihan sama mutta tuo varoitustarrapelleily on kyllä syvältä. Alkoholisti aamudarrassaan varmaan katsoo etiketistä että taidanpas lopettaa kun tämähän onkin näköjään epäterveellistä.

edit: Uudessa laissa on muuten on selvä porsaanreikä. Siinä sanotaan että saman tuotteen eri pakkauskokojen välillä ei saa olla paljousalennuksesta tulevaa hintaeroa. Eli jos kaupassa on esimerkiksi olutmerkkiä X ainoastaan 0.5 litran pulloissa (tai vaikka 0.33l tölkeissä) irtomyynnissä, saa se mäyris maksaa edelleen ihan sen verran kuin kauppias vaan haluaa.

n. 3 pulloa pilsua eli 1 olutta vastaa yhtä keskaria.
lähtee se rapula mutta se määrä....
ja saa 24h jopa ´huoltsikalta :D
ainut juttu mikä tulee muuttumaan on se mitä noin 90000900 kirjoittelijaa
on jo sanonu "enemmän väkeviä" miedot kallistuu.
olisiko liikaa vaadittu tietty ÄO taso tuonne eduskuntaan?
tuntuu olevan tällä hetkellä alle apinan....

Mutta jos miedot halpenis tosi paljon niin sillon alaikästen juominen nousis tosi paljon ja nyt tarkotan suunnilleen 15 vuotiaita joiden viinan saaminen on vähän hankalempaa. Ainaki ite sillon joskus kun ekoja kertoja puhuttiin alkoholi juomien halventamisesta niin mielessä pyöri näky jossa 12-päkki maksais 6 euroo ja pääsis juomaan moonta kertaa enemmän puhun siis niistä ajoista jolloin se 12-päkki makso sen 14 euroo

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom