Alkoholi ja liikunta (tm)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lara_
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No jos Pe-iltana ottaa niin sunnuntaina on hyvä draivi salilla, mutta jos ottaa sekä Pe ja La niin ehkä torstaina pystyy tekemään normaalitehoisen treenin. Johtuu itsellä siitä että kahden päivän kuurissa toinen päivä menee puhtaasti nesteillä ja lisäki pari krapulan jälkeistä yötä menee vapistessa. Tervettä touhua, miksiköhän ei tulokset kehity. :rolleyes: Ja huomenna 17:00 alkaen :kippis1:

Eipä tuosta alkoholista taida mitään hyvää treeniä ajatellen löytyä :(. Haittaa löytyy kyllä melkoisesti. Krapulassa ei nyt ainakaan kannata salille mennä. Jos jotain on pakko harrastaa niin sitten kevyt kävely voisi olla poikaa. Itse kuitenkin otan hyvillä mielillä joka perjantai muutaman oluen olin sitten lähdössä baanalle tai en. Saunan jälkeen on niin mukava istahtaa sohvalle katselemana telkkua ja siemailemaan. En mä usko, että tuollaisesta muutaman oluen juonnista mitään megaluokan haittaa on. Uskossa on hyvä elää :). Baarissa roikkuminen onkin sitten ihan eriasia. Edellistä pitäisi radikaalisti vähentää..

Laitetaas vaikka tänne jatkoksi hieman omia kokemuksia. Itsellä on nimittäin aika erikoinen tilanne. Olen tässä ollut lokakuun alusta vaihtarina ja pulloa on tullut kallisteltua suoraan sanottuna aivan tolkuttomia määriä. Ekaan puoleen vuoteen treenasin ehkä keskim. 2 kertaa viikossa mukaanlukien aerobiset (lenkkiä, futista, uintia tms.) eli noin 6-7 treenikertaan viikossa tottuneelle ei juuri mitään. Nuo treenit olivat kuitenkin enemmän sellaista hien ottamista pintaan ja hieman kevyempää jumppailua.

No tässä viime kuukausina olen taas alkanut treenata tutulla apinan raivolla, en ehkä määrällisesti, mutta intensiteetiltä kyllä. Käyn kaksi kertaa viikossa salilla jaolla työntävät (kyykky-pohkeet-penkki-olkapäät-ojentajat) ja vetävät (mave-ylätalja-kulmasoutu-kohautukset-hauikset) lihakset. Tohon päälle 1-3 aerobista viikkoon. Syömiset on myös ihan hyvällä mallilla. Prodea tulee se vähintään 150 g päivä ja suurin osa aterioista on hyvinkin terveellisiä. Bileissä tulee kuitenkin edelleen käytyä se 1-2 kertaa viikossa ja tämäkin on jo selkeästi vähemmän, kuin alkukuukausina. Biletys ei meikäläisen kohdalla tarkoita mitään muistinmenetys klo 22 -->, mutta kyllä niitä ravintola-annoksia siinä illan mittaan suurin piirtein 12 molemmin puolin menee. Tästä seuraa myös se, että krapulapäivät eivät ole mitään tyyliin yksi pizza illalla, vaan ihan oikeata ruokaa tulee syötyä.

Tulokset ovat olleet tasaisessa nousussa koko ajan ja mave alkaa jo olla siellä, missä se on parhaimmillaan ollutkin. Treeni kulkee muutenkin hyvin. Eräs asia vain häiritsee. Nimittäin öisin olen huomannut klassisia ylikunnon merkkejä. Varsinaisia nukahtamisvaikeuksia minulla ei ole, mutta annas kun muutaman tunnin saa nukuttua ja herää esim. vessaan (tai outoihin uniin/painajaisiin, joita minulla ei siis normaalisti ole, mutta nyt on ollut ihan säännöllisesti), niin pulssi tuppaa lyömään aikas lujaa ja uudelleen nukahtamisesta ei tahdo tulla mitään. Loppuyö on sitten katkonaista nukkumista. Aamupulssinkin mittasin ja se oli 68, joka sinänsä ei ole hälyttävää, mutta kun kunnossa ollessani se on siinä 54:n tienoilla, niin selkeästihän tuo on koholla.

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia, jos vaihde on juuttunut hieman kieroille urille? Voiko alkoholi tosiaan häiritä palautumista noin paljon, että jopa ylikuntoa iskee päälle, vaikka muut hommat oliskin aika lailla kunnossa? No meikä tietää justiinsa, mitä pitää tehdä ja varsinkin mitä ei pidä enää tehdä niin useasti.

Tiivistettynä: kivaa on ollut, enkä poiskaan vaihtaisi, mutta nyt alkaa kroppa temppuilla sen verran raakasti, että elämäntapamuutos on edessä.

Tähän lisäksi vielä off-topiccia. Henkisesti irtautuminen Suomen arjesta on tehnyt niin hyvää, että opiskeluun on löytynyt taas aivan uusi motivaatio ja muutenkin arkea lienee taas helpompi kestää, kun on saanut elää huoletonta, puhtaalta pöydältä aloitettua elämää pitemmän aikaa. Suosittelen kaikille opiskelijoille, joilla tällaiseen vaan mahdollisuus vielä on. Valtion kustantama vuoden loma... Ja jos kunnostanne olette huolissanne, niin ei täällä kukaan mihinkään pakota ja ihan hauskaa niillä absolutisteillakin vaikuttaa olevan. Aika tolkuton viesti rakenteeltaan, mutta oli sen verran asiaa kirjoitettavana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom