Alkoholi ja liikunta (tm)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lara_
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kävely (kotiin vieraasta paikasta) tuntuu helpottavan krapulaa. Vielä jos sade piiskaa kasvoja niin tuntuu kyllä helvetin hyvältä. Tommonen pikku kipu ja tuska on parasta millä se lähtee. Huonoin vaihtoehto on jäädä kotiin ja tuskailla.

Otetaanpa nyt esimerkiksi normi ravintolakierto.
Eli kotona aloitetaan ja kiskotaan se kosanderipullo lärviin jonka jälkeen mennään myöhään baareille ottaan pikkusen bisseä ja muutama terävä. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee pakonomainen tarve syödä.. pitsaa.
Nyt mennään sitten pitsalle ja otetaan oikeen kunnon bulkkiateria jossa on reilusti rasvaa. Miten tämä rasva sitten vaikuttaa heikkoihin testoarvoihin? Itselläni ainakin pää selviää todella nopeaa kun saa jotain suuhun, eli mitä kaikkea vaikutuksia ruoalla on?

Oma logiikkani:

Otat kuppia la-iltana klo 19 alkaen:

En treenaa la ollenkaan, koska vaikka reenaisin aikaisin ja ehtisin päivän mittaan syödä kunnolla, seuraavan yön lepo menee v******, koska vasta 0430 kotona. Myös ravinnonsaanti 19 alkaen on mitä on ja esim. Hy-Proa ei anna luonto periksi vetää drinkkien välillä...joskus oli, että kävi reenaamassa ennen ku lähti kupille ja sitte oli mukamas helevetin hyvä fiilis lähtee ku oli kerta reenannukkin...

Treenaan sitte su, koska juomatapani ovat sellaiset, että mitään megakanuunaa ei ole...joten su n. 17 reeni, koska sydämeni ei ole rappeutunut ja se ei kummemmin tykyttele tms. lenkitkin ym. menee ihan hyvin.

Eihän tuo järkevää oo tuokaan, mut palautuminen on su huomattavasti parempaa.

Jos pe renaa vaikka 16, ni siinä ehtii aikas hyvin palautua ennen la 19 kupinottoa. :kippis1:

Itellä taas on tähän asti ollut semmoset juomatavat, että jos lauantaina vedän lärvit, niin aikaisintaan keskiviikkona menen salille ja silloinkin on vielä heikompi olo kuin normaalisti. Eli kunnon lärvit pilaa miltei viikon treenit. Sen takia noita lärvejä tulee nykyään otettua ehkä kerran vuodessa. Nyt olen opetellut ottamaan sellaiset "mukavat kännit", missä krapula ei kestä kuin yhden päivän.

Force sanoi:
Itellä taas on tähän asti ollut semmoset juomatavat, että jos lauantaina vedän lärvit, niin aikaisintaan keskiviikkona menen salille ja silloinkin on vielä heikompi olo kuin normaalisti.

No huh. Sullahan on eläkeläisliigalaisen palautumiskyvyt. :)

Wildemar sanoi:

Nykyään kestää kyllä kauan palautua. Pentuna oli aina sellainen pikkukrapula joka oli jo illalla ohi. Tässäkin on muuten yksilöllisiä eroja. Kerran juotiin kaverin kanssa litra leijonaa per lärvi alkuun ja baarissa vielä lukemattoman monta olutta. Meikä oli seuraavana päivänä toimintakyvytön, mutta kaverilla oli vain sellainen pöhnäinen löysä olo ja tehoa puol hevosvoismaa.

Wildemar sanoi:

Oivoi, odottakaas poijjaat 10 vuotta ja sanokaa sen jälkeen että ryyppypäivän jälkeen salille... NOT!

Sen olen oppinut, että jos haluaa palautua äkkiä ja viinaa on "pakko" ottaa, niin ollaan alkoholin vaikutuksen alaisena vähemmän aikaa, syödään hyvin ja nukkua kannattaa.

Siinä Tiedelehden artikkelissa tyrmättiin paljon "totuuksia" krapulasta ja sen tulosta.

Kun otan kuppia vaikka perjantai- ja lauantai-iltana, krapula on vielä maanantainakin. Elikä jos tinaan koko vkolopun, reenaan vasta aikasintaan tiistaina. Sunnuntaina alkoholia on veressä vielä pitkälle päivään. Ja pahin olo on maanantaiyönä.

Tuo toisaalta johtuu siitä, että juon helposti yli korin illassa (19:00-05:00). Ja mitän enemmän on juonut alkomahoolia, sen pahempi kanuuna :urjo:

Jep, pitää tässä nyt yrittää ottaa vielä ilo irti, kun mahdollista on. Or not. Kohtuus kaikessa. Varsinkin, kun niin urheilijaa yritetään olla. :whip:

Taisteluahven sanoi:
Tuo toisaalta johtuu siitä, että juon helposti yli korin illassa (19:00-05:00).

Jumankauta mitä juoppolalleja. :joulu3:

ääh... lauantain salitreeni meni pieleen ihan naurettavasta syystä. Olin juonut suht. aikaisin illalla n. 4 ravintola-annosta, kahden aikaan yöllä olin jo selvä, puol 6 nukkumassa. Samana päivänä kello 4 illalla en saanut tehtyä treeniä loppuun kunnolla, kun tuli paha olo :( siinä sitten karsittiin sarjoja ja liikkeitä...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Krapulankin ankaruus on ihan geeneistä kiinni, siitäkin oli Tiede-lehdessä juttu. Mulle ei onneksi tule krapulaa (alkoholistigeeni?), vähän vain väsyttää. Itse menen silloin yleensä salille venyttelemään tai höntsäämään jotain, joskus oikein kunnon reenikin luonnaa. Lenkkikin on ihan kiva vetää aamulla, mutta maastavetoja ei varmaan kannata harjoittaa että ei pää räjähdä. Jos on alttiutta kovaan kanuunaa, niin juokaa vettä sellaiset viis lasia ennenkuin meette nukkumaan, alkoholi kuivaa elimistön meinaan aika rankasti ja osittain pääkipu johtuu siitä. Kahvi aamulla vähentää pikku-ukkojen hakkaamaa rumpusooloa vaikuttamalla verisuoniin ja ibuprofeeni-, sekä b-vitamiininappi ennen nukkumaanmenoa ovat niinikään helpottavia juttuja.

:offtopic:

jos vedät reenit vaikka perjantaina päivällä ja meet illalla ottamaan kuppia, niin mulla ainakin tuntuu siltä että jotenkin "nopeemmin" viina käy päähän, oisko tolla reenillä jotakin vaikutusta siihen? :eek:

Jos itse otan kuppia perjantaina ja lauantaina normaaliin tapaan, eli reilusti, ei ole asiaa salilla pitkään aikaan. Tiistaina on jo ihan hyvä olo.

Toiset hehkuttaa juoneensa pe ja la ja sunnuntaina menevänsä salille, eikä tunnu missään. Oikeasti ovatkin juoneet kumpanakin iltana klo18.00--->0100 asti ja sen jälkeen menneet pienessä sievässä kotio nukkumaan.

Luulen että suurimmat erot krapuloista johtuvatkin erillaisesta viinan sietokyvystä (eli toiset juovat melkoisesti enemmän-->selviäminen pitkittyy) ja käsitteet mikä lasketaan juomiseksi. Tähän on luultavasti törmännyt jokainen jossain vaiheessa, kun kaveri on alkanut kertoa tarkemmin juomisistaan.

lohi sanoi:
Luulen että suurimmat erot krapuloista johtuvatkin erillaisesta viinan sietokyvystä (eli toiset juovat melkoisesti enemmän-->selviäminen pitkittyy) ja käsitteet mikä lasketaan juomiseksi. Tähän on luultavasti törmännyt jokainen jossain vaiheessa, kun kaveri on alkanut kertoa tarkemmin juomisistaan.

Luulen samalla tavalla.

Samoin kuin näytti joillakin olevan, niin mulla myös kestää krapula liian kauan. Jos PE iltana juon, niin ruoka alkaa maistumaan maanantaina, ja salille pääsen tiistaina tai keskiviikkona ja ekan KOVAN treenin pystyn vetämään to, tai pe.

Erikoista vielä mun krapuloissa on se, että koskaan ei ole pääkipeä, eikä okseta. Se olotila on sitten kaikkea muuta paskaa. :down:

Tuosta syystä on viimeisen vuoden sisään tullut juotua PALJON normaalia vähemmän etanolia (nyt ehkä 1 x 1-2kk:ssa), ja sen huomaa myös treeneissä, jotka luistaakin 665% paremmin :)

Jossain taisivat sanoa että krapula olis lievä rytmihäiriö vaara? en tie mulla ainkin menee tulokset maihin viikoks kunnon kännien jälkeen.
Muutenkaan o kummosii :hyper:

strike sanoi:
Samoin kuin näytti joillakin olevan, niin mulla myös kestää krapula liian kauan. Jos PE iltana juon, niin ruoka alkaa maistumaan maanantaina, ja salille pääsen tiistaina tai keskiviikkona ja ekan KOVAN treenin pystyn vetämään to, tai pe.

Erikoista vielä mun krapuloissa on se, että koskaan ei ole pääkipeä, eikä okseta. Se olotila on sitten kaikkea muuta paskaa. :down:

Tuosta syystä on viimeisen vuoden sisään tullut juotua PALJON normaalia vähemmän etanolia (nyt ehkä 1 x 1-2kk:ssa), ja sen huomaa myös treeneissä, jotka luistaakin 665% paremmin :)

Ihan sama homma käytön suhteen. Olen ottanut viinaa "pakollisen" kerran kuussa edellis vuoteen verratuna ja kehitys on lähtenyt selvään kasvuun. Taitaa jäädä tavaksi.

Heh heh...tässä nuoruusiässä tulee vedeltyä välillä aika rankasti. Ite nautiskelen lähes joka viikko. Tosin on jaksoja jolloin tulee kuukaudenkin tauko. Mutta ei aina nakkeja, joskus tulee vaan juotua joku alta kymmenisen kepua (edellyttäen että mahtuu dieetin kalorirajoihin, kaljalla saa helposti ne yhden mässypäivän kalorit, tosin voisi olla parempiakin tapoja hankkia ne... :rolleyes: ) Joskus meneekin sitten helposti pullo kirkasta ja ehkä jotain enenmmänkin, mutta silloin ei kyllä treeni kulje yleisen heikotuksen vuoksi. Mutta mitään aamuoksuja mulle ei tule siltikään. Salille vaan venyttelemään ja potemaan morkkista.

Eli huomenna perjantaina jos menee ryyppäämään, kannattaa treeni siltä päivältä jättää suosiolla väliin ja lauantaina vasta illalla tehdä jotain aerobista, ja vasta mennä sunnuntaina salille, oli krapula millainen tahansa?

Yritetään minimoida mahdottoman ryyppäyksen tuomat haitat ;)

Appleseed sanoi:
Jossain taisivat sanoa että krapula olis lievä rytmihäiriö vaara? en tie mulla ainkin menee tulokset maihin viikoks kunnon kännien jälkeen.
Muutenkaan o kummosii :hyper:
Sama juttu kunnon kännien jälkeen menee viikko että treeni kulkee taas kunnolla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom