Alkoholin hinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TommyGun
  • Aloitettu Aloitettu
Corleone sanoi:
Vuosikymmeniä on puhuttu Suomen kossukulttuurista ja sen tuomista ongelmista ja sitten mennään laskemaan väkevien hintoja?? Järjetöntä, nykyhallituksen huonoin päätös. Miksi mietojen juomien verotusta ei kevennetty enemmän väkevien sijasta? Mielestäni kahdesta "pahasta" olisi pitänyt valita pienempi. Toivottavasti Viron hinnankorotukset saavat päättäjät korottamaan hintoja täälläkin.
Ihan omalta kantilta katsottuna oluen hinta on kohdillaan. Käyttöä se ei ole lisännyt, mutta onhan se mukavampi saada halvemmalla. Voi sen muutaman euron säästön lahjoittaa hyväntekeväisyyteen Ray:n kautta.

Aivan totta, kirkkaat ois saanut pysyä kalliimpina ja oisivat sitten pudottaneet mietojen hintoja vaikka reilummin.

Jotenkin tuntuu oudolta, että nuoriso nyt yhtäkkiä ruvennut enemmän dokaamaan, on niitä kiljuja, oluita ja kotiviinejä tehty ainakin meikäläisen nuoruudessa ja melkein ilmasta on se alkoholi tolleen itse tehtynä. Ehkä nuoret nyt sitten on siirtyneet siwan mäyrikseen kun sen saa ees suhteellisen järkevään hintaan.

Mutta esim. toi siiderin ja kirkkaan viinan hintaero on ihan älytön, se siideri ois saanu laskee lähemmäsi noita oluiden hintoja, ei ehkä sitten ois ne tytötkään tossa 123jipon tapauksessa ois pyytäneetkään sitä leijonapulloa.

Suomessa on aina ryypätty ja tullaan ryyppäämään, ei se hinta sitä estä, mutta ehkä hinnalla vois ohjata pienempään pahaan eli mietoihin juomiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TommyGun sanoi:
Mitä mieltä olet alkoholin nykyisestä hinnasta ? .
Mulle on aivan sama maksaako se kossu pullo 9e vai 30e, ostan sitä silti jos siltä tuntuu. Tulee kuitenkin niin harvoin juotua ettei paljon meikäläiseen nuo hinnat vaikuta. Tottakai sitä mielummin silti halpaa viinaa ostaa entä kallista, mutta vaikka viina on halpaa ei se saa mua juomaan yhtään sen enempää kuin ennenkään.

123jippo sanoi:
Joo, hyvät perustelut sulla. Hinnat takasin ylös vaan. Tossa pari viikkoa sitten multa tuli kaks pikkutyttöä kysymään, josko hakisin niille ison leijonan. Ikää oli varmaan 13 vaikka väittivät että 16. Ensin repesin siinä totaalisesti. Sitten tajusin että joku perkele niille sen kuitenkin vielä hakee. :curs:
No pidin niille siinä pientä luentoa ja sanoin lopuksi että jos mä nyt tytöille pari kaljaa tai siideriä haen. No hain niille kolme pientä siiteriä molemmille ja kaikki oltiin helvetin tyytyväisiä :)

:thumbs:

Kylläpä nyt syytetään alkon veroalea... Aika monilta sattuu unohtumaan se tosiseikka että Virosta saa vieläkin reilusti halvempaa viinaa. Muovipulloissa 80% viinaa roudaa vaivattomasti kymmenen litraa. Vastaavaa määrää olutta saa selkä kierossa rahdata. Ei ihme väkevät on tullut hommattua Virosta. Olut on kuitenkin Suomessakin sen verran halpaa että sixareita tulee helposti janojuomaksi ostettua. Valtionvarainministeriö taisi laskea suurinpiirtein oikein, paitsi väkevien hinnan alennus ei välttämättä ollut aivan tarpeeksi.

Ja siiderien hinnasta tuskin kannattaa syyttää alkoholipolitiikkaa. Miksi Lidlistä lähtee siddupullo 0,99 eurolla?!? Ja on aivan ymmärrettävää että esim viinien hintaa ei kannata laskea. Ne jotka haluavat viiniä lipittää ovat valmiita maksamaan siitä.

Tietysti ne hemmot jotka ei edes pahemmin viinaa kisko olisivat valmiita kohottamaan hinnat taivasiin. Voisin jatkaa samaa linjaa ja sanoa että polttoainevero voitaisiin vaikka tuplata, enhän edes aja. Samaten Proteeinituotteiden hintoja tulisi lisätä haittaverolla. Jos maksat ehdoin tahdoin pamauttatte niin maksakaa sitten yhteiskunnalle sairaalakulunne.

Anyway :kippis1:

TommyGun sanoi:
Mitä mieltä olet alkoholin nykyisestä hinnasta ?
Mitä sitä suotta sahailemaan edestakaisin,nyt on ihan ok.Vaikka eihän tuo vielä mitään halpaa ole...

fatacid sanoi:
Tietysti ne hemmot jotka ei edes pahemmin viinaa kisko olisivat valmiita kohottamaan hinnat taivasiin. Voisin jatkaa samaa linjaa ja sanoa että polttoainevero voitaisiin vaikka tuplata, enhän edes aja. Samaten Proteeinituotteiden hintoja tulisi lisätä haittaverolla. Jos maksat ehdoin tahdoin pamauttatte niin maksakaa sitten yhteiskunnalle sairaalakulunne.
Pitää pyrkiä vähän ulos subjektiivisesta ajattelusta. Tottakai, jos itse ostaa viinaa, niin onhan se parempi, jos sitä saa halvemmalla. Kansanterveyden ja kansantalouden kannalta viinaa saisi kuitenkin verottaa reilummin. Tuota sinun viimeistä kommenttiasi en viitsi edes noteerata, niin ääliömäinen se on.

ehkä se olis parempi että väkevien hinta olis korkeempi, mutta rajansa kaikella ei mitään edestakaista ramppaamista (kummelin sanoin: Paras A-ryhmä ei ramppaa). Itsellä ei ole alkoholin juonti lisääntynyt yhtään verotuksen alentamisen jälkeen. Minulle on itseasiassa ihan sama maksaako kossupullo 10€ vai 1€, ei mun kulutus muutu hintojen mukaan. Näin luulen että on monella muullakin suomalaisella??

Corleone sanoi:
Tuota sinun viimeistä kommenttiasi en viitsi edes noteerata, niin ääliömäinen se on.
Itse asiassa ei ollenkaan ääliömäinen, se on reilua ja toivottavasti tulevaisuutta. Jossain Euroopan maassa, taisi olla Saksassa, muistaakseni väläyteltiinkin tällaista ajatusta joku aika sitten.

Jortsu sanoi:
Itse asiassa ei ollenkaan ääliömäinen, se on reilua ja toivottavasti tulevaisuutta. Jossain Euroopan maassa, taisi olla Saksassa, muistaakseni väläyteltiinkin tällaista ajatusta joku aika sitten.
Ai että proteiinituotteisiin laitettaisiin haittavero? Muutenkin niiden vertaaminen viinaan on ilmeisesti mielestäsi järkevää?

Corleone sanoi:
Ai että proteiinituotteisiin laitettaisiin haittavero? Muutenkin niiden vertaaminen viinaan on ilmeisesti mielestäsi järkevää?
Ei se, vaan viimoinen virke. IMO se ei enää kuulunut tuohon proteiiniläppään.

Jortsu sanoi:
Ei se, vaan viimoinen virke. IMO se ei enää kuulunut tuohon proteiiniläppään.
Minä taas käsitin, että kirjoittaja viittasi maksan ylikuormittumiseen proteiinituotteiden takia. Niistähän hän siinä puhui.

fatacid sanoi:
Samaten Proteeinituotteiden hintoja tulisi lisätä haittaverolla. Jos maksat ehdoin tahdoin pamauttatte niin maksakaa sitten yhteiskunnalle sairaalakulunne.

ja saman tein vielä kananmunille, maidolle, rahkalle, lihalle, kalalla, kanalla.... jne jne.. haittaveroa koska nehän sisältää niitä kauheita proteiineja

neutraali sanoi:
Mulle on aivan sama maksaako se kossu pullo 9e vai 30e, ostan sitä silti jos siltä tuntuu. Tulee kuitenkin niin harvoin juotua ettei paljon meikäläiseen nuo hinnat vaikuta. Tottakai sitä mielummin silti halpaa viinaa ostaa entä kallista, mutta vaikka viina on halpaa ei se saa mua juomaan yhtään sen enempää kuin ennenkään.
Lähes sanasta sanaan mitä itse olin kirjoittamassa. Viinan hinnan lasku ei ole vaikuttanut mun alkoholinkäyttöön mitenkään, ja jos ostan pari-kolme pulloa tiukkaa viinaa vuodessa, mun taloutta ei liikuta suuntaan tai toiseen maksaako se pullo kympin vai kaksi.

On suht vaikeaa kommentoida alkoholin hintaa, kun en itse juo. Lähinnä huvittaa ja samaan aikaan hämmentää melkoisesti.

Kieltolaki ei tekisi pahaa tälle kansalle mutta epäilen Suomen valmiuksia torjua kieltolaista johtuvaa kotipolttoa ja salakuljetusta. Jonkinlainen kompromissi on pakollinen. Mielestäni ylempänä kirjoitetut postaukset viinan hinnan kiristämisestä ja mietojen alkoholijuomien hintojen laskussa ovat hyviä. Pikkuinen hiprakka silloin tällöin tuskin tekee kenellekään pahaa mutta jokaviikonloppuinen "taju kankaalle" -sekoilu on aivan liian yleistä.

Tahtoisin nähdä sellaisen kuukauden, jolloin kaikki suomalaiset olisivat selvänä kaikki 30 päivää yhtä mittaan.

Niin ja tähän loppuun kysymys: "Miksi Rape ryyppää?"

Ainoo ratkaisu tähän ongelmaan on se että, poistetaan miedommat alkoholit ja myydään kaupassa tai alkossa vaan jotain ysikymppistä pirtua. ryypätköön ne ittsensä hengiltä jotka haluu dokaa. päästää niistäkin tenuista eroon, meinaan näkyy täällä malmilla ihan liikaa niitä....

Minulle on aivan sama mitä alkoholi maksaa. Ei vaikuta omiin juomisiin tippaakaan. Juon tällä hetkellä niin harvoin, että minulla on varaa ostaa juomani alkosta juuri sillä hinnalla mitä ne juomat maksavat.

Myönnetään, tuli käytyä Tallinnassa hetki sitten ja ostinkin viinaa ja viiniä. Syynä baarikaapin täydennys, ei viinanhimo. On kiva omistaa paljon erilaisia viinoja, ei niitä tarvitse juoda. Saapahan ainakin enemmän alkoholiin meneviltä kavereilta suut tiputettua auki kun näyttää kaapin sisällön...

Ehkä seuraavan kerran otan alkoholia kun saan houkuteltua seurakseni illalliselle jonkun mukavan tytön. Eli lasi viiniä hyvän pihvin kanssa...

Vielä alkoholin hinnasta: Kaupan alkoholi saa olla vaikka kalliimpaakin, tärkeämpää työllisyyden yms kannalta lienee viinan ravintolahintojen alentaminen. Ei ole mitään järkeä, että kaljasta saa maksaa parhaillaan yli 5e/stobe ja paukut pitkälti yli 6e/kpl.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom