Aiotko äänestää EU-vaaleissa ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TommyGun
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
20.11.2002
Viestejä
515
EU-vaalien ennakkoäänestys on alkanut ja varsinainen vaalipäivä on SU 13.6. Miten on aiotko käyttää äänioikeuttasi ja äänestää vaaleissa ? Itselläni alkaa jo olla ehdokas valittuna ja tarkoitus on käydä äänestämässä. Tänään ( 3.6 ) radiossa ehdokas Aleksander Stubb kertoi että EU parlamentin jäsenellä on enempi valtaa kuin suomalaisella ministerillä joten kannattaa varmasti harkita kenelle äänensä antaa. Pääasia on kuitenkin että käy äänestämässä eikä jää toimettomana kotiin makoilemaan koska on paha arvostella jos ei itse vaikuta asioihin mitenkään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TommyGun sanoi:
EU-vaalien ennakkoäänestys on alkanut ja varsinainen vaalipäivä on SU 13.6. Miten on aiotko käyttää äänioikeuttasi ja äänestää vaaleissa ? Itselläni alkaa jo olla ehdokas valittuna ja tarkoitus on käydä äänestämässä. Tänään ( 3.6 ) radiossa ehdokas Aleksander Stubb kertoi että EU parlamentin jäsenellä on enempi valtaa kuin suomalaisella ministerillä joten kannattaa varmasti harkita kenelle äänensä antaa. Pääasia on kuitenkin että käy äänestämässä eikä jää toimettomana kotiin makoilemaan koska on paha arvostella jos ei itse vaikuta asioihin mitenkään.
:offtopic: Mielestani tuo "enemman valtaa kuin ministerilla" on hieman tulkinnanvarainen asia ja riippuvainen paatettavasta asiasta...

Mutta joo, aanestetty on ja toivotaan etta oma ehdokas menee lapi...ja vaikkei menisikaan niin toivottavasti sinne valitaan ammattitaitoista porukkaa.
 
En aio äänestää, koska en tiedä kenestäkään mitään, enkä aio tuhlata aikaa siihen että otan selvää. Ei vaan kiinnosta.
 
NP sanoi:
En aio äänestää, koska en tiedä kenestäkään mitään, enkä aio tuhlata aikaa siihen että otan selvää. Ei vaan kiinnosta.

Sama juttu. Tässä vaiheessa se "tietokin" olisi pelkkää katteetonta mainostekstiä :rolleyes:
 
NP sanoi:
En aio äänestää, koska en tiedä kenestäkään mitään, enkä aio tuhlata aikaa siihen että otan selvää. Ei vaan kiinnosta.

Osoittaa välinpitämättömyyttä ja suorastaan tyhmyyttä olla äänestämättä. Elämme maassa jossa on enemmän tai vähemmän rehdit vaalit, eikä silti juntit äänestä.

Ei siitä ehdokkaasta tartte tietää juuri mitään. Valitsee pienimmän pahan. Netissä ei kauaa aikaa hukkaannu, kun tekee vaalikoneella sen testin, että kuka on samaa mieltä asioista.

Turha sitten valitella, kun tehdään "vääriä" päätöksiä. Voit nimittäin olla varma, että kaikki suomen mulkut äänestää toisia mulkkuja, tai siitä pitäs ainakin lähteä. Asian voi ajatella niin, että kun itse jätät äänestämättä, niin jonku dorkan äänet "kaksinkertaistuu".

Perkele...
 
Todennäköisesti äänestän. Tosin en tiedä ketä koska en ymmärrä politiikasta mitään, eli menee aika arpomiseks se ääni, mut tulee ainakin äänestettyä.
 
On kylmä fakta, että julkkisehdokkaat saavat enemmän ääniä per naama kuin ns. tavalliset ehdokkaat. Sen takia puolueiden kannattaa ottaa niitä listoilleen.

----------

Kävin tänään äänestämässä.
 
Miks pitäs? En oo ikinä äänestäny enkä äänestä.

Jo pelkkä Suomen osallisuus EU:ssa on murto-osa ja oma ääni EU-vaaleissa on sitäkin vähemmän. Jos haluan vaikuttaa, poltan edeskuntatalon, sillä kivi palaa hyvin.

Postista tuli "ilmoitus äänoikeudesta p..". Ihan sama kuin olisi tullut ilmoitus " sinä olet orja, tee kuin käsketään. Me olemme perustaneet tyhjänpäiväisyyden käsittelykomitean, tue meidän typeryyttä."
 
kekexx sanoi:
Postista tuli "ilmoitus äänoikeudesta p..". Ihan sama kuin olisi tullut ilmoitus " sinä olet orja, tee kuin käsketään. Me olemme perustaneet tyhjänpäiväisyyden käsittelykomitean, tue meidän typeryyttä."

Jos olet tota mieltä mikset perusta suomalaista UKIP:iä tai muuten vaan äänestä "ei jokaiselle asialle" ehdokasta joka haluaa Suomen pois EU:sta.

+Time-lehdessä oli juttu suomalaisesta MEP:istä joka haluaa uudistaa EU:ta.
 
Hullu inkkari sanoi:
En äänestä. Se on turhaa.

Miksi se on turhaa? Eikö muka vaikuta mitenkään asioihin jos tarpeaksi moni äänestää nyky päättäjiä vastaan. Onko sinulla kenties parempi laillinen keino vaikuttaa asioihin ja ilmaista mielipiteensä.
 
En ole ikinä äänestänyt enkä aio niin ikinä tehdäkään.

"Essentially a hopeless waste of intellectual effort"
-John Nash, on politically-oriented thinking
 
Todellakin aion äänestää. Ja menen vielä laskemaan ääniäkin. ;)

Sen verran voin paljastaa, että julkkisehdokkaita (siis muualta kuin ensisijaisesti politiikasta tuttuja) en voi sietää, joten valtapuolueet taitavat jäädä ilman ääntäni.
 
Mike sanoi:
Ei kiinnosta kun näin että siellä on ehdokkaana Avellan ja Väisänen, WTF? Milläs avuilla neidit siellä on?

Siis älä v#ttu sano, että toi on joku syy. Toihan on 5 vuotiaan tasosta ajattelua. Sitä suuremmalla syyllä äänestät sellaista joka on sun mielestä viisaampi.

PS: kyllä podarit on tän tredin perusteella aika palikoita :(

EDIT: kelatkaa kaikki, kun mä nyt meen äänestämää Avellaania ja sitten te itkette, kun on dorkia julkkiksia päättämässä asioista.
 
Äänestämään mennään joo sillä ei ole suuri vaiva sekään toimitus. Kyllä siellä ihan oikeitakin politikkoja on mukana leikissä kaiken maailman viivien joukossa.
 
Jub sanoi:
Jos olet tota mieltä mikset perusta suomalaista UKIP:iä tai muuten vaan äänestä "ei jokaiselle asialle" ehdokasta joka haluaa Suomen pois EU:sta.

+Time-lehdessä oli juttu suomalaisesta MEP:istä joka haluaa uudistaa EU:ta.

Jos EU:n merkittävin tehtävä on pitää huolta siitä, että jokaisella on kuluttajaystävällisiä jugurttipurkkeja, niin minä en tue EU:ta.

Ihmiset, jotka ajavat asiaa eivät ole merkittäviä vaan asia/rakkaus on.
 
AKT sanoi:
Miksi se on turhaa? Eikö muka vaikuta mitenkään asioihin jos tarpeaksi moni äänestää nyky päättäjiä vastaan. Onko sinulla kenties parempi laillinen keino vaikuttaa asioihin ja ilmaista mielipiteensä.

Eihän tuolla voi äänestää ketään vastaan, puolesta vaan.

Minulle parempi keino ilmaista mielipiteeni laillisesti on että olisin itse ehdokkaana. Mutta kun en ole, niin minun on turha äänestää.
 
Back
Ylös Bottom