Aku Ankka 70v.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RedNeck
  • Aloitettu Aloitettu
Paljon onnea Akulle!

Pitkäikäinen sankari on viihdyttänyt jo 70-vuotta. Itse pidän suunnattomasti Carl Barksin jutuista. Loistavia tarinoita on enemmän, kuin muilla yhteensä. Don Rosakin on etävä piirtäjä ja hänen tarinansa ovat hyviä suurimmaksi osaksi.

Kyllä nämä Akun punttisalitouhut ovat mahtavaa seurattavaa. Taisi olla 200-kiloa liikaa Akulle. Yhdessäkin numerossa Aku katsoi hauiksisaan ja sanoi "haluan kasvattaa isot lihakset". Traineri tokaisi siihen "Onko sinulla elinikä aikaa?":D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeh, akkari on paras! Olen ehdoton Don Rosan akkarien ystävä. Aiwan mahtava piirrostyyli, josta on hauska etsiä pikku yksityiskohtia.

J.I.I.M.A.N.N.I
Juhlallisen Isopäinen Ilmakitaransoittaja ja Maanmittari, Aurinkoinen Neurokirurgi ja Irvileuka
:lol2:

Juu, kyllä Rosa on Akun pelastus. Niin on taso muuten laskenut.

Barksia ja Rosaa voi minun mielestäni verrata kuin Arskaa ja Ronnieta. Barks on legendaarinen ja vaikuttanut ankkasarjakuvaan enemmän kuin kukaan muu, mutta Rosa on kovempi. :)

Roope on ehdottomasti lempihahmo.

Rosan kertomistyyli on paljon muita taiteilijoita vakavampi ja hänen piirrostyylinsäkin sopii siihen. Traagisia ja oikeasti koskettavia tarinoita ovat Ankantaan miljardööri (jossa Roopen isä kuolee; koskaan aikaisemmin ei keskeisen hahmon kuolemaa ole käsitelty aku -tarinassa) ja Yukonin sydän (jossa Roope ei avaa Kultun lähettämää kirjettä) :itku:

Onnea vaan akulle. Ja voi olla että taso on laskenut mutta silti löytyy paljon hyviä jaksoja. Parhaat tekijät ovat tietenkin Barks ja Rosa. mutta toikin on vaan makuasia.

Jatkuvasti Aristokraattinen ja Raivokkaan Zeuksennäköinen Europarlamentaarikko

Aku-Ankka koukussa oon minäkin. Kotiin tullu 70-luvulta asti ja kaikki tallessa. Montakohan kertaa oon nekin lukenu läpi.. melkein mistä välistä vaan vetää lehden, niin muistaa mitä siinä tapahtuu(jos saa lukee pari ekaa sivua..)

OIjoi... alkaa aku olemaan jo eläke-iässä. :arvi: Porukat on tilannu akua jo 16 vuotta ja tilaavat varmaan jatkossakin. Joskus vajaa 10 vuotta sitten olin todellinen aku-friikki, muistin melkeen meiän koko akuvaraston (sillo about 6-8 vuosikertaa) puhekuplat ulkoa. :D Sen jälkeen oon vähän rauhottunu, mutta kyllä se uus aku tulee melkein aina luettua.

Ehkäpä se pienoinen mielenkiinnon lopahtaminen johtuu tosiaan lehden tason laskemisesta? Oon aikasemmin laittanu aku-burnoutini ilman sen syvällisempiä pohdintoja vanhemisen piikkiin... Mutta nyt kun mainitsette... ja rupes oikeen miettii... niin on toi aku-lehden rutiinisarjataso kyllä huimasti laskenu. :curs: Rosat ja Barksin "toivesarjat" on edelleen rautaa, mutta ei ne tavissarjat oo enää sillä tasolla ku 15 vuotta sitten. Itseasiassa tuntuu siltä, että monet sarjat on taidettu duunata vaan "nopeesti pois alta", jonkinlaisessa kommarihengessä.. tyyliin "vittu kunhan nyt vaan jotain, että palkka tulee". Tosin en tiiä, kannattaako akuja nyt edes fyssen takia tehdä. :) Ei niillä palkoilla taideta mitään ferrareja ostella...

Bangladeshin Riuska ja Uhkaavan Chattaileva Eläintenkesyttäjä

Koukussa ollaan, tosin nyt jäänyt hieman vähemmälle kun porukat lopetti tilaamisen... Rosa on kyllä paras... :D

Kyllä Akussa noiden perustarinoiden taso on selkeästi laskenut. Tarinoiden juonet rupeavat pikkuhiljaa kiertämään kehää ja vanhat ideat piilotetaan uusiin tarinoihin, mutta väliäpä tällä. Lehdessä on niin paljon symppiksiä hahmoja ja junnuna se kuului munkin sarjakuvien ehdottomalle kärkipaikalle, että pakko sen tilaamista on jatkaa edelleen. :)

..Noista vanhoista klassikkotoivesarjoista kyllä oikeen huokuu se aito inspiraatio ja välitön kiintymys koko Aku Ankka -instituutiota kohtaan, kun vrt. juuri näihin uusiin, välillä jopa sangen puuduttaviin liukuhihnatarinoihin.

Maagisen Arktinen Rauhanhäiritsijä ja Karmivan Kärttyisä Urheiluhullu

ee perhana...voiko olla enää osuvampi =)

Olin Aku Ankka -fani silloin aikoinaan. Myöhemmin tilalle astuivat Alistair McLean ja sitten vielä vanhempana Raymond Chandler ja Pentti Linkola. Joka tapauksessa: onnea Aku Ankka!

:arvi:

Tomi sanoi:
T.O.M.I. = Tuikkaa Omnadreniä Muskeliin Iltaisin

Voe mahoton tätä repeämistä.

Ei oo toista Barksin veroista sen kummemmin kuvituksessa kuin tarinoissa. Hyviä juttuja on Aku Ankan parhaat -sarjassa. Ei tuu nyt muita juttuja mieleen kuin Aku iskelmänikkarina, joka on ihan hulvaton. "Suo mulle hauta pohjassa meren, jos pimeyden peikko mun hyytävi veren..."

Demokraattisesti Yksinäinen Asiakastyytyväisyystutkija ja Turmiollisen Epäitsekäs Sillanrakentaja

D.Yates sanoi:
"Suo mulle hauta pohjassa meren, jos pimeyden peikko mun hyytävi veren..."
Eikö se ollut vanhuuden peikko? Ei sillein, että sillä olis jotain merkitystä, mutta mietin vaan, että muistanko näin väärin? :)

Tomi sanoi:
Eikö se ollut vanhuuden peikko? Ei sillein, että sillä olis jotain merkitystä, mutta mietin vaan, että muistanko näin väärin? :)

Tais jopa olla...

*tun pilkunnyplääjä :whip:

Vanhuuden peikko se oli :) jännä et moni muistaa samanjutun. Akuja oon lukenu ikäni. Siskolle tullut lehti viimeiset 20 vuotta ja ite keräilen taskukirjoja. Taskukirjojen parhaat jutut on numeroissa 120-180. Nykysin todellakin etenkin lehdissä aikamoista huttua...

Tuli mieleen toinenkin hulvaton tarina, missä oli rääväsuinen papukaija 'Joe-poika Singaporesta'. Pakko kaivaa vanhat ankat jostain esiin :hyper:

Tänne on kerätty Don Rosan tekemiä D.U.C.K- piiloviestejä, mitä on onnistuttu löytämään.

D.Yates sanoi:
Tuli mieleen toinenkin hulvaton tarina, missä oli rääväsuinen papukaija 'Joe-poika Singaporesta'. Pakko kaivaa vanhat ankat jostain esiin :hyper:
Kaikki ne Barksin piirtämät "toivesarjat" oli enemmän tai vähemmän A-luokan viihdettä. Aku Ankan Parhaat -albumeissa taisi olla enimmäkseen juuri näitä Barksin megahittejä, joissa Aku oli puoleen väliin sarjakuvaa aina YLIVERTAINEN, kunnes paskaa alkoi sataa niskaan. :hyper:

Muistaako joku vielä sen jakson, jossa Aku osallistui siihen tietokilpailuun? Se oli aika hysteerinen juttu ja nauroin pentuna sille niin monet kerrat. Akun rillit paksuuntui, kunnes hän tiesi käytännössä kaikesta kaiken. "Pojat, tiedän kaiken, kysykää ihan mitä haluatte!" :lol2: Ja montakohan ämpärillistä vettä siinä joessa virtasikaan siinä tietokilpailun loppuhuipennuskysymyksessä? Tota kysyttiin jossain ala-asteen hupitunnin tietokilpailussa joskus 1000 vuotta sitten ja tokihan se piti muistaa sanasta sanaan, hohoo...

Maailman Rikkain Mies -stripissä se teksasilainen öljypohatta lesotti Roope-sedälle niin kauan sillä omaisuudellaan, kunnes Roope kertoi lainanneensa hänelle rahat siihen kaikkeen. :D

Tomi sanoi:
Ja montakohan ämpärillistä vettä siinä joessa virtasikaan siinä tietokilpailun loppuhuipennuskysymyksessä? Tota kysyttiin jossain ala-asteen hupitunnin tietokilpailussa joskus 1000 vuotta sitten ja tokihan se piti muistaa sanasta sanaan, hohoo...
Jahas, Google to the rescue.
Ankkalinnan kanavan kautta virtaa joka päivä 972536 kvintiljoonaa 693754 kvadriljoonaa 341869 triljoonaa 940 biljoonaa 327000 miljardia 884 miljoonaa 764897 ja puoli sangollista vettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom