GTV:ssä oli kyllä vähän väliä kaikennäköstä pikkuvikaa mutta tekniikkakin oli sitten se eksoottisempi tuossa :P
Näin vastauksena Comodon viestiin, että eipä ainakaan mulla ole mielestäni mitenkään erikoisen paljon ollut pikkuvikaa. Tuli nimittäin taas kesän kynnyksellä huollettua GTV ja samalla selailin kansiota mitä nippeliä on tullut vaihdettua. Auto tullut mulle siis 2006 marraskuussa.
- Öljyt vaihdettu X 3, n. 60e / kerta suodattimineen.
- Tulpat vaihdoin 2007 kun oli yli 100 tkm ajettu eikä tietoa oliko niitä aikaisemmin vaihdettu (Varmuudeksi), 105e
- Samalla vaihdettu laatikkoöljyt (Varmuudeksi nekin)
- Yhden sulakkeen olen vaihtanut 3 kertaa. Se palaa aina kun menen (vahingossa) räpläämään sähköikkunoita samalla kun starttaan autoa.
- 3 x palanut ajovaloista polttimo (yksi paloi 2007 katsastuksessa kun inssi pamautti konepellin kiinni:D, onneksi oli ne jo tsekannut siinä vaiheessa), 10e/laaki.
- Airbagin merkkivalo jouduttu nollaamaan 2 kertaa, 30e/nollaus. Vaihdettu liitin kuskin penkin alle ja vika korjaantui (2007 loppuvuosi). Korjaus 0e.
- Raidetangon pää vaihdettu 2008, 20e
- Eteen vaihdettu alatukivarret 2008, 130e
- Lambda-anturi 2008, 120e.
- Jakohihna, vesipumppu, nesteet yms. kaikki siihen liittyvät vaihdettu 2008. työt 212e ja osat n. 250e. Itse asiassa töihin sisältyi vielä öljynvaihto, lambdan vaihto ja airbagin nollaus.
- Nyt viikonloppuna takaiskarit (toinen oli vuotanut), 120e
- Samalla taakse alatukivarsiin vaihdettu puslat, n. 60e, uudet tukivarret olisivat olleet reilu parisataa.
- Kaikki nesteet tarkistettu säännöllisesti ja lisäilty tarvittaessa, priceless.
2007 ja 2009 läpi katsastuksesta ilman huomautuksia. 2008 tyssäsi päästöihin, koska lambda-anturista (Bosch, turha syyttää Italialaisia ;)) oli palanut joku esilämmitys- systeemi. Lisäksi piti vaihtaa se raidetangon pää ja eteen ne alatukivarret.
2v 7kk aikana "ylimääräiset" korjaukset tulleet maksamaan yhteensä n. 510 euroa. Mun mielestä ihan kohtuullista? Auto on kuitenkin 1999 helmikuussa rekisteröity käyttöön ja tällä hetkellä ajettu 144600 km. Madallettu reilusti joten ainakin takapään tukivarsien kulumisen voisin laittaa sen piikkiin. Pyöränkulmia kun ei saa täysin oikeaan asentoon.
Normaalit huollot siihen lisäksi n. 800e, joista suurin osa on jakohihnan vaihdosta. Sehän tulee kolmen vuoden välein. Tuossa summassa on polttimot, öljyt yms. kaikki mukana. Seuraava huolto näillä näkymin vuoden päästä kun öljyt pitää vaihtaa. 2011 sitten taas jakohihna vaihtoon, mutta silloin on varmaan jo jonkun toisen näpeissä. Jakohihna on ainoa mikä on teetetty korjaamolla, muut tehty itse toimistotyöläisen taidoilla. Ei siis kovin vaativia ole voineet olla.