Viime vuoden syksyllä alottaessani juoksuharrastusta tuli minulle penikka tauti, joka kuitenkin lähti pois kun pidin reilun 3 viikon tauon. Talvella juokseminen oli vähäistä, mutta kun keväällä alotin uudestaan eivät penikat enää vaivanneet. Nytten mulla oli kesäloman aikoihin aika pitkä tauko juoksemisesta ja nyt mulla tulee nilkat toi osa, (nimeä en tiedä) joka lähtee pohjelihaksen alapuolelta aina akillesjänteelle asti, kipeäksi.
Onko tolle jälkimmäiselle mitään hyvää venytysliikettä kun en saa siihen tuntumaa normaaleilla pohjelihaksen venytysliikkeillä? Entä onko tohon nilkkoihin mitään hoitoa, eivät ne älyttömän kipeiksi tule, vähän ovat juoksua alottaessa arat ja treenin jälkeisinä aamuina, muuten ei mitään ongelmaa?
Onko tolle jälkimmäiselle mitään hyvää venytysliikettä kun en saa siihen tuntumaa normaaleilla pohjelihaksen venytysliikkeillä? Entä onko tohon nilkkoihin mitään hoitoa, eivät ne älyttömän kipeiksi tule, vähän ovat juoksua alottaessa arat ja treenin jälkeisinä aamuina, muuten ei mitään ongelmaa?