Alkoholi ja lihasten kasvu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
Oon kuullu että alkoholilla on negatiivinen vaikutus lihasten kasvuun. Onko tässä mitään perää? Ja jos on, niin miten?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyseessä on HC bodarien juttuja, jotka ei voi lähteä edes kaverin mökille, jos ei saa tarpeeksi protskua päivässä.

Yksilöllistä, joillakin vaikuttaa, joillakin ei... Mutta onkait sanomattakin selvää jos kerran viikossa vedät perseet, niin on sillä joitakin vaikutuksia jo koko terveydelle ja ne tuskin on positiivisia.

Eiköhän jokainen sen rajan pysty itse vetämään. Alkoholi on muutenkin terveydelle haitallista, mutta kannattaako se kokonaan unohtaa harrastuksen takia. Kai sitä voi sillon tällän ottaa, kun pysyy vaan kohtuudessa :)

tästä jaksetaan kyl jauhaa edelleen niin paljon että mun vastaus on että antaa mennä vaan jos siltä tuntuu, ite vedin just pari isoo bissee rankan työpäivän päätteeks eikä tehnyt pahaa. musta ei sen heikompaa eikä läskimpää tullut tän illan aikana, paitsi korkeintaan henkisesti.

Akoholilla sanotaan olevan myös testoa laskeva vaikutus.

Muutamalla annoksella on, mun käsityksen mukaan, testoon positiivinen vaikutus.. Pitkäaikaisella tai rankalla kupittamisella taas tosiaan täysin päinvastainen.

Muutamalla annoksella on, mun käsityksen mukaan, testoon positiivinen vaikutus.. Pitkäaikaisella tai rankalla kupittamisella taas tosiaan täysin päinvastainen.
Jep. Tosiaan satunnainen käyttö saattaa nostaa testoa. Tämä on kuulemma yksi syy miksi naiset ovat kiimaisia kännissä, mutta samalla se testo saattaa vaikeuttaa naisen kliimaksin saamista..

No älkää nyt, olihan se melkein asiaan liittyvää tietoa..

Sehän on täysin päivänselvää, että alkoholi haittaa kehitystä. Määrät ja käyttötiheys sitten määrittelevät kuinka suuri se vaikutus on. Geenit, treeni ja ravinto sitten määräävät mikä se käytännön lopputulos on.

Esimerkki: huippugeeneillä siunattu roinaaja saa voimaa lisää vaikka ottaa kunnolla keittoa pari kertaa kuussa. Tästä ei voi vetää sitä johtopäätöstä, että taviksen perimällä varustettu, sinne päin syövä, 3-4 kertaa viikossa treenaava naturaalibodari voi "vähän elääkin" ts. olla ympäripäissään pe-la joka viikko. Yllättävän usein nimittäin tästäkin asiasta kuulee perusteluja tyyliin: "se ja sekin ottaa keittoa ihan sikana, ei siitä voi olla mulle haittaa!".

Välillä sitä pohtii, että kuinka moni huolehtii esim. monivaiheisesta palautusjuomasta tai konsentraatin ja isolaatin eroista samalla kun 15% elämästä kuluu jonkinasteisessa humalassa.

Liittyisiköhän naisten kiimaisuus kännissä myös estojen poistumiseen?

Ja mistä nuo "muutama annos positiivinen vaikutus" mutujutut tulevat? Faktaa pöytään hei?

Lähes aiheeseen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=PubMed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=8800389&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVAbstractPlus

The combined effect of alcohol and physical exercise on serum testosterone, luteinizing hormone, and cortisol in males.

Physical stress immediately before alcohol administration prolonged the depressant effect of alcohol on testosterone secretion.

Eli jos meinaa dokaa, niin sitä ennen ei kannata treenata. Onneksi en eilen treenannutkaan, vaan tuli vannottua Hippokrateen vala. Joku lyhennetty versio tosin. ;)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=7017756&ordinalpos=10&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum

Hormonal changes during alcohol intoxication and withdrawal.

Muutamia highlightejä:

Alcohol enhances glucose-induced insulin secretion and may thus cause reactive hypoglycemia.
-> Insuliinipiikkejä -> Teoriassa läskiä tulee herkemmin? Varsinkin kun yleensä vedetään sipsi/grilli linjaa.

Alcohol increases cortisol secretion from adrenal cortex either by increasing ACTH secretion or, more probably, by directly stimulating the adrenals. Alcohol also increases aldosterone secretion. The production of epinephrine and norepinephrine by the adrenal medulla is increased during alcohol intoxication and withdrawal.
-> Kortisoli ja adrenaliini (epinephrine) ainakin katabolisia, ja niiden tasot nousuun. Aldosteroni muistaakseni aiheuttaa Natrium-Kalium tasapainon heittelyä sillä Kaliumia erittyy virtsaan sen vaikutuksesta. Ja alkoholi on tunnetusti diureetti (virtsaa erittyy normaalia enemmän, johtuneekohan juuri tuosta aldosteronista), joten kroppa kuivuu.

Plasma testosterone concentration is decreased during hangover and during alcohol withdrawal. The decrease is due to direct effects of alcohol on the testes, because plasma LH concentration is increased simultaneously.
-> Need I say more? Vaikka nyt joudun itsekin hieman hukkateille sillä wikipedian mukaan LH nimenomaan on se hormoni joka käskee kiveksiä tuottamaan testoa.

Plasma growth hormone concentration is decreased during alcohol intoxication and increased during hangover.Tämä on aika yllättävää, että kasvuhormonia erittyy enemmän darrassa.

Itse tulee dokailtua alta kymmenen kertaa vuodessa. Sitä useammin ei se yksinkertaisesti ole kivaa. Ja tottapuhuen tulee toisinaan mietyttyä juuri noita terveydellisiäkin vaikutuksia, mikä sinällään on tyhmää. Ei tippa tapa. Kuitenkin vähintään yhtä mahtavaa on herätä la/su aamuna hyvässä olossa ja mennä treenaamaan. Toisaalta meikäläisen harvat kerrat viinan parissa eivät varmasti vaikuta mitenkään bodailuun noin pitkällä tähtäimellä ajateltuna. Vaikka ei mulla kyllä tavoitteet missään lavoilla olekaan.

Perustuen omakohtaisiin kokemuksiin:
- pe-la vloppukännit tuhoaa hyvin 3-4 treenipäivää, sillä darrassa vaan ei pysty nosteleen rautaa kun pumppu meinaa pysähtyy
- Syöminen ei onnistu fiksusti, vaan tulee mätettyä kebabbia tai pizzaa. protskun saanti ei varmasti ole tarvitulla tasolla.. hiilarit ja rasvat sen sijaan "pikkasen" yli. Tietty tätä voi kompensoida aamulla nk. huuto-oksennuksen avulla :urjo:
- lähes 100kg kokoinen jannu tarvitsee aikamoisen määrän keittoa päästäkseen juhlakuntoon, eli se parikymmentä tuoppia a) sisältää dieettaajan kahden päivän kalorit b) vie v*tusti rahaa ja milläs sitä rahkaa sitten ostat?
- juubassa kun menee nukkumaan, kroppa ja nuppi ei lepää vaan aamulla on silti väsynyt olo. Jos oli edellisenä päivänä reenaamassa, niin paikat on todella jumissa
-Alkoholin diureettinen vaikutuksen luulisi heikentävän kreatiinitankkauksen tehoa (mutu)

eli kiteytettynä syöminen, palautuminen ja treenaaminen ei onnistu kun ottaa häppää. Toisaalta, mitäs niillä lihaksilla sitten tekee, jos ei niitä aina silloin tällöin voi käydä baarissa tyttösille esittelemässä ;)

Sehän on täysin päivänselvää, että alkoholi haittaa kehitystä. Määrät ja käyttötiheys sitten määrittelevät kuinka suuri se vaikutus on. Geenit, treeni ja ravinto sitten määräävät mikä se käytännön lopputulos on.

Esimerkki: huippugeeneillä siunattu roinaaja saa voimaa lisää vaikka ottaa kunnolla keittoa pari kertaa kuussa. Tästä ei voi vetää sitä johtopäätöstä, että taviksen perimällä varustettu, sinne päin syövä, 3-4 kertaa viikossa treenaava naturaalibodari voi "vähän elääkin" ts. olla ympäripäissään pe-la joka viikko. Yllättävän usein nimittäin tästäkin asiasta kuulee perusteluja tyyliin: "se ja sekin ottaa keittoa ihan sikana, ei siitä voi olla mulle haittaa!".

Välillä sitä pohtii, että kuinka moni huolehtii esim. monivaiheisesta palautusjuomasta tai konsentraatin ja isolaatin eroista samalla kun 15% elämästä kuluu jonkinasteisessa humalassa.

Itse juon lähes poikkeuksetta kerran viikossa. Voimaa on tullut ihan mukavasti lisää kun sain hiottua treeniohjelmaa. Totta kai tuon ryyppypäivän joutuu ajoittamaan sillä tavalla, että se ei haittaa treeniä tai muuta elämää ja ehkäpä tulokset olisivat kovempia ilman tuota yhtä "mustaa" päivää, mutta toistaiseksi olen onnellinen tällä järjestelyllä.

Esimerkki viikko
Su. Sali
Ma. Sähly
Ti. Sali
Ke. Lepo
To. Sali
Pe. :kippis1:
La. Lepo

Samoin, veikkaisin että johtuu tuosta alkoholin diureettisesta vaikutuksesta. Samaan ja varmasti parempaankin pääsisi jos joskus polttelisi rasvaa ihan tosissaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom