Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samoilla linjoilla olen Vanessan kanssa, että ensin kannattaa katsoa, että välilevyt on kunnossa ja jaloissa ei rakenteellista vikaa, joka aiheuttaisi esim. vinouden lantioon ja sitä kautta ongelmia alaselkään. Jos nämä on ok, vika löytyy todennäköisimmin liikerajoitteesta (nivelen toiminnan häiriö tai lihasjumi), joka aiheuttaa ongelmia ja kuormittaa kehoa väärin. Tätä voi sitten mennä hoidattamaan oman maun mukaan ostopaatille tai fysioterapeutille. Hierojat ei periaatteessa nivelmanipulaatiota saisi tehdä (ellei ole erikseen siihen kouluttautunut), mutta osa sitä kuitenkin tekee. Itse sain ortopedilta lähetteen fysioterapeutille (on mm. erään lajin Suomen maajoukkueen fyssari), joka on hoitanut nivelongelmia nimenomaan manipulaatiolla hyvinkin menestyksekkäästi. Eli kyllä, ortopediltä voipi kyllä saada tällaiseen hoitoon lähetteen ja on muuten paljon miellyttävämpi vaihtoehto kuin että puukolla koetetaan asiaa hoitaa. Omalla kohdalla manipulaation avulla on saatu koivet sellaiseen kuntoon, että paluu kilpaurheilun pariin odottelee, vaikka alun perin ortopedi ei kovin valoisia näkymiä antanutkaan asian suhteen.Ekana kannattaa käydä lääkärillä, itsekin kävin yksityisellä ortopedillä, joka ei hän tosin osannut sanoa oikein mitään vaivaani. Mutta aloita nyt kuitenkin ortopediltä/urheilulääkäriltä, että saadaaan poissuljettua esim. tuo välilevyn pullistuma. Siellä myös minulta ainakin katsottiin onko selkä suora ja mittailtiin jalat, että tulee poissuljettua sellaiset tekijät.
Minä olen hoitanut tuhansia asiakkaita. Opiskellut anatomiaa, kipufysiologiaa ja ihmisen liikettä vajaat 20 vuotta. Sinä siteraat wikipediaa! Kummalla meistä on enemmän uskottavuutta!?!
Ja niistä sokkotutkimuksista. Niitä on! Haeppa nyt reippaana nörtti-trollina sellaisiakin..
tai saa toki tänne mun vastaanotolle tulla, mä tarjoan hanskat, hammassuojat saat tuoda ite!! Mun potilasvakuutus korvaa "hoidossa" aiheutetut vammat... ;-) Ja eiköhän nuo sinun juttusi ala jo lähestyä kunnianloukkasta.
Kuten hyvin itsekkin tiedät niitä puoltavia tutkimuksia on vaikka kuinka paljon. Niiden laadusta voi toki väitellä akateemisissa piireissä, mutta harvapa "tieteellinen" tutkimus oikeasti kestää lähempää tarkastelua, sen verran härskisti noita tilastoja "luetaan", "tulkitaan" ja "sovitetaan" tutkimusongelmiin...
Meissä on se ero, että minä seison oman tekemiseni takana ja sinä huudat nimimerkin takaa asioita, joista sinulla ei ole mitään ymmärrystä, edes teoria-perusteita. Sitten kun sinulla on edes vähänkään samanlainen kompetenssi kuin minulla, niin voin alkaa postailemaan niitä tutkimuksia tänne! Mutta ei ole pelkoa, sinun muut kirjoituksset paljastavat että tietämyksesi ihmisen toiminnasta on lähinnä mieltä huvittavaa tasoa!!
Sori. Oot hiukan myöhässä...Ei ainakaan sinulla, koska väitteistäsi huolimatta et kykene tämän parempaan argumentointiin..
Eiköhän tää keskustelu jo käyty!Ohitat kaiken kritiikin. Esität invalideja argumentteja: "Oot myöhässä" Valehtelet siitä, kuka uhkaili. Toistelet perusteetonta itsekehuasi sen sijaan, että keskustelisit. Yrität vedota väärään mediaan, vaikka sama logiikka pätee kaikissa medioissa ja samalla kielellä voi väitteet perustella missä tahansa ja netissä on helppo linkata lähteisiin. Kynäilijä näyttää olevan oikeassa. Käytät pelkästään huijareiden metodeja joten en osaa erottaa sinua huijarista. Pääsit ignorelle.
Tämä yrittämäsi metakeskustelu ei muuta toimivaa toimimattomaksi.Ohitat kaiken kritiikin. Esität invalideja argumentteja: "Oot myöhässä" Valehtelet siitä, kuka uhkaili. Toistelet perusteetonta itsekehuasi sen sijaan, että keskustelisit. Yrität vedota väärään mediaan, vaikka sama logiikka pätee kaikissa medioissa ja samalla kielellä voi väitteet perustella missä tahansa ja netissä on helppo linkata lähteisiin. Kynäilijä näyttää olevan oikeassa. Käytät pelkästään huijareiden metodeja joten en osaa erottaa sinua huijarista. Pääsit ignorelle.