Viimeisen vuoden aikana vihreä ajattelu on tullut yhä enemmän osaksi arkipäivää. Mainoksissa puhutaan luonnon säästämisestä, valtioiden päämiehet keskustelevat ilmaston lämpenemisestä, järjestetään massiivisia konstertteja ja tapahtumia luonnon puolesta. Mutta miten tämä näkyy käytännössä? Oletko sinä muuttanut kulutuskäyttäytymistä viime aikoina vai onko ilmaston lämpeneminen vain hallituksen keksimä salaliittoteoria? Millä tavoin omilla teoillasi mahdollisesti estät ilmaston lämpenemistä?
Itse oon alkanut tehdä seuraavia asioita tässä melko hiljattain:
- jätän muovipussin ostamatta/ottamatta kaupassa jos mahdollista
- en pidä tarpeettomasti niitä valoja päällä, joita en tarvitse (tää ei kyllä oikein aina onnistu vaan kaikki valot yleensä palaa)
- aion ostaa seuraavaksi energiasäästölamput kun nuo vanhat palavat loppuun
- lajittelen osittain: paperi, pahvi, lasi, vaatteet
Eli eipä tuu nyt hirveesti tehtyä luonnon puolesta loppujen lopuksi enkä ala elämääni millään lailla rajoittamaan, kuten vähentämään matkustelua tai muuta yhtä radikaalia.
Itse oon alkanut tehdä seuraavia asioita tässä melko hiljattain:
- jätän muovipussin ostamatta/ottamatta kaupassa jos mahdollista
- en pidä tarpeettomasti niitä valoja päällä, joita en tarvitse (tää ei kyllä oikein aina onnistu vaan kaikki valot yleensä palaa)
- aion ostaa seuraavaksi energiasäästölamput kun nuo vanhat palavat loppuun
- lajittelen osittain: paperi, pahvi, lasi, vaatteet
Eli eipä tuu nyt hirveesti tehtyä luonnon puolesta loppujen lopuksi enkä ala elämääni millään lailla rajoittamaan, kuten vähentämään matkustelua tai muuta yhtä radikaalia.