Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos kyllä: miten ootte onnistunut yhdistämään koiran + työn (tai opinnot) + muut?
Kyllähän se niin menee, että koira (mun tapauksessani koirat) sanelee ajankäyttöä aivan 6-0. Käyn tekemässä salitreenit aamuisin, koska en raaski jättää koiria enää illalla yksin, kun jo pitkän työpäivän joutuvat olemaan keskenään. Aamulla ne nukkuu, eivätkä reagoi, kun 5.30 hilpaisen käymään reenillä. Töistä pitää kiitää suoraan kotiin, eli jos on joku tarve hoitaa joku asia töiden jälkeen ennen kotona käymistä, niin melkein pitää silloin tehdä lyhyempi työpäivä. Tämä toki minulla siksi, että mun työpäivä matkoineen on jo reilun 9 tuntia, about 9,5. En tykkää, että tulee noin pitkä yksinoloaika, mutta en sille nyt tässä kohtaa mitään myöskään voi. Pahimpina omina ruuhkatyöaikoina, esim. nyt tammikuussa, vien koirat mun vanhemmille hoitoon. Samoin ne on olleet siellä esim. mun sairastelun aikaan, kun ei pystynyt lenkittämään. Yritin saada dogsitteriä noille, että voisi satunnaisesti käydä lenkittämässä, mutta ei yhtään halukasta ilmaantunut. Kahta amstaffia nyt ei tosiaan ihan kenelle tahansa voi edes antaa, vaikka kilttejä koiria ovatkin.
Iltamenoja harrastan siis kaikkinensa todella vähän. "En mä voi, koska koirat" on aika usein kuultua, että sitoohan ne. Mulla on kaksi koiraa kyllä isoksi osaksi siksi, että ei sentään ihan ypöyksin tarvitse päiviä olla. Onneksi nykyisin pystyn tekemään paljon etätöitä, niin olen edes fyysisesti läsnä, vaikka en toki työpäivinä koirien kanssa sen enempää ehdikään seurustella. Jääpä työmatka-aika edes pois.
Lähtökohtaisesti ei kannata tulla tänne pätemään, jos ei ees kuulu alotuksessa kuvattuun joukkoon.
On tuossa vinha perä silti, vaikka kärjistettyä onkin, ja kyllä muita koiranomistajia joskus kannattaa kuunnella ennen kun omaansa ottaa. Koira sitoo tietyissä asioissa viittä vaille yhtä paljon kun lapsi, ei vaan voi työpäivän jälkeen ex tempore lähteä leffaan tai vaikka treeneihin koska sitten on jo lätäköitä lattialla. Varsinkin jos ei hoitopaikkoja ole, myös viikonloppureissaamiset jne voi usein unohtaa, jos esim. kyläpaikka ei ole koiraystävällinen. Erityisesti miettisin vielä yhden koiran ottamista sillon, jos työmatkat/treenimatkat/what ever -matkat on vähänkään pidempiä, koska silloin niistä "kyllä mä sit työpäivän jälkeen käyn pissattaan sen"-suunnitelmista voi tulla niitä "missä helvetin välissä"-suunnitelmia. Aktiivinen koira monesti tarvitsee myös sitä liikuntaa, jollon nykyseen ohjelmaasi sun pitäisi mahduttaa joka päivälle semmonen parisen tuntia koira-aikaa. Voi olla että mahtuu heittämällä, voi olla että siitä tulee rasite."Lähtökohtaisesti koiran ottaminen tarkoittaa sitä että seuraavina kymmenenä vuotena kaikki meneminen ja oleminen tapahtuu koiran ehdoilla ja jos ei siihen ole valmis niin sitten kannattaa jättää koira hankkimatta."
Lähtökohtaisesti ei kannata tulla tänne pätemään, jos ei ees kuulu alotuksessa kuvattuun joukkoon.
Kiitos kommentoinnista.
Kirjoitit, että iltamenoja voit harrastaa vähän.
Mietin vaan, että eihän koirien tarvi olla kuitenkaan koko päivää yksin, jos käy töitten jälkeen vaikka lenkittämässä niitä ja sitten lähtee jonnekin muutamaks tunniks?
Ennen kun tuli aktiivisesti harrastettua suojelua + tottista + muuta likkuntaa niin oli varmasti hyvä olla.