Ajatteletko vihreästi? Säästätkö luontoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Juu ei kiinnosta. Siinä vaiheessa, kun noi itämaalaiset alkaa rajoittamaan päästöjään, niin vois ehkä harkita.
V**TU ja nyt on tänne paskalandiaan tulossa autojen käyttöverotus päästöjen ja painon kautta määrättäväksi. Hohhoh. Ollaan niin edelläkävijää, että jeesuskin nauras partaansa. Tämä kikkarapaskaSuomi ei merkkaa mitään päästöillään, ku verrataan koko maailmaan. JA V**TU ollaan niin edelläkävijää autojen (hmm... mikäs niiden osuus olikaan päästöistä ja mitä uusien paskahybridien tekeminen kuluttaakaan? Luonnonvaroista puhumattakaan.) verotuksen suhteen. Juuei niitä voi Euroopasta tuoda, kun ne on niin huonoja jajajajaja veroja päälle 350%.
Koko ilmastonlämpenemishiilidioksidihype on täyttä paskaa, jolla pidetään taas jotain uutta vitun teollisuutta oikeutettuna ja hyvänä asiana. Mie oon suomilainen ja kumarran kaikkee, ku isoveli niin sanoo. Ja jupisen kännipäissäni itekseen. Tulipa joku ylemaksu, pitääpä sekin maksaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sähköalan sivuilta luin myöskin energiansäästölamppujen "hyötyyn". Eiköhän hehkulamppujen tuoma lämpö kuitenkin mene aika paljon harakoille? Kuitenkin e.säästölamput maksavat enemmän ja niissä syntyy loistehoa. Loistehon kompensointi-laitteetkin taitavat olla aika tyyriitä yksittäisiin taloihin.
Mielenkiintoinen topic, ei ole aikaisemmin pistänyt silmään. Itse pyrin ainakin palauttamaan pullot ja paristot jne. Sammuttelen turhaan olevat valot/laitteet. Tällä hetkellä asun vielä vanhempien luona, mutta aion kyllä taistella luonnon puolesta tulevassa omassa asunnossani siten, kun parhaaksi näen.

Heh! Tämä on hyvä viestiketju, lihasjurpot on niin miestä, että oikein naurattaa.
Tosin tähän liittyy myös Pakkotoiston konsensus.

Mutta silti samat "kovat" jätkät jotka haukkuu ituhippejä ja paskat välittää esim. kierrätyksestä, keskustelee "hetero"-mies ja kauneudenhoito ketjussa kuin akat kaikenmaailman kosteusvoiteista.
Näkeekö muut tässä pienen humoristisen vivahteen.

Nään. Sikäli ajankohtainen nosto että itse olen alkanut muuttamaan kulutustottumuksia siten että sääsätän luontoa. Ilmastonmuutokseen en osaa sanoa juuta tai jaata mutta se on fakta että maapallo ei kestä länsimaista kulutustapaa. Jota nyt vielä markkinoidaan kehittyviin maihin. Ihmiset painaa niska limassa duunia että saa lisää ja lisää tavaraa. Sitten ihmetellään kun on paha olla. Mainosmiehet kusettaa rahat pois, pitää olla shiseidon mattapinta voiteet, uudet autot, vähintään se 150 neliöö kämppää jne.

aloitan pienestä:

- suosin lähiruokaa eli suomessa ja mielellään mahdollisimman lähellä myyntipaikkaa kasvatettua ravintoa (mitä järkeä kuskata jotain kurkkua ja riisiä toiselta puolelta palloa??)
- normaalit kierrätykset ja lajittelut
- en osta kuin pakollisen, ei aina tarvi olla sitä uusinta ja hienointa
- kuljen 90 % :a matkoista julkisilla
- lähilomailen ja lähimatkailen
- opetan lapsille että kulutus ei tuo onnea

-Aina töihin lähtiessä jätän valot, tietokoneen ja joskus telkkarinkin päälle
-ajan isolla bensa autolla, myös turhaan
-en ikinä ole matkustanut linja-autolla
-heitän aina roskat lähimpään roskikseen, oli se sitten pahvinkeräys tai mikä tahansa.
-ostan aina uusinta ja hienointa, käytettynä en ole ostanut juuri muuta kuin auton ja moottoripyörän.
-jos en ostaisi kurkkua joka on kuskattu jostain kaukaa, menisi se sitten pilalle siellä kaupassa kun kukaan ei sitä osta.
-onhan näitä, oma mukavuus menee kyllä vihreän ajattelutavan edelle.
-maitopurkit aina runttaamatta roskapussiin

En tyrmää kenenkään vihreitä aatteita, eihän sitä tiedä vaikka itekkin innostuis joskus.

Mun suunitelmissa on, että kiinalaiset tuotteet boikottiin, vaikka tuskin Kiinan kansantalous pahemmin horjahtaa, jos en heidän t-paitoja ostakkaan. :) Eurooppalaista ja mieluiten kotimaista tuotetta tilalle, jos suinkin mahdollista. Välillisesti liittyy vihreisiin arvoihin, jos mulla kovin vahvoja sellaisia on.

Turhan tavaran määrä ärsyttää välillä. Jos nyt vähän laiska olenkin kierrättämään, niin olen sitäkin harkitsevaisempi ostaja. Pyrin ostamaan vain tavaroita, jotka kestävät käyttöä ja aikaa. En osta mitään elektroniikkaa siksi, että "pitää" olla uusin malli käytössä, telkkarit, tietokoneet ja kännykät käytetään loppuun asti. Ei halpoja muotivaatteita, joille tulee vain muutama käyttökerta (ja pahimmassa tapauksessa ko. vaatteet kestää vain muutaman käyttökerran ennen hajoamistaan). Ruokakaan ei ehdi pilaantua jääkaapissa kun ostan vain sen verran mitä syön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom