Hippa sanoi:Masennuslääkkeen kokeilu ei kauaa kestänyt, pari viikkoa. Lääkäri ei nyt halua uutta lääkettä vielä ottaa, vaan haluaa, että asiaa saataisiin käsiteltyä ilman lääkkeitä.
Vai näin. Masennuslääkkeethän eivät välttämättä ala edes vaikuttaa vielä parissa viikossa. Mielenkiintoinen lääkäri sinulla. Onko tarjonnut terapiaa vai onko "asian käsittely" sitä, että käyt terveyskeskuslääkärillä kerran kuussa?
Jos vain mitenkään jaksat / pystyt niin VAADI hoitoa. Nykyisellään mt-puoli on niin persiillään, että hoitoa ei saa ellei sitä osaa vaatia tai ellei ole itsetuhoinen / harhainen. Kirjoituksestasi päätellen olet kuitenkin hyvin älykäs ja tässä todellisuudessa elävä neiti, eikä itsesi vahingoittaminen ole sellaista, mitä hoitoon pääsy nyky-yhteiskunnassa edellyttää. :( Syömishäiriöisen on helkutin vaikea saada hoitoa, ellei BMI ole alle 15. Olen kuullut villejä huhuja, että joillekin osastoille BMIn on oltava 14!
Hippa sanoi:Olen syönyt kalaöljyä, vitamiineja. Hiilareita saan ihan kylliksi, koska se on about ainoa, mikä menee alas. Olen hirveän väsynyt ja voisin nukkua vaikka koko ajan. Uni on mennyt jo muutaman viikon paremmin. Aiemmin heräilin useasti yön aikana. Nykyään ei tarvi edes käydä vessassa yöllä.
Ahdistaa paljon ja usein. Saan myös raivareita ihan pikkujutuista.
Tietänet itsekin, että tämä kuulostaa masennukselta? Tahdot jäädä joka aamu sänkyyn, mihinkään ei jaksa mennä. Itsensä saa pakottaa ihan kaikkeen, syömään, työhön... Haluaisi vain hautautua peiton alle ja olla ja nukkua. Kaikki tuntuu vaikealta. Tuntuu, että maailma on muuttunut vaikeaksi, että jokainen arkipäiväinen asia on muuttunut melkein ylitsepääsemättömän vaikeaksi. Tulevaisuus ei näytä kauniilta, sitä ei ajattele tai jos ajattelee sielläkään ei näy parempaa. Aina ei huvita käydä pesulla, kodin siivoaminen ja harrastaminen on päivä päivältä hankalampaa. Ystäviä tai perheenjäseniä ei jaksa nähdä yhtä usein kuin ennen. Kuulostaako tutulta?
Psykologiasta tietämättömille: masennus ei ole tila, jossa ihminen on surullinen vaan tila, jossa ihminen on voimaton.
Hippa sanoi:Ei tää puhuminen auta. On niin turhanpäiväistä selittää tätä ihan kelle hyvänsä. Kukaan ei voi auttaa.
Itse asiassa masennuksesta parantumisen ennuste on kunnollisella hoidolla melko hyvä. Nyt sinä et saa kunnon hoitoa.