Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Gillyanne sanoi:Sitten seuraa varoitus, josta toivon, ettei kukaan vedä hernettä nenäänsä, sillä tämä on vain minun oma subjektiivinen mielipiteeni asiasta. Nimittäin tässäkin ketjussa muutama on sanonut, miten fitness pelasti heidät syömishäiriöiden suosta, ja hyvä niin, mutta itse olen tiukasti ja ehdottomasti sitä mieltä, että niin kauan kuin syömis- ja ulkonäköasiat eivät ole ihmisen mielessä tasapainossa, ei missään tapauksessa pitäisi ryhtyä harrastamaan varsinaista fitnessiä massa- ja dieettikausineen jne., sillä kyseessä on erittäin ulkonäköpainotteinen laji, ja pahimmassa tapauksessa se vain pahentaa todellista ongelmaa.
Tuohon on ihan pakko sanoa, että mulla on eräs motto:Zihuana sanoi:oon alkanut hyväksymään sitä faktaa että mä en pysty hallitsemaan kaikkia asioita elämässäni. Vaikka kuinka pyrin junailemaan ja säätämään, niin loppupeleissä mä en pysty vaikuttamaan kaikkiin muuttujiin. Hallinnasta luopuminen on mulle ainakin vaikeinta. Kunnon kontrollifriikki ja perfektionistiluonteinen kun olen (ollut ). Opettelen siis relaamaan...
Pikkupapu sanoi:"Et voi kontrolloida kaikkea. Hiuksesi pantiin päähäsi muistuttamaan sinua siitä."
Blonette sanoi:Omasta kokemuksesta viisastuneena, neuvon ottamaan rauhallisesti!Muutos ei tapahdu päivissä eikä viikoissa!Elämäntapoja on vaikea muuttaa, mutta kyllä, vanhakin koira oppii uusia leikkejä! :
Gillyanne sanoi:Sitten seuraa varoitus, --
Hippa sanoi:Mulla itselläni on hankala tilanne, josta olen monta kertaa meinannut kirjoittaa tänne, mutta sitten kuitenkin olen päättänyt olla lähettämättä sitä viestiä.
Ehkä ruokahaluttomuus onkin jokin alitajuinen tapa säädellä syömistä?
Olen niin syvällä suossa, etten tiedä miten tästä pääsee pois.
Tuupero sanoi:Toteat viestissäsi, että ehkä ruokahaluttomuus on jokin alitajuinen tapa säädellä syömistä. Minä väittäisin lisäksi että ruokahaluttomuudellasi säätelet tunteitasi, joita et halua/uskalla/jaksa/kykene käsittelemään tietoisesti. Kun olet nälkiintynyt, etkä jaksa mitään, ovat myös tunteesi säästöliekillä. Näitä sinä haluat turruttaa syömättömyydelläsi.
Mäyräkoira sanoi:Syömishäiriöt ovat toki vakava ongelma, mutta haluttomuus syödä ei aina johdu syömishäiriöstä.
Hippa sanoi:Ei tainnut edellinen kirjoittaja näin tarkoittaakaan.
Hippa sanoi:Fakta on se, että mulla ei ole ollut ruokahalua kahteen vuoteen, välillä en edes koe nälän tunnetta. Haluan ruokahalun takaisin eikä kukaan ole pystynyt kertomaan miten se onnistuu.
Hippa sanoi:Enkä itsekään ole yhtään varma mistä ruokahaluttomuus johtuu. Syömishäiriö oli lääkärin ajatus, ei minun. Enkä silti ole varma siitä onko lääkäri oikeassa, vaikka syömishäiriöihin on perehtynyt.
venla sanoi:Kuten aiemmin totesinkin - pää ja kroppa eivät ole toisistaan erillään. Henkinen vaikuttaa fyysiseen ja toisin päin. Selvää on, että ruokahaluttomuus on iso ongelma. Yhtä selvää ei sen sijaan ole, mikä on syytä ja mikä seurausta, ja mistä kaikki on aiheutunut. Minusta tuo kuulostaa masennukselta - ja senkin syynä voi olla alun perin stressi, ylikunto tai ongelmat syömisen kanssa. Kaikki liittyy kaikkeen, ihminen on sen verran monimutkainen olento (ja kyllä, on tämä nyt vähän off topiccia kuitenkin). Jokaisella on myös oma tapansa reagoida ongelmiin ja käsitellä niitä.
Täältä voi löytyä jotain apua. Ja lääkärin juttusille kannattaa todellakin mennä. Kauanko masennuslääkitystä kokeiltiin, kokeiltiinko mitään muita lääkkeitä? Oletko syönyt kalaöljyjä, oletko ollut liian pitkään vähähiilarisella... miten nukut, miten paljon ahistaa? Puhu tällaisista asioista ammattiauttajan kanssa, kyllä tuohon täytyy joku ratkaisu löytyä.
Hannaeemeli sanoi:phuuh kirjoitanpa nyt ensimmäisen viestini ja oman tarinani. --