Aikuinen mies ja Xbox360

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaT2
  • Aloitettu Aloitettu
Emäntä valittaa, että olen liian vanha pelaamaan...
Mun mielestä kukaan ei ole liian vanha pelaamaan.

Hetki sitten tapasin pienen suomalaisen "yhteisön" jossa pääosin pelaa 30-40 vuotiaita perheellisiä kavereita. Heidän kanssa nyt ajelen GTR Evolutionia.

Mm. Guitar herot ja tanssipelit ovat myös suurta viihdettä.
Tanssipeleissä myös kuntokin kasvaa ja guitar heroa on mahtava pelata kaksinpelinä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omalla isällä mittarissa 63 ja tahkoo jatkuvalla syötöllä menemään Microsoft Flight Simulaattoria. Välistä aina Moto GP:tä ja jotain F1 formulaa :rock: Äsken juuri hommasi force feedback joystickin.

Itse olen pelaillut kanssa niin kauan kun muistan ja ei ihan heti tule loppumaan.

täältä löytyy ps2 ja sitä tulee pelattuu.pistin muuten juur tilaukseen alone in the darkin:)
yllensä uppoo noi kauhupelit.vähän ku leffoissaki.täällä 5v jamppa joka pelailee myös,mut kyllähän isukin pitää ja saada pelata ;)

Itse olen tämmöstä simua pelaillut kuin iracing.com ja siellä keski-ikä on yli 30 helposti ellei jopa 35 tienoilla (ei oo tarkkoja tuloksia), vanhimmat varmaan yli 60 :)

Ite en ainakaan aio koskaan olla niin "aikuinen", että pelailua lopettaisin. Telkkaria sen sijaan ei oo ollu digisiirtymästä lähtien, kun en oo jaksanu hommata koneeseen digikorttia...

Täällä myös Xbox360. Uusimpana hankitana GOW2, vähän aikaa sitten tuli Force Unleashed pelattua läpi. Ja ikääkin on :)

Aiemmin tuli PC:llä pelattua aika pirun paljon CS:ää. Onneksi siitä koukusta pääsi eroon :)

Kyllä pelaan vieläkin. "Urani" aloitin reilu 20 vuotta sitten C64:lla ja sitä jatkanut sitten PC:llä. Enää en tosin pelaa niin paljon, kuin esim 10v sitten. Aikaa on vaan vähemmän, mutta pelattua tulee silti. Roolipelit, Seikkalupelit, Strategiat, Autopelit iskee ja jossain määrin räiskinnät, tällä hetkellä Dead Space ja Red Alert 3 menossa :)

eihän sitä pelaamista koskaan lopeta. samalla tavalla ajattelee kuten muutamat muutkin tässä ketjussa, eli odottaa kuolaavan koiran lailla sitä miltä pelit tulevat näyttämään 10 vuoden päästä... ja sitä odotellessa tahkoaa nyt sitten niitä pelejä mitä markkinoilla on.

miettikää nyt mitä on odotettavissa - oman omakotitalon takkahuone, hämyinen tunnelma, valtava fullhd screeni edessä, pleikkari kuutonen hurisee antaen orgastisen pelielämyksen jollakin uudella mieltäräjäyttävällä pelillä, konjakkilasi vieressä, ja nautit tästä kaikesta dolby digital 9.1:n säestämänä kahdeksan kaiuttimen voimin 1000 euroa maksaneessa nahkaisessa lepotuolissasi. ja tietty ne hologrammilasit silmillä. :kuola: :lol2:

eihän sitä pelaamista koskaan lopeta. samalla tavalla ajattelee kuten muutamat muutkin tässä ketjussa, eli odottaa kuolaavan koiran lailla sitä miltä pelit tulevat näyttämään 10 vuoden päästä... ja sitä odotellessa tahkoaa nyt sitten niitä pelejä mitä markkinoilla on.

miettikää nyt mitä on odotettavissa - oman omakotitalon takkahuone, hämyinen tunnelma, valtava fullhd screeni edessä, pleikkari kuutonen hurisee antaen orgastisen pelielämyksen jollakin uudella mieltäräjäyttävällä pelillä, konjakkilasi vieressä, ja nautit tästä kaikesta dolby digital 9.1:n säestämänä kahdeksan kaiuttimen voimin 1000 euroa maksaneessa nahkaisessa lepotuolissasi. ja tietty ne hologrammilasit silmillä. :kuola: :lol2:

Tämähän alkaa kuulostaa jo liian hyvältä. Eihäm sitä pelaamista tartte lopettaa ku tästähän se vasta alkaa ku nää meidän laitteet on niin "alkeellisia". hahha

Kyllähän sitä jotkut on katsoneet outona kun ovat kuulleet että pelaan pleikkarilla vielä 23-vuotiaana..näin Suomessa. :)

Japanissa on ihan tavallista että kolmekymppiset miehet/naiset pelaavat junassakin nintendo ds:llä tai sony psp:llä, kukaan ei katso kieroon.

Kyllähän sitä jotkut on katsoneet outona kun ovat kuulleet että pelaan pleikkarilla vielä 23-vuotiaana..näin Suomessa. :)

Japanissa on ihan tavallista että kolmekymppiset miehet/naiset pelaavat junassakin nintendo ds:llä tai sony psp:llä, kukaan ei katso kieroon.
LOL epänormaaliahan se olis jos ois 23-vuotias eikä pelais mitään konsolia :hyvä:

Joskus parikymppisenä ilmoitin poikakaverille, että miettii tarkkaan aikooko hankkia pleikkarin vai pitäiskö raahata perse lenkille ennen kuin tulee kaljamaha. Ei hankkinut pleikkaria, heti kun jätin miehen oli ostanut pelit ja vehkeet. Mä en enää ole niin jyrkällä kannalla, ei se multa ole pois jos joku pelaa kunhan mun ei tarvi sitä katsoa. Luenhan mäkin kevyttä kirjallisuutta, ei sekään kovin sivistävää/liikunnallista ajanvietettä ole.

Joskus parikymppisenä ilmoitin poikakaverille, että miettii tarkkaan aikooko hankkia pleikkarin vai pitäiskö raahata perse lenkille ennen kuin tulee kaljamaha. Ei hankkinut pleikkaria, heti kun jätin miehen oli ostanut pelit ja vehkeet. Mä en enää ole niin jyrkällä kannalla, ei se multa ole pois jos joku pelaa kunhan mun ei tarvi sitä katsoa. Luenhan mäkin kevyttä kirjallisuutta, ei sekään kovin sivistävää/liikunnallista ajanvietettä ole.

Perhana, meni mieheltä hukkaan paljon hyvää peliaikaa sinun takiasi :lol2:

Näitä pelaamiseen kohdistuvia ennakkoasenteita kun saadaan Suomessakin purettua, niin alkaa peliviihde olemaan aika hyvällä pohjalla. Jossain tutkimuksessa (muistaakseni samaisessa, jossa todettiin keski-iäksi 34v) oli, että ~30% pelaajista on naisia, joka on hyvä asia. Pelaaminen voi parhaimmillaan olla reilusti sosiaalisempaa kuin elokuvien tuijottaminen. Elokuvassa harvoin tulee kommentoitua jotain toisen tekemistä tai vastaavaa. Itse pidän elokuvista, mutta pelit on viihdyttävämpiä "itse tekemisen" ja juuri tuon sosiaalisen aspektin takia.

Minullekkin ihan uutta, että joku nyt varsinaisesti paheksuisi pelaamista, tai väittäisi sitä lasten harrastukseksi, mutta alankin olla jo sukupolvea, joka on pelannut ala-asteikäisestä asti. Osaltaan pelaajien keski-iästä kielii se, että K18-merkinnällä varustettuja pelejä alkaa tulla myyntiin aina vain enemmän, eikä se enää syö pelin myyntiä yhtä tehokkaasti kuin ennen.

Kyllä näin yli 30:n ikäisenäkin voi pelata, mutta sen huomaa hyvin tosi harvoista peleistä jaksaa oikeasti kiinnostua. Pelejä joita on tullut hakattua kunnolla ovat mm. Halo 2, Forza 2, COD4, COD5. Sitten taas NHL09 ja GOW2 ei iskeneet yhtään.

Töissä en kyllä sanoisi että pelailen, siellä on sen verran "perinteinen" kulttuuri.

lasten harrastukseksi, mutta alankin olla jo sukupolvea, joka on pelannut ala-asteikäisestä asti.

olet jo vähintäänkin toista sukupolvea, joka on pelannut ala-asteikäisestä asti. meillä oli vehkeet vaan hieman toisenlaiset, mutta into varmasti yhtä kova - ellei jopa kovempi. tv -pelilläkin (se tolppahässäkkä, jossa kaikki pelit (futis, koris, pingis jne) oli toteutettu samalla kaavalla todella surkeilla pikseleillä) into pelata oli valtava, ja sitten kun tulivat ensimmäiset "tietokoneet" (vic20, c64 jne), niin sitten se riemu vasta repesikin.

ehkä tuon takia ei itsekään ymmärrä sitä paheksumista pelaamisen suhteen, koska on itsekin sitä tehnyt koko ikänsä. helvetin hienoa ajanvietettä. :haart:

ja naisetkin alkavat tosiaankin enenevässä määrin osallistua tähän hienoon harrastukseen, sen moittimisen sijasta, mikä on upea asia. hekin sitten ehkä ymmärtävät tulevaisuudessa paremmin sen jokaisen miehen pyhätön, johon on elektroniikkaan tungettu euroja pienen henkilöauton verran...

Ei tähän uskalla kukaan sanoa negatiivista, enkä sano minäkään.

Itse en pelaa, en ole pelannut vuosiin edes tietsikalla edes satunnaisesti. En tunne yhtäkään kaveria joka pelaa tietsikalla/konsolilla. Joten tuskin se nyt niin yleistä se pelaaminen on, tai riippunee paljon tuttavapiiristä.

Itse en pelaa koska en kerkiäisi missää välissä, mutta en mä siinä mitään pahaa näkisi. Se pelaa joka tykkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom