alipalkattu?

Millaista palkkaa olette saanut raksanhommista? Itse olen sellaisella 7,5€/h ja teen ns. reissuhommia. Tuon lisäksi saan päivärahan, mutta silti palkka tuntuu pieneltä. Mitä mieltä olette?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
viime vuonna 2-luokan palkka tais mulla olla jotain 7.8 euroa.
nuita luokkiahan on 5 kaikkiaan ja työkokemuksen perusteella ne taitaa mennä.
tietenkin vähän riippuu jos on pienempi firma niin palkasta voi aina neuvotella,
itekin sain palkan aika nopeasti tuonne kympin päälle. jos taas on isompi pulju ja monta kaveria tekee samaa hommaa niin kai se tessin mukaan menee.

Itse tein hanslankarin hommia pimeästi muutaman kesän, palkka oli siinä 5€/tunti. Kaverit ovat kertoilleet tekevänsä tuollaista yli 8€/tunti.

jackass82 sanoi:
Millaista palkkaa olette saanut raksanhommista? Itse olen sellaisella 7,5€/h ja teen ns. reissuhommia. Tuon lisäksi saan päivärahan, mutta silti palkka tuntuu pieneltä. Mitä mieltä olette?
Minkä päivärahan?
Aika paljon sopimuksesta kiinni, eli oletko esim. harjoittelijapalkalla firmassa vai suoraan täysipäiväisellä?

Surkea palkkahan tuo on kaikille yli 16-vuotiaille, varsinkin jos työssä joutuu vähääkään fyysistä tekemään. Mutta jos on harjoittelija palkkaa niin tuota luokkaa se usein on sen aikaa kun harjoittelijana on.
Yleensähän raksahommista on saanut juurikin sen yli 9-10 euroa ainakin.

Kyllä sä mun mielestäni ihan liian alhaista palkkaa saat! Nimittäin kun vertaan poikani kesätyötienesteihin.

Eli hän oli edellisenä kesänä - kuusitoistavuotiaana - maalaustöissä ja sai 8 euroa/t, viime kesänä hän oli hissiasennushommissa apumiehenä ja sai runsaat 10 euroa/t.

Mä teen joskus lomilla ja viikonloppuisin kirvesmiehen hommia. Palkka on ollut 14-15 euroa tunnilta.

Kyllä apumiehenkin kuuluu 10 € / h saada, muu on alipalkkausta. Ainakin pk-seudulla riittää hommaa niin paljon että alle kympin ei missään nimessä tartte tehdä.

Laitetaan tänne samaan trediin sitten:

Onko Pakkiksella kukaan ostopäällikköhommissa? Itse olen elektroniikkapuolella ostopäällikkönä. Tuntuu, että palkka on kaikista tilastoista yms. todella kaukana.

Mitä pitää ostopäällikölle maksaa?

Vastuulla 3,5Meur kalikoiden vuosisopimukset.
Työkokemusta samassa firmassa ~9vuotta

Niin ja se palkka: ~2600e/kk-->mielestäni paska.

Kai Nalo sanoi:

Oletko kysynyt lisää palkkaa? Jos sulla 9 v. firmassa takana ja olet hoitanut hommasi kunnolla niin luulisi että ei ole varaa kieltäytyä.

Kaipa se raksahommissakin joku tes on? Käy kattoo liiton sivuilta, tottakai sit jossain hesassa on palkka enempi...

Ite olin myyjänä 5 € tuntipalkalla! Ei ollut edes iltalisiä. Muahhah. Voi helevetti! Otin kyllä liittoon yhteyttä, he nyt selvittelevät asiaa, toivottavasti saan takautuvana takaisin menettämäni palkat! Järkyttävää huijausta, työnantaja idiootti vielä selitti että näissä hommissa on sitten oma ts, liittoni tosin oli eri mieltä. Saas nyt nähä. Huoh...

Jyväbroileri sanoi:
Oletko kysynyt lisää palkkaa? Jos sulla 9 v. firmassa takana ja olet hoitanut hommasi kunnolla niin luulisi että ei ole varaa kieltäytyä.

Tässä vuodenvaihteessa olisi tarkoitus palkkaneuvotteluihin lähteä. Yritänkin haarukuida hiukan sitä, että minkälaista palkkaa op:t noin yleensä saa. Tiedän, että miehillä op keskipalkka vaihtelee 3500-4000e. Tiedä sitten, että kehtaako tuollaista palkkaa edes ehdottaa.

Täytyy yrittää hoitaa homma diplomaattisesti, ei viitsi kiristää. Olisi hyvä, jos Pakkiksen runsaasta väkimäärästä löytyisi joku joka olisi suurin piirtein samoissa hommissa. Olisi tosiaan helpompi arvioida sitä, että onko tämön hetkinen palkka paska vai helvetin paska. :lol2:

Yhden rakennusalan ostopäällikön tiedän ja hänen palkka on 4600 € / kk. Tosin työskentelee isossa firmassa ja vastaa suurista summista. Ikää miehellä on 26 vuotta ja koulutuksena rakennusinsinöörin tutkinto.

Missukka sanoi:
Ite olin myyjänä 5 € tuntipalkalla! Ei ollut edes iltalisiä. Muahhah. Voi helevetti! Otin kyllä liittoon yhteyttä, he nyt selvittelevät asiaa, toivottavasti saan takautuvana takaisin menettämäni palkat! Järkyttävää huijausta, työnantaja idiootti vielä selitti että näissä hommissa on sitten oma ts, liittoni tosin oli eri mieltä. Saas nyt nähä. Huoh...
Tätä en ymmärrä, jos olet ensin suostunut töihin tuollaisella palkalla niin miksi itkeä jälkikäteen lisää?

Kai Nalo sanoi:

Välitin asiakkaalle juuri yhden elektroniikan ostajan, jolla oli 12 vuoden työkokemus ostajana ja 20 v. elektr. alalla. Palkkaa pyysi 3300 € ja uskon, että saa n. 3100 €.

Kyllä sinä voit tuon 3100 € saada, mutta ei enempää. Riippuu tosin paljon yrityksestä. Alalla on tosin huono työtilanne eli kokeneita ostajia on paljon työttömänä.

Jortsu sanoi:
Tätä en ymmärrä, jos olet ensin suostunut töihin tuollaisella palkalla niin miksi itkeä jälkikäteen lisää?
Samaa meinasin kommentoida.
Ei se ole tyhmä joka vähän maksaa vaan se kuka siihen suostuu( ;) :piis: )
Jälkikäteen on turhaa toivoa rahaa firmalta jos on nimensä sopimukseen kirjoittanut jossa selvästi todetaan työntekijän suostuneen sovittuun palkkaan.

Tottahan se on ettei usein jaksa alkaa heti itkemään palkasta edes haastattelussa kun kerrankin olisi_ehkä_mieleisiäkin hommia saamassa. Mutta sen olen päättänyt että alle 8euron en edes kuse firman portille ja alle 9.e on syytä sisältää hyvät lisät.
Näin siis kun puhutaan normipalkasta eikä esim. 1kk:n harjoitteljia palkasta.

Jortsu sanoi:

Työnantaja siis valehteli minulle, että palkkaus on tessin mukainen. Ja minä idiootti uskoin, tyhmiä nuoria ja kokemattomia kun on niin helppo kusettaa, sanoisinko siis vaikkapa, että en ymmärtänyt asiaa kun menin töihin! Kaverit jotka tekevät myös myyjän hommia ja tietävät asioista jotain, sitten usutti mua ottamaan yhteyttä liittoon. Niin tein ja liitto oli aivan järkyttynyt asiasta ja otti asian hoitaakseen. En mä mitään itke lisää palkkaa, tahdon vaan sen mikä minulle tessin mukaan kuuluu! Sitä paitsi tän firman kusetusta ei saada millään loppumaan mikäli kaikki vaan purematta nielee tuommosen kusetuspaskan.

Missukka sanoi:
Sitä paitsi tän firman kusetusta ei saada millään loppumaan mikäli kaikki vaan purematta nielee tuommosen kusetuspaskan.
Tuo on totta. Mikäli liitto ei saa tyydyttävää tulosta aikaiseksi (en tarkoita rahallisesti)niin firmasta tulisi ilmoittaa jonnekin isommalle (työsuojeluministeriö? mitä niitä nyt on) taholle jotta firma saadaan maksamaan sakkoja ja lopettamaan tuollaisen touhun.
Oletko siis kuitenkin vielä firmassa töissä tuolla palkalla?

Mikä firma? Pistetään joukkoboikottiin :evil:

Makuunihan se. Olette varmaan jo kuulleetkin tai lukeneet aiemmin asiasta! En ole enää töissä siellä. ONNEKSI pääsin pois...

Tuossa vähän lisätietoa asiasta... Netistä löytyy kyllä lisääkin, jos jotain muka jaksaa kiinnostaa.
http://www.huvipuisto.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=203
http://komeetta.uusikaupunki.fi/aluesanomat.com/article.php?sid=1730
http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/politiikka/48446.html
http://www.yle.fi/mot/ss020204/kasikirjoitus.htm

Hyhhyh, sanon mitä, te voitte muodostaa mielipiteenne ihan itse. Boikottiin meni kyllä niin Makuuni kuin FilmTownkin meidän taloudessa!

Edit: lisäänpähän tähän että kyse ei varsinaisesti tässä minun vitutuksessani ole rahasta, tulin ihan hyvin toimeen kun sain myös kelalta rahnaa. Kyse on periaatteesta että tuommoiset mulkerot saavat kusettaa ihmisiä.

sporteme sanoi:
Välitin asiakkaalle juuri yhden elektroniikan ostajan, jolla oli 12 vuoden työkokemus ostajana ja 20 v. elektr. alalla. Palkkaa pyysi 3300 € ja uskon, että saa n. 3100 €.

Kyllä sinä voit tuon 3100 € saada, mutta ei enempää. Riippuu tosin paljon yrityksestä. Alalla on tosin huono työtilanne eli kokeneita ostajia on paljon työttömänä.

Oliko tämä kaveri rutiiniostaja vai siis ostopäällikkö? Itse en osallistu ollenkaan rutiiniostoihin vaan työnkuva on vuosisopimukset yms. ja sourcing lähinnä kaukoidästä ja jonkin verran Euroopasta.

Ei siinä mitään olisin kyllä tyytyväinen jos tuon 3100e saisin. :)

Ite olin viime kesänä jokusen kuukauden töissä purku/maansiirtofirmassa ja palkka oli 8,5€/h... Siis ilmaan minkäännäköistä työkokemusta ja ihan käsimiehenä purkamassa rakennuksia.
Ensimmäiset 3 viikkoo sain päivärahaa ja tuli muutenkin tehtyä semmosia 10-12h päiviä. Tosiaan kun tota päivärahaa sai niin sillon palkkapäivää oli ihan mukava odottaa, mutta ilman päivärahaa ei tolla palkalla paljoo juhli. :rolleyes:

Kai Nalo sanoi:
Laitetaan tänne samaan trediin sitten:

Onko Pakkiksella kukaan ostopäällikköhommissa? Itse olen elektroniikkapuolella ostopäällikkönä. Tuntuu, että palkka on kaikista tilastoista yms. todella kaukana.

Vastuulla 3,5Meur kalikoiden vuosisopimukset.

Väittäisinpä että palkkaneuvottelut olis enemmän ku paikallaan. Riippuu tietysti yksittäisistä tekijöistä, mutta 3000€ olis varmaan sun tapauksessa se alaraja. En ole ostopäällikkö joten tarkemmin on paha mennä sanomaan. Päälliköt jatkakoot... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom