Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Basironia vaan säännöllisesti nassuun. Itselle se pelas aikoinaan hyvin. Mutta vie sen viikon kaks, ennen kun alkaa homma pelittään. Mää levittelin ainakin aina ongelma-alueille, eli en vaan nyppyihin. Kuivattaa pirusti, mutta aamulla pesun jälkeen rasva naamaan ja illalla pesun jälkeen rasva jonka antaa imeytyä ja sen jälkeen basiron. Sit maate.

Toi nyt pelas itselle aikoinaan hyvinkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En mie nuihin poskien arpikohtiin kehtas laittaa basironia kun muuten kuumottelee ja punottaa posket ärsyttävästi
Pitää nyt basironia käyttää ahkerasti siihen lääkäriaikaan asti ja jos sieltä vaikka sais roa kuurin

Rupesi vituttamaan hormoonien suoratilaukset pukkarissa niin kävin nyt mehiläisessä hakemassa isotretinoiini reseptin ja sain tutkimus ja hoitomääräyksen joka ilmeisesti on lähete labraan tai jotain. Miten toimin tämän tutkimusmääräyksen kanssa? Soitanko esim yleiseen sairaalaan, että pitäis tulla mittauksiin ja annan lapun siellä vai miten? Helvetti kun jäi epäselväksi siellä lääkärillä tämä asia.

Vihdoin ja viimein sain roa kuurin! Missä vaiheessa porukalla yleensä alkaa se naama tai huulet kuivamaan? Ite syöny nyt 5pvä eikä mitään sivuoireita ainakaan vielä. 2xpäivässä 20mg tabu ja painan 90kg, onkohan tuossa varmasti riittävästi?

itellä alko tänään roa, pystyyköhän raskaita kyykkyjä maveja ja penkkiä vetää normaaliin tahtiin eli perus kovaa treeniä, lukenu et tulis lihaskipuja tai vois selkä/polvet kipeytyä

itellä alko tänään roa, pystyyköhän raskaita kyykkyjä maveja ja penkkiä vetää normaaliin tahtiin eli perus kovaa treeniä, lukenu et tulis lihaskipuja tai vois selkä/polvet kipeytyä

Itellä kuurin alussa tuntu, että polvet olisi kyykystä kipeytyneet, sarjan aikana tuntu että ois arkana. Se meni kuitenkin ohi ja oisko ollu vaan luulokipua, jonka luuli lääkkeestä johtuvan, kun oli juurikin sivuvaikutuksia lukenut..

Itse koskaan huomannut aknelääkkeistä mitään haittaa saliin tai mitään lisääntyneitä lihaskipujakaan ollut. Lääkkeenä tosin isoretinoin eikä roaccuttan. Kolmas ja toivottavasti viimeinen kuuri menossa

Itse koskaan huomannut aknelääkkeistä mitään haittaa saliin tai mitään lisääntyneitä lihaskipujakaan ollut. Lääkkeenä tosin isoretinoin eikä roaccuttan. Kolmas ja toivottavasti viimeinen kuuri menossa

Molemmat ovat samaa lääkettä ja se on melko yksilöllistä miten niitä sivuoireita tulee. Itsellä alkoi lihaskivut kun annosta nostettiin.

Bullshit... Aurinko se tais vaan vähäsen ruskettaa ihoa niin se näytti paremmalta. Oli siinä ehkä tuolla voiteellakin alussa osansa mutta iho on tottunut jo ajat sitten siihen. Ei auta vaikka pitäisi 24/7 sentin paksuista kerrosta. Voiteisiin, ruokavaliomuutoksiin ja kaikkeen muuhun paskaan on mennyt nyt usko.

Nyt oon päättänyt että vittu tapan joka saatanan punaisen näppylän naamastani tämän talven aikana. Joten kysäisenpäs jotain.

Oon saanut sellaisen käsityksen että nämät antibiootit antavat vain väliaikaista helpotusta, true ?
Saako suunnilleen tällaiselle iholle sitä varminta pöpöntappajaa roaccutania ? Tosin kuva ei vastaa täysin todellista. Ja tiedän että on varmasti lääkärikohtaista tämä asia mutta onko mitään mahdollisuuksia?

Häelvetti vie...

Ensin menin yleislääkärille ja oli sitä mieltä että kyllä ihotautilääkäri antaisi Roa-kuurin jos sielläpäin kävisi, ei tarvis millään antibiooteilla pelleillä. Nooh, yksityiselle varasin ajan sitten ja tänään oli aika. En tiedä mitä vittua mutta sain sieltä samanlaisen antibioottikuurin minkä olisin saanut yleislääkäriltä aiemmin (Apocyclin 500 mg 2 x päivä). Eikös tämä ole lähes sama kuin vettä joisi? Mä luulin jo että olen kärsinyt tästä paskasta tarpeeksi. Selitykseksi lääkäri sanoi sen että en ole kokeillut aiemmin antibioottikuuria akneen. Kärsitään nyt vielä helvetti tämä talvi. Tietää ainakin mikä paikka meni boikottiin, 70€ kitisevästä akasta.

Itellä kuurin alussa tuntu, että polvet olisi kyykystä kipeytyneet, sarjan aikana tuntu että ois arkana. Se meni kuitenkin ohi ja oisko ollu vaan luulokipua, jonka luuli lääkkeestä johtuvan, kun oli juurikin sivuvaikutuksia lukenut..

joo mulla ihan samat, ei ole kipua eikä mitään mutta polvet vaan tuntuu vähän erilaiselta, tänää oli kevyt päivä 10kg normaalia pienemmät sarjapainot kyykyssä ja tuntu jotenkin vitun raskaalta, toivottavast menee ohi

Kohta 2viikkoo ollu roa kuuri. Vasenta olkapäätä vihloo vitusti lähes joka aamu, en tiiä johtuuko lääkkeestä vai mitä vainoharhaisuutta lie. Sit verta tulee nenästä parin päivän välein ja huulet vähän kuivaa.
Mitenkä muuten kun lääkäri määräs mulle 2x20mg päivässä ja kyllä tuo liian vähältä tuntuu niin nostin nyt niin että syön 3x20mg päivässä, niin pitääkö ottaa kahdesti päivässä nuo lääkkeet vai voinko ottaa kolmesti? Eli siis vaikka aamulla 2tabuu ja illalla 1tabu vai aamulla, päivällä ja illalla? Kun ohjeissa lukee että pitäs ottaa joko kerran tai kahdesti päivässä. Vittu kun ei ollu silloin lääkärissä mielessä nämä asiat, ois voinu siellä kysyä
Ja ajattelin että kohta nostan 80mg tuon päiväannostuksen kun kuitenkin reilu 90kg painan

^Älä nyt helvetissä mene itse nostamaan noita annoksia. Se lääkkeen kokonaismäärä painokiloihin nähden vaikuttaa siihen tehoon, joten lääkärillä voi olla joku suunnitelma ton hoidon toteuttamiseksi. Saattaa alkuun lähteä tuolla 2x20mg annostuksella ja kun sen vaikutukset näkee, voi nostaa sitä. Tuo lääke ei ole mikään burana, jonka määristä voi päättää itse. Ota puhelinaika sille lääkärille, joka nuo lääkkeet määräsi ja kysy siltä, äläkä täältä.

Heh, kun tuo kyseinen valmiste on muutenkin kropalle vähän raskaampi, niin kannattaa ehdottomasti peukaloida noita annettuja määriä..

Jepjep.. kyllä noita annoksia on tosi moni omin päin nostanu vaikka eihän sitä saisi tehdä. Tuota lääkettähän saa kuitenkin vetää sen 1mg/painokilo. Sivuoireet tietysti lisääntyy/pahenee ja voihan ne maksa-arvot nousta

Tiedän että voishan sitä muualtakin kysyä mutta kysynpä nyt täältä. Eli siis se ihotautilääkäri määräs avecyd pesunestettä ja locobase repair voidetta. Voiteessa lukee että kerran päivässä riittää voitelu koska pitää ihon kosteana 24h. Niin riittääkö jos pesen naaman kerran päivässä ja voitelen kanssa kerran päivässä? Vai pitäskö aamuin illoin, niin kuin aina ennenkin.

Roaccutan johdannaislääkkeet on sellaisia että niissä se pidempi kuuri tehokkaampaa kuin syödä yliannoksia, 40mg päivä riittää kyllä.
Se koska vaikutukset alkaa selkeästi näkyä on yksilöllistä, usein menee jopa 3kk.
Jos pitää valita niin mieluummin 40mg puolvuotta kuin 60mg 3-4kk.
Sen verran kova lääke etten kyllä omin päin menisi nostamaan annoksia.

On noi finnit ihme mulkkuja. Basironia käyttämällä sain finnit kuriin silleellä, että viikossa tuli finnejä about 3-4. Aattelin että joo, nyt keskitytään arpiin ja hoidetaan ne pois bepanthenilla. Eli yöksi aina bepanthenia naamaan, pari viikkoa kokeilin bepanthenia ja ihohan suuttu siittä oikein kunnolla. Alko puskeen finnejä taas kunnolla ja leuasta ei meinannut löytyä finnitöntä aluetta.

Vittuuntuneena päätin lopettaa bepanthenin ja ostaa taas basironia, sekä sen lisäksi vielä kunnon vitamiinit ja sinkkiä vedän kylkeen 40mg. Samantien huomasi muutoksen ihossa, nyt ei ole finnejä ilmestyny kuin hyvä jos yksi viikkoon. Sekä kaiketi arvet vaaleentunut. Vihdoinki löyty se oma juttu. Tuntuu hyvältä kun enää ei tarvi hävetä naamaansa.

Roacuttanin käyttä alkoi 2vk sitte, sen jälkeen esim. kyykätessä siinä vaiheessa kun sarja on tehty ja painot laitetaan räkkiin takas niin tulee joku 2-3sekunttia kestävä voimakas pisto selkään, muuten ei satu selkään ollenkaan eikä kyykynkään aikana yhtään, olen myös 100% varma että tämä johtuu juuri roacuttanista kun eri saiteilta lukenut niin muilla on ollut täysin sama juttu kuurin aloittamisen jälkeen. Mietin tässä nyt vaan että toi ei itseäni häiritse yhtään, niin voinko huoletta kyykätä ja mavettaa, tarkoitan että aiheuttaako toi lääke selässäni jotain vikoja vai onko se vain pelkkää hetkellistä kipua, meneekö siis paikat paskaksi kun jatkan kyykkäämistä.

Pakko vielä kysyä että onko kellään jäänyt pysyviä sivareita tästä? Olen lukenut netin läpi liittyen roacuttaniin ja todella moni katuu kuurin ottamista ja kärsii nyt kuurin aiheuttamista oireista vuosienki jälkeen kuurin loppumisesta, katoin kans just jonku dokkarin jossa roacuttanin aiheuttaman masennuksen takia 2 nuorta teki itsemurhan. Itseäni lähinnä kuumottaa noi mahdolliset sairaudet, ja nivelten kipeytyminen että jos en atm 2 viikkoa kuurin aloittamisesta voi kyykätä ilman että tulee tota "selkäänpuukotustunnetta" sarjojen jälkeen, niin voinko sitten vuodenkaan päästä? Todella vaikea päättää pitäisikö jatkaa kuuria vai ei, haittavaikutukset kuumottaa enkä haluaisi joutua syömään tota kuuria ikinä mutta toisaalta taas haluaisin puhtaan ihon ja siihen toi kuuri on auttanut todella monella, eikä itselläni ole mikään muu metodi auttanut

Nyt alkaa pikkuhiljaa akne nujertua. 4-5 finniä on tällä hetkellä mutta muuten alkaa olla melko sileän tuntuinen iho. Ainut hevonvittu on vaan nuo punaiset läiskät eli aknearvet (?)
Toimiskohan tuo sinkkipasta miten hyvin? Ja miten sitä käytetään? Ensin pesuaineella pesu, kosteusvoide ja sittenkö tuo sinkkipasta vai miten?
Kuhan vielä 3kk syön tuota isotretinoinia niin sen jälkeen vois varmaan käyttää tuota dermarolleria, se kun kaapista löytyy. Kuurin aikana ei kehtaa käyttää kun eikös silloin iho ole aika herkkä

Ja pitää muuten kehua tuota isotretinoin/roaccuttania! Alussa oli n.1-1.5kk se pahenemisvaihe jolloin naama oli tosi pahana mutta sitten alkoi parantumaan ja nyt tosiaan ehkä 5aktiivista finniä on naamassa. Ainut sivuoire mikä oli niin oli huulten kuivuminen ja sitäkin oli vain ekan kuukauden aikana. Päivässä syön 3x20mg ja 3kk oon nyt syöny

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom