aineksien mittaamiset?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pistinpä tänne tän sitte eli

-ostin prode jauhoa, pussin kyljes sanotaa et 100g sis. kaloreita ynm. sen mitä sanotaa,no okei mut pussis tuli 50g mitta ja siin sanotaa et 50g jauhetta eli yks mitallinen sisältää puolet tietenki tosta 100g aine määristä, mut mittasin sit ton mitallisen ja se painaa about 25g, elii mitähän vittua?? :lol2:

- toine kyssä... pitäs tietää et paljon toi sama 50g mitta kuppi sisältäis kaikkia aineita ku se oiski täynä maltoa? eihä niitäki voi vaa puolittaa ku aineet painaa kumminki erin verran :D Mitähä täs uskois noita pussin kyljissä olevia tietoja vai tota omaa ruoka vaakaa. tajuskoha kukaa mitää mun unisista kyssistä :zzzz:

Kannattaisi varmaan uhrata muutama kymppi kunnolliseen elintarvikevaakaan, se nimittäin ratkaisee monta vastaava ongelmaa.

Timba79 sanoi:
Kannattaisi varmaan uhrata muutama kymppi kunnolliseen elintarvikevaakaan, se nimittäin ratkaisee monta vastaava ongelmaa.

kyllä se näyttää oikein... parin gramman heitto saattaa olla mutta siitä huolimatta näyttää about 25g ku laittaa tota protskua mitan täyteen, jos sen laittaa iha kukkuralleen nii sillo on melkei sen 50g mutta ei tuos purkin kyljes lue mitn kukkurasta. Kumma homma prkl :wall: tietenkää sisälläkkää tota prodea 45g/mitta mitä oon luullu

Dynamite88 sanoi:
kyllä se näyttää oikein... parin gramman heitto saattaa olla mutta siitä huolimatta näyttää about 25g ku laittaa tota protskua mitan täyteen, jos sen laittaa iha kukkuralleen nii sillo on melkei sen 50g mutta ei tuos purkin kyljes lue mitn kukkurasta. Kumma homma prkl :wall: tietenkää sisälläkkää tota prodea 45g/mitta mitä oon luullu

Jos se vaaka kerran on kunnossa, niin mikä tässä on ongelma? Siihen maltokysymykseen saat vastauksen, kun otat mitan täyteen maltoa, punnitset jauhot ja sit lasket kyseiselle määrälle ravintosisällön :D

Laitoit sitten oikein tredin pystyyn siitä asiasta, että pussissa tullut mitta näyttää oikein vain kukkuraisena. Mutta onneksi ymmärrämme miksi se on niin vakavaa, varsinkin kun sinulla on ilmeisesti elintarvikevaaka käytettävissä.

Fiona sanoi:
Jos se vaaka kerran on kunnossa, niin mikä tässä on ongelma? Siihen maltokysymykseen saat vastauksen, kun otat mitan täyteen maltoa, punnitset jauhot ja sit lasket kyseiselle määrälle ravintosisällön :D

ongelma on se et tos pussin kyljes olevat tiedot on paskaa :rolleyes: ja kyllä... tästä lähin mittaan kaiken ensin enkä usko nuihin pussin kyljes oleviin tietoihin ja Sepsis mitä vittua sä siinä urputat, vituttaa tommoset :arvi: monetki nuoret jotka ostaa pussin prodea kattovat kyljestä " jaahs eli otan yhden mitan ja prodea tulee 45g eli otan päiväs 4krt nii saanki jo prode määrän täytee" sitte ihmettelet et miks ei kasva ku prodea ei oikeesti tuukkaa ees puolia

Sepsis sanoi:
Laitoit sitten oikein tredin pystyyn siitä asiasta, että pussissa tullut mitta näyttää oikein vain kukkuraisena. Mutta onneksi ymmärrämme miksi se on niin vakavaa, varsinkin kun sinulla on ilmeisesti elintarvikevaaka käytettävissä.

Ainoa juttu mikä minua henkilökohtaisesti VITUTTAA täällä pakkotoistolla on juuri tämä:alottelioille ei voida vasta asiallisesti, vaikka kysymys olisi kuinka tyhmä..vaan pitää alkaa VITTUILEMAAN. Tajuatkohan, että joillekin voi olla suurikin kynnys lähteä salille omien tulosten ollessa huonoja/kysyä neuvoa (kun on aloittelija
kyseessä).
Ainoa tyhmä kysymys on se kysymys, jonka jättää kysymättä.
Että jospa tämä tepsis, muuten saat vielä joltain otsaan SEPSIS! :hyper:

Kysymyksiin vastataan asiallisesti, mutta Dynamite88 ei esittänyt kysymystä, vaan toteamuksen. Hän oli jo itse havainnut, että mitta ei pidä paikkaansa kuin kukkuraisena. (EDIT: ei pidä paikkaansa edes kukkuraisena :) )

Jos jonkun mieltä tässä nyt pahoitin, niin anteeksi. Tästä lähin lisään hymiön jokaisen postin perään.

:)

jees ja taitaa olla käyny sillee et toi mitta mikä tuli mukana on 0,5dl mitta ja luulisin että siinä mukana ois tarkotus olla tulla 1dl mitta joka täyttäs noi vaatimukset.

eikä pitäny sepsis muute kukkuraisenakaan toi mitta paikkansa joten...

edit: huomasit näköjää itekki ton kukkuran... nooh vaikka unohdin laittaa kysymys merkit lauseisii nii ei varmaa tartte alkaa vittuilee ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sivarinlötkö sanoi:
Mulla ainakin paskaprotskupussin kyljessä luki ihan selvällä Suomella että 1dl jauhoa on n. 40g ite tavaraa eli 36g proteiinia.

näin se on... sanon tasan tarkkaan nyt et miten tos lukee nii ei tartte mua alkaa ainakaa morkkaan ton takia et niil o tullu virhe ton mitan kans :) ELI:

Sekoita mitallinen (50g) 5-6dl:aan vettä.

100g tuotetta 376kcal , proteiinia 90g Hiilihydraattia 2.8g - joista sokereita 2.8g Rasvaa 2.8g

eli toihan ei voi mitenkää pitää paikkaansa et 0,5dl mitta sisältäis 50g tota jauhoa ja kun mittasin ton mitallisen oli paino 25g eli 1dl sisältäis 50g tota jauhoa eli prodea 45g jne. Antoivat stna liian pienen mitan :evil:

Dynamite88 sanoi:
eli toihan ei voi mitenkää pitää paikkaansa et 0,5dl mitta sisältäis 50g tota jauhoa ja kun mittasin ton mitallisen oli paino 25g eli 1dl sisältäis 50g tota jauhoa eli prodea 45g jne. Antoivat stna liian pienen mitan :evil:

Laita palautetta valmistajalle :whip:

Dynamite88 sanoi:
jees ja taitaa olla käyny sillee et toi mitta mikä tuli mukana on 0,5dl mitta ja luulisin että siinä mukana ois tarkotus olla tulla 1dl mitta joka täyttäs noi vaatimukset.

Veikkaan samaa, eli mitta on vahingossa väärän kokoinen, ei noin suurta heittoa mikään muukaan selitä.

Timba79 sanoi:

Mistäs ketusta sais halvalla ostettua kunnollisen elintarvikevaa'an?

renki sanoi:
Mistäs ketusta sais halvalla ostettua kunnollisen elintarvikevaa'an?

Halvan ja kunnollisen? Ei sovi samaan lauseeseen nuo jollet määrittele halpaa. Itse ostin tuon ihan Expertiltä ja kallis oli kuin perkele, mutta on hiton hyvä ja samoilla pattereillakin toiminut jo varmaan 4-5 vuotta.

Timba79 sanoi:
Halvan ja kunnollisen? Ei sovi samaan lauseeseen nuo jollet määrittele halpaa. Itse ostin tuon ihan Expertiltä ja kallis oli kuin perkele, mutta on hiton hyvä ja samoilla pattereillakin toiminut jo varmaan 4-5 vuotta.

Niin vitsillähän minä tuota hyvää ja halpaa. Missä haitarissa nuo vaa'at liikkuvat?
Ja ilmeisesti sitten ihan kodinkoneliikkeistä löytää?

renki sanoi:
Niin vitsillähän minä tuota hyvää ja halpaa. Missä haitarissa nuo vaa'at liikkuvat?
Ja ilmeisesti sitten ihan kodinkoneliikkeistä löytää?

Eiköhän noita ole vähän jokaisessa kodinkoneliikkeessä ja isommassa marketissa kuten Prismat ja Citymarketit.

Ja tuo mun maksoi muistaakseni 300 markkaa ja on Philipsin sellainen pyöreä metallinvärinen. Gramman tarkkuudella mittaa tuo.

EDIT:

http://images.ciao.com/ifr/images/products/normal/104/product-639104.jpg

Vähän tuon näköinen peli, tosin joku köyhempi malli kun ei ole kuin kaksi nappia tossa mun vaa´assa.

Timba79 sanoi:
Eiköhän noita ole vähän jokaisessa kodinkoneliikkeessä ja isommassa marketissa kuten Prismat ja Citymarketit.

Ja tuo mun maksoi muistaakseni 300 markkaa ja on Philipsin sellainen pyöreä metallinvärinen. Gramman tarkkuudella mittaa tuo.

EDIT:

http://images.ciao.com/ifr/images/products/normal/104/product-639104.jpg

Vähän tuon näköinen peli, tosin joku köyhempi malli kun ei ole kuin kaksi nappia tossa mun vaa´assa.

300 mk? Likimäärin ois sellaset 50 euroa. Kallista lystiä yks vaivanen elintarvikevaaka, mutta tekniikka kehittyy ja hinnat nousee... Tommonen ois ihan kätevä väline, kun meillä oleva vaaka näyttää nuolella sen grammamäärän ja sekin heittää varmaan karkeasti aina kymmenellä.

Doggoned sanoi:
300 mk? Likimäärin ois sellaset 50 euroa. Kallista lystiä yks vaivanen elintarvikevaaka, mutta tekniikka kehittyy ja hinnat nousee... Tommonen ois ihan kätevä väline, kun meillä oleva vaaka näyttää nuolella sen grammamäärän ja sekin heittää varmaan karkeasti aina kymmenellä.

Anttila.netin sivuilla oli diettivaa'an nimellä vaakahärpäke, joka maksoi 8,90€. Mittaa 800 grammaan asti 2g tarkkuudella. Jotenkin kuitenkin hieman epäilen tätä vehjettä.
Sitten elintarvikevaaka tai "keittiövaaka" maksoi 39,90 oh. 49,90. Mittasi kiloon asti 1g tarkkuudella ja sen jälkeen 2g tarkkuudella.

Hyvästä tollaisesta vaakasta joutuu sen 30-60 euroa maksamaan. Kalliita ovat, mutta antavat sitten rahoilleen vastinetta vuosien ajan ja ovat myös pirun käteviä käyttää.

EDIT: Ja pelimies ostaa sen vaimolle lahjaksi jos vaimo on yhtään taipuvainen esim. leipomaan. Näin tein itsekin kun vaimon on kondiittori, tosin tämä oli täysin epäitsekästä kun en tuolloin edes tajunnut mitään elintarikkeiden punnitsemisesta. :)

Back
Ylös Bottom