alipalkattu?

jackass82 sanoi:
Millaista palkkaa olette saanut raksanhommista? Itse olen sellaisella 7,5€/h ja teen ns. reissuhommia. Tuon lisäksi saan päivärahan, mutta silti palkka tuntuu pieneltä. Mitä mieltä olette?

Eikös etelässä yleensä saa heti alkuun toistakymppiä raksahommista. EIkä täällä pohjoiissuomessakaan pitäisi alle 8.5 e missään joutua.
Ei muutakuin kesäisin asfalttihommiin jo alkaa rahaa tulemaan. Itse ainakin yritän ens kesänä. viimekesän jo jyrää ajelinki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jackass82 sanoi:
Millaista palkkaa olette saanut raksanhommista? Itse olen sellaisella 7,5€/h ja teen ns. reissuhommia. Tuon lisäksi saan päivärahan, mutta silti palkka tuntuu pieneltä. Mitä mieltä olette?

Eiköhän raksalla ainakin saman verran pitäisi tienata, kuin mitä tehdasduunareille maksetaan.

Viime vuonna sain kesätöissä tehtaalla rennosta haalarihommasta (työaika yleensä 7-15, fyysisesti melko kevyttä työtä, ei tosiaan mitään ihmeellistä koulutusta vaadi), 9,3 €/h + överikorvaukset ja iltalisät (yksi kk oli kaksivuorotyötä). Lisäksi perustyöaikaan sisältyi pukeutumis-/peseytymisaika (kellokortin sai leimata 10 min aikaisemmin pois lähtiessä).

Eli jos siellä raksalla jotain oikeeta työtä teet, niin kyllä oikea palkka olisi varmaankin aika lähellä 10 €/h.

Uber-Gott sanoi:
Samaa meinasin kommentoida.
Ei se ole tyhmä joka vähän maksaa vaan se kuka siihen suostuu( ;) :piis: )
Jälkikäteen on turhaa toivoa rahaa firmalta jos on nimensä sopimukseen kirjoittanut jossa selvästi todetaan työntekijän suostuneen sovittuun palkkaan.

Kyllä se firma vaan maksumieheksi joutuu jos allen tessin minimien on maksettu.

Hirveä itku muutamasta eurosta, huhhuijaa.
Itse olin sairaalassa töissä 3.3 euron tuntipalkalla, joten en itkisi hirveästi jos päälle seitsemänkin euroa saa.

En kyllä tekisi 3.3€ tuntipalkalla mitään. Kyllä sitä aina jonkin parempi palkkaisen työn löytää, tai jos tykkää tehdä kitupalkalla töitä.

Kyllä se 2€ on paljon, tekee vuodessa aika ison summan. Työntekijän pitää vaatia ja saada Tessin mukaista palkkaa

En asu missään isojen kaupunkien kupeessa ja tehdas työtä... 8.5€/h työ on kevyttä... viimeperjantaina tuli nosteltua noin 13000- 15000kg kiviä käsin... :)

Virtu sanoi:
Itse olin sairaalassa töissä 3.3 euron tuntipalkalla, joten en itkisi hirveästi jos päälle seitsemänkin euroa saa.

:anssi: Ei kai kukaan tuollaisella palkalla töitä tee?!?!?

Olen tehnyt ihan oikeita töitä 60c/h maassa, jossa elinkustannukset ovat lähes Suomen tasoa. Palkan lisäksi sai ilmaisen ruuan ja punkan. Kyseessä ei ollut vapaaehtoistyö.

Olen myös ollut Suomessa vartijana, eik paljon enenpää jäänyt käteen...

Olen tehnyt noita saneeraushommia ja kyllä se 10€/h on minimi pk-seudulla,ainakin ammattimiehelle!
Tosin nyt vironpojjaat polkee meidän palkkoja, kun tulevat tekemään 6-7€/h ja verotkin maksetaan eestiin.
Muijani saa myös lähihoitajana, joka on huonosti palkattu ala ,tuon reilu 10€/h.

Kai Nalo sanoi:
Tässä vuodenvaihteessa olisi tarkoitus palkkaneuvotteluihin lähteä. Yritänkin haarukuida hiukan sitä, että minkälaista palkkaa op:t noin yleensä saa. Tiedän, että miehillä op keskipalkka vaihtelee 3500-4000e. Tiedä sitten, että kehtaako tuollaista palkkaa edes ehdottaa.

Täytyy yrittää hoitaa homma diplomaattisesti, ei viitsi kiristää. Olisi hyvä, jos Pakkiksen runsaasta väkimäärästä löytyisi joku joka olisi suurin piirtein samoissa hommissa. Olisi tosiaan helpompi arvioida sitä, että onko tämön hetkinen palkka paska vai helvetin paska. :lol2:

Työskentelen myös ostopäällikkönä, metalliteollisuuden parissa. Palkkasi on mielestäni kyllä alakanttiin... Jos olet hoitanut hommasi hyvin ja menestyksekkäästi, niin toivottavasti saat neuvoteltua palkkasi ainakin 3000 €.

Mutta palkkaukseesi voi vaikuttaa myös monet muut asiat... Kauanko olet tehnyt ostopäällikön hommia, et ilmeisesti koko tuota 9 vuotta? Missä yritys sijaitsee, minkä kokoinen, yksityinen? Onko sinulla alaisia? Mitkä ovat vastuualueesi, vastaatko koko osto-organisaation toiminnasta? Laaditko itse ostobudjetit vai onko teillä ehkä ostojohtaja organisaatiossannne?

ilkka_83_ sanoi:
Ei muutakuin kesäisin asfalttihommiin jo alkaa rahaa tulemaan. Itse ainakin yritän ens kesänä. viimekesän jo jyrää ajelinki.

Mites hyvin asfalttitöistä maksetaan? Villejä huhuja kuulee että 15-20k €/kk ei olisi yhtään vaikeata jos pystyy tekemään "ympäripyöreitä" päiviä. Olisi kiva saada ihan faktaa mikä on palkkaus näissä hommissa. Olis unelma duuni kun kesät painais hommia perse ruvella ja sit 6-8kk lomaa ja silti tienaa sen 40-50k vuodessa...LOL!!!

Kai Nalo sanoi:
Oliko tämä kaveri rutiiniostaja vai siis ostopäällikkö? Itse en osallistu ollenkaan rutiiniostoihin vaan työnkuva on vuosisopimukset yms. ja sourcing lähinnä kaukoidästä ja jonkin verran Euroopasta.
Tarkistin asian. Hän on toiminut juuri tuon 12 vuotta ostopäällikkönä kolmessa eri firmassa. Ikää hänellä on 44 vuotta.

Virtu sanoi:

Siis mitä helvettiä? Ei kai nyt kukaan tollaisella palkalla töitä suostu tekemään? Kuukaudessa brutto huimat 160 x 3,3 = 528 euroa? Sua sit kustiin ainakin silmään ihan kympillä... No itse tein joskus koko kesän 25 markalla aikana jolloin dinosaurukset vielä vaelsivat tasangoilla. Silloin tais olla alin palkka ko. hommissa 27 mk/h. Tai ehkäpä jopa enemmän, mutta toi on sentään vielä reilusti alle. Missä sairaalassa oikein työskentelit?

Suurinta riistoa ja hyväksikäyttöä on nuo työvoimatoimiston kautta saadut harjoittelupaikat, se palkka tosiaan on jotain 3-4 euroa, itsekin joskus sellaisessa valitettavasti ollut.. :curs:

kas-vain sanoi:
Mites hyvin asfalttitöistä maksetaan? Villejä huhuja kuulee että 15-20k €/kk ei olisi yhtään vaikeata jos pystyy tekemään "ympäripyöreitä" päiviä.

4 kesää olin kola-/lapiomiehenä/jyräkuskina. Sunnuntai-iltana ajettiiin työmaalle jonnekinpäin suomea ja maanantaiaamuna 06:00 alkoi hommat. Joka päivä 18 tuntia töitä ja perjantaina puoleltapäiviltä lähettiin kotia kohti. Päivärahat juoksi ja tuntipalkka oli n. 8€ tunnissa. Rahaa tuli kesämiehelle ihan kivasti:)

Vakituiset saa sen vakioliksan kesällä ja ylityöt mahdollistaa vakiopalkan tulon ympäri vuoden vaikka töitä ei talvisin tehdä. Yksi kaveri asui thaimaassa talven ja teki hommia kesä Suomessa- käy se niinkin...

15-20k€/kk? Jos noin paljon kaverit tienaisi, niin miksi ne kärvistelee asuntolainojen kanssa ja ajaa vanhoilla Corollilla. Vuodessa tostahan tulis yli 100k€......

Antza sanoi:
Siis mitä helvettiä? Ei kai nyt kukaan tollaisella palkalla töitä suostu tekemään? Kuukaudessa brutto huimat 160 x 3,3 = 528 euroa? Sua sit kustiin ainakin silmään ihan kympillä...

Niin no, eihän tollasella palkalla todellakaan eläis, mutta tälläisessä opiskelijakaupungissa kuin Jyväskylä mahdollisuudet saada edes mikä tahansa töitä on aika surkeat, joten vähän pakko se on tollasetkin ottaa jos vaan tarjotaan. Kyllä tuo palkkaus oli mulle tiedossa kun menin töitä tekemään, eikä siinä mitään mahdollisuuksia ollu palkastaan neuvotella. Eihän tuo työnä ollut mitenkään raskasta ja ihan hyvää työkokemusta siitä sai, pistää kuitenkin vähän ihmetyttämään noiden harjoittelepaikkojen palkkaus...

Pari kaveria ollut kesäisin noissa asfalttityömaitten lapiohommissa. 15 €/ tunti voi olla aika lähellä, mutta toi 15000€/ kk on jo aika paksua, ei ne tietyöläiset sentään mitään miljonäärejä ole :)

Joo eli olen ollut aikaisemminkin raksalla duunissa ja minulla on talonrakentajan tutkinto suoritettu. Ei tuo reissuhomma ihan parasta hommaa ole. Ei pysty harrastamaan mitään kun ollaan ma-to reissun päällä ja sit v-loppuna koitetaan nukkua univelat pois, ja vituttaa kun palkka on ihan minimi luokkaa. Muistaakseni raksanhommien alin palkka on 7€/h, ja kun mulla on vielä jonkin verran työkokemusta niin palkkaa saan sen 7.5€/h. Firmassa ei ole kuin 2 työntekijää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom