Alataljaa korvaavia liikkeitä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kun meidän peräkylän mahtisalista on ainoa alataljan köysi mennyt poikki:jahas: niin voesko sitä korvata millään? ehkä pala kylkeä no joo mutta jos jaksaa vastata niin antaa paukkua

Siis itse en tiedä anatomiasta muuta kuin sen että aurinko nousee idästä, mutta ottaako nuo samoihin paikkoihin kuin alatalja?

*Idootti*

Alatalja on yläselän vetoliike johon hauikset ja alaselkä osallistuvat. Tällöin lähimmät korvikkeet, joissa työskentelevät aika täsmälleen samat lihakset (ehkä hieman eri suhteessa, ei kuitenkaan merkittävästi eroavalla tavalla), ovat:
- Kulmasoutu tangolla
- Kulmasoutu käsipainoilla (kahdella käsipainolla samaan tapaan kuin tankosoutu)
- T-kulmasoutu

uuu, noista sun mainitsemista liikkeistä ei oikeastaan korvaa alataljaa kuin kulmasoutu. Kaikki ne ottaa selkään, mutta hieman eri paikkaan.

Ja Hulkki on taas tuttuun tapaansa ihan oikeassa. Noita mäki tekisin. Ja voihan sitä keksiä kaikkee muuta kivaa. Jos siellä on vaikka ristikkäistalja, niin laitat siihen yhden käden kahvan, istut taljan eteen naama taljaan päin ja alat tekeen yhden käden soutuja.

Ps. Hulkilla on tällä hetkellä aika legendaarinen määrä posteja. 1234. :thumbs:

Kulmasoutua tangolla minä tekisin...

Kai ne nyt sen köyden saa vaihdettua siihen taljaa, eikai se sentään kuukausia paskana ole...että tuskin kaatuu reenit siihen jos ei jollakin kertaa pääse alataljaa tekemään!!

Mjaa. Olen monesti tehtävän sellaista alataljaa, että sen voisi todellakin korjata maastavedolla tai hyvää huomenta liikkeellä. :lol2:

Mutta ks tangolla saa minunkin äänen.

Originally posted by Krusifiksi
Mjaa. Olen monesti tehtävän sellaista alataljaa, että sen voisi todellakin korjata maastavedolla tai hyvää huomenta liikkeellä. :lol2:

:lol2: Näitä muuten näkee aivan liikaa. Joillakin pitäis olla mielellään kypärä päässä ettei satu kun takaraivo kolahtaa lattiaan. Ja jotkut sankarit tekee ylätaljaa samalla tavalla. Mä oonkin aina sanonu, että on tyhmää tehdä alataljaa ylätaljassa. :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Powerhousu
Mitenkäs tämä suoritus tapahtuu? Alatalja huonolla tekniikalla vaikuttaa lähinnä olankohautuksien, pystysoudun ja varpaillenousun sekoitukselta.
Kyllä se onnistuu jos :david: tekee.

Mulla ei oo alatalja kulkenu pitkään aikaan. Korvaankin sen nyt kulmasoudulla. Liikkeet on nyt kulmasoutu, ylätalja ja hammer-soutu.

Kyllä mä oon aika pitkään tehny ylätaljaa kahvalla. Eli vastaavalla, millä porukka yleensä nykii alataljaakin. En sit tiedä korvaako sillä alataljaa, mutta eri lihakset ainakin saa rasitusta kuin leveällä otteella ylätaljaa. Alataljassa tahtoo alaselkä kipeytyä, joten pitää aika säästeliäästi käyttää kyseistä liikettä.

Originally posted by Iceman
Kyllä mä oon aika pitkään tehny ylätaljaa kahvalla. Eli vastaavalla, millä porukka yleensä nykii alataljaakin. En sit tiedä korvaako sillä alataljaa, mutta eri lihakset ainakin saa rasitusta kuin leveällä otteella ylätaljaa. Alataljassa tahtoo alaselkä kipeytyä, joten pitää aika säästeliäästi käyttää kyseistä liikettä.

Minä taas teen ylätaljaa lähes kaikilla mahollisilla otteilla, välillä sillä "altaljan kahvalla" ja väillä taas sillä missä on ne "lapion kahvat" ja taas sitten ihan normaalilla leveällä otteella ja tällä saa ainakin monipuolisesti reenailtua selkää, yhteensä neljä sarjaa ja kaksi eri otetta niin hyvä on ollut tuntuma selässä...

Originally posted by yajo
timba79: Mitä muita liikkeitä teet ylätaljan lisäksi ja monta sarjaa?

Tällä hetkellä ohjelma menee kutakuinkin näin....

Alatalja 4*8-12
Kulmasoutu tangolla 3*8-12
Ylätaljaa eri oteleveyksillä 5*8-12
Ylätalja yhdellä kädellä 3*10-15

Ja tossa ylätaljassa eri oteleveyksillä tein tänään kun oli selkäpäivä 2 sarjaa ensin kapealla ja 3 sarjaa sillä leveällä missä on ns. lapionkahvat päissä, en tiiä tangon nimeä...

Sarjoja tulee kyllä paljon mutta tämä on toiminut toistaiseksi todella hyvin ja hyvin jaksaa tehä ja noin minuutin palautuksilla aikaa menee n. 40 min, rankkaa on kyllä, mutta hyvältä tuntuu reeniin jälkeen...:thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom