Alkoholin myyntiaikoja rajoitetaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jason
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs alkoholi mainoksia saa näyttää telkkarissa klo 21.00 jälkeen, myyntiaikaa rajoitetaan. Klo 9.00 aamusta saa hakea kaljaa (ennen klo 7.00).
Olutpakkausten paljousalennukset kielletään ja juomapulloihin tulee varoitusmerkinnät. Mitäs mieltä jengi on muutoksista? En usko, että tulee vaikuttamaan radikaalisti. Ainakin itse ostan hörpin kyllä kaljani normaaliin tapaan sillon kun on tarvetta. :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Usein tuleekin seitsemältä tai edes yhdelsältä kaljaa ostettua...
Paljousalennusten kieltäminen voi hiukan kyllä kulutusta alentaa.

Ymmärtääköhän valtiovalta, että näillä toimenpiteillään ne siirtävät alkoholikulttuuria koko ajan kohti väkeviä juomia. En vain ymmärrä minkä takia kehityksen tulisi kulkea tuohon suuntaan.

Lisäksi olen kuullut huhuja, että jotkin ulkomaiset marginaalimerkit saattavat lopettaa merkkinsä tuonnin suomeen, koska ei ole järkeä painattaa erikseen suomea varten etikettejä.

Voi vehnä! Heti, kun meikäläinen on täyttämässä 18 ja sais omilla lapuillaan ostaa kaljaa niin johan rupeaa satelemaan kaikenmaailman rajoituksia. :)

taitaa tulla vielä sellainen rajoitus että esim. mäyris maksaa saman verran kuin 12 irto kaljaa.. näin olin ainakin uutisissa kuulevinani

jantunen7 sanoi:
jipii, saa nukkua 2 tuntia pidempään!

höhöö, repesin ihan täysin.

Imo eihän tää nyt muuta hevon vittua. Kuka sitä kaljaa nyt mainoksen perusteella hakee? Tai seiskalta aamulla?

ihan sama kun ei tuu muutenkaan juotua kovin usein ja silloin kun tulee otettua niin se on sit kyllä jotain muuta kuin ale kaljaa.

Voi hyvä taivas!
Ainoa hypoteettinen vaikutus on tuollakin vain se, että jengin dokaus siirtyy enemmän vakeviin... Päättäjät osaavat olla tyhmiä mutta kai näilläkin älynväläyksillä haetaan ääniä omasta kannattajakunnasta eduskuntavaalit kun ovat ovella...

SIC- sanoi:
Annas kun veikkaan Karpela oli tämänkin lain takana? Vai joku muu naisministeri?

Peruspalveluministeri Liisa Hyssälä.

Eipä noi rajoitukset minun alkoholin käyttöön vaikuta taitaa vaikuttaa enemmän juoppojen elämää kun tasoittavaa ei saakkaan heti seiskalta. Jos ostan mäyriksen kerran kahdessa kuukaudessa niin se että se maksaa muutaman euron enemmän ei haittaa pätkääkään.

Voisin runoilla tähän muistelmia ajoista, jolloin ravintoloissa ei aamulla ennen tiettyä kellonlyömää saanut myydä väkeviä, tai ajoista, jolloin ravintolavaunussa piti ostaa sämpylä per kaksi olutta, tai kravattipakosta ja hovimestari ohjaa pöytiin eikä sitten kanniskella itse niitä juomia pöydästä toiseen.

Mutta en jaksa. Ja lukuisat tarjousmäyräkoirat ovat onneksi auttaneet minua unohtamaan.

Ei se suomalaisten juominen ole milloinkaan lainsäädännön kautta vähentynyt.

Eikä vähene nytkään. Tarjousmäyräkoirien viereen tulee kori sitä samaa merkkiä, josta Rosa Meriläinen voi poimia sen yksittäispullon ihan samaan tarjoushintaan. Mutta kuka vittu kantaa kaupasta yksittäispullon, jos samaan yksikköhintaan on tarjolla myös siunattu MÄYRÄKOIRA. Suurkuluttajan logistiikan kannalta korit ovat tietysti vielä parempi vaihtoehto.

Aivan paska juttu!!Itse käyn kaupassa aamulla yövuoron jälkeen heti seitsämältä ja ostan tietysti kaljat siinä samalla.Persepalveluministeri Hyssälä sabotoi mun elämää ja oikeuksia saatanan lehmä!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom