Alaselkä toinen puoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trnaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, tosiaan parikertaa tullut vedeltyä mavea kovempaa, selkä on ollut suorana ja keskivartalo jäykkänä. Alaselästä alimman nikaman kohdalta n. 5cm vasemmalle puolelle selkää tuntuu erikoista pistävää "kipua". Kipu ei säteile mihinkään, mutta kun esim. istuen selkä suorana koitan nostaa jalkaa eteenpäin niin se kyllä tuntuu. Mutta edelleen kipu ei säteile mihinkään. Nostojen aikana ei ole tapahtunut mitään, tämä kipu on tullut jälkeenpäin nostoista. Taisi ärtyä oikein kunnolla kun tein paljon maven päälle lankkupitoa lisäpainolla ja ylätaljassa vatsoja kovilla painoilla. Särkylääkettä ei ole tarvinnut ottaa, ei ole noin suuri kipu. Nukkumista se ei vaikeuta. Kävely tuntuu helpottavan kipua huomattavasti, kävelyn aikana ei tule minkäänlaisia kipuja, mutta kun menen vaikka istumaan lenkin jälkeen niin tietyissä asennossa vähän tuntuu.

+ lisätään vielä, kertaakaan ei ole jalka pettänyt alta, tai tuntunut jotta pettää alta, selkä on täysin normaali mutta tuossa kohdassa tuntuu pientä kipua,
johon ei siis tarvitse edes särkylääkettä ottaa, mutta kipu on erittäin häiritsevää.

Mikä selässä voisi olla vialla?

Ittellä tuota tapasi tulla oikealle puolelle tuohon missä on alaselässä 'hymykuopat'. Sen jälkeen kun fyssari määräsi toisen eli vasemman jalan alle kantakorotuksen ei ole enää vaivannut. Eli aivan pikkiriikkisestä jalkojen eripituisuudesta johtuen lonkka vissiin kallistui ja aina niksahti tuolla. Mavessa tanko tahtoi aina osua ensin tuon puolen sääreen, siitäkin huomasi että jossain menee nosto vinoon vaikka sivusta katsoen kaikki olikin ok.

Treenin aikana ei tuntunut juuri koskaan mitenkään ikävältä, mutta seuraavana aamuna sitten sängystä noustessa ja varsinkin jos joutui autolla ajamaan pitkään mavetreenin päälle. Ei mullakaan mitään säteilyä jalkoihin tai välilevyjuttuja tullut, onneksi.

Voisikohan kyseessä olla SI-nivel? Mavessa jos vedän toistoja niin aina sillointällöin toinen puoli tangosta osuu maahan ensin, aina sama puoli, josseivät painot osu samaan aikaan.

samanlaisia kipuja.. johtuu meikäläisellä ilmeisesti yläselän kireydestä ja fasettilukosta rintarangassa mikä aiheuttaa lisää jännitystä yläselkään.. venyttely on vähän jeesannut, mutta eilen kun istuin lattialla niin kipeytyi toi oikea puoli oikein kunnolla..

toi kireys muuten aiheuttaa myös hartia ongelmia kun oikea hartia vasempaa selvästi alempana ja tänään pilasi mun pystäri treeninkin :face:

Ittellä saa päivittäin aukoa fasettilukkoja yläselästä...

Noh, nyt yks tuttu autto vähän ja koitettiin avata lukkoja, menin selälleni makaamaan, reisi pystysuoraan ylös ja sääri vaakatasoon (senpuolen jalka, millä puolen kipua on), sitten kaveri lähti painamaan hitaasti toiseenjalkaan päin. Sitten käskin "nytkäyttää", 4 kertaa nopeasti nytkäytti, painoi siis, 3 ekalla kerralla kuului napsahdus ja neljännellä ei. Sama toisellepuolen, 1 napsahdus kuului.

Sitten ei ollut mitään kipua 20min mutta nyt taas tuli (tunnin päästä) takaisin. Mikähän vittu tuolla on?

Kannattaa koittaa venytellä lonkkia. Mulla oli samanlaista ongelmaa selän kanssa mavettelun/kyykkäilyn takia ja lonkkien/piriformiksen venyttelyllä lähti kivut.

Mitä eri tyylejä on venytellä lonkkaa?

+ kävin roikkumassa äsken ja aukaisin kaikki yläselän lukot (paljon niitä aukesi), kipu hävisi taas joksikin 30 minuutiksi ja pikkuhiljaa voimistui ja nyt on taas samanlainen. Voiko olla vain erittäin kovasta lihaskireydestä johtuvaa?

Youtubesta löytyy varmaan aika hyvin eri venytyksiä (piriformis/hip stretch hakuun). Yks liike mikä mulla autto oli ihan jalkojen sisäkierto, eli meet istumaan lattialle/penkille jalat suorana ja käännät jalkoja sisäänpäin. Muistaakseni jossain piriformis stretching-videossa tuokin liike oli, ja tuo on kyllä hyvä jumppaliike. Mutta ainahan se kipu voi johtua jostain muustakin, eli lepo on varmaanki paras hoito näin aluksi.

Miten te auotte yläselän lukkoja?

Nyt toi alaselkä niin kipeä että bussissa paikallaan istuminenkin tuotti kipua :/

Täytyy kokeilla noita lonkan venytyksiä jos niistä olisi hyötyä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten te auotte yläselän lukkoja?

Nyt toi alaselkä niin kipeä että bussissa paikallaan istuminenkin tuotti kipua :/

Täytyy kokeilla noita lonkan venytyksiä jos niistä olisi hyötyä

Itse olen käskenyt jonkun kävellä yläselänpäällä, tai sitten roikun remmien kanssa (ei tartte keskittyä puristamiseen), ja pyöritän alakroppaa, eli siis polvia sivulta sivulle. Ja samalla rintaa ulos ja sisään. Näillä keinoilla olen itse saanut lukkoja auki rintarangasta.

Kokeiluun.. Avokki saa kävellä selänpäällä kun tulee na salilla yritän roikkumista jos ei toi selänpäällä kävely auta

Latest posts

Back
Ylös Bottom