Alavino penkkipunnerrus?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tämmöisestä kyselisin, että onko alavino penkkaamisesta oikeasti mitään hyötyä?
Miten ootte kokeneet? Itse olen huomannut, että, jos tekniikka on oikea niin kyllä sillä kivan poltteen on saannut alarintalihaksiin. Penkistäkin on noussut normaalia enemmän rautaa sen kautta.
Ainoo, mikä yleensä riepoo on se, että liikkeeseen jotenkin aina kyllästyy kun sitä on jonkin aikaa tehny.
voisi johtua kai siitä kun liikehän on vaarallisempi kuin normaali penkkipunnerrus? tarvii nimittäin aina jonkun varmistajan, ettei tanko putoa kurkulle jos ei jaksa nostaa..Tai sitten yleensä liike on koettu ylimääräiseksi ja turhamaiseksi.. ei uskota sen tuottoon.

Olen huomannu videoista ainakin, että ronnie coleman on innokas alaviisto penkkaaja. Ei hän sitä paljoa tee kuin enintään 3 sarjaa vino ja tasapenkin kyytipojaksi.. jos mestari kokee sen hyödylliseksi miksei siitä ei sit vois olla hyötyä?

Mutta ei muuta kuin kommenttia peliin!:jahas:

Tarkoitat alarintalihaksella ilmeisesti isoa rintalihasta? En näe syytä miksi tarvitsisi ainakaan kovin varhaisessa vaiheessa saliharrastusta ruveta käyttämään kyseisenlaista erikoistekniikkaa ison rintalihaksen treenaamiseen, koska tavallinen penkkipunnerrus toimii vielä tällöin vähintäänkin yhtä hyvin.

Juu siis isoa rintalasta..;) juu oon samaa mieltä kyllä, että aloittelijoiden ei tarvi kyseistä liikettä opetella. Itsekki otin sen vasta viimeisenä mukaan treeni kuvioihin.

Ite nappasin mukaan ohjelmaan alavino penan kp:lla, kun tajusin että tulokset siinä on ihan kuraa verrattuna esim. vinopenaan kp:lla. Noissa voin käyttää miltein samoja käsipainoja vaikka alavino penassa pitäis teoriassa mennä enemmän. Itse ainakin odotan tällä pienellä treeni muutoksella olevan myös positiivinen vaikutus normi penaan. Itse korvasin 2-jakoisessa toisen treenin normi penkin alavino penalla. Tosin treeni taustaakin löytyy enemmän kuin pari vuotta, ehkä ihan ensimmäisinä liikkeinä en itsekkään alkaisi tekemään. Joskus olen kyllä aikaisemminkin tehnyt mutta ei ole mikään suosikki liike juuri tuon takia että tarvitsee melkein jonkun aina avittamaan tai varmistamaan.

Kysytään tässä nyt samassa mikä on porukalla esim. vinopenan ja alavino penan suhde painoissa? Itsellä siis järkytyksesksi huomasin käytettävien painojen olevan melkein samat. :curs:

Ite nappasin mukaan ohjelmaan alavino penan kp:lla, kun tajusin että tulokset siinä on ihan kuraa verrattuna esim. vinopenaan kp:lla. Noissa voin käyttää miltein samoja käsipainoja vaikka alavino penassa pitäis teoriassa mennä enemmän.

Et kai voi odottaa suoraan kovia tuloksia liikkeestä, jota et ole koskaan aiemmin tehnyt? Tai ainakaan vähään aikaa.

Minusta dippi korvaa hyvin kyseisen liikkeen. Tarvinneeko noita punnerruksia aivan jokaisessa kulmassa tehdä, kun punnertaa suoraan ylös, alas ja vielä keskelle.

Et kai voi odottaa suoraan kovia tuloksia liikkeestä, jota et ole koskaan aiemmin tehnyt? Tai ainakaan vähään aikaa.

No en nyt mitään ihmeitä odottanut mutta yllätys oli suuri koska edellisen kerran kun liikettä tein oli alavino pena huomattavasti kovempi suhteessa vinopenaan. Siis normaali suhde noin käytetyissä painoissa ja näin on ollut aina ne kerrat kun liike joskos harvoin on ohjelmassa mukana ollut. Mutta kyllä se nyt vähän yllätti että molemmissa joutui käyttämään melkein samoja sarja painoja, kun alavino penassa pitäisi kuitenkin liikkua isot romut helpommin. Tosin oletuksena on nyt että muutaman kuukauden alavino penkkaamisella asia korjaantuu taas normaaliin tilaan, jos vaikka samalla tulisi pieni buusti rintalihasten kehitykseen.. :D

MTP, ite tein eilen ylävinopenkkii 27,5 kg käsipainoilla, mitä olen tehnyt varmaan vuoden, alavinopenkkiä käsipainoilla tein 22,5 ja 20kg, mutta tein ensimmäisen kerran ikinä tuota liikettä käsipainoilla, ehkä 2 kertaa tehnyt tangolla aikaisemmin.

MTP, ite tein eilen ylävinopenkkii 27,5 kg käsipainoilla, mitä olen tehnyt varmaan vuoden, alavinopenkkiä käsipainoilla tein 22,5 ja 20kg, mutta tein ensimmäisen kerran ikinä tuota liikettä käsipainoilla, ehkä 2 kertaa tehnyt tangolla aikaisemmin.

Joo ite tein 37,5 kg vinopenaa ja 41 kg alavino penaa, tosin ala vino pena tuntu huomattavasti raskaammalta. Mutta uskoisin että jo seuraavalla kerralla tuntuu kevyemmältä. Tosin oon keskittyny vinopenaan enemmän kun on ollu tarkotus saada ylärintaan vähän lisää lihaa.. joten muillakin esiintyy samaa, mutta hyvän tuntuman sai kyllä alavino penalla rintaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Ite olkapäävammasena teen välillä alaviistoa, kun sitä pystyy ilman kipuja tekemään. Tällä hetkellä ohjelmassa on alaviisto kapee.

Alaviistossa ojentajat on varmaan vähän suuremmassa roolissa, ku vinossa..tai siltä ainakin tuntuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom