alaselkä paskana maastavedon jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wmika
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nostin tänään korokkeelta 170kg:lla sarjoja ja yhen toiston loppuvaiheessa yhtäkkiä järkyttävä kipu iski selkärangan keskelle ihan alimpaan selkärangan osaan kipu jatkunu loppupäivän kovana muttei samanlaisena kuin sillon vamman sattuessa.. Nyt kävelen selkä/yläkroppa ihan vasemmalle vinossa :D Muila käyny vastaavaa?

Aika varmana fasettilukko, kiropraktikolle vaan niin saat sen kuntoon. Tuon voi kyllä saada myös naprapaatti tai osteopaatti kuntoon. Jos selkä suoristuu kävellessä ja kipu häviää ja palaa taas hetken istuessa niin tod.näk. SI-nivel ja se vaatii jo kiropraktikon.

Tulipa tuossa viikonloppuna tehtyä pitkästä aikaa maastavetoa ja vedot tuntuivat käyvän mukavasti pakara-takareisiosastolle ja selänkin mielestäni sain pidettyä sarjojen aikana suorana vatsaa jännittäessä. Ilmeisesti kuitenkin selkä oli sen verran rasittunut mavepäivästä, että kun seuraavana päivänä kävin luistelemassa noin 1 tunnin, eli lämäreitä ja spurtteja+käännöksiä kiekon kanssa niin selkä meni aivan saatanan kipeäksi. Luistelu kyllä noin muutenkin käy minulla aika paljon selkään kun sitä tulee vain se muutama kerta talvessa harrastettua.

Liian heikot vatsalihakset ja selän tukilihakset? Voiko mave mennä selälle niin että sitä ei huomaa? Ihmettelen kun mielestäni tuota tekniikkaa on niiin paljon tullut hiottua ja treenin aikana ja jälkeen myös seuraavana päivänä oli hyvä fiilis mavetreenistä, kunnes sitten luistelu aiheutti jumin + kivun.

Ettekö te käytä vyötä mavessa lainkaan? :O

En täysin ymmärrä kysymyksen funktiota tässä yhteydessä, mutta en minä ainakaan käytä. Hupiharrastajalle ne vyön tuomat lisäkilot eivät ole kovin tärkeitä ja mieluummin opettelen käyttämään keskivartaloa mahdollisimman hyvin ilman mitään ulkoista tukea.

En käytä vyötä just yllä no-bodyn mainitsemista syistä.

Lämäreiden vetelyn aikana vihlaisi muutaman kerran oikean puolen lonkankoukistajasta joten taitaa olla nyt koko ukko jumissa vähän sieltä-täältä.

Tuli käytyä pelaamassa salibandyä samana päivänä kun laitoin aikaisemman viestin ja 1h pelaamisen jälkeen iski tajuton iskiaskipu oikeaan pakaraan josta säteili oikealle alaselkään ja pohkeen ulkosyrjään, loppuviikko menikin levossa kipulääkkeitä syöden. Lääkäri arveli että ei olisi välilevyhommaa vaan joku kireys painaa iskiashermoa. Nyt alkaa kivut helpottaa mutta vieläkin tiukkana pakara-alaselkä alue oikealta puolelta ja tuntuu kävelyssä siltä että kropan asento ei ole oikein tasapainoinen.

Mietin käynkö lääkärissä uudestaan, pyydän lähetteen johonkin akupunktio/hierontahoitoon vai paraneeko tämä muka itsestään? Arvelin että jollain muullakin voisi olla ollut vastaavanlaista ongelmaa..

Mä käytän vyötä mavessa juuri sen takia, että saan paremmin painetta keskivartaloon ja samalla se vahvistuu. (Plus että valmentaja on asiasta supertarkka) Huomaan vaikutuksen etenkin voimapyörällä tehtyihin treeneihin. Ja vyöllä suojelen ainakin omaa selkääni sekä tekniikan saa pysymään parempana. Tämä on tietysti vain oma mielipiteeni enkä sano missään nimessä, että tapani on ainoa oikea mutta hämmästyin vain, että teette kovilla painoilla ilman vyön tukea ja epävarmana tekniikan oikeellisuudesta.

Kyllä se tekniikka pitäisi olla kunnossa oli sitten vyötä tai ei.
Eikä vyö edes suojaa selkää. Ai miten niin ei? Siten niin, että jos ilman vyötä tekniikka ei pysy kunnossa niin vyön kanssa voi laittaa lisää romua eikä se tekniikka pysy taaskaan kasassa.

just noin. vyön kuvitellaan automaattisesti suojaavan selkää, mutta valhetta on se vain.

keskivartalo vahvistuu taatusti myös vyön kanssa ja sitä kannattaa käyttää, jos haluaa täyden potentiaalin käyttöön vedonkin suhteen. hyvä yleisohje vyölle on 85%.

just noin. vyön kuvitellaan automaattisesti suojaavan selkää, mutta valhetta on se vain.

keskivartalo vahvistuu taatusti myös vyön kanssa ja sitä kannattaa käyttää, jos haluaa täyden potentiaalin käyttöön vedonkin suhteen. hyvä yleisohje vyölle on 85%.
Juu ei sitä opi ellei käytä. Ei sieltä automaattisesti ilmaisia kiloja tule.

Mutta nää on varmaan näitä uskomuksia. Taannoin lueskelin jotain vanhaa ketjua, en muista enää mitä, mutta siellä porukka oli vakaasti sitä mieltä että raskaat kyykyt ilman polvisiteitä on suorastaan vaarallisia eikä niin kannata missään nimessä tehdä. Nykyään kaikki kyykkää ilman siteitä ja pelkillä lämppäreillä otetaan yli 400 että heilahtaa. Toisessa ketjussa oltiin sitä mieltä että viikossa ei kannata eikä voi ottaa kuin yhden kovan kyykyn. Niin ne ajat muuttuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ilman muuta tekniikan pitää olla kunnossa sekä vyön kanssa että ilman. Eikä mulla ole tarkoitus kuvitella, että vyön kanssa voisin huonolla tekniikalla lisätä rautaa vaan nimenomaan niin, että silloin saan paremmin painetta keskivartaloon ja sitä kautta suojaan myös selkääni. Ja tiettyyn kilomäärään teen ilman vyötä. Mä teen omat mavenostot sumolla, koska se sopii omiin välityksiini paremmin ja kapealla usein suorin jaloin.

Olen toki kilpatason voimanostoon treenaamisen aloittanut vasta viime vuonna ja vasta kilpaurani alussa, joten noviisi olen vielä monessa suhteessa. Olin vain yllättynyt, miten isoja rautoja te nostatte ilman, että kukaan (?)on katsonut tekniikkaa tai ainakin tämän käsityksen olen tätä ketjua lukiessani saanut, joidenkin kohdalla...

Ja kiropraktikolla käyntiä suosittelen lämpimästi. Kuuluu olennaisesti omaan kehonhuoltoon noin kuuden viikon välein hieronnan ja venyttelyn ohella.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom