Ali vs. Tyson

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Esa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
XXL sanoi:
Bruce Lee kuoli allergiseen reaktioon lääkärin lääkkeestä. Eipä puhuta paskaa kuolleista.

allergiseen reaktioon hashiksen käytöstä, kun hänen aivonsa turposivat. hänethän oltiin jo aiemminkin henkihieverissä samasta syystä viety sairaalaan.

No tästähän päästään entistä mielenkiintoisempaan kysymykseen siitä, kumpi voittaisi, Ali vai Bruce? Brucella olisi etunaan potkut, mutta Alilla voima ja kehäkokemus... Noh... :rolleyes:

Hullu inkkari sanoi:
ootko vähän :david: ootko?

On se.

Kaveri tarjosi tuota hashista niin itsevarmasti, että en sano varmaksi mitään, mutta itse olin kuullut tuon aivojen turpoamisen johtuneen reseptisärkylääkkestä. Huumeista olen kyllä kuullut jonkinlaisia huhuja...

Ali vs Tyson = Ali ylivoimaisesti
Ali vs Bruce Lee =Ali. Bruce on/oli liian pieni 160-170 jos oikein muistan.

Aikoinaan tehtiin tietokoneottelu Alin ja Rocky Marcianon välillä, sen aikaista tietotekniiikkaa hyväksi käyttäen heidän vahvuuksista ja heikkouksista. Ottelun voitti Rocky 13.erässä.
Tyson on kaikin puolin parempi kuin Rocky, isompi sekä teknisesti taitavampi.
Eli myös Tyson teoriassa voittaisi Alin.

Ali vs. Marciano

No, onhan niitä vastauksia tullut... :kippis1:
Vaikka pikkuisen ajatukset ovat muutamalla sivuraiteille harhailleet..

Alin ja Tysonin kannattajia näyttää olevan molempia. Tää on tietenkin kysymys johon kukaan ei voi sanoa ehdottomasti Ali tai Tyson. Molemmat olivat niin kovia että voidaan vain esittää mielipiteitä.
Ottelutaktiikka oli molemmilla täysin erilainen, siksi kysymys onkin hankala.

Mutta mielestäni kukaan ei voi sanoa että Mike Tyson oli hitaampi tai heikompi kuin Ali. Tai sitten ei kommentoija ole nähnyt kyseisten henkilöiden otteluita. Mikellähän oli valtaisan raskaat iskut, loistava rytmi ja liike. Hänellä oli erittäin argressiivinen ja hyökkäävä ottelutyyli, ja juuri siksi veikkaisin Miken voittoa. Nyrkkeilykehä on kuitenkin aika pieni (olen katsellut sitä myös sisäpuolelta :rolleyes: ) jos pitää paeta Tysonin kaltaista "hullua härkää".

Ja mitä tulee kyseisten henkilöiden kuntopuoleen, niin veikkaisin että Mike vie sen kyllä ihan 6-0. Koska Alin huippuajoista oli jo monenlaiset valmennustekniset jutut melkoisesti kehittyneet, kuten erilaiset ravintolisät :thumbs:

Alilla oli kyllä loistava liike ja hyvin osasi hän kyllä iskuja väistellä. Väistely on kyllä huomattavasti hankalampaa kun ukko on köysissä ja toinen takoo sellaisia moukareita että luut rusahtelee, varsinkin kun niitä tulee suht nopeasti.

Toisaalta itse ainakin haluaisin olla tunnettu ennemmin nyrkkeilijänä joka voittaa ottelunsa tyrmäämällä agressiivisen hyökkäyksen seurauksena, kuin luistelemalla karkuun kunnes toinen väsyy juoksemiseen ja sit tyrmää uupuneen. Nyrkkeilyssä on kuitenkin tavallaan kyse alkukantaisesta kahden miehen kohtaamisesta, jossa parempi voittaa. Siksi arvostan enemmän hyökkäävää kamppailijaa.
Ei sitä kadullakaan karkuun pompita... :D

-Insert Name- sanoi:
No tästähän päästään entistä mielenkiintoisempaan kysymykseen siitä, kumpi voittaisi, Ali vai Bruce? Brucella olisi etunaan potkut, mutta Alilla voima ja kehäkokemus... Noh... :rolleyes:

On se.

Kaveri tarjosi tuota hashista niin itsevarmasti, että en sano varmaksi mitään, mutta itse olin kuullut tuon aivojen turpoamisen johtuneen reseptisärkylääkkestä. Huumeista olen kyllä kuullut jonkinlaisia huhuja...

Ali otteli vuonna 1975 kuuluisaa japanilaista INOKIA vastaan jonka
toimesta on mm. perustettu Inoki Bom Ba Ye turnaus Siinä Vinosilmä
yritti potkia miltei maasta alia kintuille Ali otti pari kertaa miestä jaloista
kiinni ja lähti vetämään kehän ympäri ja leikki gorillaa ja sanoi NUOSE nyt saatana pystyyn äläkä sieltä maasta potki...

Kumpakin oli aikoinaan helvetin kovia!Mut kyllä mä alin puolest olisin lyöny vetoa.Ali olis sanonu mis eräs tyson tippuu!Niin kuin ennusti muitakin otteluitaan.

humanteri sanoi:
Muutama mestari on selvinnyt jaloillaan myös siviilissä. Gene Tunney, Jack Dempsey, Ingo, Floyd Pattersson, Rocky Marciano, Big George jne. Mutta totta tosiaan, monella on ollut suuria ongelmia kehän ulkopuolella.

Jack Dempsey oli viisi kertaa naimisissa se on negatiivinen asia hänessä.

Manala sanoi:
Miten niin? :D

Akat kusetti rahat pois, eiks näin käynny Muhammad Alillekkin, miljoona kertaa naimisissa ja aina kovat erorahat.

Ja muuten olen sitä mieltä että Mike Tyson voittaisi noista kahdesta.

Muhammad Alin taktiikka oli aina sama, ottaa iskuja vastaan niin kauan kun vastustaja on puolikuollut väsymyksestä, sitten kävelee sisään ja kun on myötätuuli niin napauttaa leukaan ja väsynyt vastustaja putoaa.

Hyvä kikka voittaa matseja mutta huono omalle päälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paitsi että Ali oli taitava siis kaikista taitavin unohdit mainita hänen
rytmitajunsa nopeuden ynnä muun puhumattakaan vielä kestävyydestä...
Ali oli paras ei voi mitään.

kannattaa lukea Jack Dempseyn liittyen Toledon Verilöylystä siinä vasta kamppailu.

Kannattaa oikeasti kirjautua tuonne boxinsceneen ja ladata Alin matseja jos vähänkin nyrkkeily kiinnostaa. On niitä hieno katsella.

Raven sanoi:
Millä perustein?

Omasta mielestä Tyson olis vienyt jo ehkä heti ekassa erässä. Vaikka Ali oli nopea ja hyvä liikkumaan, niin tuskin hänen iskunsa olisivat tarpeeksi kovia Tysonille ja ei tainut Alin isku kestävyyskään olla sieltä parhaimmasta päästä.

Ali olis piessy Tysonin kevyesti. Alin iskunkestävyydestä saa jotain kuvaa, jos katsoo matsin huippukuntoista Foremania vastaan, joka oli siihen mennessä ollut voittamaton. Foreman seiso täydet erät huippuja vastaan vielä 45 vuotiaana läskipallonakin. Ja tyson pieksi lähinnä jotain surkeita kehäraakkeja. Ennen oli miehet rautaa, oi niitä vanhoja hyviä aikoja. ;) :david:

Edit: Olipa spede eka viesti :1:

Mitä vuotta tarkoitetaan kun puhutaan Alista parhaimillaan? Puhutaanko ajasta ennen vai jälkeen ottelukiellon? Alin ottelutyyli muuttui noiden vuosien aikana merkittävästi, kumpaakin tyyliä voidaan toki pitää mestarillisena.
Uskon että Ali olisi tanssinut kuin perhonen ja pistänyt kuin ampiainen Tysonin purressa korvasta kuin terrieri.

hjjtt sanoi:
Alkuperäiseen topikin kysymykseen: uskoisin Alin voittoon. Alin taktinen kypsyys, erinomainen stamina ja hyvä iskukestävyys. Kuten joku edellä jo veikkaili, Ali olisi tanssinut Tyson iskujen alta pois 5 - 7 ensimmäsitä erää ja lopettanut väsyneen Tysonin loistavalla sarjalla samalla tavalla kuin teki Foremanin kanssa.
Samaa mieltä :thumbs:

Ja älköön kukaan koskaan unohtako ottelua Cassius Clay-Sonny Liston.
Kukaan ei uskonut että Clay:llä olisi ollut mitään mahdollisuuksia härälle joka löi kuin pajavasara!!! 16 iskun sarjasta 11 sisään ja aa-aa ja aijai sitä nopeutta....niitä kaikkia lyöntejä ei edes huomannut. :worship:

Hullu inkkari sanoi:
allergiseen reaktioon hashiksen käytöstä, kun hänen aivonsa turposivat. hänethän oltiin jo aiemminkin henkihieverissä samasta syystä viety sairaalaan.

:lol2:

Aikamoista paskapuhetta. Ensinnäkin Lee menetti tajunsa uuden leffanssa kuvauksissa, joissa hän loukkaantumisien vuoksi näytteli lääkärin määräämien särkylääkkeiden vaikutuksen alaisena.

Toisekseen hengenvaarallinen kerta-annos kannabista on n. 50 kg. Aikamoinen piippu. :hyper:
Enkä kyllä ole kuullut mistään luotettavasta lähteestä Leen käyttäneen huumeita.

edit typo

Esa sanoi:
Meillä on työpaikalla ollut hurjat keskustelut aiheesta Ali vastaan Tyson.
Mikäs on pakkotoistolaisten mielipide asiasta, kumpi oli voittanut jos molemmat oltais laitettu samaan kehään molemmat parhaassa kunnossaan?
Siis kumpi ois ollut kovempi, Ali parhaillaan vain Mike huippuaikoina?

Minun henkilökohtainen mielipiteeni on: Tyson olisi murskannut kenet tahansa huippukunnossaan. Ja että Tysonin kaltainen agressiivisesti hyökkäävä vastustaja olisi ollut paha Alille. Kyse on tietenkin ehkä kovimmista nyrkkeilijöistä koskaan, joten tää on puhtaasti mielipidekysymys.

Onkohan tästä keskusteltu kovasti täällä aikaisemmin...? En löytänyt ainakaan edellistä keskustelua...
Tyson ois voittanu.Se on kaikkien aikojen paras nyrkkeilijä(silloin ku oli iskussa) ois Lennoxki lähteny viimestään jo 3-erässä.Tätä mieltä mää oon asiasta.Alilla kyllä kävi suoraan sanottuna hirvee munkki aikanaan ku ei tippunu Foremanin hurjassa käsittelyssä, väitetään että oli Alin ovelaa taktiikkaa, mutta mun mielestä se oli kyllä tuurista kii että se kesti ne iskut tai ehkä Foremanin ois pitäny takoa enemmän iskuja päähän entä vartaloon, tiedä häntä.

Ali olis vieny matsin mennen tullen. :worship:

Foremanilta aikoinaan kysyttiin että jos saisit nimetä 10 kaikkien aikojen parasta raskaansarjan nyrkkeilijää niin mahtuisiko Tyson listalle. Vastaus oli ei. :arvi:

Mietin hieman samaa kuin Ron tuossa.

Tämän ketjun oikeampi kysymys voisi olla, että pärjäisivätkö viime kymmenen vuoden huippunyrkkeilijät 65-75 välin huipuille. Mielestäni eivät.

Hyvä osoitus on että vaari Foreman otti matseja ja voittikin huippua tavoittelevia äijiä. Aika nöyryyttävää ajan tasoa ajatellen.

ronjeremy sanoi:
Foremanilta aikoinaan kysyttiin että jos saisit nimetä 10 kaikkien aikojen parasta raskaansarjan nyrkkeilijää niin mahtuisiko Tyson listalle. Vastaus oli ei. :arvi:
Oletpa aika :arvi: Mä kysyin kans Georgelta kymmentä parasta nyrkkeilijää kautta aikojen. Tässä tulos:

1. Joe Louis
2. Rocky Marciano
3. Jack Johnson
4. Muhammad Ali
5. Joe Frazier
6. Jack Dempsey
7. Mike Tyson
8. Sonny Liston
9. Floyd Patterson
10. Evander Holyfield

:jahas:

-Edit-

Mitä väliä voittaisko Ali vai Tyson, Marcianoa ei ois kuitenkaan tiputtanut kukaan ja Wintikka lyö megamassin "syö niin paljon kuin jaksat" kisassa anytime! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom