Aikaisin aloitettu treenaus...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gugi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei varmasti palaudu hermosto jos tekee yksijakoisella kolmesti viikossa joka sarjan loppuun. Kuka järkevä se nyt sarjoja loppuun asti tekeekään,
Toisekseen ei kukaan JÄRKEVÄ TREENAAJA tee sarjoja aina loppuun ja aja siten itseään ylikuntoon
Aloitin treenaamisen,ta daa,penkillä 12vnä. Mikään,ei mikään treeni saanut mua yli kuntoon.Tein maksimi pyrmideja 5x viikossa n 2v ajan. Hyvin nousi tulokset... 87.5kg pena Ennenkuin täytin 14.
Sit löysin kyykyn

Penkki putosi. Kaikki putosi.
3x maksimi pyramidi kyykky viikossa ja 2x pena 2x lenkki viikossa etten liho...

Sanotaanko näin että pikkubroidille olen opettanut alkuun -> Tee useita eri liikkeitä kaikille lihasryhmille. Opettele liikeradat jauhamiseen asti,lähes aerobiseen tyyliin. Kyllä ne painot sieltä nousee.

ALUKSI voi treenaa kovaa ja paljon. Myöhemmin vaain jompa kumpaa

Kyl mäkin aloittelijan kehitysnopeuden ottasin itselleni. Nykyään jokainen kehityskilo olympianostoissani vaatii älyttömästi työtä. Aloittelijan hyvä puoli on myös se, että hän kehittyy huonollakin ohjelmalla suht hyvin.

Mut vaikka on kuinka aloittelija niin ei ole järkeä silloinkaan vetää joka treeniä täysiä. Varmasti kehittyy nopeimmin kun jättää sarjoihin varaa :kippis1:

fergie :

Itse en 1-jakoista käyttäisi ikinä. Joten sanoin että kannattaa vaan jakaa erilihakset eri treenipäiville, ettei esim. maanantaina tehä ojentajia ja olkapäitä ja tiistaina rintaa...

Toisekseen ne tekniikat voi opetella ennenkuin alkaa treenaamaan sen ohjelman mukaan, että ne on kunnossa...

Ja fergie, itte et oo tainnut tossa iässä paljoa painoja nostella. Itse ainakin ekan ja ehkä tokan vuoden aikana huomasin, että mitä useemmin jumppaan sitä paremmin tulee kehitystä. Ja sillon palautui kyllä hyvin.

Että turhaa hidastaa kehittymistä odottelemalla, alottelija voi käydä jumpalla ainakun tuntee olevansa palautunut edellisestä treenistä imo

fergie :

Itse en 1-jakoista käyttäisi ikinä. Joten sanoin että kannattaa vaan jakaa erilihakset eri treenipäiville, ettei esim. maanantaina tehä ojentajia ja olkapäitä ja tiistaina rintaa...

Toisekseen ne tekniikat voi opetella ennenkuin alkaa treenaamaan sen ohjelman mukaan, että ne on kunnossa...

Ja fergie, itte et oo tainnut tossa iässä paljoa painoja nostella. Itse ainakin ekan ja ehkä tokan vuoden aikana huomasin, että mitä useemmin jumppaan sitä paremmin tulee kehitystä. Ja sillon palautui kyllä hyvin.

Että turhaa hidastaa kehittymistä odottelemalla, alottelija voi käydä jumpalla ainakun tuntee olevansa palautunut edellisestä treenistä imo

Kysyin vain perusteluita siihen miksi aloittelijan pitäis aloittaa treenaus jaotellulla ohjelmalla??? Ja tekniikka opetellaan yleensä pelkällä tangolla ohjelman kanssa samaan aikaan. Ellei sitten ole kyseessä painonnosto missä kepin kanssa lähdetään opettelemaan tekniikkaa.

Itse harrastin kilpahiihtoa 10-17 vuotiaana...tosin silloinkin nosteltiin painoja, raskaita perusliikkeitä tyylin kroppa kerralla läpi. Sitten lopetin ja 18v aloittelin bodaamaan WEIDERIN MENETELMÄLLÄ :D . Tosin kehitystä tuli hyvin koska se ohjelmahan on pitkälti 1 tai 2 jakoista treenaamista. Tätä bodailua kesti vuoden kunnes sitten aloitin voimanostotyylisen treenauksen..myöhemmin siinä muutamat raw-kisat kilpailin. Nykyään painonnostaja olen ja kilpailen siinä.

Mutta itse asiaan: Jos luit ton mun viestin ni sanoin, että mitä useammin harjoitellaan sitä nopeampaa kehitys on. Kroppa oppii nopeammin palautumaan kun treenataan yksijakoista..näin ollen saadaan se kasvuärsyke annettua monta kertaa viikossa verrattuna jaoteltuihin ohjelmiin. Jos aina annetaan sille lihakselle viikko aikaa palautua, niin se oppii ettei sen tarvitse palautuakaan nopeammin.

ELI EI TOSSA TARVITSE OLLA EDES KOVINKAAN FIKSU, ETTÄ TAJUAA KUMPI KEHITTÄÄ NOPEAMMIN :thumbs:

Vaihtelu, nousujohteisuus ja superkompensaatio ovat ne millä saadaan aikaan kaikista nopeimmat tulosten paranemiset.

Mä en ymmärrä miksi joku bodailu olis yhtään erilainen urheilumuoto muihin lajeihin verrattuna, että siinä pitäis aina antaa se viikko aikaa tietylle lihakselle palautua :eek: Kai sitten vaikka hiihtäjän tai pikajuoksijankin pitäs odottaa aina viikko kun tekee seuraavan lajitreenin, että kerkiää varmasti lihakset palautua. Tai sitten keihäs/kuulamörssärin pitää odottaa viikko seuraavaan treeniin, että varmasti kerkiää palautua :rolleyes:

Sanon sen: Lepo on aivan yliarvostettua jota nämä bodauslehtien kaikkitietävät ammattibodarit viljelee. Jos joku flex lehti esim sanoo että lihakset tarvii viikon palautuakseen, niin se ei tarkoita sitä että se on totta. Varsinkaan kun niitä ohjeita antavat nämä pää räjähtämäisillään olevat bodarit.

Kukin tyylillään. Toi on mun kanta asiaan :)

:offtopic:
Jos jaotat "4-jakoisen" oikein niin rasitat lihasryhmiä useammin kuin sen kerran viikkoon. Minulla tulee tällä hetkellä 4-jakoisella 1 suora treeni ja 1 epäsuora per lihasryhmä. 2-jakoisellakin on tullut treenattua jonkin verran (2 kiertoa siis viikkoon) ja tällöinkin treenasin aika piippuun minkä takia olikin aina joka neljäs treeni kevyempi. Treenipainot sai nostettua korkealle mihinkä pyrinkin siinä vaiheessa. Nyt vaan ei kiinnosta ruveta sähläämään uuden ohjelman kanssa kesken dieetin, vaihto takaisin 2-jakoiseen kuhan tämän saan vedettyä kunnialla loppuun ja sitten tutkitaan vähän mitä tehdään. 1-jakoinen olisi ihan saatanasta joten semmoista en tule koskaan kokeilemaankaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom