Alexandria Consulting Group Oyj

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matonen
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
28.2.2006
Viestejä
18
Otsikon mukaisesta firmasta soittelivat ja olivat kiinnostuneita tarjoamaan palvelujaan. Tarkoitus on tarjota säästö- ja sijoitusratkaisuja ja auttaa keventämään verotusta. Onko firma mistään kotoisin, vai hankkivatko vain sijoittajia omille rahastoilleen? Onko kokemuksia tai tietoa?

http://www.alexandria.fi
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin espalla juttelemassa kun joskus soittelivat. Ainoa saaty "hyöty": parkkimaksut ja hankala löytää parkkipaikkaa. Paska maku jäi suuhun, rahat pois kovalla pölinällä ja ihme piirustelulla. Vähän niinkuin loma-osakkeita olisi kaupannut. Noh, ehkä minulle sattui turhan lipevä konsultti, mutta rahani pistäisin jonkun muun firman hoitoon mieluummin.
 
Paskaa. Kehuu tarjoavansa vinkkejä osakesijoittamiseen ym. mielenkiintoiseen, mutta oikeasti tyrkyttää puoliväkisin eläkesäästämistä. Saa eläkesäästämisen kuulostamaan siltä, että sinulle jäisi eläkemaksujen jälkeen jopa enemmän rahaa käteen kuin ilman noita maksuja. Kuulosti ainakin minusta ihan täydeltä kusetukselta koko touhu
 
Vähintäänkin epämääräistä toimintaa tuolla firmalla. Markkinointi tapahtuu ilmeisesti onkimalla puhelinnumeroita yrityksen nimen perusteella numerotiedustelusta ja sitten soittelemalla tuntemattomasta numerosta.
 
En myöskään tykännyt. Soittivat kaksi kertaa vuoden aikana, kävin uteliaisuudesta paikalla: nuori ja lipevä kaveri esitteli kaavakuvia piirtämällä kaikkea mahdollista ja puhui parhaansa mukaan päätä pyörälle. Kauhea kiire olisi ollut allekirjoittaa paperit heti. Kun pyysin heidän esitteitään mukaan kotiin tarkempaa tutustumista varten, ei kuulemma ollut antaa sellaisia. Ajattelin, että siinä täytyy olla joku vialla ja unohdin koko jutun.
 
Ursula sanoi:
Kun pyysin heidän esitteitään mukaan kotiin tarkempaa tutustumista varten, ei kuulemma ollut antaa sellaisia.

Tuo haiskahtaa jo aika lailla. Edellisellä työnantajalla ollessani Alexandria kävi läpi kaikki firman työntekijät, soitteli meidät aakkosjörjestyksessä. Meitä oli vain noin 60.

Millä tahansa vakuutus/sijoituslaitoksella on pilvin pimein esitteitä omista sijoitusohjelmistaan, aika epäilyttävää että näillä veikoilla ei moisia ole, mutta hitonmoinen kiire saada nimet paperiin kyllä on.
 
Firma taitaa toimia aika pitkälle kusetuspohjalta. Jos meinaa eläkevakuutuksia ym. hankkia, niin kannattaa käydä juttelemassa useammassa vakuutusyhtiöissä ja vältellä noita välistä vetäjiä.
 
Edellisessä firmassa töissä ollessani Alexandria soitti henkilöstöä läpi ja sain siis kutsun sijoitusneuvontaan. Suostuin. Joku todellinen helppoheikki piirteli käppyröitä ja kyseli vähän väliä "pannaanko nimi paperiin". Tuo markkinointityyli sai mulla karvat pahemman kerran pystyyn.

En laittanut nimeä paperiin. Todella ikävä kuva jäi tapaamisesta.
 
Se kiire ja painostus tuntui minustakin erittäin epämiellyttävältä. En tietenkään laittanut nimeä mihinkään niiden papereihin enkä myöskään saanut esitteitä vaikka niitä pyysin. Sanoin, että älkää enää ottako yhteyttä, mutta muutaman kuukauden päästä taas soitettiin ja silloin kieltäydyin uudesta tapaamisesta epäkohteliaasti. Taas meni pari kuukautta ja soitettiin uudestaan, silloin otin viivytysvoiton, eli pyysin odottamaan hetken ja jätin luurin pöydälle. Viiden minsan päästä tulin takaisin puhelimeen, kuuntelin muutaman lauseen, jätin taas luurin pöydälle jne.. Näin jatkoin, kunnes Mr Aleksandria kyllästyi, eikä ole sen jälkeen soitellut. Tuli hyvä mieli
 
Feikki sanoi:
Edellisessä firmassa töissä ollessani Alexandria soitti henkilöstöä läpi ja sain siis kutsun sijoitusneuvontaan. Suostuin. Joku todellinen helppoheikki piirteli käppyröitä ja kyseli vähän väliä "pannaanko nimi paperiin". Tuo markkinointityyli sai mulla karvat pahemman kerran pystyyn.

En laittanut nimeä paperiin. Todella ikävä kuva jäi tapaamisesta.

Korjaanpa muuten nyt hieman itseäni. Tämänlaisessa tilaisuudessa tosiaan kävin vuosia sitten, mutta aloinkin miettiä, mikä oli kyseinen sijoitusneuvoja...

Sanoisin kyseessä olleen kuitenkin IFA.... :nolo: Anteeksi väärä info.
 
Kallista kallista... kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja.

Kyselin "tyhmiä", koska hieman alaa tunnen. En saanut kutsua.. :D
 
Mikäs sitten on hyvä eläkevakuutuksia järjestävä yhtiö?

Eikö tua eläkesäästäminen silti anna silti hyvän verihyödyn ja pesee sen takia pelkän rahastosijoittamisen helposti. Tottakai rahat sitten ovatkin vasta joskus käytössä.
 
Drunken Master sanoi:
Mikäs sitten on hyvä eläkevakuutuksia järjestävä yhtiö?

Eikö tua eläkesäästäminen silti anna silti hyvän verihyödyn ja pesee sen takia pelkän rahastosijoittamisen helposti. Tottakai rahat sitten ovatkin vasta joskus käytössä.


http://www.vero.fi/default.asp?article=3926&domain=VERO_MAIN&path=5,40,87&language=FIN

eipä tuo vähennysjärjestelmä mikään kovin ihmeellinen systeemi ole. joku voi jaksaessaan poimia tuolta pääkohdat koska kohta joku kuitenkin pyytää tiivistelmää :kippis1:
 
Mullekin kerran soitettiin Alexandriasta ja pyydettiin tapaamiseen. Käväsin mielenkiinnosta. Ne siis tarjoavat eläkesäästämistä, Gyllenbergin palveluita. Kovasti veroetua korosti. Mutta verothan joutuu joka tapauksessa maksamaan sitten eläkkeestä. lisäksi kuluja kertyy paljon. Ensin ottaa omansa Alexandria personal touchista, sitten Gyllenberg kulunsa omaisuudenhoidosta. Edullisempaa itse sijoittaa suoraan rahastoihin, vaikkapa indeksirahastoihin kuukausittain. Lisäksi rahajen käyttöönotto ei ole sidottu eläkkeen alkamiseen.
 
Mulle soitettu kaksi kertaa Alexandriasta. Sanoin, että osaan itse sijoittaa omat rahani, että en tarvitse siihen mitään neuvoja. "Niin, niin, mutta..." vaan intettiin... Seuraavaksi sanon, että vetäkää käteenne!!
 
Nostetaas vanhaa ketjua ylös...kovin positiivista kuvaa puljusta ei esim. tuon kauppalehden keskustelun kautta saa. Onko kellään kokemusta Aleksandriasta työnantajana? Onko toiminta siellä tosiaan "huijausta" ?
 
Mulle soitettu kaksi kertaa Alexandriasta. Sanoin, että osaan itse sijoittaa omat rahani, että en tarvitse siihen mitään neuvoja. "Niin, niin, mutta..." vaan intettiin... Seuraavaksi sanon, että vetäkää käteenne!!

Samanlainen tilanne... ei pystynyt täti ymmärtämään millään et miuta ei vaan kiinnosta niitten palvelut. "No mitenkäs teillä nyt noin jyrkkä asenne on... eikös omien rahojen oikeanlainen käyttö ja sijoittaminen ole teistäkin hyvä asia... jaa... no miten jos minä kuitenkin varaisin teille ajan..."
***kele! :curs:
 
Tuo kuulostaa lupaavalta työpaikalta! :)
 
Se on kaikkea muuta kuin lupaava työpaikka ja voihan niitä sijotus/säästövinkkejä toi käydä kuuntelemassa jos aikaa ja mielenkiintoa riittää. Eläkevakuutuksia yms kauppaavia sijotusneuvontaan erikoistuneita yrityksiä on tällä hetkellä paljon. Välittävät yleensä isompien finanssitalojen tuotteita ja finanssitalot maksaa heille palkkiot kaupoista ja sopimuksista, joita nämä "sijoitusneuvojat" saavat aikaa. Pohjana heillä on palkkauksessa kiinteä kk-osa joka on paska (nimimerkillä kokemusta on) ja sitten provikat kauppojen mukaan.

Toinen tälläinen isompi yritys, joka sitkeästi tyrkyttää ihmisille näitä sijoittamisen ja säästämisen eri elementtejä on Wallstreet Financial Services Oy (entinen arvi life). Kannattaa kuuklettaa vähä infoa kyseisistä lafkoista ennenku sotkeentuu. Toki varmasti tyytyväisiäkin asiakkaita on paljon, en sitä sano. Mutta näin entisen vittuuntuneen työntekijän näkökulmasta, voisin sanoa, että jopa hävettää, että olin tollasessa kusetusfirmassa kuukauden päivät duunissa. :D

edit: Ja niin ei varmasti tarvitse sanoa miksi sieltä olen lähtenyt ei niin sopuisasti.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom