aikido ja punttitreeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon harrastanu aikidoo, tai oon ollu siinä mukana jonku pari kolme vuotta, salilla oon käyny jonku 1½ - 2 vuotta, ja aikidossa aina sillontällön, nyt on kyllä jääny vähän vähemmälle..

ja kysymys onkin että miten kannattais sijoittaa aikido ja puntti treeni samalle viikolle? aikido treenit on iltasin, 18.00 aikaan tai 20.00 aikaan, riippuu päivästä...

ajattelin ite niin että oisin joka toisen viikon aikidossa ja joka toisen puntilla, ihan vaan testimielessä pari kuukautta...

Tai käy molemmissa niinkuin tähänkin asti. 3 punttireeniä/vko riittää pitkälle ja vielä jää 4 päivää täysin vapaiksi.

,

Riippuu vähän tavoitteistasi. Jos aikidossa aiot jotain saavuttaa (menestystä?) niin puntti ei saa koskaan korvata lajitreenejä.

Jos tahdot ulkonäköä ja siihen päälle vähän potku/lyönti-taitoja niin käy se 3krt viikossa puntilla ja aikidossa jätät kaiken jumppaamisen muille niille jotka sitä tahtovat tehdä.

Ja katsos vielä searchilla, parit topicit luulisi löytyvän.

Re: ,

Originally posted by Taika-Jim
Riippuu vähän tavoitteistasi. Jos aikidossa aiot jotain saavuttaa (menestystä?) niin puntti ei saa koskaan korvata lajitreenejä.

Joo. Budotreeneissä näyttäisi vaativan 3 krt/viikko että etenisi edes jollain tahdilla. Sitten jos on vielä jumissa edellisen päivän treenistä, niin tuollaisessa niveltenvääntelylajissa kuin aikido loukkaantumisriski kasvaa. Puhumattakaan siitä että esim. jiywaza tai heittotreenit eivät ole mitään kevyttä palauttavaa aerobista.

Kyllä tämä vaatii priorisoimista, muuten käy niin ettei kehity kummassakaan ja sekös vasta turhauttaa. Itse lopetin budotreenit kun huomasin että en pääse treeneihin kuin kerran viikossa enkä siis edisty ollenkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom