Aina ei treeni kulje!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ozma1
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuten jo todettua, normaaliahan tuo on. Ei kukaan normaali ihminen voi joka päivä olla täydessä tikissä.

Itse huomaan jo aamulla jos on tulossa sellainen päivä, ettei treeni kulje normaalisti. Otan sitten reippaasti normaalia enemmän kofeiinia. Sen jälkeen reeni kulkee vähän lähempänä normaalia - ei toki täysin normaalisti, mutta kyllähän piristeet jeesaa, se on selvä.

Ja ainakin itse juon AINA useampia litroja vettä ennen treeniä. Ja hiilarit tietenkin itsestäänselvyys.

Elikkä kuten sanottu, ei syytä huoleen, täysin normaalia. Ei me mitään robotteja olla vaikka muuten helkkarin kovia jätkiä ollaankin :)

Ja jostain kumman syystä nää paskat-treenipäivät osuu aina niille lihasryhmille missä se hinku saada kehitystä on kaikkein kovin...

Mulla vaikuttaa myös ajankohta milloin salille menee. Eilen olin ollut aamulla koulussa, illalla töissä ja kun väsyneenä fillaroin vielä kymmeneltä vääntämään jalkatreeniä niin oli voimat ihan pois. Yritin korvata väsymyksen kahvilla, mutta siitä tuli vaan entistä huonompi olo.

Kyllä tiesin jo etukäteen, ettei tulisi hyvä treeni, mutta silti täytyi sinne salille mennä. Eikä varmaan hyödyttänyt mitään.

Aika pirun paljon psyykkisest puolest kiinni, jos ajattelet enne treenei et se menee vituiks ne kyl sillo meneekin.

Bodypena sanoi:
Tänään menin tyhmänä salille vaikka vähän flunssan alkua. Tein normaalit ohjelmaan kuuluvat harjoitukset(selkä). No koitin sitten mavessa 170kg, kun viikkoa ennen sain 160kg hikiseen. No 170kg nousi ja olin hieman yllättynyt.

Ai jai, mahtoikohan kannattaa? Mulla oli pari viikkoa sitten pientä nuhaa. Ajattelin että olisikohan ylikuntoa pukkaamassa. Pidin viikon paussin ja olo parani heti. Tein 3 treeniä jotka meni ihan hyvin, mutta taas alkoi nuhainen olo. Ovelana miehenä jätin treenit väliin ja tein sen sijaan vain kevyen pyörälenkin. Samana iltana nousi lämpö 38,5:een. Se oli tiistai. Edelleen on kurkku prkleen kipeä, nokka tukossa ja niveliä särkee. Pitää varmaan odottaa vähintään ensi viikkoon ennen kuin tekee mitään. Hyvin menee, kun ruoka ei maistu. Suklaata tulee syötyä levy-pari päivässä kun ei muuta jaksa. Maha vaan kasvaa :D

Mitä tuohon treenin kulkemiseen tulee, niin mä olen huomannut myös ruoalla olevan suuren merkityksen. Mulla taas homma menee jännästi niin, että mulle pitää olla pieni nälkä kun salille menee. Jos on syönyt muutama tunti ennen, niin maha vääntää ja pierettää. Pikkuisen tuskallista kiskoa vyötä kireälle kyykkyä varten, kun ei tiedä mitä tulee ulos ensimmäisellä sarjalla :D Mutta jos on nälkä, niin on kevyt olo. Ja silloin on jostain syystä draiviakin enemmän. Vettä en tankkaa ennen treenejä, sillä mulla on vesipullo mukana salilla mistä tulee juotua sarjojen välillä.

kodari76 sanoi:
Ai jai, mahtoikohan kannattaa? Mulla oli pari viikkoa sitten pientä nuhaa. Ajattelin että olisikohan ylikuntoa pukkaamassa. Pidin viikon paussin ja olo parani heti. Tein 3 treeniä jotka meni ihan hyvin, mutta taas alkoi nuhainen olo. Ovelana miehenä jätin treenit väliin ja tein sen sijaan vain kevyen pyörälenkin. Samana iltana nousi lämpö 38,5:een. Se oli tiistai. Edelleen on kurkku prkleen kipeä, nokka tukossa ja niveliä särkee. Pitää varmaan odottaa vähintään ensi viikkoon ennen kuin tekee mitään. Hyvin menee, kun ruoka ei maistu. Suklaata tulee syötyä levy-pari päivässä kun ei muuta jaksa. Maha vaan kasvaa :D

Kyllä sen kropassaan tuntee onko oikeasti tulossa flunssaan vai onko vain jotain pientä nenän vuotamista. Tossa pääsiäisen jälkeen oli kunnon saunasessioiden jälkeen nenä tukossa ja vähän yskitti. Menin kutienkin salille, kun olo ei ollut yhtään heikko ja treeni kulki ihan normaalisti. Se pieni nuhanalku "jäi sinne salille" eli ei tullut päälle ollenkaan.

Jos taas olo on selkeästi voimaton ja väsynyt ja on flunssan oireita, silloin ehdottomasti kotiin lepäämään ja vaikka pakkista lukemaan salin sijasta, eli kroppaa kuunnellen.

Mutta nuo ateriat vaikuttaa aika paljon, mutta eniten kyllä yöunet. Jos yöunet jää vajaiksi syystä tai toisesta, on mulla ainakin aika tehoton olo seuraavan päivän.

Timba79 sanoi:
Kyllä sen kropassaan tuntee onko oikeasti tulossa flunssaan vai onko vain jotain pientä nenän vuotamista. Tossa pääsiäisen jälkeen oli kunnon saunasessioiden jälkeen nenä tukossa ja vähän yskitti. Menin kutienkin salille, kun olo ei ollut yhtään heikko ja treeni kulki ihan normaalisti. Se pieni nuhanalku "jäi sinne salille" eli ei tullut päälle ollenkaan.

Jos taas olo on selkeästi voimaton ja väsynyt ja on flunssan oireita, silloin ehdottomasti kotiin lepäämään ja vaikka pakkista lukemaan salin sijasta, eli kroppaa kuunnellen.

Mutta nuo ateriat vaikuttaa aika paljon, mutta eniten kyllä yöunet. Jos yöunet jää vajaiksi syystä tai toisesta, on mulla ainakin aika tehoton olo seuraavan päivän.

Kuulemma kevyt liikunta voi parantaa alkavan flunssan.

huonoja päiviä on kyllä ja usein treenin jälkeen ihmettelee että miks tätä tekee, no sitten kun kulkee niin fiilis on mahtava.

itsestäni huomaan joskus ennen treeniä että penkki ei tu menemään hyvin, eikä se sitten myöskään mene.
välillä on sama tunne jalkatreenissä, mutta kas kummaa tulokset ovat ennätys tasoa.

Kyllähän noita päiviä on aina joskus millon reeni ei kulje, yleensä mulla ei kule pena tai mave mutta, ei se nyt haittaa, ei kannata ottaa reeniä liian vakavasti jos ei ammatikseen reenaa :whip: .
lepo on melkeen yhtä tärkeää kuin reenaus ! :arvi:

Ei oo mulle koskaan sattunut huonoja treenipäiviä. Joskus kyllä kulkee treeni tavallista paremmin. :)

En tiedä sitten että johtuuko tää siitä että en kovin HC-treenejä vedä vai siitä että jos sattuu muuten olla vähä huonompi päivä niin saatan pitää yhden ylimääräisen välipäivän.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Timba79 sanoi:

Tosiaankin kroppaa kuunnellen kannattaa treenata. Tuosta flunssajutusta mulla myös kokemuksia. Oli pientä nuhaa, mutta päätin sitten mennä salille. Oli salilla jo vähän löysä olo. Seuraavan päivänä kuumetta ihan reilusti. Tämän jälkeen jos on ollut pientäkin flunssan oiretta niin en ole salille mennyt.

Ozma1 sanoi:
Tosiaankin kroppaa kuunnellen kannattaa treenata. Tuosta flunssajutusta mulla myös kokemuksia. Oli pientä nuhaa, mutta päätin sitten mennä salille. Oli salilla jo vähän löysä olo. Seuraavan päivänä kuumetta ihan reilusti. Tämän jälkeen jos on ollut pientäkin flunssan oiretta niin en ole salille mennyt.

Joo, minäkin olen tämän kantapään kautta oppinut erottamaan, että milloin sitä on oikeasti flunssa tulossa ja milloin on vian vähän vilustunut tai jotain muuta pientä. Mutta varovainen kannattaa olla aina, mutta toisaalta joka aivastuksestakaan ei kananta treenitaukoa pitää.

No alkaa meneen jo vähän :offtopic: taas...

Tää on itsestäänselvyys, mutta ei tunnu kaikille silti menevän jakeluun - allekirjoittanut mukaanlukien :)

Elikkä kroppaa pitää AINA kuunnella, ja TARKKAAVAISESTI. Siis jos haluaa minimoida terveysriskit.

jylhiz sanoi:
Aika pirun paljon psyykkisest puolest kiinni, jos ajattelet enne treenei et se menee vituiks ne kyl sillo meneekin.

Tuo varmaan pitää monen kohdalla paikkansa. Mun mielestä ei pidä koskaan aliarvioida psyyken voimaa.

Timba79 sanoi:
Joo, minäkin olen tämän kantapään kautta oppinut erottamaan, että milloin sitä on oikeasti flunssa tulossa ja milloin on vian vähän vilustunut tai jotain muuta pientä. Mutta varovainen kannattaa olla aina, mutta toisaalta joka aivastuksestakaan ei kananta treenitaukoa pitää.

No alkaa meneen jo vähän :offtopic: taas...

Sit vielä se puoli, että kuinka pian aloittaa treeni flunssan jälkeen. Eräs hoitsu sanoi, että tervehdyttyä pitäis pitää taukoa yhtä kauan kuin flunssa on kestänyt.

Itselläni kyllä kun flunssa iskee päälle, se kestää minimissään 2 viikkoa, yleensä enemmän. Ja en kyllä varmasti täysin terveenä löhöä sohvalla kahta viikkoa. Mutta sopiva tauko on aina paikallaan, muuten saattaa flunssa tulla takaisin. Itselleni on näin käynyt, ja olen toivottavasti vahingosta viisastunut :)

Joskus mullaki jos oon nukkunu huonosti niin reeni kulkee aluks ihan hyvin mut mitä pidemmälle mennään sitä paskemmin se kulkee... :jahas:

Tottakai on, joskus ei vain jaksa keskittyä yhteenkään sarjaan treenissä ja koko treeni menee päin persettä = tulee heikko ja pieni olo.
Jos vuodessa on esim. 48 jalkatreeniä, joissa toistot vaikka 3x10 / 110kg, niin ei se pari huonoa treenikertaa paljon haittaa. Tuleehan silti, vaikka aina nostettaisiin tuo 3x10 / 110kg (eli ei yhtään kehitystä painojen suhtee vuodessa), yhteis määräksi raudassa mitattuna reilu 158tonnia nosteltua ja ihan vaan sen takia että koivet kasvaa! Voi vittu mitä matikkaa!

Seuraavan kerran kun joku kysyy että paljon kyykkään, niin vastaan että reilu 170 tonnia vuodessa :hyper:

Tais hiukka mennä off topic :D

Edgar sanoi:
Sit vielä se puoli, että kuinka pian aloittaa treeni flunssan jälkeen. Eräs hoitsu sanoi, että tervehdyttyä pitäis pitää taukoa yhtä kauan kuin flunssa on kestänyt.

Itselläni kyllä kun flunssa iskee päälle, se kestää minimissään 2 viikkoa, yleensä enemmän. Ja en kyllä varmasti täysin terveenä löhöä sohvalla kahta viikkoa. Mutta sopiva tauko on aina paikallaan, muuten saattaa flunssa tulla takaisin. Itselleni on näin käynyt, ja olen toivottavasti vahingosta viisastunut :)

No en todellakaan pidä edes viikon taukoa terveenä flunssan jälkeen jos ei ole ihan kuolemantauti ollut. 2-3 päivää jos on kuumetta ollut ja sitten salille, kunhan olo siis on ollut normaali tuon ajan.

Mutta jos on vaikka joku keuhkokkuume tai vastaava, niin sitten kannattanee pitää riittävän pitkä aika, vähä ehkä ylipitkäkin. Mutta ei kyllä jonkun tavallisen räkätaudin jälkeen.

Onkos monelle käynyt niin että treeni aluksi kulkee tosi nihkeesti ja sitten loppua kohden paranee huomattavasti? Mulla tulee välillä tollasia treenejä. Mistähän mahtais johtua?

Kummallista että joskus vaikka tuntee olevansa väsynyt, vetää kovemmilla painoilla kuin koskaan aikaisemmin. Tänään oli juuri sellainen päivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom