Alaselkävaivaiset! Lue tämä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
noh noh. eipäs yksinkertaisteta..
Mielenkiintoista kun puhe siirtyy manipulaatioon, niin siltä vaaditaan uutta ja uutta näyttöä. Ja kun sitä tulee aloitetaan keskustelu näytön laadusta! Lääketieteeltä tätä näköjään ei vaadita! Mielenkiintoinen ilmiö..

Ortopedejä ei ole koulutettu seulomaan esimerkiksi selkäkivun subgrouppeja, eikä manipulaatioon tai edes mobilisaatioon. Sairaalat taas ottaisivat kirkuen OMT-fysioterapeutteja töihin, mutta niin huonoilla palkoilla ei sinne kukaan mene! Eli siitä sairaalamaailmasta... Fysioterapiassa 95% hoidoista tapahtuu yksityisellä, eli unohdetaan sairaalat ihan heti, niillä ei ole hajuakaan 2000-luvun fysioterapiasta tai tuottavasta sellaisesta..

Ja niistä sokkotutkimuksista. Niitä on! Haeppa nyt reippaana nörtti-trollina sellaisiakin..

Ja ei. En todellakaan ole käynyt suomi24:ssa. Luulen tietäväni tyypin jota tarkoitat, ja toimin jonkin verran isommalla tietopohjalla! ;-)

Mutta kerroppa nyt kaikille meille, mistä sinun asiantuntemuksesi kumpuaa, millä isolla rintaäänelllä sinä huutelet! Hmmmmm. Odotan mielenkiinnolla...

Kävin tossa pari kertaa kiropraktikolla viime syksynä. Kun menin sinne ensimmäisen kerran en edes pystynyt istumaan ja jo ekan kerran jälkeen pystyin. Ne muut kerrat ei sitte ollu enää niin hyödyllisiä.

Treeni ohjelmista selälle olen käyttäny rush fitin "balance & agility" ja "abdominal strength and core conditioning".. Toimii mutta ei jaksa tehdä tarpeeksi usein

Syön myös glukosamiinisulffaattia tai mitä nyt olikaan

Kävin tossa pari kertaa kiropraktikolla viime syksynä. Kun menin sinne ensimmäisen kerran en edes pystynyt istumaan ja jo ekan kerran jälkeen pystyin. Ne muut kerrat ei sitte ollu enää niin hyödyllisiä.

Treeni ohjelmista selälle olen käyttäny rush fitin "balance & agility" ja "abdominal strength and core conditioning".. Toimii mutta ei jaksa tehdä tarpeeksi usein
Eli, suurin mekaaninen este normaalille liikkeelle poistettiin, jäljelle jäi vielä pehmytkudoksista johtuvat oireet. Joihin sait apua aktiivisilla harjoitteilla, ja kun et tee, niin vanha vaiva palaa takaisin. Tämän vuoksi manipulaatiot eivät toimi kuin lyhyellä aikavälillä (kuten antibiottikin, toimii ainoastaan sen hetkiseen tulehdukseen, ei poista kaikkia loppuelämäksi). Manipulaatiot ovat siis "oikoreitti" oireiden lievittämiseksi, jonka jälkeen pitää alkaa etsimään syytä oireille ja pitkässä juoksussa hoitaa ne. Tästäkin on niitä "tieteellisiä" tutkimuksia, eli on osoitettu että paras vaste selkäkipuun saadaan manuaalisella hoidolla, johon yhdistetään aktiivinen harjoitteluterapia.

Joten oikeasti laita niitä tutkimuksia kehiin tai hypi vittuun kertomasta ihmisille harhauskontoasi, jolla voi olla ikäviäkin seurauksia ihmisen terveyteen.
Kuten mitä?

Julkinen sairaanhoito tarjoaa hoitovirheen 1/10 potilaskäynneistä, kuinka paljon manipulaatiot? Muistaakseni 1/50 000 000 eli siinä vähän vertailupohjaa. Minun harhauskoni on ihan dokumentoitua ja valvottua toimintaa, jota on tutkittu ja tutkitaan yhä. Nykyään alkaa tulemaan jo parempia tutkimuksiakin.

Mutta kerrohan nyt mikä sinä olet taustaltasi, jotta muutkin lukijat saavat käsityksen oikeasta tieto- ja kokemuspohjastasi tuki- ja liikuntaelinten hoitamisesta..

Ja nuo uhittelut voit jättää ihan rauhaan tai saa toki tänne mun vastaanotolle tulla, mä tarjoan hanskat, hammassuojat saat tuoda ite!! Mun potilasvakuutus korvaa "hoidossa" aiheutetut vammat... ;-)

Saa olla aika saatanan tyhmä, jos väittää manipulaatiohoitojen(kiropraktikko/naprapaatti/osteopaatti) perustuvan lumevaikutukseen. Kaikki nuo taitaa olla ammattikorkeakoulututkintoja ja kiropraktikoksi tais olla vähiintään 5 vuoden koulutus. Joten tuo jos on jonkun mielestä lumetta niin on kyllä sen luokan vatipää, että sitä ei kiropraktikkokaan korjaa..

Tässä keskustelussahan mulle riittää seurattavaa nyt ku GOT jäi tauolle. Toivottavasti jatkuu pitkään. :)

Laita niitä tutkimuksia nyt äläkä paasaa kuin verkostomarakatti. Naksauttelut, ei ole mitään muuta kuin jenkkien versio kiinalaisten uskomushoidosta akupunktiosta. Akupunktiota on tutkittu todella paljon, eikä sen vaikutuksesta ole saatu mitään tieteellistä näyttöä, perustuu lumevaikutukseen, samoin kuin muutkin höynäytykset.

"Kuosmanen omisti Man-Oil nimisen yrityksen, joka puhdisti jäteöljyä valmistaen siitä muun muassa voiteluöljyä. Kuosmanen tarjosi puhdistettua öljyään jopa ihmisille lääkkeeksi erilaisiin sairauksiin.":D

Saa olla aika saatanan tyhmä, jos väittää manipulaatiohoitojen(kiropraktikko/naprapaatti/osteopaatti) perustuvan lumevaikutukseen. Kaikki nuo taitaa olla ammattikorkeakoulututkintoja ja kiropraktikoksi tais olla vähiintään 5 vuoden koulutus. Joten tuo jos on jonkun mielestä lumetta niin on kyllä sen luokan vatipää, että sitä ei kiropraktikkokaan korjaa..

Sitten vain laitat niitä uskottavia tutkimuksia peliin (missä on verrokkina ollut lumeryhmä). Minä taas luulen, että esim. ortopedeillä on viimeisin luotettava tutkimustieto käytettävissään, käsi ylös ne jotka ortopedi on lähettänyt naksauttajalle.:hyper: Myös papiksi joutuu opiskelemaan useita vuosia, jopa pidempään kuin 5 vuotta:D

"Kiropraktiikan taustaoletuksena on, että nämä toimintahäiriöt vaikuttavat ihmisen kokonaisterveyteen hermoston välityksellä.[1] Nykyisen lääketieteellisen tiedon perusteella kiropraktiikan taustateoriat ovat epätieteellisiä.[2]"

Mutta näemmä käärmeöljykauppiaille löytyy höynäytettäviä, lähteehän tietyt ihmiset aina mukaan kaikkiin verkostomarkkinointikusetuksiinkiin:hyper:

Mutta tosiaan turha kai täällä on vääntää näiden "fysioiden" kanssa, jotka eivät tiedä edes miten lume-efekti vaikuttaa:D

Aapisella, viivottimella ja rautalangalla;:D
Lumevaikutus perustuu uskoon ja usko taas vapauttaa aivoihin dopamiinia,joka taas lievittää kipua "Dopamiini aiheuttaa mielihyvän kokemuksia ja osallistuu tunteiden säätelyyn. Heroiini, kokaiini ja amfetamiini aiheuttavat mielialan kohoamista dopamiinin välityksellä.".

Yllämainittu selittää miksi noista uskomishoidoista saadaan apua, vaikutus on lyhyellä tähtäimellä sama kuin herätyskokouksissa, joissa rammat kävelee ja kainalosauvoja ei tarvita. Mutta oleellista olisi käydä kurkkaamassa vuoden kuluttua, tarvitaanko niitä kainalosauvoja silloin:D

Jeesus, kyllä ihmisiä on helppo höynäyttää, tähän tiettyyn ihmisryhmään uppoaa kaikki kusetukset:rolleyes:

Akupunktiota on tutkittu todella paljon, eikä sen vaikutuksesta ole saatu mitään tieteellistä näyttöä, perustuu lumevaikutukseen, samoin kuin muutkin höynäytykset.

Linkkaa vertaisarvioidut tutkimukset, joissa tämä on kiistattomasti todistettu. Kiitos. Vetoaminen johonkin YLE:llä mahdollisesti muutamia vuosia sitten esitettyyn dokumenttiin tai Wikipediaan ei nyt vain kelpaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Linkkaa vertaisarvioidut tutkimukset, joissa tämä on kiistattomasti todistettu. Kiitos. Vetoaminen johonkin YLE:llä mahdollisesti muutamia vuosia sitten esitettyyn dokumenttiin tai Wikipediaan ei nyt vain kelpaa.

Eiköhän todisteluvastuu ole sellaisella joka väittää akupunktion tai naksautusten olevan jotain tieteellisesti todistettavia ja päteviä parannuskeinoja. Akupunktiotakin on tutkittu vaikka kuinka kauan, mutta mitään muuta tulemaa ei ole kuin että se on lumevaikutukseen perustuvaa uskomushoitoa, vai onko sinulla Panda esittää uskottavaa tieteellistä tutkimusta missä akupunktion on todettu merkittävästi helpottaneen esim. alaselkäkipuja?:hyper: Kyllä minä nyt vain luotan enemmän BBC:n tuottamaan tiededokumenttiin, kuin johonkin huru-ukkoon joka foorumilla spämmäämään harhaoppiin, varsinkin kun ei näille henkilöille ole edes selvää mistä lumevaikutuksessa on kyse.:D

Vai onko kyseessä jonkinlainen salaliitto, ettei terveydenhuollossa käytetä näitä uskomushoitoja? Kiinalaista lääketiedettä, samaa joka käyttää jauhettua tiikerinmulkkua tai lepakoita parantamaan sairauksia:D

Linkkaa vertaisarvioidut tutkimukset, joissa tämä on kiistattomasti todistettu. Kiitos..

Kiistatonta tieteellistä tutkimusta ei liene vielä olemassakaan mutta tässä nyt muutama paperi:

1. Skrabanek P. Acupuncture: Past, present, and future. In Stalker D, Glymour C, editors. Examining Holistic Medicine. Amherst, NY: Prometheus Books, 1985.
2. Kurtz P, Alcock J, and others. Testing psi claims in China: Visit by a CSICOP delegation. Skeptical Inquirer 12:364-375, 1988.
3. Melzack R, Katz J. Auriculotherapy fails to relieve chronic pain: A controlled crossover study. JAMA 251:1041*1043, 1984.
4. Ter Reit G, Kleijnen J, Knipschild P. Acupuncture and chronic pain: A criteria-based meta-analysis. Clinical Epidemiology 43:1191-1199, 1990.
5. Ter Riet G, Kleijnen J, Knipschild P. A meta-analysis of studies into the effect of acupuncture on addiction. British Journal of General Practice 40:379-382, 1990.
6. Beyerstein BL, Sampson W. Traditional Medicine and Pseudoscience in China: A Report of the Second CSICOP Delegation (Part 1). Skeptical Inquirer 20(4):18-26, 1996.
7. American Medical Association Council on Scientific Affairs. Reports of the Council on Scientific Affairs of the American Medical Association, 1981. Chicago, 1982, The Association.
8. Ulett GA. Acupuncture update 1984. Southern Medical Journal 78:233*234, 1985.
9. Tang J-L, Zhan S-Y, Ernst E. Review of randomised controlled trials of traditional Chinese medicine. British Medical Journal 319:160-161, 1999.
10. Streitberger K, Kleinhenz J. Introducing a placebo needle into acupuncture research. Lancet 352:364-365, 1998.
11. Streitberger K and others. Acupuncture compared to placebo-acupuncture for postoperative nausea and vomiting prophylaxis: A randomised placebo-controlled patient and observer blind trial. Anesthesia 59:142-149, 2004.
12. Norheim JA, Fennebe V. Adverse effects of acupuncture. Lancet 345:1576, 1995.
13. Yamashita H and others. Adverse events related to acupuncture. JAMA 280:1563-1564, 1998.
14. White A and others. Adverse events following acupuncture: Prospective surgery of 32,000 consultations with doctors and physiotherapists. BMJ 323:485-486, 2001.
15. MacPherson H and others. York acupuncture safety study: Prospective survey of 24,000 treatments by traditional acupuncturists. BMJ 323:486-487, 2001.
16. Vincent C. The safety of acupuncture. BMJ 323:467-468, 2001.
17. Acupuncture needle status changed. FDA Talk Paper T96-21, April 1, 1996
18. Wells D. Think acu-practic: Acupuncture benefits for chiropractic. Journal of the American Chiropractic Association 35(3):10-13, 1998.
19. NCCAOM 25th Anniversary Booklet. Burtonsville, MD: NCCAOM, 2007.
20. Department of Education, Office of Postsecondary Education. Nationally Recognized Accrediting Agencies and Associations. Criteria and Procedures for Listing by the U.S. Secretary For Education and Current List. Washington, D.C., 1995, U.S. Department of Education.
21. Sampson W and others. Acupuncture: The position paper of the National Council Against Health Fraud. Clinical Journal of Pain 7:162-166, 1991.
22. Acupuncture. NIH Consensus Statement 15: (5), November 3-5, 1997.
23. Sampson W. On the National Institute of Drug Abuse Consensus Conference on Acupuncture. Scientific Review of Alternative Medicine 2(1):54-55, 1998.
24. Kalauokalani D and others. Acupuncture for chronic low back pain: Diagnosis and treatment patterns among acupuncturists evaluating the same patient. Southern Medical Journal 94:486-492, 2001.
25. Hogeboom CJ and others. Variation in diagnosis and treatment of chronic low back pain by traditional Chinese medicine acupuncturists. Complementary Therapies in Medicine 9:154-166, 2001.
26. Sherman KJ and others. The diagnosis and treatment of patients with chronic low-back pain by traditional Chinese medical acupuncturists. Alternative and Complementary Medicine 7:641-650, 2001.
27. Zhang GG and others. The variability of TCM pattern diagnosis and herbal prescription on rheumatoid arthritis patients. Alternative Therapies in Health and Medicine 10:58-63, 2004.
28. Zhang GG and others. Variability in the traditional Chinese medicine (TCM) diagnoses and herbal prescriptions provided by three TCM practitioners for 40 patients with rheumatoid arthritis. Alternative Therapies in Health and Medicine 11:415-421, 2005.
29. Coetaux RR and others. Variability in the diagnosis and point selection for persons with frequent headache by traditional Chinese medicine acupuncturists. Alternative and Complementary Medicine 12:863-872, 2006.

Härskisti kopsattu Quackwatchin sivulta, missä aiheesta tarkempi yhteenveto. Löytyy myös suorat linkit suurimpaan osaan tutkimuksista.

Akupunktio perustuu ilmiöön, jonka olemassaolosta ei ole mitään näyttöä. Jos akupunktion tehoa aletaan oikein tutkimalla tutkimaan, huomataan että teho ei yleensä eroa placebo-hoidosta (neula ei läpäise ihoa ja näin ollen saavuta mystistä "meridiaania"). Hoidoissa on myös huvittavan paljon hajontaa kun vertaillaan miten eri akupunktionistit hoitavat samoja oireita valittavia potilaita yms. Kivun hoidossa voi olla jotain hyötyä mutta vaikutus on kovin yksilöllistä eikä mitenkään erityisen suuri. Joissakin erityistapauksissa akupunktiota voidaan kuitenkin käyttää ihan jopa länkkäri-lääketieteen tukena. Enemmän se on kuitenkin sellainen "no jos välttämättä haluat kun siitä tuskin haittaakaan on"-tyyppinen ratkaisu.

Tuohon naksautteluun en osaa ottaa kantaa sillä en ole siihen niin paljoa perehtynyt. Olen saanut sellaisen käsityksen että kiropraktiikkaan liittyy melkoinen spektri. Hörhöimmässä päässä on kaikenlaiset hatusta revityt huuhaa-teoriat energiavirroista ja niiden subluksaatioista mutta järkevimmässä päässä sitten nämä ihan asialliselta kuulostavat liikkuvuus- yms hoidot. Kiropraktiikkaa suositellaan joissain piireissä ihan kaikkiin mahdollisiin vaivoihin aina astmasta kynsisieniin ja nämä voitanee jättää omaan arvoonsa. Toisaalta tuo järkevämmän pään kiropraktiikka vaikuttaa huomattavasti uskottavammalta.

Nojoo, tämä tämmöisenä semi-offtopicina. Anteeksi.

Jatkakaa :)

Entisenä urheiluhierojana olen itse aika paljon noita rinta-/kaularangan sekä SI-nivelen manipulaatioita tehnyt ihmisille. Mun mielestä aika kummallista selittää lumevaikutuksesta esim SI-nivelen virheasennon tai fasettinivelen lukon korjaamisessa manipulaation avulla. Hoidon vaikutus on kuitenkin välitön ja sen kyllä jokainen huomaa heti. Siihen en ihan heti lähtis uskomaan että nuo jokin kokonaisvaltainen hyvinvoinnin lähde on, mutta kyllähän vaikka SI-nivelen virheasento hoitamattomana voi aiheuttaa oireita ihan päästä varpaisiin.

Mun mielestä noille manipulaationhoidoille on siis ehdottomasti oma paikkansa, koska ne on hyvin pitkälti ainoa keino korjata tiettyjä tuki- ja liikuntaelinvaivoja. Ja hienoa noissa on se, että todellakin korjataam se vaivan aiheuttaja eikä hoideta vaan oireita särkylääkkeillä sun muilla.

Mutta tosiaan turha kai täällä on vääntää näiden "fysioiden" kanssa, jotka eivät tiedä edes miten lume-efekti vaikuttaa:D

Itse asiassa tiedän huomattavasti pareminnin kuin sinä, miten placebo ja myös nocebo toimii. Tiedän ja tunnen ihmisen anatomian myös paremmin kuin sinä, kuten myös manipulaation määritelmät, sen vaikutus-teoriat ja hoitojen hyödystä tehdyt tutkimukset.

Tiedän ja tunnen myös kivunhoidosta yllättävän paljon ja siinä osastossa se placebo-nocebo toimiikin. Nivelten liikeratojen hoidossa placeboefektillä on myös oma vaikutuksensa, kuten kaikella hoitamisella ja kaikissa hoidoissa, esimerkiksi PEDRO-tietokannan mukaan hieronta on parempi vaihtoehto kivunhoidossa kuin morfiini terminaalivaiheen syöpähoidossa. Tuossa tilanteessa se koskettaminen, läsnäolo ja hoitaminen ensisijaisesti vaikuttaakin placebon kautta.

Se mitä placebolla ei voida selittää luotettavsti on se, miksi rajoittuneen yksittäisen liikesegmentin liike lisääntyy manipulaation jälkeen. Keskivertoihminen ei kykene tunnistamaan, puhumattakaan kohdistamaan omaa liikkuuvuuttaan yhteen tiettyyn liikesegmenttiin. Kipuun yleisesti siis placebo toimii, välittömään liikevasteeseen se ei toimi. Tämä ilmiö on dokumentoitu, tutkittu ja todistettu, eikä sitä viimeaikoina juuri olekkaa tutkittu, koska ilmiö on itsestään selvä asia jo olemassa olevan tiedon kautta.

Ongelma manipulaatioden tutkimisessa on tosiaan tuo sokotus. Uskottavaa feikkimanipulaatiota kun ei voi tehdä, kuten esim tietyissä akupunktiotutkimuksissa tehtiin. Vertailuryhmissä sitä vastoin manipulaation teho lyhytaikaisesti on hyvä esimerkiksi tietyissä alaselkäkivun subgrupeissa. Löytyyhän näistä tutkimuksia esim. jopa välilevytyriin tehdyistä manipulaatioista. HUI, SENTÄÄN!!! ;)

Jeesus, kyllä ihmisiä on helppo höynäyttää, tähän tiettyyn ihmisryhmään uppoaa kaikki kusetukset:rolleyes:
Vielä helpompaa on höynäyttää ja vedättää ihmisiä uskomaan omaan "ateismiinsa", huutelemalla nimimerkin takaa. Sinun tutkimusten tulkintakykysi on vähintäänkin mielenkiintoinen ja varsin omaa etua etsivä, kuten trolleilla aina. Kuten hyvin itsekkin tiedät niitä puoltavia tutkimuksia on vaikka kuinka paljon. Niiden laadusta voi toki väitellä akateemisissa piireissä, mutta harvapa "tieteellinen" tutkimus oikeasti kestää lähempää tarkastelua, sen verran härskisti noita tilastoja "luetaan", "tulkitaan" ja "sovitetaan" tutkimusongelmiin... :D

Tutkimusten tulkinnassa kannattaa ottaa huomioon myös se, että tulosten ymmärtäminen ja soveltaminen käytäntöön vaatii aikamoisen määrän kyseisen alan perustietoa, jota sinulla selvästi kivun hoitamisesta ei ole, eikä myöskään mistään muusta hoitamisesta, puhumattakaan syvien lihasten treenaamisesta! :face:

Mutta kerro toki muillekkin mistä syvällinen tietämyksesi kumpuaa? Odotan suurella mielenkiinnolla! Minun kaikki tietoni ja se CV (ainakin osittain, taitaa olla jo useita vuosia vanha) kyllä löytyy tältä sivustolta.

Huomaatko! Meissä on se ero, että minä seison oman tekemiseni takana ja sinä huudat nimimerkin takaa asioita, joista sinulla ei ole mitään ymmärrystä, edes teoria-perusteita. Sitten kun sinulla on edes vähänkään samanlainen kompetenssi kuin minulla, niin voin alkaa postailemaan niitä tutkimuksia tänne! Mutta ei ole pelkoa, sinun muut kirjoituksset paljastavat että tietämyksesi ihmisen toiminnasta on lähinnä mieltä huvittavaa tasoa!! :dance:

Piru, kun nää on siistejä!!! :pano::rock::hyvä::wtf::hyper: Tulleeki heti paljo uskottavampi fiilis!! :jahas:

Olen saanut sellaisen käsityksen että kiropraktiikkaan liittyy melkoinen spektri. Hörhöimmässä päässä on kaikenlaiset hatusta revityt huuhaa-teoriat energiavirroista ja niiden subluksaatioista mutta järkevimmässä päässä sitten nämä ihan asialliselta kuulostavat liikkuvuus- yms hoidot. Kiropraktiikkaa suositellaan joissain piireissä ihan kaikkiin mahdollisiin vaivoihin aina astmasta kynsisieniin ja nämä voitanee jättää omaan arvoonsa. Toisaalta tuo järkevämmän pään kiropraktiikka vaikuttaa huomattavasti uskottavammalta.
Juuri noin. Ja tuo ei rajoitu kiropraktiikkaan, vaan kaikkiin muihinkin koulukuntiin osteopaateista, naprapaatteihin ja fysioterapiaan, unohtamatta jäsenkorjaajia. Olen yksi niistä, joka yrittää suitsia esim. tietyn lahtelaisen hörhön tukijoukon fundamentaalista todistusta manipulaatioista.

Mielenkiintoista myös on että akupunktiostakin löytyy tutkimuksia, joissa on osoitettu että "oikeisiin" pisteisiin pistäminen muuttaa aivojen toimintaa limbisellä alueella, kun taas feikkineuloitus ei saanut saamaa reaktiota aikaiseksi. Akupunktion on osoitettu myös lisäävän endorfiinin ja oksitosiinin määrää. Akupunktiosta ja lääketieteestä kannattaa kysellä esimerkiksi fysiatri Airaksiselta, kirurgi Sorastolta tai lääkäri Sihvoselta. He kaikki ovat neulottaaneet tuhansia ihmisiä ja käsitykseni mukaan tietävät jotain siitä länsimaisesta lääketieteestäkin, ainakin toivottavasti. Ja ainakin herra Soraston neulotus teki allekirjoittaneeseen varsin "tuntuvan" vaikutuksen! ;)

Entisenä urheiluhierojana olen itse aika paljon noita rinta-/kaularangan sekä SI-nivelen manipulaatioita tehnyt ihmisille. Mun mielestä aika kummallista selittää lumevaikutuksesta esim SI-nivelen virheasennon tai fasettinivelen lukon korjaamisessa manipulaation avulla. Hoidon vaikutus on kuitenkin välitön ja sen kyllä jokainen huomaa heti. Siihen en ihan heti lähtis uskomaan että nuo jokin kokonaisvaltainen hyvinvoinnin lähde on, mutta kyllähän vaikka SI-nivelen virheasento hoitamattomana voi aiheuttaa oireita ihan päästä varpaisiin.

Mun mielestä noille manipulaationhoidoille on siis ehdottomasti oma paikkansa, koska ne on hyvin pitkälti ainoa keino korjata tiettyjä tuki- ja liikuntaelinvaivoja. Ja hienoa noissa on se, että todellakin korjataam se vaivan aiheuttaja eikä hoideta vaan oireita särkylääkkeillä sun muilla.

No sittenhän niitä luotettavia tutkimustuloksia pitäisi löytyä monta mapillista:dance:? Sairaaloiden fysioterapioissa pitäisi työskennellä naksauttajia, homeopaatteja ja neula-poppamiehiä? Ortopedit lähettäisivät ihmisiä poppamiehille parantumaan:dance:

Ei ole luotettavia tutkimustuloksia esitettävänä, sen sijaan käärmeöljymiehille tyypillistä herätyskokouspuhetta senkin edessä. Sun CV:si ja herätysliikkeen saarnaajan CV: t menevät fysio samaan sarjaan. No onko niitä luotettavia tutkimustuloksia, että naksautuksista olisi jotain muuta kuin "ehkä lievää" hyötyä, eli saman saa vaikka ottaisi kalkkitabletin, kävisi saunassa, tai jättäisi ottamatta kalkkitabletin.

Uskomushoitoa silmänkääntötempuilla ja pienellä mystiikalla höystettynä, uppoaa tietynlaisiin ihmisiin kuin häkä, heitä kutsutaan myös nimellä "tunkit":)

Ja tiedättekö mikä on parasta kusettajien kannalta? Se, että aina syntyy uusia tunkkisukupolvia entisten tilalle:hyper:

Back
Ylös Bottom