alipalkattu?

sammyx sanoi:
Pari kaveria ollut kesäisin noissa asfalttityömaitten lapiohommissa. 15 €/ tunti voi olla aika lähellä, mutta toi 15000€/ kk on jo aika paksua, ei ne tietyöläiset sentään mitään miljonäärejä ole :)

Niinpä, tainnut jollakin mennä eurot ja markat sekaisin. Tollasilla liksoilla kaikki haluaisi tehdä tietyöhommia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jackass82 sanoi:
Millaista palkkaa olette saanut raksanhommista? Itse olen sellaisella 7,5€/h ja teen ns. reissuhommia. Tuon lisäksi saan päivärahan, mutta silti palkka tuntuu pieneltä. Mitä mieltä olette?

Aika vaatimatonta palkkaa maksavat. Itse oon ollu rakennuksilla yht. joku neljä vuotta ja jo ekana raksapäivänä (vuonna 1998) maksoivat enemmän mitä sulle nyt.

Nykyään tosin opiskelen (raksainssiks...heh).

Uskoisin et voisit saada (jos olet siis esim. appari) jostain toisesta puljusta lähemmäs 9e/h.

Meidän koulus oli ekana vuonna paljon opiskelijoita jotka ei ollu tehny päivääkään raksahommia ja saivat kuitenkin heti ekan kesän apparin hommista 8,5-10 e tunti. Lähinnä isoista firmoista.

Raksalla on työtekijän markkinat. Vaihda firmaa jos ei tyydytä ja älä pelkää hieman "värittää" CV:tä.

jackass82 sanoi:
. Ei tuo reissuhomma ihan parasta hommaa ole. Ei pysty harrastamaan mitään kun ollaan ma-to reissun päällä ja sit v-loppuna koitetaan nukkua univelat pois, .
harrastaminen on ihan ittestäs kiinni. sisääntekosysteemeissä on yleensä aina pelivaraa, pomo ymmärtää reenaajan tarpeet. mitkä univelat?

maanantaisin normipäivä ja kerkee reenaa, ti-ke pitkät päivät(pe sisään) niin kerkiää käymään uimassa/avannossa tai tehdä tunnin syvävenyttely. torstai on pilalla kun on matkapäivä ja viikonloppuna reenataan normaalisti..
T:vuodesta 99 reissuhommissa

ps. ei reissuhommat sieltä parhaasta päästä ole :D

No maanantaina aloitetaan työt n.klo 12 aikaan ja ollaan 20.00 töissä. Ti ja ke ollaan 07.00- 20.00 töissä. to menee töiden ja matkan parissa.Perjantai on vapaata, eli pääsen kyllä v-loppuna treenaamann. Ei oikein innosta lähteä 8 aikaan illalla töiden jälkeen salille treenaamaan ja kun salille vielä on matkaa 5km yhteen suuntaan. Mulla menis jo melkein 2 tuntia kun kävellen menisin salille ja pois. Eli olisin kämpillä n.klo 23.00. Sen jälkeen safkat naamaan pesulle ja nukkumaan. Eli yöunta tulee sellaset 6 tuntia, niin kyllä se alkaa loppuviikosta väsyttämään.

jackass82 sanoi:
No maanantaina aloitetaan työt n.klo 12 aikaan ja ollaan 20.00 töissä. Ti ja ke ollaan 07.00- 20.00 töissä. to menee töiden ja matkan parissa.Perjantai on vapaata, eli pääsen kyllä v-loppuna treenaamann. Ei oikein innosta lähteä 8 aikaan illalla töiden jälkeen salille treenaamaan ja kun salille vielä on matkaa 5km yhteen suuntaan. Mulla menis jo melkein 2 tuntia kun kävellen menisin salille ja pois. Eli olisin kämpillä n.klo 23.00. Sen jälkeen safkat naamaan pesulle ja nukkumaan. Eli yöunta tulee sellaset 6 tuntia, niin kyllä se alkaa loppuviikosta väsyttämään.

Vaihda firmaa

kas-vain sanoi:
Mites hyvin asfalttitöistä maksetaan? Villejä huhuja kuulee että 15-20k €/kk ei olisi yhtään vaikeata jos pystyy tekemään "ympäripyöreitä" päiviä. Olisi kiva saada ihan faktaa mikä on palkkaus näissä hommissa. Olis unelma duuni kun kesät painais hommia perse ruvella ja sit 6-8kk lomaa ja silti tienaa sen 40-50k vuodessa...LOL!!!

Eipä ne vakiukot nuissa asfalttihommissa mitään talvella tee kun liitosta saa paremmin kuin norm ihminen. Minulla jäi käteen kahdessa viikossa 1400-2000e ja ekaa kesää olin. ja ei tosissaan kerkeä sitten tuhlaan noita rahoja kun aikaa ei ole muuhun kuin nukkumiseen ja töihin. Isovelu on ollu useamman kesän ja tietenki omaa paremman palkan nii olenpas nähnyt että nettotulot ollu kahdelle viikkoa sitä 3000e pintaan. ja siis kyse ihan norm rivityöntekijöistä.

ilkka_83_ sanoi:
... nettotulot ollu kahdelle viikkoa sitä 3000e pintaan. ja siis kyse ihan norm rivityöntekijöistä.
Piti piruuttaan laskeskella, että millaisella kuukausipalkalla pääsee helsinkiläinen kirkkoon kuulumaton tuollaiseen 1500 e/vko nettoansioon vuositasolla. Näytti olevan bruttopalkan tarve noin 12600 euroa/kk ilman erityisiä vähennyksiä.

sporteme sanoi:
Välitin asiakkaalle juuri yhden elektroniikan ostajan, jolla oli 12 vuoden työkokemus ostajana ja 20 v. elektr. alalla. Palkkaa pyysi 3300 € ja uskon, että saa n. 3100 €.

Kyllä sinä voit tuon 3100 € saada, mutta ei enempää. Riippuu tosin paljon yrityksestä. Alalla on tosin huono työtilanne eli kokeneita ostajia on paljon työttömänä.

Olekos säkin orjakauppias? Vai teitkö palveluksen?

sporteme sanoi:
Kyllä ihan rekrytointina meni asiakkaalle. Firma otti tietenkin välityspalkkion.

Samalla alalla... Missäpäin toimit? Tarvitsen yhteyspäällikköä ja tämähän on loistava paikka rekrytointiin ;)

ilkka_83_ sanoi:
Eipä ne vakiukot nuissa asfalttihommissa mitään talvella tee kun liitosta saa paremmin kuin norm ihminen. Minulla jäi käteen kahdessa viikossa 1400-2000e ja ekaa kesää olin. ja ei tosissaan kerkeä sitten tuhlaan noita rahoja kun aikaa ei ole muuhun kuin nukkumiseen ja töihin. Isovelu on ollu useamman kesän ja tietenki omaa paremman palkan nii olenpas nähnyt että nettotulot ollu kahdelle viikkoa sitä 3000e pintaan. ja siis kyse ihan norm rivityöntekijöistä.

1500e käteen viikossa? Ihan sama miten päin tota pyörittelen, ei taivu.
Ilmankos Suomessa on niin paskat tiet, kun lapiomiehet vetää tollasta yli 10k bruttopalkkaa kuukaudessa :)

-ö- sanoi:
Piti piruuttaan laskeskella, että millaisella kuukausipalkalla pääsee helsinkiläinen kirkkoon kuulumaton tuollaiseen 1500 e/vko nettoansioon vuositasolla. Näytti olevan bruttopalkan tarve noin 12600 euroa/kk ilman erityisiä vähennyksiä.

Oli ehkä väärin sanottu että netto. meinaan että verorevitty pois mutta tuohon kuuluu myös päivärahat 7pvä viikko. että tekeehän tuo päivärahakin ihan jo kivasti verovapaata paitsi viikonlopuilta menee vero.

edit:Mutta näin se vaan menee että kyllä duunarikin voi tienata :hyper: ... sitä tulee vaan tunteja parhaina kahenviikon kausina se 200(mutta sillon tehhään jo vähän viikonloppuaki. Että ei se raha ihan helpolla tuu. Ja ei sitä tuloa voi nuin laskia eihän se nyt joka saatanan kaks viikkonen noin paljon jää. Minuulla oli varmaan keskiarvo kahenviikon liksaoista se 1600-1700e ja yhä tuo on sitten jo käteenjäävä mihin kuuluu päivärähä

Kaikkihan nyt palkasta valittaa mutta usein joko on jätetty puhumatta työnantajan kanssa palkasta tai sitten työn taso on sellaista, ettei siitä enempää edes viittis maksaa. Kyllä työnantaja palkkaa suostuu varmasti nostamaan jos on tyytyväinen työpanokseen ja haluaa pitää työntekijän talossa. Ja voihan sitä aina vaihtaa firmaa, ei oo mitään järkeä olla samassa firmassa 25 vuotta ellei ole siinä tosi korkeassa toimessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom